Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul . İETT'nin Zimmetli Otobüsleri
12   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
cenkince

12 yıl önce - Çrş 06 Tem 2005, 09:36
[İST-A1.206] - İETT'nin Zimmetli Otobüsleri



Mustafa Kaptan, şu Zimmetli Araç kavramını bi masaya yatıralım mı?

Hangi Araçlar zimmetli verilir? (Motoru yeni/Karasörü Yeni/Klimalı/Ya da başka bir satndart mı var?)
Sayısı nedir bu araçların?
Kaç saat serviste kalır?
Şöförleri neye göre seçilir?
Hangi hatlarda çalışırlar?

Bizi aydınlatırsan seviniriz...

(50. MESAJ)


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 22 Şub 2006, 15:56

Alıntı:
"Zimmetli İETT Otobüsleri"
hakkında bize biraz detaylı bilgiyi Mustafa Kumbar veya Alim Kor üstadlarımızdan rica etsek, burada ayrıntılı açıklama yapabilirler mi acaba? Çünkü İETT bünyesinde yıllardan beri uygulanan birşey ama, kimse de tam olarak ne olduğunu bilmiyor...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Kumbar

11 yıl önce - Çrş 22 Şub 2006, 16:20

Akın Kurtoğlu demiş ki:
Alıntı:
"Zimmetli İETT Otobüsleri"  
hakkında bize biraz detaylı bilgiyi Mustafa Kumbar veya Alim Kor üstadlarımızdan rica etsek, burada ayrıntılı açıklama yapabilirler mi acaba? Çünkü İETT bünyesinde yıllardan beri uygulanan birşey ama, kimse de tam olarak ne olduğunu bilmiyor...  

Akın KURTOĞLU


Zimmetli İETT Otobüsleri ; Bir otonun iki şoför'e zimmetlenmesinden ibaret bir uygulamadır. Özellikle izlenebilirliği artırmak ve otonun düzenli bakımının yanında küçük arızalarında zamanında yapılmasını sağlamak için yürütülen bir uygulamadır.

Şoför en küçük arızasında hemen yer ustalarına (Üsküdar , Kadıköy gibi büyük duraklarada mevcut...Anadolu bölgesi için...)  bu küçük arızasını yaptırır...veya garaj girişinde arızasını oto kağıdına yazarak gece yapılmasını sağlar...Çünkü bu araç sürekli kendisinde ve şanzımanında dır (ikinci şoföre de bu arada şanzıman deniliyor )

Büyük arızaların da oluşmasını böylelikle önlemiş oluyor...Kısaca hem İETT kazanıyor hem şoför bakımlı bir otoya biniyor !


Mustafa Kumbar



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 22 Şub 2006, 17:21

Alıntı:
Büyük arızaların da oluşmasını böylelikle önlemiş oluyor...Kısaca hem İETT kazanıyor hem şoför bakımlı bir otoya biniyor !

Zimmetli otobüsler, bu durumda çok mantıklı ve güzel bir uygulama... İETT neden tüm şoförlerine araçlarını zimmetlemiyor acaba? Malî bir külfeti yok zannedersem (Hem idare, hem de şoförler açısından). Araç bazında arıza takibi çok pratik birşey... İETT idaresindeki zimmetli araçların toplam filoya oranları yüzde kaç mertebelerindedir aşağı-yukarı?

Akın KURTOĞLU


Mustafa Kumbar

11 yıl önce - Çrş 22 Şub 2006, 19:26

Akın Kurtoğlu demiş ki:
Zimmetli otobüsler, bu durumda çok mantıklı ve güzel bir uygulama... İETT neden tüm şoförlerine araçlarını zimmetlemiyor acaba? Malî bir külfeti yok zannedersem (Hem idare, hem de şoförler açısından). Araç bazında arıza takibi çok pratik birşey... İETT idaresindeki zimmetli araçların toplam filoya oranları yüzde kaç mertebelerindedir aşağı-yukarı?

Akın KURTOĞLU


Hemen hemen %85-90 otolar zimmetlidir... kalan zimmetsiz dilimi ise yedekte tutulan ve açıkta bulunan şoförlere verilmek üzere cepte tutulur... Mesela benim gibi özel bir nedenden dolayı geçici bir süre sabah çalışmam icab etti ve tabiri ile açık şoförler grubuna dahil oldum... Ne zimmetli otom var nede şanzımanım var beraber çalıştığım... İşte bu yedekte tutulan dilim içerisindeki otoları kullanıyorum... Fakat açıkta bulunan şoför sayısı bu orandan daha fazla...Atıyorum açık çalışan şoförler % 30 civarındadır diye tahmin ediyorum... Araçlarını nasıl temin ediyorlar diye soracak olursanız ? Bu açıkta kalan kısmın açıkta kalan kısmıda %15-20 lik dilimi... Reposu (Bunada biz izin günü diyoruz ! ) olan veya şuan benim olduğum gibi sosyal izinli (çarşamba-perşembe günü sosyal izinliyim..    ) veya senelik izinde olanların yerine , bu kişilerin zimmetli otolarını kullanırlar...

İşte bu nedenler ile böyle bir açık kısım oluşturulmuş havuzda !

Oranlar ve yüzdeler tamamen benim tahminim belki Alim hocamız tam oranları verebilir belki ama yine bir tahmin üçaşağı-beş yukarı budur rakamlar !


Mustafa Kumbar


recep demirbas
10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 03:13

Akın bey bu konu için ayrı bir başlık oluşturduğunuz için teşekkür ederim.

Sormak istediğim bir kaç soru var bu konu hakkında.
Mesela araçlardaki aksesuarlar için bir uygulama yok mu. Kimisi çiçek koyuyor kimisi stickerlar ile otobüsün içini süslüyor. Kimisi ufak yapışkanlar ile ön paneli tanınmaz ale getiriyor. Kısacası keyfiyet için ne tür bir uygulama var (son zamanlarda fazla göremiyorum ama iett ve enteresanlık başlıklarında da buna benzer resimler var)

Ve genel bir sorum daha var. Bir trafik kazasında şoför kusurlu ise buna yönelik bir yaptırım var mı. Yani hız yaptığı için kaza yapan şoföre aferim demiyorsunuzdur eminim ama ne yapılıyor hakkında. Pek görmüyoruz bu tür vâkalar ama yinede bir standardı vardır eminim bu tür şeylerin.



fatih küçük
10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 09:52

ufak sitickerler bir zamanlar çok modaydı. sadece halk otobüslerinde değil, şehirler arası otobüslerde bile vardı. günümüzdeki gibi görsel modifiye o zamanlar yoktu. sitickerlerle idare ediliyordu. bunların bir kısmı renkli fosforlu çıkartmalardan ibaretti. difransiyelden tutun da paçalıklara-cam fitillerine kadar çıkartma yapıştırılıyordu. bazıları da hazır yazılar "AservisO", "aloha", "sport" ve otobüs arka camında tuvalet-çay vs. sembolleri gibiydi. eskiden, şoförün araç ile ilgilendiğinin belirtisi gibi birşeydi. ama benim için şoförünün ilgilendiğinin belirtisi otobüsün sunrooflarının kolay açılıp-kapanabilmesi- yağlı olması durumuydu.

halk otobüslerini özellikle SL 200 man ların ön panelini incelersek bir çok tuş var. tuşların üzerindeki semboller zamanla silliniyor. belki tuşların birbirine karışmaması için kolaylık olsun diye sticker yapıştırmış olabilirler.
sticker yapıştırmada dikkat edilecek husus, mümkün olduğunca fazla renk kullanılmamalı, mümkün olduğu kadar büyük boy çıkartmalar yapıştırılmalı.
yeni halk otobüslerine baktığımızda panel tuşları kolay kolay deforme olmuyor.bu sebeple eskisi gibi çıkartma yapıştırılmıyor


En son fatih küçük tarafından Pts 29 Ekm 2007, 15:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mustafa Kumbar

10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 14:56

Gerek İETT araçlarında , gerekse Halk Otobüslerinde her türlü aksesuar , müzik çalar ve stickerlerin yapıştırılması Yasak !!! Bunların yapmanın ise cezası yok ! Tamamen kaldırılması ve sökülmesi kesindir..

Öyle abartılı ön paneli tanınmaz halde otolar şimdi mevcut değil.

Trafik kazasına karışmış iki araçdan biri mutlaka kusurludur (Çok nadir 4/8 4/8 karşılıklı suç oranıda olabilir...) Bu İETT şoförüde olabilir Halk otobüsü şoförüde veyahut kazaya karışmış diğer araçda olabilir.

Kasıt olmadığı müddetce suç Kanun tarafından verilen trafik cezası ile sabittir. Kurum tarafından ceza verilmez (Tabiki aferinde denmez...Bu kazalar sicillerine işlenir ve takibe alınır. Gerekirse hattı , otosu değiştirilir , sonuç alınmaz ise eğitime tabi tutulur. ) Fakat bir küçük ayrıntı , eğer bir İETT aracı yine bir İETT aracına çarpmış ve hasar bedeli maaşının 15 günlük yevmiye miktarını aşıyorsa , şoför Yüksek kurul tarafından toplanan kurulda alınan karara göre cezalandırılır.


Mustafa Kumbar


recep demirbas
10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 15:12

Mustafa bey açıklamalarınız için teşekkür ederim. Merak ettiğim konulardan birisini aydınlığa kavuşturdunuz

Nejat Bilginoglu

10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 19:40

Mesaj Silinmiştir.

Nejat BİLGİNOGLU



En son Nejat Bilginoglu tarafından Pts 29 Ekm 2007, 20:11 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM