Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Burç

14 yıl önce - Prş 13 Mar 2008, 03:11

Gene de Topkapı'da bir otobüs durağı olmaması çok garip.
Hani her otobüs durağı olan yerde metrobüsün durmamasını anlarım.
Ama tersine anlam veremiyorum. Durak için yer sorunu da yok.


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Prş 03 Arl 2009, 17:49

Habertürk Gazetesi’nde 29.11.2009 tarihinde yayınlanan “Köprüyü Uzatmak İmkansızmış” başlıklı habere ilişkin aşağıdaki hususları dikkatinize sunarız;

Haberde bahse konu olan Çağlayan Kavşağı Metrobüs durağı yaya bağlantıları Topkapı-Zincirlikuyu Kavşağı Metrobüs Hattı projesi kapsamında yaya alt geçidi olarak projelendirilmiştir.
Ancak, planlanan yaya altgeçidi inşaatına D-100 Karayolu kuzeyinde inşaatı hala devam eden Adliye Sarayı Binası inşaatı nedeniyle başlanamamıştır. Bu nedenle yaya ulaşımını sağlamak için yerine geçici bir süre yaya üst geçidi yapılmıştır. Üst geçit yapıldığında inşaatın temel çukuru kazıldığı için üstgeçit uzatılamamıştı, ancak şu an inşaat yükseldiği için fiziki şartlar gereği üst geçidin uzatılması artık mümkündür. Bu nedenle üst geçit uzatılarak yaya erişiminde yaşanan sıkıntılar giderilecektir.

Adliye Sarayı Binası inşaatı tamamen bitikten sonra fiziki engeller ortadan kaldırılacak, planlanmış olan yaya alt geçidi yapılacak ve bölgedeki sorun tamamen çözüme kavuşmuş olacaktır.


İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Çrş 09 Arl 2009, 17:34

Az önce Sefaköy'den geçtim.Sefaköy Metrobüs Durağı yanında monte edilmeye hazır merdiven gördüm.Durağın yanındaki Sefaköy Kavşağına bağlanacak ve bu durağın bir giriş çıkışı daha olacak.İhtiyaçtı.

anilekinci
10 yıl önce - Cum 03 Şub 2012, 01:23

Metrobüs'e çarşı geliyor

Günde 1 milyon kişinin kullandığı metrobüs alanları perakendede yeni cazibe alanları haline gelecek.


Metro istasyonlarındaki boş alanları kiralayarak Ulaşım AŞ'ye 6 milyon dolarlık gelir garantisi veren Turyap AŞ, şimdi de metrobüs alanlarını çarşıya dönüştürmek için çalışma yapıyor. Günde 1 milyon kişinin kullandığı metrobüs alanları perakendede yeni cazibe alanları haline gelecek.

Günde 1 milyona yakın kişinin kullandığı metrobüs hatlarındaki toplama noktaları çarşı-pazara dönüşüyor. Şu anda işportacıların kullandığı alanlar İETT'nin isteği ile tıpkı metrobüs duraklarında olduğu gibi ticari alanlara dönüştürülüp kiraya verilecek.

Taksim 4. Levent hattı ile Aksaray Havalimanı hattı üzerindeki tam 110 noktada 2 bin 50 metrekare ticari alanların kiralamasını yaptıklarını söyleyen Turyap Pazarlama Koordinatörü Mustafa İpek, "İETT metrobüsle ilgili çalışma yapmamızı istedi. Çünkü metrobüsün yolcu sayısı çok fazla. Metrobüs içinde İETT ile birlikte çalışma yapıyoruz. Mecidiyeköy, Zincirlikuyu, ve Uzunçayır gibi toplama merkezlerinde 2000-2500 metrekare gibi boş mecralar var. Şu an işportacılarla dolu. Oraları da metrodaki gibi çarşılara dönüştüreceğiz" diye konuştu.

İRAN VE YUNANİSTANDAN METRO İÇİN TEKLİF ALIYORUZ
Yurtiçindeki başarılarından dolayı İran metrosundan kendilerine teklif geldiğini kaydeden İpek, "İran metrosundan yetkililer '2 bin 600 metrekarelik ticari alan yarattık. Yatırımcı arıyoruz. Gelin işletin' dediler. Ayrıca Yunanistan'da bir firma bize metrolarda birlikte bu işi yapmamız için teklif getirdi. Buralara gireceğiz. Daha sonraki durağımız ise Azerbaycan" dedi. İpek yurtdışının yanı sıra Türkiye'de Kayseri Metrosu, Ankara Metrosu ve diğerlerinde çalışmayı da hedeflediklerini kaydetti.

Halen İstanbul'da 50 adet metro İstasyonu olduğunu kaydeden Mustafa İpek, önümüzdeki 5 yılda da metro istasyonlarının sayısının 120'ye çıkacağını söyledi. Şu anda günde 1 milyon kişiye hizmet veren metronun Kadıköy-Kartal-Yenikapı hattının açılmasıyla günde ortalama 4 milyon kişinin şehrin altına ineceğini kaydeden İpek, "Bizim hedefimiz bu 4 milyon kişiye hizmet vermek" dedi.

ULAŞIM AŞ 6 MİLYON DOLARA KAVUŞTU
Turyap metro istasyonlarının yanı sıra, istasyonlara bağlantı sağlayan yaya koridorlarını da birer yer altı çarşıya dönüştürüyor. Bugüne kadar hiç kullanılmayan yolcu geçiş noktalarında güvenliğini aksatmayan ticari alanlar yarattıklarını aktaran Mustafa İpek, "Amacımız bu uygulama ile halkın metro içinde kapalı yer psikolojisini yenmek ve oradaki hayatın canlı olduğunu göstermek. İkincisiihtiyaçlarını karşılamak, üçüncüsü ise ticaret. Birinci projemiz çok başarılı oldu. Her istasyona bir kahve dünyası, her istasyona bir unlu mamuller, her istasyona gazete büfeleri koyduk Dünya metrolarında da bu üç temel ihtiyaca cevap verecek zincirler görüyoruz.

Dördüncü olarak da ödeme noktaları koyduk. Onun dışında serpme yaptık. Bazı istasyonlarda kitapçı, bazılarında kozmetik ürünleri, bazılarında ayakkabıcı gibi ihtiyaca göre serptik. Bu proje başarılı olduktan sonra iki tane daha proje çıktı. Metrocity ile Kanyon'un arasında yer alan 180 metrelik koridordaki Çarşı Pazar diğeri ise Zorlu Center ile Zincirlikuyu arasında koridor olacak" dedi.

Yılbaşı itibarıyla kapılarını Çarşı Pazar'da dükkan kiralayan esnafın bir bölümü dükkanlarını açtı. Gerçek açılış ise tüm dükkanların hizmete girmesiyle başlayacak. Mustafa İpek, Metrocity ile Kanyon'un arasında koridorda alışverişin başladığını belirterek.

"Dükkan karması oluşturulurken İstiklal Caddesi ile Mısır Çarşısı'nın karışımı şeklinde bir konsept belirlendi. Çarşı Pazar'da doluluk oranı günden güne artıyor. Yüzde 86'sı kiralandı. 30'a yakın işletmenin hizmete girdi" diye konuştu. Ulaşım A.Ş. ile yaptıkları anlaşma gereği kiraya 10 yıl zam yapmayacaklarını söyleyen İpek, "TURYAP olarak, her yıl 6 milyon dolar kirayı garanti ettik, bu sayede yatırımcı ve küçük işletmeciye önemli bir fırsat sunuyoruz" dedi

GÜNDE 100 BİN KİŞİ KULLANIYOR
Metrocity ve Kanyon'a ilaveten Levent Plaza, Özdilek ve Sky Mark'a bağlanan giriş-çıkışlarla sadece söz konusu yerlerde çalışanların değil üst katlarda yer alan rezidans sakinlerinin de kullandığı bir güzergah olan Çarşı Pazar'dan, ulaşım için metroyu kullanan yolcularla birlikte günde 100 bin kişi geçiyor. Yakında Levent Sabancı Plaza'da devreye girecek olan Demsa'nın müşterileriyle seçkin ziyaretçi portföyünün genişleyeceği öngörülüyor. AVM'lerdeki gibi marka bağımlılığının gözetilmeyip, no name markalara fırsat sunulan projede, hava parası ve depozito benzeri uygulamalar da devre dışı bırakılmış. İstanbul'un en değerli lokasyonunda konumlanan proje tüm bu avantajlarıyla yatırımcıyı kendine çekiyor. Resmi açılışı yapılmadığı halde yaya sirkülasyonuna (geçişe) açık olan Çarşı Pazar'da yer kiralayanlar, yaşanan emekleme sürecinden yakınmakla birlikte geleceğe umutla bakıyor.


şahinefe_
6 yıl önce - Cum 15 Oca 2016, 14:35

SEFAKÖY’E YENİ METROBÜS YAYA ÜSTGEÇITI
15.01.2016 12:00:00
Ulaşımda kaliteyi arttırmak için peş peşe projelerini hayata geçiren İstanbul Büyükşehir Belediyesi, şimdi de Sefaköy’de Metrobüs’e ulaşımı kolaylaştıracak olan yeni üst geçidini hizmete alıyor.
17 Ocak Pazar günü hizmete alınacak yeni üst geçitle birlikte Metrobüs’e ulaşım daha kolay ve konforlu bir hal alacak.

Geniş ve rahatlığın ön plana çıkarıldığı yeni üst geçidin tasarımı engelli vatandaşların da rahatça kullanabileceği şekilde hazırlandı.


Misafir 9b6

6 yıl önce - Cum 15 Oca 2016, 15:40

alt geçit yapmayıp üst geçit yapıyorlar, sonra merdivenlerde sıkışıklık oluşuyor.

SerdarAri
6 yıl önce - Cum 15 Oca 2016, 18:01

Zincirlikuyuda ki asansörde 2 yıldır bakım ve onarım çalışmaları nedeniyle hizmet dışıdır yazısı duruyor


Sadri Özcan
6 yıl önce - Cmt 16 Oca 2016, 22:06

Sefaköy

(+)




sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM