Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 15:14
PHILSEALAR


Doğukan;fevri hareketlerle karar verir isek zararlı çıkan İBB ve Türkiye olur unutmayın.Ticarette itibar parayla satınalınmaz,bir imajımız yıkıldımı yeniden inşası zor ve zaman alıcıdır.

Belki onların bedeli(birkısmıda olabilir) ödenmiş bile olabilir.Yada teslim tarihine kadar bedeli tamamlanacakta olabilir,zira Avrupalı bizim gibi değil önce para sonra iş der.

Mercedes'in otobüslerinin güzelliğinden ve kalitesinden hiçbirimizin şüphesi yok ama buraya uygun bir modeli varmı veya ne zamana hazırlayabilir?

İkinci olarak acele işe şeytan karışır diye bir atasözümüz vardır varsın adamlar herşeyini kontrol ede ede yapsınlar,şunuda unutmayın orada bizdeki gibi işçilere mesela bu akşama iş bitmedi yetiştirelim tarzından şeylerde söyleyemezsiniz,adam saati geldimi umurunda değildir bırakır işi.Yılbaşı yaklaşıyor mesela 22-23 aralıkta şimdi bir girerler tatile 2 hafta hiçbir şey umurlarında değildir onların.


tolginho

11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 15:28

Alıntı:
Bu Metrobüs Neden yapıldı E-5 Trafiğini rahatlatmak için deniliyordu.
peki e-5 rahatladımı, daha mı kötü oldu ?
ben eskiden merter den avcılara gittiğim süreyi şu an gidemiyorum..
belediye bu metrobüs saçmalıklarını birakip bir an önce e-5 trafiğine çözüm bulmalıdır!


Kullanıcı adınızdan da belli olduğu üzere Taksicisiniz.

Metrobüs'ün öncelikli yapılma nedeni E-5 trafiğini rahatlatmak değildir. İnsanların bir yerden bir yere hızlıca gidebilmesi için yapılmıştır. Bunun zamanla trafiğe etkisi de olacak. Sizin de arkasından hoş olmayan sözler ettiğiniz ÖHO'lar, Minibüsler trafikten kalkacak. Hatta İETT otobüsleri de kalkacaklar. Tüm toplu taşıma bu sistem üzerinden devam edecek.

Belki o zaman özel araç sahipleri de araçlarını bırakıp bu yolu tercih etmeye başlayacaklar.

Bu şekilde yollar rahatlayacak ama trafik sıkışmasının önüne geçilebileceğini sanmıyorum. Ana arterler açık olsa bile - ki ben sanmıyorum - da ara yollar daha kötü olacak. Çünkü kentsel dönüşüm adıyla yenilenen ve yükselen binalarla ekonomik düzeyin artması trafiğe daha da fazla araç gelmesine sebep oluyor.

Bence bu tür çalışmalara karşı olmayın, Minibüsçü olsanız anlayacağım fakat o tür araçları kullanan insanlar taksi müşterisi değiller. Ayrıca bu çalışmalar hiç yapılmasa sizin müşterilerinizi istedikleri yere götürebileceğiniz bir yol bile olmayacak.

Tolga KAPROL


İBRAHİM DİLBER
11 yıl önce - Çrş 30 Oca 2008, 01:42

Daha önce de ifade etmeye çelıştığım gibi bu araçların gelişine pek sıcak bakmıyorum. Mevcut sistem üzerindeki eksisklikler giderilir ve birtakım takviyeler yapılırsa hat daha da verimli hale gelebilir?

Phileas'a sıcak bakmama gerekçelerim:
*Halihazırda kullanılan araçlar standart körüklü araçlar normal hatlarda da kullanılabilen araçlar. Dolayısıyla ihtiyaca binan normal hatlar ve metrobüs hattı arasında kaydırmalar yapılabiliyor. Metrobüs hattı hem İkitelli hem de Edirnekapı Garajları'nın filosundan takviye edilebiliyor. Hatta bazen Mercedes 0345 körüklü araçlar (eski Mercedesler) bile bu hatta takviye amaçla gönderilebiliyor. Phileas'larda ise böyle bir esnek kullanım sözkonusu olamayacak malesef.

* Yeni üretilen Phileas'lar normal otobüs sınıfına girmediği için muhtemelen parçaları çok daha pahalı, bakımları daha külfetli olacak. Yani ayrı bir filo demek ayrı bir yatırım, ilave bir organizasyon demek . Tüm bunlar da ayrı maliyet demek.

Yani Philes getirmek yerine mevcut filoyu takviye etmek çok daha makul gözüküyor. Şu an itibarıyla yeni model körüklüler mümkün mertebe metrobüs hattına veriliyor. Dolayısıyla normal hatlarda ağırlıklı olarak eski model körüklüler çalışıyor. Özellikle Anadolu yakasındaki vatandaşlarımız haklı olarak eski model araçların yoğunluklu olarak kendi bölgelerine verilmesinden şikayetçi. Şu an itibarıyla İETT filosunda 126 IKARUS, 173 adet MAN olmak üzere 299 adet eski model körüklü araç gözüküyor. Yani şahsi kanaatime göre tutp da Phileas'a para vermek yerine mevcut eski model körüklü araçları servisten çekip bunun yerine yaklaşık 400 adet yeni model normal körüklü otobüs alıp hem metrobüs hattını hem de normal hatları takviye etmek daha makul. Ayrıca Banliyö hatlarının Marmaray çalışması iptaliyle beraber ortaya çıkan boşluğu doldurabilmek için birtakım hatlarda körüklü otobüs ihtiyacı ön plana çıkacaktır. 50 tane metrobüse verilecek parayla 500 tane bile yeni model körüklü araç rahatlıkla alınabilir.

Yani şahsi kanaatime göre asıl hedef zamanla tüm filoyu belli bir standarda çekmek olmalı. Bir tarafta tanesi yaklaşık 1,5 milyon Euro maliyetindeki Phileslar bir taraftan da 15-20 senelik araçlar görmek insana makul gelmiyor.



Semih Yaşar

11 yıl önce - Çrş 30 Oca 2008, 10:21
Phileas


İbrahim konuyu güzel özetlemiş. Phileas'ın mevcut şartlar için aşırı lüks bir seçim olduğunu
bende defalarca belirtmiştim. Esasında ben yerli otobüs kullanılması taraftarıyım ama maalesef
İ.B.B, BMC ve Güleryüz gibi yerli firmaları ihaleye bile sokmuyor, bu ayrı bir tartışma konusu.
Geçenlerde gazetede gördüm, İ.E.T.T Genel Müdürüne Phileas'ların pahalı olduğu konusunda
soru yöneltiyorlar, alınan cevap ise " Phileas'ların 20 yıl garantisi var, Mercedes'in 2 yıl garantisi var".
Yani bu durumda Phileas'ların 10 kat pahalı olması çok normal bir durum gibi gösterilmek isteniyor.
Bunlar komik argümanlar, hepimiz biliyoruz ki otomotivde hiçbir firma 20 sene garanti vermez,
ne demek 20 yıl garanti, Hollanda'lılar 20 sene boyunca otobüse bedava bakım yapacaklar,
İ.E.T.T sadece mazot koyup kullanacak mı demek? Hele böyle bir garantiyi Hollanda'lılar hiç
vermez, anlaşma metninde küçük puntalarla yazılan maddeler vardır, gerektiğinde bu
garantilerden kolaylıkla cayılır. Ayrıca Mercedes otobüslerin de 2 yıldan çok daha fazla hizmet
ettiğini hepimiz biliyoruz.

Phileas olayının esası şudur. Hollanda'lılar çok güzel pazarlama teknikleri ile İ.E.T.T'ye ihtiyacı
olmayan bir sistem ve otobüsü sanki çok elzem bir ihtiyaçmış gibi gösterip, satmayı başarmışlardır.
Zaten başarılı pazarlamanın özü de bu değil midir, müşteriye ihtiyacı olmayan bir mal veya
hizmeti satabilmek.


Kemal Çevik
11 yıl önce - Çrş 30 Oca 2008, 16:55
Acaba


Arkadaşlar,

APTS'nin sitesinde Istanbul lafı hiç edilmiyor, halbuki Mercedes bangır bangır yazmıştı. Tramvay ve metro araçları için Alstrom sitesinde davul çalıyor Istanbul için, ne dersiniz anlaşamadılar mı acaba?(Inşallah )

Bir de bu araçların ticari adı Phileas (80 günde dünya turu atan Jules Verne kahramanı Ingiliz centilmeni Phileas Fogg'tan kaynaklanıyor) olmasına rağmen dünyada daha çok APTS "marka" olarak tanınıyorlar.

Görüşmek üzere

Kemal ÇEVİK



ssahin
11 yıl önce - Çrş 30 Oca 2008, 17:28

Alıntı:
Bir de bu araçların ticari adı Phileas (80 günde dünya turu atan Jules Verne kahramanı Ingiliz centilmeni Phileas Fogg'tan kaynaklanıyor)

Phileas Fogg 80 günde Dünya turu attı ama bizim Phileaslar 180 gündür bir türlü Türkiye'ye gelemediler.
Aslında arkadaşların da dediği gibi hiç gelmeseler de olur. Çok daha uygun fiyata çift körüklü otobüs satın alınabilir, ancak metrobüs hattında kullanılacak otobüslerin ister manyetik kılavuzlama sistemi olsun ister olmasın mutlaka durağa sıfır yanaşmaları gerekir. Durak platformları bildiğimiz kaldırımlardan daha yüksek. Araç mesafeli yanaştığı zaman bir adım atarak yere inip tekrar yukarıya doğru adım atarak otobüse binmek gerekiyor, bu durum hem zaman kaybına sebep oluyor hem de özellikle yaşlı ve kilolu insanlar, durak platformlarının normalden yüksek olması nedeniyle otobüse binmekte zorlanıyorlar.


Semih Yaşar

11 yıl önce - Çrş 30 Oca 2008, 17:34
20 sene garantili Phileas otobüs


Biraz düşününce Phileas'ların 20 sene garanti olayını çözdüm.

Efendim, bildiğiniz gibi otobüsler geciktikçe APTS firması İ.E.T.T'ye belli bir ceza ödüyor.
Hesaplarımıza göre 20 sene geç teslim yapıldığı zaman APTS , İ.E.T.T'ye yaklaşık otobüsün
bedeli kadar ceza ödeyecek. Bu durumda herkes kazanıyor;

- İ.E.T.T tapi durumda. Çok pahalı olan Phileas otobüslere hiç para ödemeyecek.
- APTS firması tapi durumda. 20 senede ödeyeceği ceza miktarı, otobüs bedelini karşıladığı için
ve otobüsler üretilmemiş olduğu için. Ayrıca hiç üretilmemiş otobüsler için de 20 sene garanti
verip sözlerini tutmuş oluyorlar.
- İstanbul halkı için de değişen bir şey yok, Mercedes otobüsler ile yolculuklarını yapmaya devam
edecekler.

Daha doğrusu 0+0 = 0

Biraz da gülelim



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 30 Oca 2008, 18:50

İlk parti 50 Philes'ın tamamı dahi hizmete girse, yine de ancak Avcılar-Cevizlibağ bölümünün yolcusunu emebilir. Cevizlibağ-Mecidiyeköy, Mecidiyeköy-Karşıyaka (İzmir Karşıyaka değil tabi ki, son durağının neresi olduğu halen muallâkta, o yüzden âfâki yazıyoruz ) ve Avcılar'dan daha batıya, Beylikdüzü'ne uzatılması gerçekleştiği vakit, aşağı-yukarı 2 saatlik (120 dakikalık) tur müddetine çıkılacak. Dakikada bir çalışsa 120 otobüs, 1.5 dakikada bir çalışsa 80 otobüs gerekir. Ayrıca bunların üzerine %20 nisbetinde kenarda beklemesi gereken araç adedini de eklediğimizde, 100-150 arası otobüde gerek duyulacaktır. 50 tanesi bu kadar uzarsa ikinci parti alınması düşünülen diğer 50'nin gelişi 2010'ları bulacak olmalı...

Akın KURTOĞLU


Müslüm Türkses
11 yıl önce - Çrş 30 Oca 2008, 22:09

İstanbula Özel üretilen araçlar, normal gördüklerimizden ''ön çekici '' kısımı ile daha uzun olacaktır bilginize.

ümit 806

11 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 01:06

Alıntı:
50 tanesi bu kadar uzarsa ikinci parti alınması düşünülen diğer 50'nin gelişi 2010'ları bulacak olmalı...

Peki bu phileas'ların kapılarının ne taraf(lar)da olacağı kesinleşti mi ? Eğer mevcut hattaki mevcut otobüslerle aynı tarafta kapı bulunmayacaksa, Hat uzasa bile 50 otobüs bir arada kalıp aynı bölge içerisinde tek başlarına sefer yapmak zorunda kalacak, bu bölgenin iki ucundan ilerilere de yolun ters yönleri kullanarak aktarmalı ulaşım yapılması gerekecek.

Otobüsler gelmeden hattın uzaması İETT'nin normal seferlerdeki otobüslerinin azalmasına yol açıyor, yetersiz sayıda gelirse de bu sefer aktarmalı çözüm gerekiyor.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM