Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
hüseyin avni
14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 15:41
Azami Hızı 320 km. Olan Hızlı Trenimiz için Geri Sayım Başladı!


www.tcdd.gov.tr
Son 1 gün...
Wowturkey ekibinin hızlı trene katılması dileğiyle.
Proje ayrıntıları aşağıda belirtilmiştir.




















Hızlı tren için son 2 gün kaldı.8 kasımda kavuşcağımız hızlı tren için,bakalım makinist kabininde wowturkeycileri görebilecekmiyiz.Haydarpaşa-Ankara hızlı treniyle 2,5-3 saat gibi bir sürede aşılcak bu mesafe iki şehiri birbirinin banliyösü haline getirecek.Yolcusuz deneme seferlerinden sonra,yolculu işletmeye geçecek hızlı tren,herhalde bu hafta yolcu taşır gibime geliyor.
HIZLI TRENİN TÜRKİYE KARASULARINA ULAŞMASIYLA BİRLİKTE,TÜM FOTOĞRAFLAR,VİDEOLAR,AYRINTILAR,KAYNAKLAR,DETAYLAR HEPSİNİ BU BAŞLIKTA TOPLAYALIM.TÜRKİYENİN GELECEĞİ İÇİN MİLAT NİTELİĞİ TAŞIYAN HIZLI TREN HAYIRLI OLSUN



ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİ NEDİR


Hızlı Tren Projesi, Ankara-İstanbul arasındaki mevcut hattan bağımsız 250 km/saat hıza uygun, tamamı elektrikli, sinyalli yeni çift hattı hızlı demiryolu yapımını içermektedir.

Projenin toplam uzunluğu 533 km . olup, Projenin kesimlerini

. Ankara-Sincan ( 24 Km .)
. Sincan-Esenkent ( 15 Km .)
. Esenkent-Eskişehir ( 206 Km .)
. Eskişehir - Inönü ( 30 Km .)
. İnönü-Vezirhan ( 54 km )
. Vezirhan- Köseköy 104 Km .)
. Köseköy - Gebze ( 56 km )
oluşturmaktadır.
44 km ' Lik Gebze-Haydarpaşa kesimi ise Marmaray projesi ile yüzeysel metroya dönüşeceğinden Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'ne dahil edilmemiştir.Marmaray projesi tarafından inşa edilecektir.

Proje kapsamında ayrıca Ankara Hızlı Tren Garı inşası ve 10 set hızlı tren temini işleri yer alıyor.


PROJENİN AMACI

. Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir ulaşım imkanı yaratmak
. Yolcu taşımacılığında yaklaşık % 10 olan demiryolu payını % 78'e çıkartmak.
. Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresinin azaltmak.

PROJENİN YAPILMASI İLE NELER GERÇEKLEŞECEK

. Karayolu, demiryolu ve havayolu trafiği açısından en yoğun yolcu ve yük aksı olan Ankara- İstanbul hattında demiryolunun rekabet şansı artarak, yolcu payı %10'dan %78'e yükselecek
. Ankara-İstanbul hattında, demiryolu ile ortalama 7 saat, karayolu ile 5-6 saat, havayolu ile merkezden merkeze ve servis araçlarını kullanmak koşuluyla 3-4,5 saatlik seyir süresi Esenkent- Eskişehir kesiminin devreye girmesiyle;
. Ankara-İstanbul 4-4,5 saate,
. Ankara-Eskişehir l saate inerken,
. Ankara-İzmir hattındaki seyahat süresi de kısalacak
. Esenkent-İnönü ve İnönü-Köseköy'ün, her iki etabın 2008'de devreye girmesiyle;
. Ankara-İstanbul 3 saate,
. Ankara-Gebze 2 saat 30 dakikaya inecek.
. Seyahat süresindeki bu önemli zaman tasarrufu, kentleri adeta birbirinin banliyösü haline ge­tirecek, eğitim ve iş gibi zorunlu nedenlerle farklı kentte ikamet edenlere günübirlik gidip gelme fırsatı sunacak.
. Kentler arasındaki ekonomik, sosyal ve kültürel etkileşim artacak.
. Marmaray ile entegre edilerek, Avrupa'dan Asya'ya kesintisiz yolcu taşımacılığı yapılacak.
. Diğer hızlı tren projeleri de devreye girdiğinde, ülkemizin önemli hatlarında hızlı tren ağları oluşacak.
. Mevcut hattan ayrı olarak inşa edilen çift hatlı hızlı tren hattı, yük ve diğer trenler için korunan mevcut hattın kapasitesini artıracak, bu diğer hatlara da olumlu yansıyacak.
. Her geçen gün kentleşme oranı artan, sanayileşen ülkemiz çağdaş toplu taşıma araca olan hızlı trenle, 21. yüzyıla, "Yeni Demiryolu Çağı"na önemli bir adım atmış olacak.
. Avrupa Birliği'ne üyelik sürecinde olan ülkemiz, ulaşım altyapısıyla da bu sürece hazırlanmış olacak.
. Toplu taşımada en çağdaş taşıma sistemi olan, petrole bağımlı olmayan, yapım maliyeti düşük, kullanım ömrü uzun, otoyollara göre daha az arazi kullanan, çevre kirliğine yol açmayan demiry­olunun, çağı yakalamasıyla birlikte rekabet gücü ve ulaşım payı artacak; dengeli ulaşım sistemi, ekonomiden sosyal kültürel hayatımıza kadar birçok olumlu etkiler yapacak.
. Hızlı tren çağı ile önü açılan demiryolları geliştikçe, Türk halkı demiryolu ulaşım sistemini daha iyi tanıyacak ve ona sahip çıkacak.
. Türkiye yüksek hızlı tren işletmeciliği yapan Avrupa'da 6. Dünya'da 8. ülke olacak...

PROJE DİZAYN KRİTERLERİ:

. Uzunluk : 533 km
. Hat Sayısı : çift hat, elektrikli,sinyalli
. Hız : 250 km/sa
. Dingil Yükü : 22.5 ton
. Ekartman : 1.435 mm .
. Min. Kurp Yarıçapı : 3.500 .
. Maksimum Eğim : %016
. Maksimum Dever : 130 mm .
. Düşey gabari : 6.72 m .
. Ray tipi : UIC-60
. Ray Boyu : 36 m .
. Kaynaklı Uzunluk : Sürekli kaynak
. Ray Kalitesi : 900 A
. Traversler : Ön-germeli, önçekmeli monoblok B70 tipi beton traversler

PROJENİN TAMAMINDA NELER YAPILACAK RAKAMLARLA PROJE

. Kazı 32.100.000 m3
. Dolgu 18.600.000 m3
. Menfezler 480 adet
. Altgeçitler 109 adet
. Üstgeçitler 56 adet
. Viyadükler 21 adet
. Tren Köprüleri 4 adet
. Tren altgeçitleri 3 adet
. Nehir Köprüleri 34 adet
. Otoyol Köprüleri 2 adet
. Tünel 43 adet

PROJENİN KESİMLERİ VE YAPILAN ÇALIŞMALAR

ESENKENT ESKİŞEHİR ARASINDA NELER YAPILDI.

Projenin 206 km lik Esenkent-Eskişehir(İnönü) kesiminin İhalesi 17 .09.1999 tarihinde yapılmış ve 23.11.2000 tarihinde AOG Konsorsiyumu ile sözleşme imzalanmıştır. 08.06.2003 temel atılmasının ardından 10.12.2003 tarihinde çalışmalara başlanmıştır.

. Proje, Mevcut Hattın Yanına İlave bir yol yapımını içeren rehabilitasyondan, mevcut hattı koruyarak bunun dışında yeni çift hatlı hızlı tren projesine dönüştürülmüştür.
. Kazı ve dolgu çalışmalarında 2.5 milyon kamyon seferi ile 25 milyon ton hafriyat yapıldı.
. 164 Bin kamyon seferi ile 2,5 milyon ton balast taşındı.
. 254 adet Menfez inşası tamamlandı
. 26 adet Karayolu Üst geçidi yapıldı
. 2 adet otoyol köprüsü yapıldı.
. 30 adet Karayolu Alt geçidi yapıldı
. 7 adet tren köprüsü yapıldı.
. Toplam 85 adet hemzemin geçit problemi çözüme kavuşturuldu.
. 13 Adet Nehir Köprüsü yapıldı
. Toplam 4119 metre uzunluğunda 4 Adet Viyadük yapıldı.
. Toplam uzunluğu 471 m olan 1 adet Tünel yapıldı.

Toplam 412 km lik yola

. 52 Bin ton Ray ,
. 680 Bin Adet Travers
döşendi.
. Sonuç olarak; 120 bin kişinin yaşayabileceği 30.000 adet apartman dairesine eş değer inşaat yapıldı.

Bu kesimdeki inşaat çalışmaları tamamlanma aşamasına gelmiş ve 25.04.2007 tarihinde test sürüşlerine başlanmıştır.

ESKİŞEHİR-İNÖNÜ ( 30 km )

Bu kesimdeki altyapı işleri için 24.03.2006 tarihinde SİGMA İnş.ve Turz.İşl.Tic.AŞ ile sözleşme imza lanmış ve 03.04.2006 tarihinde çalışmalara başlanmıştır.

Projede % 45 fiziki gerçekleşme sağlanmış olup, Bu yılsonuna kadar altyapı ve üstyapı işlerinin tamamlanması planlanmıştır.

SİNCAN-ESENKENT ( 15 km )

15 km .lik Sincan-Esenkent kesiminin 24.03.2006 tarihinde SİGMA İnş.ve Turz.İşl.Tic.AŞ ile sözleşme imzalanmış ve 03.04.2006 tarihinde çalışmalara başlanmıştır.

Projede % 76 fiziki gerçekleşme sağlanmış olup, Bu yılsonuna kadar altyapı ve üstyapı işlerinin tamamlanması planlanmıştır.

ESKİŞEHİR GAR YER ALTINA ALINIYOR.

Eskişehir içindeki şehir ulaşım yollarının mevcut demiryolu hatlarını farlı noktalarda kesmesi nedeniyle, mevcut hemzemin geçitlere çözüm getirilmesi amacıyla Eskişehir Geçişinin yer altından sağlanması planlanmıştır.

Eskişehir Gar'daki mevcut Yük ve Depo Merkezlerinin kent dışına çıkarılarak müşterilere daha etkin bir hizmet sunulması kapsamında Eskişehir Gar'da yapılan yük elleçleme ve depo bakım hizmetlerinin Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi mevkiindeki Hasanbey'e nakledilmesi planlanmıştır.

Eskişehir Gar geçişi projesi toplam 3,5 km . uzunluğunda olup, 2251 m si kapalı kesit, 1251 m si ise U kesitli yarmadan oluşmaktadır.

• Tünel içinde;
• 2 adet hızlı tren hattı,
• 2 adet konvansiyonel hat,
• 1 adet yük hattı
• olmak üzere 5 hat yapılacaktır.
• U kesit içi ise 2 hızlı ve 1 konvansiyonel olmak üzere 3 hat olarak dizayn edilmiştir.

İNÖNÜ-VEZİRHAN, VEZİRHAN-KÖSEKÖY ( 158 km )

Projenin 158 km .lik 2.Etabı ise, Köseköy-Vezirhan ve Vezirhan-İnönü olmak üzere iki kesimde yapılacaktır.

. KESİM - 1: KÖSEKÖY-VEZİRHAN: 104 km
. KESİM - 2: VEZİRHAN-İNÖNÜ: 54 km

Her iki kesimin de sözleşmeleri imzalanmış olup, Kredi anlaşması imzalanmıştır. Bu yıl içerisinde inşaatına başlanması ve 2009 yılında tamamlanması planlanmıştır.

KÖSEKÖY-GEBZE

Ankara-İstanbul Hızlı Tren projesinin ihalesi yapılan ve Halen Hazine Müsteşarlığında kredi görüşmeleri devam etmekte olan İnönü-Vezirhan-Köseköy kesimi ile Marmaray Projesi kapsamında yer alan Gebze-H.Paşa arasının birbirine bağlanması amacıyla Köseköy-Gebze arasının Hızlı Tren işletmeciliğine uygun hale getirilmesi planlanmıştır

56 km lik kesimin ihale hazırlıkları devam etmekte olup, Bu kesimin inşaatının 2.etapla eşzamanlı olarak bitirilmesi planlanmıştır.

ANKARA-SİNCAN ( 24 km )

Ankara-İstanbul Hızlı tren projesinin bir parçası olan Ankara-Sincan arasındaki 24 km .lik kesimin hızlı tren işletmeciliğine uygun hale getirilmesi ile mevcut banliyö hatları, peron ve istasyonların düzenlenmesi amacıyla proje çalışmaları yapılmıştır

Bu hat kesimindeki yolların ve istasyonlar yeniden düzenlenerek, Ankara-Behiçbey arasında 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö trenleri ve 2 hat konvansiyonel olmak üzere 6 hat, Behiçbey-Sincan arasında da 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö ve 1 adet konvansiyonel olmak üzere 5 hat yapılması planlanmıştır

Bu hat kesiminde hızlı tren işletmeciliği ile birlikte şehir içi ulaşımı sağlamak üzere yapılacak olan banliyö hatları ve hizmet birimleri metro standardında inşa edilecektir.

Projenin tüm kesimlerinin 2009 yılı içerisinde tamamlanması ve deneme işletmesine başlanması planlanmıştır.


En son hüseyin avni tarafından Sal 06 Ksm 2007, 11:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 5 kere değiştirildi


hüseyin avni
14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 16:50

Merak edilen şu;eskişehir yeraltı gar geçişi,hızlı tren eskişehir-ankara bölümü açıldıktan sonramı tamamlancak,açılmadan öncemi?

Murat Caner
14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 17:54

Sonra. Hızlı Tren Eskişehir'den bir önceki bekete dek yapıldı.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=3432&a ...;start=860

Konu başlığımız var zaten. Orada bütün bilgileri bulabilirsiniz.


hüseyin avni
14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 19:02

İlk Hızlı Trenin geleceği gün,yapılacak hızlı tren kokteylinde,woturkey ekibi katılacakmı.Kimler katılacak. Makinist kabinine geçebilme imkanımız olacakmı?Bissürü fotoğraf,video çekilcek ama en merak edilen makinist kabini olacaktır şüphesiz.

AYDIN BURAK ZORMAN

14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 19:13

Güzel bir gelişme, insanın aklına söyle bir soru geliyor.

A noktasından B noktasına saatte 320Km hızla hareket eden bir tren, otobana bile inek sokma becerisini gösteren köylümüze ait yaklaşık 600Kg ağırlıkta ve km/h hızla hareket eden holstein cinsi bir ineğe çarparsa ne olur. Doğru yanıtı işaretleyiniz.

A- Facia olur.
B- Hiçbişi olmaz
C- TCDD tazminat öder
D- Köylü tazminat öder
E-Hiçbiri



serdar samanlı
14 yıl önce - Sal 06 Ksm 2007, 01:56

Hızlı trenimiz Türkiye'ye girdiği zaman fotoğraflarını çekebilir misiniz?

ermanes

14 yıl önce - Sal 06 Ksm 2007, 02:16

Benim merak ettiğim konu projede Eskişehir garının yer altına alınmasıda var fakat bundan görünürde herhangi birşey yok bilen arkadaşlarımız paylaşırlarsa sevinirim iyigünler

ÜMiTÇİ
14 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 18:45

Bir sorum var TCDD kendi sitesinde ilk hızlı tren setinin Türkiyeye geliş tarihi olarak 18 Kasım belirtiliyor , verdiğiniz tarihte bir yanlışlık olmasın?

zafer yenidünya

14 yıl önce - Çrş 07 Ksm 2007, 23:22

arkadaşlar normali 18 kasım tabi gecikmede olabilir telaşlanmayalım haberimiz olduğu zaman sizlere yazarız merak etmeyin.

En son zafer yenidünya tarafından Prş 08 Ksm 2007, 00:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hüseyin avni
14 yıl önce - Cum 16 Ksm 2007, 14:57

18 KASIMA BİRBUÇUK GÜN KALDI
FOTOĞRAFLARI BEKLİYORUZ
TCDD'DEN GELİŞ GÜZERGAHINI VEDE NEREYE KADAR GETİRİLİLCEĞİNİ ÖĞRENİLMESİ GEREKMEKTEDİR FOTOĞRAFÇILAR İÇİN




sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM