Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 22:51

Alıntı:
Teknik özelliklerinde ne gibi değişikliler oldu tam bilemiyorum ama yolcu kapasitesinin 1800'e çıktığı bilgisi bulunmakta elde.

Bu durumda; filoya yeni B'ler (B3 sınıfı) değil de, A3 sınıfı vapurlar geliyor demektir...

Akın KURTOĞLU


ferhevn
14 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 23:11
yeni vapurlar


Barış Manço'nun aynısından yapsınlar bence; Çünkü 4 nolu vapuru aslında kötünün içinde iyisi olarak seçti vapur severler, bu yeni tasarımda biraz ucube gibi duruyor. İstanbul 9 örneğini gördük ,iç dekarasyon güzel ama dışı tam bir ucube, özellikle arkadaki vinci, bu nedenle yeni bir şey yapalım derken güzelim vapurların estetiğini bozmamak gerekir diye düşünüyorum...

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 08 Arl 2007, 00:09

İkinci kat arka bölümün, küt kesim yerine açıyla sonlanması estetik olmuş. Ayrıca, yine arka açığın yan cephesine, kenarları yumuşatılarak, dalgalanır havası verilen paralelkenar form uygulanması da değişik bir görünüm arzetmiş. Kaptan köşkünün hızlı feribotlardan kopyalanması yerine, klâsik tarza benzetilmesi de müsbet... Seren direği Şühedâ sınıfını andırıyor. Baca şekli de, ilkine göre daha bizden ve İstanbul vapuru olduğunu imâ ediyor.

Akın KURTOĞLU


turgutakbaş
14 yıl önce - Cmt 08 Arl 2007, 00:56

yeni çizime göre kıç aşağı kısımda da bir arka açık oluaşacak gibi ... orada yerlere oturmaktan perişan olanlara iyi haber ...

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 08 Arl 2007, 01:06

Alt arka salona giriş kapısını; yan oturma cephesinin olduğu bölümün bittiği yere almışlar. Arka üst kat iniş merdivenleri de herhalde bunun simetriğinde kalan diğer tarafta olmalı...

Akın KURTOĞLU



Serhat Küçüközler
14 yıl önce - Cmt 08 Arl 2007, 01:29

Sayın Akın Kurtoğlu demişki:
Alıntı:
Alt arka salona giriş kapısını; yan oturma cephesinin olduğu bölümün bittiği yere almışlar

Arka kısımda Paşa'dan esinlenmişler sanırım... Çıkışın arkaya değilde yana oluşu; arkadaki yuvarlak hat...Birinci kat ve ikinci katın yukarı doğru eğimli çıkışı da Bahçekapı ve Fahri Korutürk'ten alınma gibi... Ve ne yazık ki tahlisiye sandallarının vinçleri İstanbul-9'dan alıntı Bir türlü gözüm alışamadı...


Fikri ÇOBAN
14 yıl önce - Sal 01 Oca 2008, 15:23

Yeni vapur 15 Ocak'ta Boğaz'da

Yeni vapur 15 Ocak'ta boğaz sularında İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.'nin, deniz ulaşımında kullanılmak üzere hazırlattığı 8 model arasından 2006'da halk oyuyla seçilen "4" numaralı yeni vapurun ilki 15 Ocak'ta suya inecek.

Yetkililer, vapurun kaynak ve konstrüksiyon çalışmalarına başlandığını, siluet ve dış tasarımlarının bitirildiğini, iç dizayn noktasında da son aşamaya gelindiğini vurguladı. Yeni vapurlarla 234 kilometre sahil şeridine sahip olan İstanbul'da yüzde 3 olan deniz ulaşım payının yüzde 10’a çıkarılması hedefleniyor.

MALİYET 7 MİLYON DOLAR

16 mil sürat yapabilen yeni vapurların kapıları iskeleye yanaştıktan sonra açılacak. İlk etapta 5 tanesi kullanıma sunulacak olan vapurların tanesi ise yaklaşık 7 milyon dolara mal olacak. Manevra kabiliyeti yüksek, 1500 yolcu kapasitesine sahip vapurlar İTÜ Gemi İnşaat Fakültesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle tasarlandı. Zamandan yüzde 40 tasarruf sağlayan yeni vapurlar, yarım saatlik bir ulaşım süresini 12 dakikaya kadar indirebilecek. Engellilerin de rahatlıkla binebileceği şekilde düzenlenen vapurların Haliç çevresinde ve Boğaz'da hizmet vermesi planlanıyor.

Kaynak: Bugün Gazetesi

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=49649&c ...2008/01/01


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 01 Oca 2008, 17:22

İlk "4" numara 15 Ocak'ta hizmete mi girecek, yoksa suya indiriliş töreni mi yapılacak? Tam anlayamadım burasını

Akın KURTOĞLU


Çağrı Tekin

14 yıl önce - Sal 01 Oca 2008, 20:25

Bence aynı Suhulet gibi ilk önce suya indirilir, deneme sürüşleri yapılır. Kısa süre sonra da yolculu seferlere başlar. En geç Şubat'ın ortalarına kadar bineriz her halde.

Serhat Küçüközler
14 yıl önce - Sal 01 Oca 2008, 20:53

Sayın ahmettekin demişiki:
Alıntı:
Bence aynı Suhulet gibi ilk önce suya indirilir, deneme sürüşleri yapılır. Kısa süre sonra da yolculu seferlere başlar. En geç Şubat'ın ortalarına kadar bineriz her halde.

Keşke o kadar kolay ve hızlı olsa.Suhulet suya 2 Ağustos 2007 günü indirildi.İlk deneme seferine 24 Kasım 2007 günü çıktı ve filoya katılması 11 Aralık 2007'yi buldu.Hatta birkaç günde gerekli izinler için beklemek zorunda kaldı.Görüldüğü gibi bir geminin suya inmesinden sonra sefere başlayabilmesi için epey bir zamana ihtiyacı oluyor.Bu durumda;
Sayın Fikri Çoban'ın "Bugün Gazetesi" kaynaklı aşağıdaki mesajında belirtildiği gibi yeni vapurlardan ilki 15 Ocak'ta suya inse bile sefere başlaması için şubat ayı erken bir tarih olacaktır.Ki bu haber ne derece doğrudur bilemiyorum.
Alıntı:
Yeni vapur 15 Ocak'ta Boğaz'da
Yeni vapur 15 Ocak'ta boğaz sularında İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.'nin, deniz ulaşımında kullanılmak üzere hazırlattığı 8 model arasından 2006'da halk oyuyla seçilen "4" numaralı yeni vapurun ilki 15 Ocak'ta suya inecek




sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM