Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Erkan ÇAYKARA

14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 20:34

TCDD'nin en önemli projeleri arasında yer alan ve alt yapısı tamamlanmak üzere olan hızlı trenin lokomotif ve vagonları bugün set halinde Türkiye'ye giriş yaptı. 18 Kasım'da İspanya'dan alınan hızlı tren, deneme sürüşlerinin ardından taşıma faaliyetine başlayacak. Tren Ankara-Eskişehir arası ulaşımını 3 saate indirecek.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman tarafından 18 Kasım'da İspanya'nın CAF firmasından alınan hızlı tren, Fransa'nın Handea kentine TIR'larla taşındı. Tren, İsviçre'ye oradan da Avusturya, Macaristan, Sırbistan ve Bulgaristan üzerinden Kapıkule Sınır Kapısı'na bugün getirildi. Hızlı tren bugün Edirne'den Sirkeci tren İstasyonu'na getirildikten sonra feribotla Haydarpaşa İstasyonu'na taşınacak, buradan da demiryoluyla Ankara'ya getirilecek.


Ankara-Eskişehir arası ulaşımını 3 saat 10 dakikaya indirecek olan hızlı tren, deneme sürüşlerinin ardından yolcu taşımaya başlayacak. Saate 250 kilometre hız yapabilen hızlı tren, 6 setten oluşuyor. Son teknoloji ile üretilen trende, dışarıdan gelen ses düzeyi en aza indirildi. Hızdan kaynaklanacak basınç etkisine karşı trende basınç dengeleme sistemi kuruldu. Business sınıfı vagonların oturma düzeni 2 artı 1, ekonomi vagonlar ise 2 artı 2 şeklinde oluşturuldu. Hızlı tren tek seferde toplam 419 yolcu taşıyabilecek.

GÜVENLİKTE UÇAK ÖRNEK ALINDI

Trende, oluşabilecek kazalara karşı güvenlik önlemleri de artırıldı. Hız ve mesafe kontrolü için iki sinyal ekipmanı, vagonların kazalarda üst üste tırmanmalarını önleyen dizayn, makinistlerin bulunduğu bölüm de dahil olmak üzere 16 kamera ve uçaklardakine benzer şekilde, 'Hadise Kaydedici' bulunuyor. Ayrıca trendeki 4 kamera da dışarıdan görüntüleri kaydedecek. Dağıtılmış 8 motor tarafından çekilen tren, motor arızalarından dolayı yolculuklarda herhangi bir aksamaya meydan vermeyecek.
kaynak : Haberler com


Murat Caner
14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 20:39

Alıntı:
Tren Ankara-Eskişehir arası ulaşımını 3 saate indirecek.


?


Emre Ahlatlı
14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 20:40
Hayırlı olsun


Alıntı:
Bence trenleri ve raylari sadece ama sadece biz yapmadiktan sonra bu hizli tren projesi yine bir goz boyama projesidir
Her şeyi bizim yapmamız keşke mümkün olsa.Ancak işletmecilikte optimal ölçekcilik diye bir kavram vardır.Az sayıda bir malın üretimi ,astarı yüzünden pahalı gelir.

zafer yenidünya

14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 21:05

Şu hızlı tren ile ilgili başlıkları birleştirsek iyi olacak .

mehmetkonyar
14 yıl önce - Prş 22 Ksm 2007, 17:01

Ve bugün Haydarpaşa Garı'nda...





(+)





(+)





(+)





(+)


Yere epey yakınca bu tren...



harun82_44
14 yıl önce - Cmt 19 Oca 2008, 02:46

YORUM YAZAN ARKADAŞLAR İDOLOJİK SAPKINLIĞINIZ YÜZÜNDEN KAYNAĞI BELLİ OLMAYAN VE HİÇ BİR DAYANAĞA DAYANMAYAN YORUMLAR YAPIP DURMAYIN.. EMEĞİ GEÇEN HERKESE TŞKKÜRLER.YEDİ YIL ÖNCE ÜNİVERSİTEDE KONUŞURDUK HAYALDİ BİZİM İÇİN hayalll...

Gökçe Aydın
14 yıl önce - Cmt 19 Oca 2008, 03:05

Bu hızlı tren setinin fonksiyonu daha ziyade yolun ölçüm ve testlerini gerçekleştirmek olacak. Zaten az iş değildir bu tek başına aylar alır; yeterince titizlikle yapılmazsa hızlı trenın sonu da hızlandırılmış trene benzer Allah korusun. Ancak Ankara - İstanbul arasını 3 saat 10 dakikada gitmek için daha çok 7 yıllar beklememiz gerekecek. Ankara - Eskişehir arası yolun çoğunluğu dümdüz ova ve 5 yılda hala tam olarak bitirilemedi. İnönü - Gebze kısmında daha kazma bile vurulmadı. Oldukça zor bir güzergah, muhtemelen çok fazla tünel ve viyadük olacak. Düz ovadaki yol 5 yılda bitmiyorsa, bu kadar dağlık bölgedeki kaç yıl sürer Allah bilir.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM