Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:00
[İST-B4.09] - Lodos'ta Vapurlar Çalışmıyor Ama Motorlar Nasıl Çalışıyor?



Bugün Lodos yüzünden vapurlar çalışmadığı halde ufacık motorlar çalışıyordu.
Tabii kalabalıktan binmek imkansız idi, ancak nasıl oluyor da vapurlar çalışmazken,
motorlar çalışıyor?

Eğer vapurlar için bir risk varsa, motorlar için de aynısı geçerli değil mi?


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:07

Kendimi bildim bileli, İstanbul'un lodoslarında işi götüren hep deniz motorları olmuştur. Onlar için dalgalı, sisli, rüzgârlı hava farketmez. Risk teşkil eden hava olaylarında muhakkak bir şeklide punduna getirerek uygun rıhtımlardan yolcuyu kaparak, karşı sahile bırakırlar... İnsanlar da sırf işlerine geç kalmamak için bu motorları tercih ederler... Risk, kimin umurunda?!

Akın KURTOĞLU


selim_
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:09

Şöyle de bir durum var: Vapurlar yanaşmada dalgalı havalarda çok sorun yaşıyorlar. Ama motorlarda bu sorun yok. Bunun dışında diğer riskler aynı tabi ki.

levent gözde
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:10

Ben 25 seneden beri Eminönü-Kadıköy hattında vapur ve motorları kullanırım. İlk kez lodos yüzünden vapur seferlerinin iptal edildiğine şahit oluyorum. Sis dolayısıyla çok iptaller gördüm. Her sene bu mevsimlerde olan lodos fırtınalarından sadece birisi. Üstelik bugün saat 16.00 sıralarında motorla geçerken gördüğüm dalgalardan daha büyük dalgalar varken vapurlar önceki senelerde çalışırdı. Bu kararı kim aldı bilemiyorum ama kararı alanın istanbul'u tanımadığı belli.

Burç

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:12

Alıntı:
Bu kararı kim aldı bilemiyorum ama kararı alanın istanbul'u tanımadığı belli.

Kötü bir olay olsa sorumluluğu alması gerektiğini idrak eden birisi olduğu belli bence.



levent gözde
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:13

Akın Bey bugün deniz motorlarıda sabah çalıştırılmadı. Onlara kalsa giderlerdi ama bir merci tarafından engellenmişlerdi.

simon

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:14

Alıntı:
Bugün Lodos yüzünden vapurlar çalışmadığı halde ufacık motorlar çalışıyordu.
Tabii kalabalıktan binmek imkansız idi, ancak nasıl oluyor da vapurlar çalışmazken,
motorlar çalışıyor?


Yine aynı sahne desenize, hatırlarsanız aylar öncesi İstanbul'da sis bastırmıştı o gün vapurlar çalışmıyordu ama Tur-Yol motorları vızır vızır çalışyorlardı. Sonuç bir kişinin ölümüyle sonuçlanan acı bir kaza. Halen ders alınmış değil görüldüğü kadar. Gerçi bu memlekette en ucuz şey olan insan hayatı öneme alınmadıktan sonra tufan'da hatta kasırga'da bile bu motorlar çalışır. Bazılarınız haklı olarak motorlar olmasa karşıya en kestirme nasıl geçilir diye sorabilirsiniz. Burada o motorlara binmek zorunda kalan insanları suçlamıyorum. Lakin bu sefer iptalleri her zaman olmuyor. Hele ki şiddetli lodosta hem deniz otobüsler hem'de vapurların seferleri iptal edildiyse ortada ciddi bir hava muhalefeti var demektir. En azından tedbir alarak insaları hayatını riske etmekten kurtarmış oluyor.

Uzun lafın kısası işimiz bazen şansa kalıyor. Ancak her şeyi şansa bırakmak yanlıştır. Çünkü bir gün şans yüzümüze gülmeyebilir.


levent gözde
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:14

Yöneticilik sorumluluk almayıda bilmektir. O yüzden herkes yönetici olamaz.

levent gözde
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:18

Simon bu statükocu görüşleri bırak. İstanbul'da trafikten yılda kaç kişi ölüyor biliyor musun sen?

hüseyin avni
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 23:19

Bari yeni nesil deniz otobüsleri çalışsa,her türlü güvenlik tertibatı mevcuttu,manevra kabiliyetleride maksimum seviyede.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM