Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cuneyt vulas

11 yıl önce - Pts 22 Ekm 2007, 18:15
İstanbul İDO'nun Yeni Vapurlarının İnşası Hakkındaki Haberler


Merak ettiğim konu ;

İ.B.B. şehirhatları vapur işletmesini devraldıkları zaman büyük bir reklam kampanyasına girerek İstanbul halkını yeni vapur seçimine davet etmişti.seçimlerden sonrada en çok oy alan vapuru yaptıracaklarını beyan etmişlerdi.

Bu yeni vapur olayı ne oldu ?

siparişleri verildi mi ?

verildi ise kaç tane verildi ?

ve hizmete ne zaman girecek ?

bu konu hakkındaki bilgilerinizi paylaşırsanız teşekkür ederim.


Serhat Küçüközler
11 yıl önce - Sal 23 Ekm 2007, 15:09

İstanbul halkının oylarıyla seçilen "4 Numaralı" yolcu vapuru için bir ihale düzenlenmiş ancak gerekli şartlar sağlanamadığından ihale ertelenmişti.Daha sonra yinelenen ihale sonucu anlaşma sağlandı ve ilk 5 adetlik vapur için üretime başlandı.

Vapurların tasarımları bize sunulurken, model seçimi sonrası hemen üretime başlanacağı ve 2007 sonunda birkaç vapurun hizmete başlayacağı söylenmişti.Ama her şey planlandığı gibi olmadı.İhale ertelendi, tasarımda bazı değişikliklere gidildi. vs.Bir de tersanelerimizin doluluğu da var.Boş kızak bulmak çok zor şu günlerde.Tabi ki ben de büyük bir sabırsızlık beklemekteyim yeni vapurları ama bu iş o kadar kolay, basite indirgenecek bir iş değil.Biraz sabretmek gerekiyor.Ben Suhulet'in üretim sürecine sadece birkaç saat sahit oldum.İşin ne kadar karışık olduğunu işin içine kaç firmanın girdiğini gördüm.

Bir aksilik olmazsa kasım ayı içinde Suhulet kadroya dahil olacak.Yeni yolcu vapurları gelene kadar onunla idare edeceğiz artık.


turgutakbaş
11 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 13:24

gayriresmi bilgi : 11 vapur siparişi yapılmış ... üretime biran evvel geçilecek ama vapurların daha hızlı olmasını istiyormuş ido ... bu yüzden itü de şuan test aşamasındaymış yeni vapurlarımız ... kıçı biraz daha daraltıp pervaneleri de büyüteceklermiş ... benden bu kadar ... kaynak veremem ... tabiki bütün bunlar değişebilir burası türkiye ...



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 09 Ksm 2007, 18:09

Filo giderek "B" sınıfı ağırlıklı olmaya başladı. 15 sene evvel filo;

* 18 adet "A" sınıfı,
* 18 adet "B" sınıfı,
* 12 adet "C" sınıfı olmak üzre, toplam 48 vapyurdan oluşmaktaydı (motorbotlar hariç). Son dönemde "A" sınıflarının 10'u ıskat edildi. C sınıflarının köy tipi olanları hurdaya ayrılıp, yeni jenerasyon (80'li yıllarda inşa edilen) "C" sınıflarının da içinden birkaçı filodan çeşitli sebeplerle ayrılınca (İzmit'e ve Adalet Bakanlığı'na verilince), geriye 32 vapurumuz kaldı. Bunların içinde "B" sınıfı ağırlığı; %56.25... "A" sınıflarının işe sadece; %25... Geri kalanı da "C" tipi...

11 yeni vapur eklenince, "A" sınıflarının seferlerdeki ağırlığı biraz daha azaltılacak gibi sanki... Bunların görevlerinin bir kısmını son jenerasyon "B" sınıfları alacak (yeni inşa edilenler). Belki de "A" sınıfları sadece tekmil adalar hatlarına kaydırılır ve merkez hatlar (İç Liman hatları), olduğu gibi yeni "B" sınıflarına rezerve edilir.

Ayrıca, Marma-Ray'ın hizmete girmesiyle birlikte; "Eminönü-Üsküdar" hattının kan kaybı çok daha hızlanacak (Sistem, tam da bu vapur hattının rotasının altından geçmekte çünkü). Birkaç sene evveline göre günümüzde %45 oranında bir yolcu kaybı yaşayan hat, Marmaray'dan sonra tamamen gözden düşecek, sadece vapur meraklılarının, ehl-i keyiflerin (bizler gibi ) tasarrufu altına girecek herhalde... 60 dakikalık parkurda yarım saat arayla 2 "C" sınıfı vapur çalıştırılırsa dahi, İstanbullular'ın bunu öpüp başlarının üstlerine koymaları gerekecek.

Akın KURTOĞLU


tarkan arslan

11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 17:22

Alıntı:
Sayın Üyemiz,

İlgi yazı ile,
- Şirketleri (İDO) tarafından 3 adet 600 kişi kapasiteli yolcu gemisi alımı için ihale yapılacağı,
- İhale yapılmadan önce 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 9.ncu maddesi gereği yaklaşık maliyet çalışması yapılması gerektiği,
-Yazıları ekinde gönderilen Sözleşme Tasarısı, İdari ve Teknik Şartnameye göre Yaklaşık Maliyet için hazırlanacak fiyat teklifinin en geç 03 Aralık 2007 Pazartesi günü mesai bitimine kadar Genel Müdürlüklerine kapalı zarf içinde ulaştırılması,

istenilmektedir.

3 Adet 600 kişi kapasiteli Yolcu Gemisi Alımı İhalesi Yaklaşık Maliyet Çalışması ile ilgili, Teknik Şartname, İdari Şartname, Tip Sözleşme Tasarısı, Birim Fiyat Teklif Cetveli, Yerleşim Planı dosyaları Odamızın www.denizticaretodasi.org adresindeki Duyurular bölümünde yayınlanmıştır.

Bilgilerinize arz ve rica olunur.

Saygılarımızla,


Murat TUNCER
Genel Sekreter


DAĞITIM :
Gereği :
- Tüm Üyelerimize (Web Sayfası) Bilgi :
- Sn. İsmet ÜNER (7149 No.lu Meslek Kom.Başk.) - Yönetim Kurulu Başk.ve Üyeleri
- Gemi İnşa Sanayicileri Birliği
- GESAD
- Tersaneler

Yukarıdaki yazıyı Deniz Ticaret Odasından aldım İyi de İDO niçin 600 kişilik vapur sipariş etsin ki, hangi hatta kullanılacak C sınıfları yetersiz mi acaba?



tarkan arslan

11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 17:30

aşağıdaki yazıda da 2006 yılında yapılan ihale neticesinde 5 adet 1500 kişilk vapur alımından bahsediyor ne olacak acaba bu ihalenin sonucu
http://www.denizticaretodasi.org/DetoPortal/Defau ...9e7e80ff4a


Serhat Küçüközler
11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 20:25

Bahsi geçen, 5 yolcu vapurunu kapsayan ihale sonuçlandırıldı.Ama ne yazık ki henüz vapurların inşasına başlanmadı...



Süha
11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 20:30

Nedense bir türlü bu vapurların yapılmasına başlanmadı ? Çok ilginç gerçekten. Diğer deniz ulaşım araçları üretilip sefere konulacak nerdeyse ama vapur konusu çok hava kaldı. Nedense balon bir olay olacağı konusunda emin olmaya başladım.

Neden derseniz ortada ne bir vapur var, ne o vapurla ilgili resim yazı haber var. Gündemden de düştü nerdeyse vapur haberleri. Niye bu kadar uzadı acaba bu vapurlara bankadan kredi mi çıkartamadılar ve başlayamadılar vapurların yapımına aklıma başka bir şey gelmiyor.


ferhevn
11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 21:18
600 kişilik vapurlar


Bahsi geçen 3 adet 600 kişilik yeni vapurlar haliçte çalışacak herhalde...

Serhat Küçüközler
11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 21:27

Yeni vapurların yapımı planlandığı gibi daha doğrusu İBB'nin bildirdiği gibi gitseydi 2007 içinde bir ya da iki tanesini seferde görebilecektik.Ama bence en başından beri telaşla verilen bilgiler, yapılan şeyler bizleri yanılttı.Teknik detaylandırmaları netleşmeden tasarımını seçince her şey bitti inşalarına başlanıyor zannettik.Bunda en büyük pay sanırım her fırsatta bu projeyi dile getiren İBB'nindi.Ancak öyle olmadı ne yazık ki.İlk ihale geçerlilik kazanmadı.İkincisi beklendi.Sonuçlandı.Daha sonra bazı teknik ayrıntılarla uğraşıldı.Teknik özellik ve tasarımında bazı değişikliklere gidildi.Hala son halini aldımı bilmiyorum tabi.Son zamanlarda tersanelere gide gele aslında bu işlerin hiç te zannedildiği gibi kolay olamdığını anladım.Ufacık görünen şeylerin nasıl koca maliyetler doğurduğunu gördüm.Sanırım biraz daha sabretmemiz gerekecek.

Bizlerin oylarıyla seçilen 4 nolu model tasarım ve özellik olarak biraz değişikliğe uğramış.Teknik özelliklerinde ne gibi değişikliler oldu tam bilemiyorum ama yolcu kapasitesinin 1800'e çıktığı bilgisi bulunmakta elde.Sadece bu değişiklik bile vapurun tasarımında da değişikliğe gidileceğinin bir göstergesi bence.Aşağıda bizim seçtiğimiz 4 nolu model ve eldeki en son çizim var.Fark çok açık...Yeni haliyle vapura benzemiş bence.Eski hali karton maket gibi görünüyor çünkü...


(+)




sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM