Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
11 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 12:11
İstanbul İETT'nin 'Köprü Geçişi' Adı Altında Elde Ettiği Fazla Kazanç Üzerine


Bildiğimiz gibi 1973 yılında Boğaziçi Köprüsü açıldıktan sonra köprü geçişli tüm hatlarda ücret normalin iki katı olarak ödeniyor. Buna neden olarak da köprü geçişinin ücretli olması gösteriliyor. Ben bu konuyu uzun uzadıya düşündüm ve bu uygulamanın evi ve işi köprünün iki yanında bulunan fakir fukarayı KAZIKLAMAKTAN başka bir amaca hizmet etmediğine kanaat getirdim.

Araç köprü ücretini sadece tek yönde 1 DEFA ödüyor. Ancak aracı kullanan yüzlerce yolcudan her 2 yönde çift misli ücret alınıyor. Yani köprü geçiş ücretini sadece birkaç yolcunun ödeyebileceği çift ücretten çıkarabilecekken aracı kullanan YÜZLERCE YOLCU çift misli ücret ödemek zorunda bırakılıyor. Burada mantık pek tabi aracın köprü geçiş ücretini kullanandan çıkarmak değil, bu ücreti bahane edip iki yaka arasında gidip gelen vatandaşı SÖĞÜŞLEMEKtir. 34 senedir bu rezalet devam ediyor. Halkın cebinden haksız yere hortumlanan paranın toplamı bu bu süre zarfında katrilyonları bulmuştur.

Benim önerim: İETT, bütçesini köprü geçiş ücretlerini çift misli olarak uygulayarak elde ettiği gelirle kurtarıyorsa, yani buradan sağlanan ek gelire muhtaçsa genel ücreti bir miktar arttırarak ancak köprü geçiş ücretlerini de normal seviyeye çekerek adaleti sağlama yoluna gitmelidir. Köprü geçişli hatlardan çok daha uzun hatları kullananla köprü geçişli ancak daha kısa hatları kullananlar arasındaki bilet adalatsizliği derhal ortadan kaldırılmalıdır. Ticari, etik, iyiniyet, insaniyet, sosyal devlet, adalet veya adını siz koyun her nevi temel ve kuraldan yoksun olan bu uygulamaya bugüne değil hiçbir sesin yükselmemiş olmasını da Aziz Nesin'in bildiğimiz lafına bağlıyorum.


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 15:01
İETT KÖPRÜ GEÇİŞ HATLI HATLAR


Bu tartışılacak bir konu;Nurettin Sözen zamanında otobüslerde bir ara tek ve çift bilet uygulaması yapılmış,çift biletli hatlar belli noktalardan sonra tek biletli yapılmıştı.Ama çok karışıklık çıktığı için sonra kaldırılarak,sadece köprü geçişli hatlarda uygulandı.

Yani İett'nin gerekçesi bu ise sadece baştan savmak ve sizi cevapsız bırakmamak için söylenmiş.İşin aslı çok kısa hatlar olduğu gibi,çok uzun hatlarda var.Mesela 122B;121A;127 gibi..

Bunlarda karışıklığı azaltmak için boğaz geçişli hatlar baz alınmış.Uygulama ne derece adaletli o tartışılır.

Şunuda unutmayın bütün hatlar çift bilet değil.129T;129K;122C gibi...

Çok binenler ve çift biletli hatlarda hergün giden için en karlısı aylık.100TL.
Farzedelim bir gün çok gezeceksiniz,günlükte var çok kullanışlı sadece 5TL. idi galiba.


hüseyin avni
11 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 15:26

Avrupa yakasına geçiş ücretsiz,anadolu yakasına geçiş ücretli ama belki ama belkide köprü parasını yarımşar yarımşar alıyordur,olamazmı?



selim_
11 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 15:31

Alıntı:
Çok binenler ve çift biletli hatlarda hergün giden için en karlısı aylık.100TL.

O da 200 binişle sınırlı ve çift biletli hatlardan 2 biniş düşüyor.


Ali Melih Atafırat

11 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 15:41

Boğaziçi köprüsü ilk açıldığı zaman araçlardan her iki yönde de ücret alınıyordu. Sonra, köprü ücreti iki katına çıkarılarak tek yönde ücret alınmaya başladı. Toplu taşıma araçlarında ise yolculardan alınan tek sefer ücreti değişmedi.
Bence, toplu taşıma araçlarından, dolayısı ile yolculardan köprü ücreti alınmamalıdır. Yolcu zaten biletli geçiyor. Böylece toplu taşıma da desteklenmiş olur. Bu durumda Karayollarının kaybının çok fazla olacağını zannetmiyorum.

Selamlar

Ali Melih Atafırat



Doğukan Kahraman
11 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 16:18

İETT gerçekten kazık atıyor aslında köprü yolcuya bedava geliyor çünkü köprü geçişli hatlarda 2 bilet ödüyorsunuz araçlara binerken sadece 2 bilet atıyoruz ve ya 2 kere akbilimizi basıyoruz peki köprü geçişi sırasında 2. bilet gişeye mi veriliyor? ve ya köprü gişelerine yolcular akbil mi basıyor? hayır otobüs şoförü gişeye ödeme yapıyor mu? hayır mantık olarak İETT ve bunun gibi toplu taşıma araçları vatandaşı yolcuyu kazıklıyor köprü bahanesiyle yanlışım varsa söyleyebilirsiniz.

Burç

11 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 17:50

Otobüs geçiş ücreti sanırım 10 YTL. Yani sadece 4 yolcunun verdiği paraya eş değer.
Avrupa kıtasına geçerken de tümüyle bedava.

İETT devamlı zarar ettiğini iddia ederek bu cins fiyatlandırma ve zamları açıklamaya çalışıyor.
Oysa zarar ettiğinin gerçek olduğu bile şüpheli. Bir günde İETT'nin kaç yolcu taşıdığı
veya kaç liralık akbil satıldığı açıklanmıyor. Sadece "zarar ettik" diyorlar.
Bu konuyu ayrıca irdelemiştik : İETT Zarar mı Ediyor?
Belki haklıdırlar, yüzlerce son model Mercedes otobüs alınca belki bütçe doğrulmuyordur.
Ama bunun bir dökümü olmadığı sürece şüphe duymak hakkımız.
İETT kâr amacı gütmeli mi, o da ayrı bir konu gerçi.



Ufuk Şanver

11 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 22:15

Birkaç sene evvel geçici de olsa bir uygulama yapmışlardı.

Köprü geçişli hatları kullanan tam yolcular 1 tam 1 indirimli bilet;bu tür hatları kullanan öğrenciler ise sadece 1 tam bilet atıyorlardı.Bence şimdiki uygulamaya göre çok daha insaflıydı.Sonra ne olduysa bu uygulamadan vazgeçtiler.

iyi akşamlar


selim_
11 yıl önce - Prş 08 Ksm 2007, 01:10

Alıntı:
Otobüs geçiş ücreti sanırım 10 YTL. Yani sadece 4 yolcunun verdiği paraya eş değer.
Avrupa kıtasına geçerken de tümüyle bedava.

Otobüs köprü geçişi 3.00 YTL, körüklü otobüs ise 7.20 YTL.


m taşyurt
11 yıl önce - Prş 08 Ksm 2007, 01:29

Eğer sadece köprü geçiş ücreti yüzünden bu kadar sorun çıkıyorsa, otobüslerin köprüden geçişlerini ücretsiz yapsınlar. Belediyenin otobüsünün (üstelik resmi plakalı) köprüden geçmesiyle, sarı çizmeli Mehmet ağanın arabasının geçmesinin aynı şekilde değerlendirilmemesi lazım bence.
Madem sebep köprü parası, otobüsler köprüya para vermez böylece halkın söğüşlenmesi önlenir...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM