Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 02:43
[İST-C4.34] - Ekspres Tramvay Seferleri Başladı



Bayazıd kalkışlı ve Cevizlibağ bitişli yeni "Ekspres Tramvay Seferleri" başladı. Tramvaylar, Bayazıd'dan kalktıktan sonra, sadece; Yusufpaşa-Fındıkzade-Çapa'da durduktan sonra Cevizlibağ'a ulaşıyorlar. Aradaki; Laleli, Aksaray, Haseki, Topkapı ve Pazartekke istasyonlarını ise pas geçiyorlar. Arada sadece 4 defa durak yapıyorlar. Tek yöndeki ortalama parkur süreleri; 13 dakika...



(+)



(+)

Ekspres bir KTA seti, Laleli istasyonunun pas geçerek aşağıya doğru devam ederken...

Hatta 2 adet KTA seti hizmet veriyor. Pazartesi gününden itibaren bu setlerin adedi; 3'e çıkartılacak.

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 02:45

Çok güzel bir uygulama ama tramvay yolunun lastik tekerlikli taşıtlardan arınması öncelikli olarak şart

Evet bu araç durmamıştı laleli peronda bizimde tüm hayallerinmiz suya düşmüştü. Binemedik.
Arkadaşlar böyle ekspres araca binen bir arkadaş bize bir video cekebilirmi.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 02:51

Burada amaç; Bayazıd'dan itibaren biriken kalabalığı arkadan gelen Bombardier setlerine bırakmadan toplayıp istasyonu olabildiğince boşaltmak... Bunun için de, Bayazıd'da ara yolda bekleyen KTA seti, arkadan gelen Bombardier yaklaşıp da Bayazıd istasyonuna gelene kadar bekliyor. Bombardier'in buraya ulaşmasıyla birlikte KTA derhal hareket ediyor ve önünde boşalan birkaç istasyonluk parkuru çok hızlı bir şekilde alıyor. Pas geçtiği istasyon aralarında süre 1 dakikaya kadar düşüyor. Uğraklı istasyon aralarında ise yine 2 dakika standardını takip ediyor.

Akın KURTOĞLU


Erdemli Salih

14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 02:54

Akşam iş dönüş saatlerinde beyazıt istasyonunda çok aşırı bir yoğunluk oluyordu.Kimi zaman insanlar dakikalarca araçlara binemiyordu.
Bu uygulama akşam iş dönüş satlerinde beyazıtistasyonundaki yoğunluğunu alabilmek için uygulamaya kondu başarılı da oldu.Bu hafta 3. kta aracı da hizmete gircek bildiğim kadarı ile.Zamanlada bu ekspres seferlerin sayısı arttırılacak ve beyazıttaki sorun tamamen çözülebilecek diye düşünüyorum




(+)





(+)


recep demirbas
14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 03:22

4 araçla gayet güzel bir şekilde işler eminim bu sistem. tabi hatta girecek her aracın hattıı daha fazla meşgul edeceği de br gerçek. inşallah uğur beyin dediği gibi hat üzerindek lastikli araçlar bu seferlerin yapılmasına mani olmaz
trafiğe açık bir caddede karşılıklı olarak 2-3 dakikada bir araç çalıştırmak demek gerçekten iyi zamanlama isteyen bir uğraştır



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 03:23

Şu anda Ulaşım AŞ'nin elindeki 6 adet KTA motrisiyle oluşturulan 3 setle hizmet verecek. Tüm KTA'lar bu hatta artık...

Akın KURTOĞLU


Rifat Behar
14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 19:07

Çok güzel bir uygulama, ekspres diziler önündeki lokal dizileri nasıl geçecek? Bu uygulamanın halka duyurusu nasıl yapılacak?

AgaH
14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 19:59

Aynı uygulama Aksaray-Havalimanı hattında da yapılmalı...

Oktay Kasman

14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 20:30

Bence Süper olmuş, emeği geçenlere teşekkür ederim. Leventten metroya binen bir yolcu,gerekli aktarmaları yaptıktan sonra seri olarak Avcılara kadar gidebilecek demektir. Levent-Taksim-Finiküler-Kabataş-Yusufpaşa-Cevizlibağ aktarmaları ile Avcılara ulaşacaktır.

Mehmet KELEŞ

14 yıl önce - Pts 05 Ksm 2007, 20:40

Bu türden hatlar için evvela sollama cepleri yapılırsa her sollama +5dk. zaman kazandıracaktır , bu açılım uzun zamandır savunduğum bir konudur. Sollama cepleri ara sefer çalışan araçların cari hattı meşgıl etmesini de engelleyerek farklı bir açılımda sağlayacaktır. Ekspres seferler ancak bu açılımla gerçek amacına ulaşır, aksi halde pas geçtiği duraklardan zaman kazanamaz. 5 DK. Headway arasında ekspres sefer kafesin içindeki kartal gibidir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM