Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 20:24
İETT, Hizmet Alanını Giderek Küçültüyor mu?


Alıntı:
İETT Kendi otobüslerini
bu hattan çekerek sadece ÖHO ni
çalıştırmaya başlladı.hat var ama iett otobüsü yok

Aslında bazı hatların ÖHO'ya devredilmeleri, belli bir program dahilinde yapılıyor. Çekirdeğe geri çekilmenin ilk aşamaları bunlar... Bilindiği gibi İETT, gelecekte sadece merkez İstanbul'da hizmet vermeyi planlıyor. Birinci Çevre Yolu'nun oluşturduğu yayın dışında kalan semtlerin tüm ulaşımı ÖHO'larla sağlanacak şeklinde bir düşünce mevcut...

Akın KURTOĞLU


Çağrı Tekin

11 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 22:03

Bu projenin, şu anki raylı sistem proje ve inşaatları tamamlanmadan gerçekleşeceğini sanmıyorum. Şu anki mevcut toplam otobüs sayısıyla İETT, şehir dışını ÖHO'lara bırakamaz. Büyük ihtimalle şehiriçinde İETT çalışacağı zaman da, kurum yaşlı otobüslerinin tamamını hurdaya atacak, genç otobüslerin bu bölgede çalışmasını sağlayacaktır.

Birinci Çevre Yolu'nun iç kısmı sadece Kadıköy, Üsküdar, Eminönü, Beşiktaş'tan ibaret mi, yoksa Kartal, Pendik, Bakırköy vb. ilçeler de bu yayın içinde mi kalacak. Eğer ilk ilçeler ise Levent, Maslak gibi bölgeler sadece ÖHO'lara mı teslim edilecek? Bir de İstanbul içerisinde yeni taşımacılık şirketi açılabilir mi? Demek istediğim, İETT gibi, işçilerini maaşla çalıştıracak fakat denetim yetkisine sahip olmayacak bir kurum.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 22:15

Yukarıda bahsettiğimiz yayın içinde kalan otobüs hatlarının toplamı, yaklaşık 200 civarında... Hat başına 5 otobüs hesabıyla; 1000 otobüs (yedekleriyle birlikte 1250), hat başına 6 otobüs hesabıyla da 1200 (yedekleriyle 1500) otobüs, çekirdek İETT'yi oluşturacaktır ileride... Belki, bu alanın içindeki hat adedi biraz daha artırılarak, 250'ye çıkartılır. Bu durumda da; maksimum 1850-2000 arası İETT otobüsü ile merkez ulaşımı sağlanacaktır.

Akın KURTOĞLU



:BARIŞ:

11 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 22:18

Şöyle hatlar vardır, Mesela 10 otosu vardır ve 1 tanesi İETT çalışır.Bu tip hatlar yavaş yavaş tamamen ÖHO ya devrediliyor.Yakınlarda 135 ve 136'da geçer ÖHO 'ya.

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 22:29

Bu yayın içinde kalan İETT hatları şöyle:

Avrupa Yakası:

22E
26
26A
26B
28
28T
30A
30D
30M
35
35A
35C
35D
43
54E
54Ç
54K
54KT
54HŞ
54HT
61B
69A
70FE
70KE
70KY
74
74A
75C
75M
77
77A
77Ç
77MT
80
80B
80T
83
86V
87
90
90B
EM1
EM2

43 hat...

Ayrıca bu hatların dışında, E-5'in hemen dışında kalan (merkezle sıkı bağları olan) "I. dereceden saçaklanma bölgesi" içindeki semtlerin hatları da 50 civarında (1. ve 2. çevreyolu arasında kalan, ama MİA ile bağlantısını 1. çevreyolunu dikey olarak kesip bölgeye saplanan hatlar)... Bunlarla birlikte, Avrupa yakası hatları 100 civarında...

Akın KURTOĞLU



semih89
11 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 23:05

Bu yöneticiler devletin para kazanmaması , vatandaşın hizmet alamaması için ellerinden gelen herşeyi yapıyorlar . ÖHOların ( iyileri hariç tabii ki ) nerdeyse tümünün ne oldukları belli , 1 dakika için , bir kaç yolcu fazla alabilmek için her gün neler yaptıklarına gözlerimizle şahit oluyoruz . Geçtiğimiz hafta yenibosnaya giden 85m , güneşliye giden 97 numaralı otobüse tehditler savuruyor , durağa geldiğinde neler olacağı konusunda ve biz zorunlu olarak! bu arabalara binmek zorundayız . İstanbulun heryeri böyle olucaksa neden İETT diye bir kurum var , zaten bu işleri hayliyle yapan minibüsler var ... Normal şartlarda İETT'nin payını büyütmesi , gerekmiyor mu vatandaşların daha iyi hizmet alabilmesi için . Sıfır ÖHO'ya 86 model Man'ı tercih ederim ...

Enes Zengin
11 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 23:48

Alıntı:
Bilindiği gibi İETT, gelecekte sadece merkez İstanbul'da hizmet vermeyi planlıyor.


Peki neden böyle bir planlama var?



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 15 Ksm 2007, 00:18

Herhalde, İstanbul'un merkezindeki toplutaşıma sorununa kökten çözüm amacıyla olsa gerek... Hiç değilse; Suriçi, Beyoğlu, Beşiktaş, Kadıköy, Üsküdar mıntıkalarındaki taşımacılığa farklı açılımlar getirmek kaygısı...

Akın KURTOĞLU


Emre Güray
11 yıl önce - Prş 15 Ksm 2007, 00:55

Gelecekte ÖHO'yu gelişecek, gelişmekte olan yerlere vermeleri gerekirken ve İETT'yi gelişmesini tamamlamış müşteri potansiyeli yüksek semtlerde çalıştırmaları gerekirken küçülme mantıklı bir karar olmaz. Bugün İstanbul çapında, merkezinde, taşrasında her noktada biletçisi, şöförü, tamircisi, bekçisi, amiri v.s'si ile asırlık çınar haline gelen bir kuruluşu baltalamak olur !

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 15 Ksm 2007, 02:31

Benim küçülmekten anladığım şu: Kentiçindeki (çekirdek İstanbul'daki) hatlar tamamen İETT'nin olacak. Dış semtlere ve banliyölere giden hatlar ise ÖHO'lara terkedilecek... Böylece İETT çok daha dinamik bir yapıya bürünecek... Çünkü prestij hatlarının çoğu kentiçinde, trafiğin kaosa sürüklendiği arterler ile kavşaklar da yine burada... Hızın biraz olsun artırılması ve tıkanmaların önlenmesi gibi bir düşünce paralelinde alınacak olan radikal bir karar da olabilir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM