Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Alan
14 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 22:08
BUR » A1.39. Bursa Büyükşehir Belediyesi 70 Doğalgazlı Otobüs Alıyor




Bursa Büyükşehir Belediyesi 70 Doğalgazlı Otobüs Alıyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi, İstanbul ve Ankara Büyükşehir Belediyeleri Gibi Toplu Ulaşımda Ağırlığını Hissettirmeye Başlıyor. Ankara'da 500 Doğalgazlı Otobüse İlave Olarak 600 Yeni Otobüs Siparişi Verilirken, Bursa'da da Toplu Taşıma İçin 70 Yeni Doğalgazlı Otobüs Alınıyor.

Burulaş'ın aldığı 84 sarı otobüs, uzun vadeli kiralama sistemi ile borçlarını belediyeye yük olmadan ödeyince, şehiriçindeki belediyenin ulaşım yaptığı yoğun güzergahlarda kullanılmak üzere 70 yeni doğalgazla çalışan otobüsün alınması planlanıyor. Otobüs firmaları ile pazarlığa oturan Burulaş'ın 1-2 ay içerisinde, Bursaray'ın doğu etabının kullanılmaya başlanacağı günlerde otobüsleri devreye alması ifade ediliyor.

Ulaşımdan sorumlu belediye yetkilileri, metropollerin sıkışan şehiriçi trafiğine çözüm üretmek için kaliteli toplu taşımacılık yapmak üzere sisteme ağırlıklarını vermeye başladıklarına dikkat çekerek, "Toplu ulaşımda kamulaştırma dönemi yaşanıyor. Uzun yıllardır hiç yeni otobüs almayan Bursa Büyükşehir Belediyesi, 3 büyük şehirdeki gelişmelerden sonra bu sisteme ağırlığını koymak mecburiyetindeydi. Bursaray'ın batı etabının ulaşım entegrasyonu sırasında yapılan ciddi düzenleme hatalarını bir taraftan dijital bilet sistemi ve reorganizasyon ile düzeltmeye çalışırken, bir taraftanda sınırları genişleyen sorumluluk alanında herkesin hazmedebileceği yeni düzenlemeler yapıyoruz. Batı da yapılan hatalı dönüşümden dolayı Bursaray şu anda yüzde 30-35 yolcu eksiği ile faliyet gösteriyor. Buna rağmen minibüsten halk otobüsüne dönen esnaf her ne kadar yeni sistemde yetersiz kazançtan şikayet etse de, artık plakaların rant kapısı olamayacağını, plaka rantından kaynaklanan çok tatlı karların gerçekleşmeyeceğini İstanbul ve Ankara'da olduğu gibi kabullenmeleri gerekiyor. Ama bir taraftanda sistemin bir parçası olarak özel sektör hizmet vermeye devam edecek. Burada önemli olan bu özel halk otobüslerinin kurumsal bir kimlik altında kendilerini geliştirerek, yedek parça maliyetinden akaryakıt tenzilatına kadar bütün verimlilikleri sağlamaları gerekiyor" dediler.

Yetkililer, yeni alınan otobüslerin halk otobüscülerine karşı bir hareket olarak algılanmaması gerektiğine işaret ederek, "Şu anda belediyenin hizmet verdiği hatlardaki araçların günümüz çevreci teknolojileri ile yenilenmesini planlanıyor. Modern bir şehirde etrafı kirletmeyen yeni araçlarla hizmet vermek daha yakışıklı olacak. Ancak bu arada doğu yakasında çalışan minibüsçü esnafının geçmiş yıllarda batıda yapılan hataların tekrarlanmasını beklemeleri de boşuna olacaktır. Belediyemiz yönetimi, daha önce açıkladığı bir minibüs için 2 servis plakası veya 4 minibüse 1 büyük otobüs uygulaması ile minibüsçü esnafının da yaşayabileceği bir çözümden taviz vermeyecektir. Eğer 2 minibüse bir küçük otobüs imkanı eski hatada olduğu gibi bekleniyorsa, buna imkan yoktur. Çünkü kendileri verimli çalışamayacaklardır. Artık şehiriçi ulaşım bir rant kapısı değil, bir kamu hizmetidir. Her gün artan araç sayısı ile birlikte etkili ve konforlu bir toplu ulaşım ile insanların her gün araçlarını trafiğe çıkarma alışkanlığını değiştireceğiz. Belediye olarak vatandaşların güzergah ile alakalı taleplerini muhtarlıklar vasıtası ile bizlere iletmelerini istiyoruz. Birçok alternatif güzergahta hem doğu yakasındaki minübüslerin dönüşümü hem yeni otobüslerimizin devreye alınması ile sağlanacaktır" diye konuştular.

(Kaynak:İHA)


En son Akın Alan tarafından Cmt 03 Ksm 2007, 22:52 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


İ.Hakkı Erdoğan
14 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 22:20

Arkadaşlar öncelikle habere çok sevindiğimi ifade edeyim.Böyle bir yatırım çok yararlı olur.Biz Ankara'da yaklaşık 1 yıldır bu araçları kullanıyoruz.Belediyemiz şimdi 590 yeni otobüs daha alıyor.Bunlardan 30 adedi geldi.Ve bu araçlardan çok memnunuz.

Burada size bilgim ölçüsünde yazdığım bir yazıyı göndermek istiyorum.

CNG:Sıkıştırılmış Doğalgaz

CNG Ekonomik midir?

İlk olarak CNG'yi enerji açısından karşılaştıralım.

1 m3CNG= 1,2 Litre Benzin
1 m3CNG= 1,0 Litre Motorin

1 lt Mazot = 2.2TL
1 lt Benzin= 2.9 YTL
1 m3 CNG=1.0 YTL

Bu tabloları incelediğimiz zaman CNG motoru ortalama %50-60 daha ekonomik.Hem bizim açımızdan hemde işletici firma açısından çok faydalı.

CNG Güvenli midir?
CNG güvenli bir yakıttır, çünkü havadan hafif bir gaz olduğu için bulunduğu alanda ufacık bir açıklıktan bile sızarak havaya karışır ve bulunduğu ortamda tehlike oluşturmaz. Yakıt tankları 8 mm. et kalınlığına sahip dikişsiz çelik tüplerdir.Şu ana kadar yapılan testler ve uygulamalarda CNG'li araçlarla ilgili hiçbir patlama ve tehlike örneği yaşanmamıştır.

CNG Çevreci midir?
CNG çevreci bir yakıttır çünkü, Avrupa Birliği Eksoz Emilsiyon Standardı EURO'5 i kimyasal bir dönüşüm yapmadan ve katkı maddesi koymadan sağlayan tek yakıttır.

CNG Alternatif Yakıt mıdır?
CNG alternatif bir yakıttır. çünkü, dünya üzerinde bilinen yaklaşık 200 yıllık bir rezervi bulunmaktadır.

CNG Motora Dost mudur?
CNG motora dost bir yakıttır. Çünkü homojen bir gaz olduğu için motor sübaplarında bir kirlenmeye sebep olmamaktadır. Yaklaşık 35-40 bin Km de bir motor yağı değişimi yapılması yeterli gelmektedir.

Dünyada eğitime ve genç beyinlere en fazla önem veren Amerika Birleşik Devletleri California Eyaletinde öğrenci servisleri, CNG ile çalışan araç olmak zorunda.Bunun dışında birçok ülkede otobüsler CNG'li.Yani dünya CNG'yi seçerken bizim mazota devam etmememiz lazım.

Yakıt Tankı Tesisatın en önemli parçalarından biridir.350-400 bar basınçta test edilir ve 450 bar basınçta çalışacak şekilde dizayn edilmiştir.Ama ortalama basınç 200bar'dır.Yakıt tankı aracın üzerine monte edilecekse güneşe karşı korumak gereklidir.

Doğalgaz 216 bar basınçta 15°C’de sıkıştırılmış halde araçlara basılır. 30 lt’lik bir Doğalgaz tankı 7 m3 doğalgaz alabilir.

Ankara EGO'da kullanılan 2008 model bir doğalgazlı otobüs.



Sitemizde bu araçlarla ilgili bilgilere ve benzerlerinin fotolarına ulaşabilirsiniz.
2008 Model MAN-CNG'ler
EGO'nun Doğalgazlı Otobüsleri[FOTO]
EGO'nun Doğalgazlı Otobüsleri[BİLGİ]


turker ustun

14 yıl önce - Prş 08 Ksm 2007, 14:59

Ben daha önceden böyle b,ir bilgi almıştım. Mercedeslerin yeterli olmayacağını eski otobüslerin artık yedek parça alımının durdurulduğu için hurdaya çıkan otobüslerin parçalarının kullanıldığını yazmıştım. belediyede çalışan şöför abimizle konuştuğumda mercedeslerin yetmeyeceğinin bir bukadar daha otobüs alınacağını söylemişti. Ama yine bilgime göre yine merdeces alınacağını duymuştum. Mercedes alınacağına göre citaro cng seçilecektir.

Ama güleryüz veya tezeller de cng otobüs üretirlerse neden bu otobüsleri kullanmayalım...


Cem Telgeren
14 yıl önce - Prş 08 Ksm 2007, 21:59

Bu konuda yeni bir gelişme var mı? Otobüslerin hangi firmadan alınacakları belli oldu mu?

mertyılmaz08
14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 20:38

bu konu hakkında bi gelişme yok.fakat belediyenin başka tip otobüs alacağı otobüs işletmesi görevlileri ağzından çıkıyor



Akın Alan
14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 20:39

Alıntı:
bu konu hakkında bi gelişme yok.fakat belediyenin başka tip otobüs alacağı otobüs işletmesi görevlileri ağzından çıkıyor


Bu yatırım 2008 bütçesinde öngörülüyor.


onatonur
14 yıl önce - Sal 13 Ksm 2007, 20:37
doğalgazlı otobüs


şunuda söyliyeyim ankarada bulunan bu otobüslerde seyahat edenlerden birkaçıyla görüştüm.ancak bu otobüsler kapı kapanmadan hareket etmiyormuş. buda zamanda zarar edeceğimiz anlamına geliyor bence.

turker ustun

14 yıl önce - Sal 13 Ksm 2007, 21:22

Bence daha iyi kapıların kapanmadan gitmemesi hareket etmemeside gerekir. Bu bir güvenlik önlemidir, kapı açık iken hareket edip, bir vatandaşımızın kaza geçirmesi daha mı iyi olurdu? Bu özellik mercedeslerde var ama sanırım ama sadece arka kapılarda geçerli sanırım. Çünkü dikkat ettim ki arka paıyı kapatmadan şöförler hareket etmiyor... Saygılarımla...

İ.Hakkı Erdoğan
14 yıl önce - Sal 13 Ksm 2007, 21:29

Ankara'daki MAN-CNG'ler kapıları kapanmadan hareket etmiyor araç durmadan kapılar açılmıyor.Ayrıca durakta kapıları açılan araç alçalıyor ve iniş biniş hızlı ve kolay hale geliyor.Zaman açısından zararı oluyor ancak son derece faydalı özellikler.Bu süre farkıda her durakta en fazla 5-6 sn fazla beklemek olabilir.Yani 20 duraklık bir hatta 100sn yani 1,5-2dk zaman kaybı yaşanır.

ÖF.TOKGÖZ

14 yıl önce - Cum 16 Ksm 2007, 16:39

Alıntı:
Ama güleryüz veya tezeller de cng otobüs üretirlerse neden bu otobüsleri kullanmayalım...



Türkkar da var Bursada belediyeye otobüs üreten



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara