Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Murat Caner
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 18:55
[İST-E1.41] - Boğaziçi Köprüsü'nün Taşıyıcı Ayaklarındaki Asansörlerin Kullanımı Hakkında Bir Öneri



Benim kafama başka birşey takıldı. Acaba Boğaz Köprüsü ve Haliç Köprüsü'nün ayaklarına asansör yapsak Beylerbeyi, Ortaköy gibi semtlerin yükünü az da olsa alırmıyız?


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 20:43

Murat Caner demiş ki:
Benim kafama başka birşey takıldı. Acaba Boğaz Köprüsü ve Haliç Köprüsü'nün ayaklarına asansör yapsak Beylerbeyi, Ortaköy gibi semtlerin yükünü az da olsa alırmıyız?

Yani, şöyle bir araçözüm mü? Değer mi acaba? Ve de en önemlisi köprünün dengeleri buna müsaade eder mi?



(+)


Akın KURTOĞLU


Süha
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 20:51

Bence arabalar için asansör çözümü fayda etmez daha çok maliyetli ve pahalıya gelebilir. İleriye dönük bir proje olduğu için o asansörün bozulma takılma vb.. gibi bir çok sorunla karşılabilir. Ayrıca köprü ayakları sadece taşıyıcı görevleri vardır ek bir yük çok ağır sonuçlar doğurabilir.

Yaya için düşünüyorsanız. Zaten yayaların köprüye girmesi yasak ama İETT nin durağına yakın yatay bir asansör olabilir ? ( mi acaba ).


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 20:54

Alıntı:
Yaya için düşünüyorsanız. Zaten yayaların köprüye girmesi yasak ama İETT nin durağına yakın yatay bir asansör olabilir ? ( mi acaba ).

Bu, daha mantıklı... Boğaz yolundaki yayaları, köprü yoluna çıkartabilir. Hatta, böylece Avrupa yaklaşımında da bir durak oluşturulabilinir (Anadolu ayağındaki Astsubay Okulu İETT durağı gibi).

Akın KURTOĞLU


MurataruM
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 21:40

Aslinda ayaklara bitisik fakat kendini tasiyacak ayri bir yapi olarak olabilir. Ve de cok hizli bir sekilde 15-20 saniyede o yukseklige araba cikaracak teknoloji bircok ulkede var. Bizde de yapilabilir. Mesele bir yandan maliyet meselesi diger yandan bogazdaki koprulerin goruntusunu ne kadar umursadiginizla ilgilidir.
Fonksiyon en iyi estetiktir derseniz onu bilemem...
Bir baska dusunce olarak da boyle bir koprunun Istanbul trafigine yapacagi katki kanimca ihmal edilebilir olacaktir...


levent gözde
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 22:25

Boğaziçi köprüsünün ayaklarının içinde zaten yapıldığından beri asansör var! Lütfen önerilerinizi biraz araştırarak yapın.

MurataruM
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 22:33

Alıntı:
Boğaziçi köprüsünün ayaklarının içinde zaten yapıldığından beri asansör var! Lütfen önerilerinizi biraz araştırarak yapın.


Biz araba tasiyacak ayri bir asansorden veya yayalari etkin bicimde tasiyacak bir asansorden bahsetmistik...hatirlatmaniz ve nazik uyariniz icin tesekkurler...


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 22:46

Alıntı:
Boğaziçi köprüsünün ayaklarının içinde zaten yapıldığından beri asansör var! Lütfen önerilerinizi biraz araştırarak yapın.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=12604

Alıntı:
...Köprünün taşıyıcı ayaklarının (daha doğrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar, yürüyerek karşıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak aşağıya inerlerdi. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar yaya özürlü olarak hizmetine devam etti.



Akın KURTOĞLU


Bulut Turhan

11 yıl önce - Cmt 23 Ekm 2010, 21:02

Köprü su seviyesinden 60 m yüksekte.Bu mesafeyi 1200 kg yük artı kendi ağırlığı ile 20 sn de alacak bir asansör ki bu saniyede 3 m yapar,bir hayli pahalı olur.

Had diyelim ki yaptık oldu.20 sn de çıktı.Asansöre kaç saniyede binecek ve ödeme yapacak.En az 20 sn dermiyiz ona da?Deriz .20 + 20 etti 40 saniye.Yukarıda da 10 sn de asansörü terketti.Ki aslında mümkün değil.Arabayı çalıştıramayan çıkacak,stop eden çıkacak falan,en az 20 sn diyelim asansörü boşaltmaya.Etti mi 60 sn.Peki bu alet 15 sn de aşağı inecek,5 n de yeni araç almaya hazır hale gelecek.Etti mi 80 sn.Yani 1dk 20 sn.Yani 1,33 dk.Saatte 45 araba falan yapar.
Hadi 20 saat hep çalışsın,ki mümkün değil ama fantazi yapalım.800 araba eder.

Yılda 320.000 araç maksimum kapasitesi olur.10 TL alsan,ki millet pahalı bulur vermez.
3,2 milyon TL gelir eder bu.Değer mi?Bence değmez.

Bu işin şaka gibi olan mali yanı.
Daha da önemlisi ,80 sn de bir araç çıkartabilen bir asansörü kim bekler.Önünde 30 araba olsa ,ki sabahları olur herhalde,40-45 dk beklermisin.Hadi diyelim beklmeyi kabullendin.Nered bekleyeceksin Ortaköyde,ya da Beylerbeyinde.Ayaktan çıktık yukarı,nasıl köprü şeridenie karışacağız.
Ya bu iş olmaz be dostum.



ANA SAYFA -> ULAŞIM