Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Canas
14 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 15:46
Hicaz Demiryolu Yeniden Canlanıyor


Bilindigi gibi Demiryolu tarihimizde onemli yer tutan, Osmanlinin en onemli demiryolu projesi sayilan Hicaz Demiryolu, Turk-Suudi iliskileri cercevesinde yeniden gundeme geldi. Projenin tamamlanmasi ile bolgedeki insan tasimaciligina, ve de Ticarete onemli bir katkida bulunucagi tahmin ediliyor.

Alıntı:
Hicaz Demiryolu 'İstanbul-Mekke Demiryolu' oluyor




II. Abdülhamid tarafından 99 yıl önce hizmete açılan 'Hicaz Demiryolu'nun adı, Suudi Arabistan yetkililerinin isteği üzerine değiştirildi. Hicaz Demiryolu'nun yeni adı, 'İstanbul-Mekke Demiryolu Projesi' oldu.


Proje hakkında, geçen hafta Türkiye'ye ziyarette bulunan Suudi Arabistan Kralı Abdullah Bin Abdulaziz El Suud'a da bilgi verildi. Türkiye'nin üzerinde ısrarla durduğu, Suriye ve Ürdün'ün de desteklediği projeye Arabistan da onay verirse demiryolu ile Mekke'den Avrupa'ya kesintisiz yolculuk yapılabilecek. Proje hayata geçtiğinde yılda 10 milyon yolcu taşınacak. Bu sayede Türkiye, Suriye, Ürdün ve Suudi Arabistan'ın birbirleriyle ve bölge ülkeleriyle ticaretine de önemli katkı sağlanacak.

Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, 4 yıldan bu yana proje üzerinde çalıştıklarını ve Suudi Arabistan yetkililerinin de projeye eskisi gibi soğuk olmadığını belirtiyor. İkinci Abdülhamid'in hizmete açtığı Hicaz Demiryolu'nun yeniden canlandırılması için yürtülen çalışmada, Suudi Arabistan ile Türkiye arasında yapılan görüşmede, ilk sorun projenin ismi üzerinde yaşandı. Arap yetkililer Osmanlı'yı çağrıştırdığı için 'Hicaz Demiryolu' denilmesine karşı çıkınca projenin adı 'İstanbul-Mekke Demiryolu Projesi' olarak değiştirdi.

İstanbul-Mekke Demiryolu Projesi, İstanbul'dan başlayacak. Türkiye'de İstanbul, Ankara, Konya ve Adana'dan geçecek. Suriye'de Halep, Şam ve Deraa boyunca ilerleyecek. Ürdün'de Amman'dan geçecek olan demiryolu hattı, Suudi Arabistan'da Kurayyat, Hail ve Medine hattını izleyerek Mekke'de son bulacak. Proje çerçevesinde atılması öngörülen adımlar şöyle:

Türkiye: Kapukule'den İstanbul'a 230 kilometre uzunluğunda, saatte 250 kilometre hıza uygun hızlı demiryolu hattı yapacak. TCDD bu hattın ihalesini 2008 yılında tamamlamayı planlıyor. Marmaray, 2009 yılı sonunda tamamlanacak. Böylece Avrupa ile Asya deniz altından demiryolu ile bağlanmış olacak. İstanbul-Ankara, Ankara-Konya Hızlı Tren Projeleri tamamlanacak. Konya, Karaman ve Adana (Suriye sınırına kadar olan) demiryolu hattının rehabilitasyonuna 2008 yılında başlanacak.

Suriye: Meydan Ekbez- Halep hattını iyileştirecek. Bu hattın 2010 yılında tamamlayacak. Suriye, Halep-Şam rehabilitasyon projesini de başlattı. Ayırıca Suriye-Ürdün ortaklığıyla Şam-Deraa-Amman arasına 201 kilometrelik yeni bir demiryolu hattı yapılacak. Bu hat, 2012 yılında hizmete açılacak.

Ürdün: Amman-Maan arasındaki hattı inşa edecek.

Suudi Arabistan: Riyad ile Ürdün sınırındaki Kurayyat arasında hızlı demiryolu hattı yapacak. Projeye katılması durumunda Amman-Kurayyat arasına ve Medine ile Hail arasında yeni demiryolu hattı yapacak.

Projeyi Abdülhamid başlattı

Hicaz Demiryolu Projesi, ilk kez 2'nci Abdülhamid döneminde gündeme geldi, 1 Eylül 1900'de yapımına başlandı. Bağdat demiryolu hattının devamı niteliğinde olan demiryolu İstanbul'u, Şam üzerinden Mekke ve Medine'ye bağlayacaktı. Proje, Hicaz ve Yemen'de Osmanlı'yı güçlendirecek, askerler bölgeye güvenli biçimde gönderilebilecekti. Proje, İngilizler'i rahatsız etti. İngilizler, Arap kabilelerini projeye karşı kışkırttı. İngilizlerin tüm çabasına karşın Hicaz Demiryolu, 30 Ağustos 1908'de hizmete girdi.

Selim Kuvel
14 Kasım 2007, Çarşamba
www.zaman.com.tr


Bu ara yaptigim bir arastirmada yabanci kaynaklarda, Hicaz Demiryolu icin Istanbul'dan degilde Sam'dan baslayip Medine'ye kadar giden hattin adi oldugu soyleniyor.
Vikipedia'dan buldugum resimleri de buraya ilave ediyorum.

Hicaz Demiryolu Haritasi



(+)


Sam'da hattin Baslangic noktasi sayilan Hicaz Gari.



(+)


Hicaz demiryolu uzerinde Urdün'de fosfat tasiyan bir yuk treni.



(+)


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 16:08
HİCAZ' A GİTMEK


Bu demiryolu Osmanlı'nın yabancı sermayeye yaptırmadığı bir hattır.Yurtçapında yardım kampanyaları düzenlenmiş ve başka İslam ülkelerinden bile(bilhassa günümüzdeki Pakistan'dan)para toplanarak bu hat yapılmıştır.
Hattın yeniden devreye girmesi bölge ülkeleri arasındaki ticarete olumlu katkı yapacaktır.Hac ve umre ziyaretleri için bir alternatif daha olacaktır.

Bu hattın,Yemen ve BAE bağlantısıda yapılabilir.Böylece bu ülkelerde projeye dahil olur.Bu bizim içinde yeni ufukar demek çünkü Yemen,BAE ve mevcut İran(yenilemeler lazım ama)üzerinden Asya'ya daha çabuk açılabiliriz.Yemen ile Afrika'ya(bilhassa doğu ve güneyine)açılmakta daha kolay olacaktır.

Turizmede müspet etkisi olacaktır,yapılacak organizasyonlarla.(Hac ve umre dışındaki hareketi kastediyorum)

Mesela güzergah üzerinde ve yakınlarında çok sayıda ilgi çekici yerler vardır.

Mesela Şam'da Bilal-i Habeşi(peygamberimizin müezzini)ve yenilmez kumandan Halid Bin Velid'in türbesi,son Osmanlı padişahı Vahideddin türbesi,Şam yakınlarındaki Hz.İsa(a.s.m)doğduğu Arami köyü,peygamberimizin peygamberliğini dedesi Abdülmuttalip'e söyleyen rahip Bahira'nın manastırı;Semud kavminin yeri(helak edilmişlerdi);Kudüs'te Mescid-i aksa;Kubbet-üs Sahra ve nice TÜRK ŞEHİTLİKLERİ.

Suudiler Hicaz demezse demesin,biz deriz.Adından çok bu hattın hakikaten devrede olması gerekli bize.


azak

14 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 20:09

bu hattıbir hızlı tren projesi haline getirirlerse çok dahada güzel olur kıtalar arası ilk hızlı trenede imzamızı atmış oluruz böylelikle her neyse eğer bu hat açılır ve eskisi gibi saldırılara uğramaz ise çok güzel olur

cetinokan85
12 yıl önce - Sal 22 Eyl 2009, 13:55

Bu hükümetin hicaz demiryolunun canlandırılıması konusunda atmış olduğu adımlardan dolayı kutluyorum bu hat en azından türkiye içinde kapıkuleden konya ya kadar hızlı tren şeklinde olacak ve sadece umre ve hacı için değil turizm açısından bile çok güzel bir proje mesela Mısır Filistin Lübnan Suriye Halep Ürdün gibi yerlere de bu proje ile gidilebilir şimdiye kadarki hiçbir hükümet uriye Ürdün ve Suudi hükümetleriyle hicaz demiryolunun iyileştirilmesi için değil, ticari görüşmelere bile girişmediler oysaki yanıbaşımızdaki fırsatları kaçırdık oysa avrupada sınırlar kalktı ve bu sayede geliştiler biz daha geçen gün suriye ile vizeyi kaldırdık bu proje umarım 2012 de biter ve Haydarpaşa dan Mekke ye trenle sehayat gerçekleşir...

OSMAN TUNCA
12 yıl önce - Sal 22 Eyl 2009, 14:35

Gerçektende çok güzel bir proje İnşaallah en kısa zamanda hizmete girer ve böylece insanlar Ceddimizin çok önem verdiği bu hattı kullanırlar.Hattın aslında Ta Yemen'e kadar uzatılması çok daha işe yarar.



Erol Gündüz
12 yıl önce - Sal 22 Eyl 2009, 14:55

Osmanlı'nın inşa ettiği Hicaz Demiryolu'nun son durağı:

Medine Tren İstasyonu


Ulaş Gümüş
12 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 19:02

Medine Tren İstasyonu restore edilerek eski ihtişamına kavuştu artık yukarıdaki harap görüntü yok. Resimini bulursam birazdan yüklerim.

dundar42

12 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 19:48
inşallah açılır.


arkdaşlar allah bana genç yasta nasip etti bende gittim.gitmişken ata yadigari cennet mekan abdulhamid hanın yaptırdıgı medine tren istasyonunuda fotografladım.




(+)





(+)





(+)





(+)

Su sarnıcı hala bakımlı bir sekilde sapa saglam



(+)

kutsal görevi üstlenen vagonlardan sadece 1 i yagmadan sag kurtulmuş.





(+)


dundar42

12 yıl önce - Cum 09 Ekm 2009, 18:28

arkdaşlar reklam yapmak isdemem fakat bu kitapta hicaz demiryolu ile ilgili hersey var.lütfen konu ile ilgilenelr alıp okusunlar.tavsiye ederim.akıcı bir kitap.


Ayhan İmamoğlu

12 yıl önce - Pts 28 Arl 2009, 01:08

yollar zaten pek dağlık değil yeni yapılması daha kolay olacak herhalde , türkiye genelinde yaygınlaştırmalıyız tren yolculuğunu tabiiki önce kaliteli demiryolları ve trenler olması şartıyla trenin ulaşamadığı yer kalmaması lazım doğaya zarar vermeden sistemli ve düzenli yapalım yani elimize ve gözümüze bulaştırmayalım



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM