Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
recep demirbas
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 22:24

hüseyin bey dünya üzerinde 24 saat içinde 1 saatlik seferden 24 adet yapabilecek bir tren bulursanız hemen haber verin kaçırmayalım.
bazı konularda gözünüz doğru bir kaynak olabilir. ama bu araçların bakımı yüklenmesi dolması boşalması hep zamanla olan şeyler. günde 12 sefer yaparsa yatalım kalkalım dua edelim. hem gece 3 seferinde kimi taşıyacaksınız. 4'te ankaraya inen birisi nereye gidecek
atarken biraz sağlam atalım yada kaynak belirtelim.
mühendis gözüyle bu olaylar böyle görünüyor benim penceremde. bilmem siz nasıl görüyorsunuz.


Yılmaz ÇALIŞKAN
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 00:04

TCDD ye ve Türk milletine hayırlı uğurlu olsun

Murat_Y.
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 00:33

milletimize hayırlı uğurlu olsun. Yine de eleştirimizi yazalım: Renklendirme çok komik olmuş. En azından bu noktada daha titiz olunsaydı güzel olurdu. Yıne de asıl önemli konu bu işi gerçekleştirmektir. Artık otobüs mafyasına teslim edilmeyecek milletimiz.

Kemal Hasaltun
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 01:10

Alıntı:
Bu tren kamuoyuna 250 km.hız yapar diye yansıtıldı ama 320 km.hıza kadar çıkabiliyor,ancak zemin şartları el verdiğince


bakmayın basınımızda yazan şeylere.. 250 km/s ülkemizde yapılan hatların "azami" ortalama işletim hızı olacak.. yani ankara eskişehir arasında çalışan trenin ortalama hızı en fazla 250 km/s olacak. bu demek değilki yol boyunca tren bu hızın üzerine hiç bir zaman çıkmayacak. otobüsler de şehirlerarası yollarda en fazla 88 km/s hız yapar, ortalama 80 km/s civarında ulaşım sağlar, ama maksimum hızları 120 km/s'in üzerindedir. emin olun gerek döşenen raylar gerekse alınan trenler 300 km/s'in çok üzerinde hız kapasitesine sahiptir.


sinan84
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 03:37

Selamlar,

öncelikle bu "Hiz" konusunda bircok kez tartismistik ve ortaya veriler ve kaynaklar koyup aydinlatmistik (site üyeleri olarak genel anlamda diyorum, kendi adima degil)... dösenen raylarin uluslararasi "Hizli Tren" (High Speed Train) Raylari olarak bilinen bir standarda sahipler ve bu raylar üzerinde neredeyse 400km/h ile seyahat yapmak mümkün...

Ama yine binbir kez söyledigimiz gibi, EN EKONOMIK VE EN HIZLI isletim hizi ise 250km/h´dir dünya capinda... 300km/h ve bu hizi asan bazi hatlar vardir (Frankfurt-Köln) ama bunlarda isletme gideri (elektrik vs.) daha fazla oldugu icin, bileti de 10-15€ daha pahali oluyor her zaman...

ve dünyadaki en yavas hizli tren bile (SIK kullanilan modelleri kastediyorum, dünyada üretilmis ILK hizli treni kastetmiyorum) 300km/h barajini asabilecek performans ve güce sahipler... ama iste her yerde o denli yüksek hizda gitmek, KARLI olmuyor sirket icin...

neyse, cok cok merak eden gider "Hizli Tren" baslikli konuyu bastan sona kadar okur ve paylasilmis bilgileri orada bulabilir...

Saygilar ve Sevgiler



Murat Caner
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 10:11

Hız konusunda ekleyebilinecek başka bir şey yok. Çok güzel özetlenmiş.

Fatih Can
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 10:14

Renkler bence de iyi olmamıs. Beyaz yerine acık metalik gri daha iyi giderdi. Mavinin tonunu da değiştirmek gerekti, ha babam treni değil ki bu renkler de 250 km/sa hıza uygun olmalı, renkler revize edilmeli idi.

Konya hattı için Eurotemde yeni yerli trenler üretilir umarım onlar görünüş olarak benim çok daha hoşuma gidiyor.


MurataruM
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 10:28
hizli trenlerin donanimi


Arkadaslar bu hizli trenlerde internet baglantisi gibi bir donanim da var mi?
Ben o kadar luks donanim haberine ragmen internet baglantisiylailgili birsey duymadim simdiye kadar.


Fatih Can
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 10:34

Suan ki TCDD trenlerinde bile var sanirim net. Bu trenler haberlesme icin kendi iclerinde GSM-R diye bir sistem kullanacaklar belki o sistem uzerinden internet baglantisi verilebilir.


GSM-R ile baglant mumkun asagida belirtmis ama yine GPRS araciligi ile ya da yeni gelcek 3G ile kurulur bu sistem.

Detay

http://www.tcdd.gov.tr/haberler/gsmr.pdf


MurataruM
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 11:17
3G


Alıntı:
GSM-R ile baglant mumkun asagida belirtmis ama yine GPRS araciligi ile ya da yeni gelcek 3G ile kurulur bu sistem.


Evet ama GPRS baglantisi bile genellikle cevirmeli agdakinden farksiz bir hiz saglar yani 56Kbps. Dediginiz gibi 3G olmasi cok daha verimli olur (yaklasik 384Kbps). Hatta telefon operatorlerimiz anlasmazliklari giderip isi ele alirlarsa HSDPA (3.5G) teorik olarak 3.6Mbps hiz saglayabilir.

Ama GSM-R sistemi gercekten iyi olmus. Bu gibi sistemler gunluk standart haberlesme disinda acil durumlarda da cok fayda sagliyor bildigim kadariyla. Yani bir kaza durumu oldugunda ekiplerin koordinasyonu cok daha hizli olarak saglanabilecek.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM