Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Mustafa Noyan

14 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 14:12

Alıntı:
Aslında dünyada pek çok ülkede "metrobüs istasyonları" bu tarz bir izolasyonla sınırlanmış vaziyette... Semih'in bu konuda ciddi bir çalışması dahi vardı sitede...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=174487









Atilla Dokuzoğlu
14 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 14:47
hocam bu bildiğimiz otobüs durağı


bu bildiğimiz otobüs durağının aynısı..ancak son resim evet kapalı kabinli.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 08 Ksm 2007, 04:02

Belki de yankesicilik ya da benzer nahoş olayların yaşanaması için böyle bir izolasyona gerek duyulmuyor...

Akın KURTOĞLU


economist
14 yıl önce - Prş 08 Ksm 2007, 04:17

Akın abiye katılıyorum istasyonlar için bir düzenleme kesinlikle şart.Yetkililer de mutlaka birşeyler düşünmüşlerdir bu konuda ama asıl araçların gelmesiyle beraber sistemin oturması ve tam randımanla çalışması için en azından 1 yıl kadar bekleyeceğiz gibi görünüyor.

Murat Caner
14 yıl önce - Prş 08 Ksm 2007, 12:13

Alıntı:
Belki de yankesicilik ya da benzer nahoş olayların yaşanaması için böyle bir izolasyona gerek duyulmuyor...


Çok iyi niyelisiniz. Duraklar bitmediği için açık.

Ayrıca kapama ögesi durak salının kenarlarına konacağı için şimdiki durumdan fazla bir sıkışma olmaz. Yolcular yolun üstünde beklemiyorlar. Durağın üstünde bekliyorlar. Yankesici çalacak olsa otobüste daha rahart çalar.



Semih Yaşar

14 yıl önce - Prş 08 Ksm 2007, 13:00
Metrobüs durakları


Mustafa'nın ve benim eklediğim fotoğraflarda dikkat ederseniz Mexico City ve Leon'daki
Metrobüs projeleri şehrin oldukça merkezi caddelerine yapılmış, cadde genişliği kısıtlı,
Metrobüs şeridinin izolasyonu ise çok hafif, ağır bariyerler yapılmamış. Bu da şunu gösteriyor
ki Metrobüs gerektiğinde kolaylıkla izole şeritten ayrılıyor ve başka bir caddeye dönebiliyor.
Bu kısıtlı imkanlarda bile istasyon genişliği bizdeki ile aynı ve kapalı istasyonlar yapılmış.
Kolombiya'daki Transmilenio ile bizdeki Metrobüsü karşılaştırırsak , çok yoğun bir arterde
kurulmuş olan bu iki sistemde, Transmilenionun istasyonları çok daha geniş ( 5-6 metre)
ve oldukça güvenli görünüyor. Bizim metrobüs hattımızın istasyonları, daha hafif sistemler olan
Meksika'daki uygulamalara benziyor.
Daha önce defalarca belirtmiştim, bizim Metrobüs hattımız, çok yüksek yolcu talebine uygun
olacak şekilde geliştirilmelidir, belki hemen değil ama 1-2 sene sonra bunu tartışabiliriz.


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 08 Ksm 2007, 13:19
METROBÜS DURAKLARI


Kabin tarzındaki istasyonları klimalı yapacaklarsa olabilir,çünkü yazın buralarda durulmaz yoksa.Ferahlık açısından cam ağırlıktan yanayım.
Kendi tercihim üst tarafı ile soğuk rüzgar yönünün kapatılmasından yana ,her zaman tabi havayı tercih ederim.
Yola gömülü yapma şansımız yok artık(asfaltı kazımasınlar bir daha)peron önlerine küçük ışıklar takılarak hem peron yeri tam olarak uzaktan belli edilir,hemde estetik bir görüntü sağlanabilir.

Kabin şeklinde yapacaksak bir fikrimde bu kabinlerin iki katlı inşa edilmesidir.Üstteki kat buralara erişmede kullanılan üst geçitlere erişimde kullanılacak diğer taraf olacak.Bazı yerlerde turnikelerde buraya yerleştirilebilir.

Şöyle tarif edeyim,mesela Cevizlibağ istasyonu Mecidiyeköy yönünde merdivenle yukarı çıkılacak ve üst kattan üstgeçideçıkılacak,aynı şekilde buradan girişte yapılabilir ve turnike tarafına ani yüklenme biraz önlenir.


Saye
14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 06:32

Kolumbiya'dan bir örnek:



Cikis bir taraftan, binis bir taraftan



halil.kocatas
14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 11:33

Bu konu ile ilgili güzel bir haber.Başkan Topbaş metrobüs duraklarının üstünün kapatılacağını söyledi.

İKİ METROBÜS YOLDA

Bu arada hatta çalışacak iki metrobüsün Hollanda'dan yola çıktığı, yıl sonuna kadar dört metrobüsün daha geleceği, 50 metrobüsün ise Temmuz 2008'e kadar devreye sokulacağı öğrenildi. Metrobüs durakların üstünün de 15 Kasım'a kadar kapatılacağı belirtildi.

bu da beylikdüzü metrobüs hattı ile ilgili haber.
"Beylikdüzü- Bakırköy arasında bir metro planlıyoruz. Metro devreye girdiğinde Beylikdüzü'ne kadar olan kısma ihtiyaç kalmayacak. Geçici bir süre için böyle bir yatırımı da, ki şu anda kaynak açısından çok da rahat değiliz, şu anda orada yapma imkânımız yok."

http://www.sabah.com.tr/haber,0E3E4D17E8644C008EE ...4DFA8.html


En son halil.kocatas tarafından Cum 09 Ksm 2007, 11:44 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Erdemli Salih

14 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 11:43

Bence metrobüslerin üzerini kapatılıp kabin şeklinde duraklar yapılmamasının öncelikli ve önemli sebebi maliyetli olması.
Büyükşehir belediyesi tramvay yada metro yu,metrobüsten pahalı oluyor diye burada tercih etmemişti.
Yani maliyetten kaçmıştı. Haksızmıyım?

Şimdi de duraklar böyle çok maliyetli olacağından dolayı kabin şeklinde yapmıyorlar bence.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM