Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Süleyman Hilmi YILMAZ

14 yıl önce - Çrş 16 Oca 2008, 16:14

Alıntı:
Geminin gelmesi,ağustos ayınıda geçeceğe benzer.


Geminin Ağustos ayında denize indirileceğini daha önce yazmıştım, İdo ya teslimi ve kullanıma başlanması da yıl sonunu bulur.
Gemi henüz kızağa bile konulmadı. Hala blok inşaaları sürüyor. Gemi inşada sonraki gemiyi kızağa koymak için birinci gemiyi natamam olarak denize indirip, donatım işlerini deniz üstünde yapıyorlar.


ahmethyıldırım
14 yıl önce - Prş 17 Oca 2008, 01:54

ya acaba yeni vapurlarımızın tersanede yapılırkenki fotoğraflarını temin edebilirmiyiz?

turgutakbaş
14 yıl önce - Prş 17 Oca 2008, 12:52

özel şirketler fotoğraf izni vermez büyük ihtimalle ... ancak içeriden tanıdık birilerini bulmak lazım ...

sevkidagdelen
14 yıl önce - Pzr 20 Oca 2008, 23:08

http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/108C10F6-D66D-4 ...y_high.jpg

12.09.2007 | Volvo Penta receives large order for marine diesels from Turkey
Volvo Penta in Turkey has received an order for 20 marine gensets with 16-liter engines and five emergency power units with 7-liter engines. The engines will be installed in new, more environmentally friendly ferry boats that will be placed in service in the Bosporus and the Sea of Marmara.

--------------------------------------

VOLVO PENTA motorlarını kullanacak yeni vapurlarımız VOLVO'nun sitesinden alıntı yaptım.


Serhat Küçüközler
14 yıl önce - Pts 21 Oca 2008, 00:48

Daha önce yeni vapurlarda kullanılacak maknelerin Rolls-Royce firmasından temin edileceğini okumuştum.Ya bu bilgi yanlıştı ya da vazgeçildi.Sayın "sevkidagdelen" in yukarıdaki mesajını devamıyla beraber Türkçe olarak tekrarlıyorum:

Volvo Penta Türkiye, 16 litre motorlu 20 deniz jeneratör seti ve 7 litre motorlu 5 acil durum güç kaynağı siparişi aldı. Volvo motorlar, Marmara Denizi ve Boğazlar’da seyredecek yeni ve daha çevre dostu feribotlarda kullanılacak.

Volvo Penta Türkiye, 16 litre motorlu 20 deniz jeneratör seti ve 7 litre motorlu 5 acil durum güç kaynağı siparişi aldı. Volvo motorlar, Marmara Denizi ve Boğazlar’da seyredecek yeni ve daha çevre dostu feribotlarda kullanılacak. Bu sipariş, Volvo Penta’nın bölgedeki en yüksek satışı olmasının yanısıra, Türkiye’deki ticari yat pazarında da önemli bir atılım.

Siparişi veren Türk firma, İDO (lstanbul Deniz Otobüsü ve Hızlı Feribot A.Ş.), 12 milyon nüfuslu İstanbul’un en büyük feribotla ulaşım şirketlerinden biridir. IDO’nun İstanbul ve Marmara Denizi’nde faaliyet gösteren 80 feribotu, yılda 90 milyon yolcu ve 5 milyon araç taşımaktadır. Yeni Volvo Penta motorlar, inşası devam eden beş büyük feribotta kullanılacak. Feribotların önümüzdeki yıl denize indirilmesi planlanıyor

Etkin güç ve düşük emisyon
16 litrelik D16MG motorlar (429 kWe, 1500 rpm) feribotlara dizel elektrik gücü sağlamak üzere jeneratör setleri olarak temin edilecektir. Generatör setleri gemilerdeki gürültü ve sarsıntıyı önemli derecede azaltır, bu da feribotlarda tercih edilen bir özelliktir. Uygulamanın bir diğer önemli yararıda motorların gemideki güç ihtiyacının miktarına gore taker taker devreye girebilmeleridir. Etkin itme gücüyle desteklenen pervane sistemi, düşük yakıt tüketimi ve egzost emisyonları sağlamaktadır.


Kaynak:Volvo-Penta Türkiye



sefa akyol
14 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 12:05

Bu yeni vapurlar gelince marmaray projesinde banliyö hatları kapanınca,deniz ve karayolu ulaşımı birbirleriyle entegre edilecek.
Karayolu ulaşımı-iett-kadıköy*gebze-gebze*kadıköy(Mevcut hatlardaki otobüslerde alınıp,mesela 4 kadıköy-bostancı hattında çalışan otobüsler,kadıköy gebze hattına verilir.Bunun gibi kadıköy-tuzla hat boyunda çalışan 3-5 hat daha iptal edildimiydi,araları 2 dk.olacak şekilde otobüsler çalışır.
Deniz yolu olarakda ido'nun tcdd'den istemesi gereken şey,tüm yolcu trenleri gebze'den bir önceki istasyon olan diliskelesinde durması ve burda yeni vapurlarla diliskelesi-bostancı seferleri düzenlenmesi.Kaç vapurun bu hatta verilceğini düşünürsek yeni vapurlar yarım saatte eski vapurlarla alınan yolu 12 dk.da alıyor.Buda yarım saatlik yolun 12 dk.ya düştüğünü bildirir,yolcu tahliyeleriyle birlikte,20 dk.gidiş 20 dk.dönüş dersek=40 dk.ya 4 vapur düşer.Bu 20 dk.lık süre yarım saat diye tuttuğunu varsayarsakda=1 saatde 60'ı 5'e böldüğümüzde 12 dk.da bir vapurlar işler.12 dk.da bir vapur seferleride son derece makuldur.Daha acele işi olan karayolunu tercih eder,ama karayoluda sıkışan bir yapıya sahip.Ama denizde trafik olmadığından bide bunu hesaba katmak gerek,karayolu veya denizyolu seçimlerinde.[/b]


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 14:25

Alıntı:
Bu 20 dk.lık süre yarım saat diye tuttuğunu varsayarsakda=1 saatde 60'ı 5'e böldüğümüzde 12 dk.da bir vapurlar işler.12 dk.da bir vapur seferleride son derece makuldur.

Yani 5 vapur rezervi demek oluyor bu... Şehirhatlarının elindeki vapurlar yetmez ki... Şu anda çok büyük bir sıkışıklık mevcut. Tersaneye girenler, tersaneden çıkanlar, arıza yapanlar... Mevcut hatları zor karşılıyor çalışanlar... Yeni vapurlar gelip de hizmete girene kadar bu tıkanıklık devam edecek...

Akın KURTOĞLU


Süleyman Hilmi YILMAZ

14 yıl önce - Cmt 02 Şub 2008, 12:25
IDO site visit for Passenger Ferries




Alıntı:
A group of representatives from IDO gave a visit to Celiktrans Shipyard on 23.01.2008 where the construction of the first of the new series Passenger Ferries is being built.

The JV Celiktrans-Düzgit is currently building five 1800 passenger capacity Passenger Ferries for Istanbul Municipality company IDO (Istanbul Deniz Otobüsleri).

First vessel (CS34) is expected to be delivered in October 2008 with other four to follow in three months intervals.

With twin rudderpropellers powered by electro-diesel system and bowthrusters in use these new ferries will have better maneuverability and higher operational safety than the current vessels in the IDO fleet.


Kaynak : http://www.duzgit.com/newsp.asp?id=37


Resmin büyüğüne ulaşmaya çalışıyorum. Olursa değiştiririm.


mordehay kohen

14 yıl önce - Çrş 06 Şub 2008, 20:58

Alıntı:
Gerçektende sevindirici bir haber ama yaz tarifesine kadar devreye girseydi,adalar hattındaki artan yolcu talebi lüks vapurlarla giderilirdi

istanbulda ziyarette bulunduğum müddetçe bu tabloyu yakından görüyorum . özelikle hafta sonu seferleri saat 1400 seferi millet içiçe
konserve kutusu gibi hangi tip vapur gelse önemli değil . Hele 1500/1700 kişilik şüheda vapuru sefere
tahsis edildiise durum daha kötü . millet ayakta seyahat ediyor tam 1 saat 30 dk büyükadadan .
heybeliden burgazdan kınalıdan binenler hiçte oturma şansları yok . kafa ütülüyen seyyar satıcılarda cabası.


Süleyman Hilmi YILMAZ

14 yıl önce - Sal 04 Mar 2008, 14:35

Çeliktrans-Duzgit ortaklığı tarafından inşaa edilen vapurlarla ilgili termin planı,


İnşa No Klas Donatan Boy Başlama Tarihi Teslim Tarihi
34 Türk Loydu IDO 67 Kasım 2007 Ekim 2008
35 Türk Loydu IDO 68 -------------- Ocak 2009
36 Türk Loydu IDO 67 Aralık 2007 Nisan 2009
37 Türk Loydu IDO 67 Ocak 2008 Temmuz 2009
38 Türk Loydu IDO 68 Nisan 2008 Ekim 2009



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM