Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
yılmaz büktel

14 yıl önce - Prş 15 Ksm 2007, 13:16

evet haklısınız ama bir tek fark var. EGO tam benzerini yapmıştı, İETT ve ESHOT ise farklı modeller oluştıurmuştu. bu yönüyle EGO başka bir tasnife giriyor.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 15 Ksm 2007, 20:38

İETT'nin modifiyeleri içte de başarılı idiler. Basit oturma grupları şeklinde oluşturulmuştu içleri. Şoförün hemen karşısı ve ardındaki 2 sıra yan, diğerleri düz ve çiftli koltuklardandı. Eski halleri olan 5500 modellerindeki sıkışık düzen nisbeten rahatlatılmıştı.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 16 Ksm 2007, 00:31

ESHOT'un ve İETT'nin aynı model (Büssing-5500 TU-10) otobüsün farklı modifikasyonlarından... İlki ESHOT'un, ikincisi ise İETT'nindir.



Otobüsün orijinali ise şöyledir:



Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

14 yıl önce - Cum 16 Ksm 2007, 03:19

bu da İzmir'in orjinali:






ayrıca buraya daha troleybüse dönüştürülen uzun 65oo büssing ve otobüslerin
ESHOT imalatı bedford ve BMC motorlu midübüslerin
yine ESHOT imalatı man590 ve 303 mersedes görünümlü körüklü otobüslerin resimlerini daha koymadım


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 16 Ksm 2007, 03:29

İETT, elindeki malzemeyi iyi kullanır. Öyle sık sık modifiyeye ihtiyaç duymaz. Örnek: Leyland'lar, Mercedes-0321HL'ler, Ansaldo'lar... ilk alındıkları şekliyle 20 seneden fazla tıkır-tıkır hizmet verdiler... Büssing-5500'lerin modifikasyonunun gerekliliği, 70'lerin ortalarından itibaren Türkiye'nin içine girdiği ekonomik darboğazdan mümkün mertebe sıyrılmak kaygısıyla ortaya çıktı. Eldeki 1951-52 model otobüslerin ömürlerini biraz olsun daha uzatmak gayesiyle üzerlerinde oynandı. Yoksa, 70'lerde orijinal 5500'ler hiç de öyle binilmeyecek derecede döküntü değillerdi. Nedense ESHOT, elindeki 2 aracı ortasından kesip birbirine birleştirerek, 3. bir melez otobüs yapmayı çok sevdi yıllar boyu... Ortaya da enteresan şekilli nakil araçları çıktı...

Akın KURTOĞLU



Cem Telgeren
14 yıl önce - Cum 16 Ksm 2007, 11:28

Konu neden Eshot modifiyesi şöyledir, İETT modifiyesi böyledir diye tartışmaya döndü anlayamadım. Her belediye kendisinden sorumlu olduğuna göre ve belediyeler arasında bu konuda bir yarışma olmayacağına göre bu tartışma da biraz gereksiz oluyor gibi geldi bana. Üstelik yıllarca önce yapılmış olan modifiyeler tartışılırken üslupların da sertleşmesi üzüyor beni doğrusu.

Modifiye konusunda en tutucu belediye ise Bursa Belediyesi ve dolayısıyla B.O.İ.'dir. B.O.İ. otobüs yenilerken (birkaç küçük istisna dışında) kesinlikle otobüsün orjinaline sadık kalır. Öyleki otobüsler yeniden boyanırken bile yine birkaç istisna hariç orjinal rengine boyanır. Hele ESHOT ya da İETT'nin yaptığı gibi otobüsün genel görüntüsünü tamamen değiştirmek bâki değildir B.O.İ. tarihinde...

Bursa gibi otobüs modifiyesinde gerçekten bir merkez konumunda olan ve sayısız atölyelerde birçok özgün otobüs modellerinin yaratıldığı bir şehrin belediye otobüsleri modifiyesinde bu kadar tutucu olması da ilginç bir durumdur aslında...


35CEM35

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 23:13

Alıntı:
ESHOT, elindeki 2 aracı ortasından kesip birbirine birleştirerek, 3. bir melez otobüs yapmayı çok sevdi yıllar boyu...

Akın abi sizin gibi bir üstad nasıl "atar" böyle

İETT - ESHOT olayını GS - FB durumuna çevirmek uğruna taş atmayın ESHOT'a.

İki otobüsü kesip tak takıştırmıdır MAN590 otobüslerini körüklü yapmak.
(Bakınız ESHOT sayfaları)
Sıfırdan 0302S körüklüler (Tamamen atölyelerde kes yapıştır değil, stoplardan ön tampona made in ESHOT)
Hatta önüne marka olarak bile ESHOT yazısı monte edilmişti.

Bizim otobüs sizin otobüsü döver oldu yahu başlık


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 23:25

Alıntı:
Akın abi sizin gibi bir üstad nasıl "atar" böyle

İETT - ESHOT olayını GS - FB durumuna çevirmek uğruna taş atmayın ESHOT'a.

İki otobüsü kesip tak takıştırmıdır MAN590 otobüslerini körüklü yapmak.
(Bakınız ESHOT sayfaları)

E, o solo otobüsleri ön ve arkalarından çekiştirerek mi körüklü hale getirdi o zaman ESHOT?

Alıntı:
Hatta önüne marka olarak bile ESHOT yazısı monte edilmişti.

Onu hele hiç sorma... Gördüğümde oldukça şaşırmış ve de gülmüştüm...

Alıntı:
Bizim otobüs sizin otobüsü döver oldu yahu başlık

Hehehehhee... Bu başlığın amacı da oydu zaten ilk açıldığında!.. Yılmaz üstad ile başka bir başlıkta ilerleyen aramızdaki mesaj silsilesini, münferit bir başlık haline getirerek buraya taşımış idik... Hangi kurum "modifiye" konusunda daha başarılıdır? şeklinde...

Ayrıca, 5500'lerin modifikasyonundaki başarı da meydanda...

Akın KURTOĞLU


deniz1764

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 23:48

Alıntı:
Yılmaz üstad ile başka bir başlıkta ilerleyen aramızdaki mesaj silsilesini, münferit bir başlık haline getirerek buraya taşımış idik...

Ve bu başlığı da bana hediye etmiştiniz. Bir gün profilime bakıyorum, ''açtığı başlık sayısı 1'' yazıyor. ''Allah Allah ben hangi başlığı açmışım acaba'' diyorum ve bakıyorum ki bu başlık. Teşekkürler Akın bey.


35CEM35

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 23:55

Yılmaz bey neredesiniz, Akın bey "yanıltıcı/eksik bilgi" vererek şaşırtmaca yapıyor

Bi kere kes yapıştır uzat eğ döndür çevir ve bilumum benzeri aktiviteler yok bu körüklülerde.
Tüm vücudu yoktan yaratıldı.
Baka baka aynısını yapmanın dışında hiçbir bağı yoktur orjinalleri ile.
Not: Acaip iddialıyım, kokorecine yada bir tepsi midyesine falan bahse girebilirimki, gövde ve şasesi komple atölyede yapılmıştır. Hiçbir eski MAN önü-anlı,burnu-kulağı kullanılmamıştır.
Şimdi nesi komik yahu, yoktan otobüs yapmışsın, isminide koymuşsun
NAZAR ETME NE OLUR, ÇALIŞ SENİNDE OLUR
Akın bey Akın bey, iyice dikkat edin ayrıntılara, resmen ustalarımızın işi bu.
Bir yandan benzetmeye çalışırken, bir yandanda farklı çizgiler taşımışlar emekleri ile.
Cillop gibi MadeIn ESHOT
Keşke 0302S klonlanmışı seriidende olsaydı elimizde.
Onlarıda bulursam çatır çatır çatlatacağım İETT'cileri.




(+)





(+)





(+)




sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM