Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 01:12

Alıntı:
Peki bu phileas'ların kapılarının ne taraf(lar)da olacağı kesinleşti mi ?

Şu ana kadar kamuya bu konuda hiç ama hiçbir şey açıklanmadı. Kapılar sağda mı, solda mı, yoksa cadde tramvaylarındaki gibi her iki cephede de karşılıklı mı, belli değil?

Akın KURTOĞLU


Çağrı Tekin

11 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 01:48

Metrobüs açılalı aylar geçti hala bu otobüsler gelmedi, yazıklar olsun. Üstüne üstlük şaka gibi bir ceza uygulanıyor gecikme için. Bu gelen araçlar normal bir otobüs sonuçta, getirdiği çok farklı bir değişiklik yok(çift körük, yengeçlik falan demeyin). Buna rağmen normal bir capacity'nin iki katı ücret veriliyor, capacity'lerin hepsi gelmesine rağmen ortalıkta tek bir Phileas yok. İETT'nin yönetiminde kuruma ve vatandaşa saygılı insanlar bulunsa bu siparişten vazgeçilirdi, bu firmanın yaptığı İstanbullularla dalga geçmektir.

Phileas'ların tamamı geldiğinde ve metrobüs hattı uzadığında bu araçlar yine yetmeyecek. Kapıları solda olursa hiç bir şekilde başka araç kullanılamayacak, yeniden sipariş vermek gerekecek. Şu anda metrobüs hattında elliden fazla araç çalışıyor olmalı(50 capacity+ x<45 citaro). Buna rağmen taşımacılık sağlıklı yapılamıyorsa yeni araçlar gelince de yapılamaz. Capacity'lerin tam kapasite çalıştığını sanmıyorum, tüm kapılar açılmadan arkalarda sürekli boş alan kalacaktır. 50 Phileas'ın da aynı koşullarda çalıştırıldığını düşünürsek yolculara fazla bir yarar sağlayacağını söyleyemeyiz.

Bence bu araçların alınması çok yanlış. 20 yıllık garanti olayı saçma. Fiyat farkından zaten o garantiyi kendimiz sağlayabilirdik. Şu anda malesef sağlıklı bir karşılaştırma yapamıyoruz açılıştan aylar geçmesine rağmen. Hiç değilse deneme araçları kalsaydı bir-iki ay deneyenlerin yorumlarını alırdık. Ben capacity'leri kullandım ve çok memnun kaldım, citarolardan çok daha kaliteli araçlar. Kapılarının açılma sesi bile duyulmuyor, eğilme fonksiyonu çalışıyor. İETT yanlış yaptı.


EmirOtluoglu

11 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 03:17

Alıntı:
Peki bu phileas'ların kapılarının ne taraf(lar)da olacağı kesinleşti mi ?

Ben en baştan beri belli ve her iki tarafta da kapı var diye biliyorum. Tıpkı tramvay ya da metro setleri gibi.

Şayet söylediğim gibi gelirse teslimat tamamlanana kadar CapaCitylerle beraber çalışabilirler, yeterli sayıya ulaştıklarından CapaCityler şehir içine geçerler. Hatta hazır böyle alışmışken trafik yönü hiç değiştirilmese de olur diye düşünüyorum. Phileaslar'da bir bozukluk meydana gelse hiç olmazsa tekrar CapaCityler'den bir kaçı takviye amaçlı devreye girer.

Hatta bunlar hiç gelmese, İETT CapaCity alımına devam etse keşke



recep demirbas
11 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 03:21

birisi merak edip iettye sormadı mı acaba bu kapıların nerde olduğunu falan.
ortada bir ihale varsa eminim cevabı da olacaktır bu sorunun.
ne tarafta bu kapılar. eğer kapılar solda ise ve 50 metrobüs aracı yetmezse ne yapacaklar. capacityleri ters mi çevirecekler duraklarda


EmirOtluoglu

11 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 03:27

Alıntı:
capacityleri ters mi çevirecekler duraklarda

Recep bey çok çılgın bir fikre ön ayak oldu, eğer şartlar söylediği gibi olursa CapaCityler'in garajlarda yürüyen aksamını değiştirilip geri geri gidecek şekilde ayarlanmasını öneriyorum

Bu mesajı yazdıktan hemen sonra biraz araştırdım ve şöyle bilgilere ulaştım.

Alıntı:
The Phileas is standard equipped with power operated service doors at the right side of the vehicle. Optionally doors can be applied at the left side, or at both sides. In historic cities it's not always possible to situate stops consequently at the right side of the lane. For example, by application of a central stop platform in the middle of a two-directional bus lane the required total width can be limited significantly (see right picture). However, if doors are applied at both sides it must be prevented that passengers get off the vehicle at the wrong side. In manual mode the driver has to select the side at which the doors shall be activated at the next stop. In guided mode the guidance system knows the position of the vehicle and is used to determine the side at which the doors will be activated at the next stop.


Kendini "Lastik Tekerlerin Üzerinde Bir Tramvay" olarak tanıtan Phileasın sitesinde kapıların standart olarak sağda olduğunu ancak istek üzerine solda ya da her iki yanda da şeklinde yerleştirilebileceğini söylüyorlar. O zaman İETT'ye sormaktan başka alternatif gelmiyor. Sormadan sallarsam CapaCityleri hesaba katmadan sipariş verdiysek nasıl olsa tüm duraklar ortada yer alıyor diye yanlızca solda kapı şeklinde sipariş verilmiş olabilir. Umarım böyle bir hata yapmamışızdır.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 05:22

Alıntı:
...Kendini "Lastik Tekerlerin Üzerinde Bir Tramvay" olarak tanıtan Phileasın sitesinde kapıların standart olarak sağda olduğunu ancak istek üzerine solda ya da her iki yanda da şeklinde yerleştirilebileceğini söylüyorlar.

O kadar parayı bana verseler, ben istek üzerine otobüsün tavanına bile kapı açarım...

Aslında, karşılıklı cephelerde olmaları iyi olur. İleride yeni metrobüs hatları açıldığında bu araçların eskiyeceği, başka hatlara kaydırılabileceği de gözönüne alınmalı ve her zaman için bir çözüm bulunabilecek şekilde tasarlatılmalı...

Akın KURTOĞLU


Ercan Dikme
11 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 18:50

Eğer Phileas Marka araçlarla birlikte çalışacak phileas araçların kapıları solda olacaksa 2 çözüm var ikisi de sol şeritten gidecek capacityler durağa gelince ters şeritte durağa girip daha sonra şerit değiştirecek ya da ikisi de sağca gidecek durağa gelince phileaslar şerit değiştirip ters şeritten yolcu alacak hangisi mantıklı derseniz ikisi de birbirinden saçma ama birlikte çalışacaksa olacağı budur

Ercan Dikme



Murat Caner
11 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 19:06

Alıntı:
ters yönleri kullanarak aktarmalı ulaşım yapılması gerekecek.


Ters yön sorun değil. Trafiğe çıkmak istendiği zaman X biçiminde bir kavşakla yönler değişir. Diğer durağın girişinde gene X biçimli bir kavşakla ters yöne geçilir. Birbirine koşut iki büyük caddeyi dönel kavşakla tek büyük caddeye indirirken de böyle X kavşaklar kullanılır.

Aslında en güzeli iki yönde de kapısı olması. Eğer olmazsa benim seçimim diğer binitlerle uyum sağlaması adına sağdan kapı.


Semih Yaşar

11 yıl önce - Cum 01 Şub 2008, 10:21
X kavşaklar


Murat'a aynen katılıyorum, bugün Cevizlibağ'daki dönüş köprüsünü geçtikten sonra otobüsler
bahsettiğimiz X kavşak olayını zaten pratik olarak uyguluyorlar, sol taraftan Topkapı yönüne
giden otobüs köprüyü geçtikten sonra yolun sağına geçiyor ve tercihli yoldan çıkıp
transit yola katılabiliyor.
Benzer şekilde transit yoldan Merter istikametine giden otobüs, tercihli yola katılıyor ve
şerit değiştirip Cevizlibağ istasyonuna doğru devam ediyor.


hatemmert
11 yıl önce - Pts 25 Şub 2008, 22:31

Bana göre phileasların gelip gelmeyeceği önemli değil benim için önemli olan metrobüs yolundaki körüklü citaroların bir an önce normal hatlara geri verilmesi.Phileaslara gelince;onlar hç bir zaman veya 2 sene sonra gelir.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM