Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 02:34
[İST-A7.58] - İstanbul Metrobüs İstasyonları Neden Dünyadaki Diğer Benzerleri Gibi Kabinli Değil?



Dünyadaki metrobüs hatlarında istasyonlar tam bir izolasyona sahipler. Platformun üzeri, kapıları metrobüs araçlarının kapılarına denk gelecek şeklide ayarlanarak raptedilmiş olup, geri kalan bölümleri camlarla çevrili. Yani, tam anlamıyla her iki ucu açık bir kabin şeklindeler. Araç yanaşana kadar istasyonun kendi kapıları kapalı. tam hizaya geldiğinde, bu kapılar da açılıyor ve transfer gerçekleşiyor.

Bu şekil; hem iniş-binişleri kolaylaştıracak, hem de araca binme esnasında biraz daha hakkaniyet ölçülerinin gerçekleşmesini sağlayacaktır.

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 02:38

Akın abi edirnekapı metrosu ile istanbul metrosunun mütahit firmaları nasıl farklı ise yapılan işlerdede baya büyük farklılıklar oluyor.

Enes Zengin
11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 02:42

Klasik Türk işi oalrak önce sistem yapılacak, ihtiyaçlar daha sonra giderilecek.

Kocaeli Üniversitesi Umuttepe Kampüsü inşaatı 2000 yılında başladı ama kampüse giden yollar 2006'da bitirildi.

Benzer şekilde nedense biz hep bir sistmei yapıyoruz, onu çalıştırmaya başlıyoruz, sonra da bakıyoruz ki birşeyler eksik kalmış öyle yapıyoruz.Mantalite değişikliğine ihtiyacımız var.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 02:42

Hayır, benim kastettiğim o değil... Benim anlatmaya çalıştığım, istasyon platform yüzeyinin tamamen bir dikdörtgenler prizması şeklinde dizayn edilmesi. Aracın yanaşacağı ön yan uzun cephesine, otobüslerin kapılarına denk gelecek şekilde kapılar konulması ve bu kapıların, araç istasyona yanaştığı vakit, iki tarafa doğru açılarak iniş-binişe imkân vermesi, araç kalktıktan sonra da yeniden kapanması şeklinde...

Akın KURTOĞLU


messiah_haktan

11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 02:46

Akin abi belki de senin gibi sigara triyakilerini düsünmüslerdir. Hani otobüs gelene kadar sigara icelenler var ya. Fazla mi iyimser bir düsünce oldu? IETT bu kadar düsünceli olabilir mi?



faruk_kan

11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 02:52

hemen hemen her gün seyahat ettiğim metrobus istasyon'unun sadece kabini eksik olsa başka ne isterim .
tamamlanmadan tatışmalı olarak açılan metobus hattında şu güne kadar hala eksikler gözüme çarpmakta.
mesela avcılar daki dönüş rampasının bağlantı noktaları doldurulmadığı için otobusler altını sürterek geçiyor ve ve avcılara kadar jilet gibi bir yoldan gelip o rampadan langır lungur geçmesi seyahat konforunu oldukça etkiliyor ayrıca otobuse zarar veriyor.
bazı duraklarda turnike'lerden akbil basılıyor ,bazı duraklarda ise otobuse binerken .bu durum otobusun tek kapıdan binilmesine neden oluyor'ki buda zaman kaybına neden oluyor...
bence eksikler tamamlanırken işleyişi etkileyen faktörlere öncelik verilmeli . akın beyin vurğuladığı kabinli istasyon eksikliği de önemli tabi ama öncelik bu dediklerime verilmeli ...


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 02:53

Hehehehhee... Muhtemelen bizler için böyle bir uygulama düşündüler

Kastettiğim sistemi çizmeye çalıştım. Alttaki gibi bir kabin...



(+)


Akın KURTOĞLU



yılmazz

11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 02:54

akın abi senin dediğin gibi bir sistemde bizim şöförlerimiz o durağın açılır kapılarını nasıl denk getireceğide ayrı bir olay çünkü duraklara öyle bir geliyorlar ki duraktaki kapıları bırak durakta durup durmayacağı ayrı bir muamma.
hem bu olayda metro gibi olacak binenler inenlere yol vermeyecektir büyük ihtimalle bu sebebten iniş ve biniş kabinlerini ayırmak gerekebilir, daha hızlı bir işletme açısından.
metrobüsün tam olarak duracağı yerde gerçek anlamda sabitlenmelidir öylesine koyulmuş bir çizgi var ama uyan yok.
ama en azından durakların bir kısmı bu şekilde çevrilmelidir.çünkü insanlar küt diye metrobüsün önüne atlıyor ve buda tehlike yaratıyor ben bir kaç kez şahit oldum bazı duraklarda bir kaç kişi metrobüsün geldiğini görmeden yada geldiğini görüp aldırış etmeden önüne atlıyor bu durumda hem kendi hemde taşıttaki insanlar tehlike altında kalıyor hem tek şeritli yol olduğu için kaçacak yeride yok şöförün ani fren yapınca ayaktaki herkez ön kapıya bir kaç adım yaklaşıyor


mcagri
11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 03:10

Tüm araçlar standart hale gelene kadar bunu uygulamamız maalesef mümkün değil.

Bu sistemin kattığı katma değer nedir? Ben sınırlı bilgimle çözemedim, üstadların eminim bu konuda söyleyecekleri vardır.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 03:15

* İstasyona ücret ödemeden kaçak girişlerin önüne geçer.

* Metrobüs bekleyen yolcuları, yaz-kış hava şartlarından korur.

* Platform üzerinde rastgele dikilmeler yerine, kapı önlerinde hazır bir şekilde beklenir, gelen araca transferler hızlanır.

* Estetik ve derli-toplu bir görünüm arzeder.

Ancak, hatta çalışan araçların tek tip olması gerekli hakikaten de... En azından kapıları tutturmaları açısından. Bu proje de Phileas'ların tamamı gelene kadar askıda kalır.

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM