Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Fatih Can
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 16:34
[İST-F2.77] - Ana Yollarda Geliş Gidişlerde Araç Yükünün Dağıtılması üzerine



Konu ile ilgili başlık bulamadım ben daha önce konuşuldu mu bilmiyorum.

Ana hatlar üzerinde ortadan iki şerit ayrılsa ve buralara daimi bariyerler çekilse. Orta bölüm saat yoğunluğuna göre gidiş veya geliş hattında kullanılsa bu tarz bir sistem işlemez mi. Bazı yerler var ki gidişte trafik çok yoğun buna karşın geliş trafiği çok rahat. Bu tarz yerlerde işe yarayabilir diye düşünüyorum.

Köprü üzerinde uygulanıyor tek şeritle aslında ama daha hızlı hale getirilebilr belki.


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 17:09
ARAÇ YÜKÜ


Fatih Bey;düşüncen güzel ama pratikte uygulamak mümkün değil.Ancak bazı yerlerde olabilir.Mesela var zaten Yenikapı-Ataköy arasında sahil yolunda.Yeni yapılan yerlerde zaten yol geniş yapıldığı veya fazla yoğunluk olmadığı için gerek yok.İleride çok yoğunlaşılırsa orta röfüj feda edilerek mümkünse yapılır zaten.Vesselam

Fatih Can
14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 15:04

Sımdı su yogunluga bakalım. Haliç geçişi burası, ortadaki bariyerli serit sayıları ikiye indirilse ve bu yola belirli yerlerden her iki yönden de girişler verilse ve önceden belirlenmiş ve elektronik tabelalarla destekleniş şekilde araçlar bu ortadaki "cift yonlu ortak yola" girseler ve bu uygulama bogazıcı koprusune kadar devam etse bos duran yolu degerlendirmis olmaz miyiz?



En son Fatih Can tarafından Cmt 20 Ekm 2007, 16:41 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 15:41

Yakın zamana kadar Boğaziçi köprüsünde de uygulanıyordu bu dönüşüm. Yoğun saatlerde diğer boş yönden bir şerit alınıyordu.

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
14 yıl önce - Pzr 21 Ekm 2007, 00:24

Bu tip bir uygulamanın faydalı olabilmesi için bu dönüşümün şerit çalınan tarafı mağdur etmeden yapılması lazım. Boğaz Köprüsü'ndeki uygulamada şerit çalınan taraf mağdur edildiğinden bence faydalı bir uygulama değil. Zaten tıkalı olan bir yönden bir şerit kısmanın veya şeridini geri vermemenin mantığını anlayabilmiş değilim.
İstanbul trafiği fütursuzca artan yolcu ve taşıt trafiğinden ötürü öyle bir hal aldı ki ne zaman nerede yoğunluk olacağı artık kestirilemiyor. Ufacık bir kazada en akıcı yollar, sokak içleri bile bir anda tıkanıyor. Bir de zaten yetersiz olan şeritlerden bir tanesini diğer tarafa verdiğinizde trafik daha beter tıkanacaktır.
Bence bu uygulama Sahil Yolu için başarılı, ama köprülerde başarısız.
Boğaz Köprüleri'nde kuka ile şerit çalma dönüşümü halen uygulanıyor. İlave şerit verilen taraftakiler memnun olurken, şerit çalınan tarafta ise köprü geçişi azap haline geliyor.
Örneğin Boğaziçi Köprüsü'nde akşam Asya-Avrupa geçişi 2 şeride düştüğü için tam bir felaket. Kuyruk Çamlıca'ya kadar varıyor. TEM Bağlantı yolu bile araçla doluyor. Ve bu kadar çok araç 2 şeritte akmak zorunda olduğundan geçiş 1 saatten fazla sürüyor!
Oysa sabah Asya-Avrupa geçişinin de kuyruğu aşağı yukarı aynı yerden başlıyor. Fakat sabah 4 şerit aktığından bu yolu sabah geçenler akşam geçenlerden 2 katı kadar daha hızlı şekilde köprüyü geçebiliyorlar. Üstelik akşam Avrupa-Asya yönünü kullanacaklarından gene ilave bir şeritleri oluyor.
Bence yetkililerin zaman etüdü yaparak Boğaz Köprüleri'nde şerit dönüştürme işinin saatlerini yeniden düzenlemeleri gerekiyor.
Haliç Köprüsü'nün yukarıdaki fotoğrafında bir taraf tıkalı görünüyor. Ancak akış çoğu zaman her iki yönde birbirine yakın ağırlıkta, Boğaz Köprüsü gibi bariz bir fark yok. Son zamanlarda Ayvansaray'dan yukarı çıkışta sürekli bir yoğunluk var, bunun sebebi (eski) Tünel çıkışı'ndaki dönüşün araçların hızını kesmesi ve şerit daralması.


tolginho

14 yıl önce - Pzr 21 Ekm 2007, 00:36

Bu konu ile ilgili olarak son zamanlarda İETT otobüsleri de ÖHO'lar gibi alternatif yolları kullanmaya başladılar.

Dün bu uygulamanın ters teptiğine şahit oldum. 128 nolu otobüs önce harem yönüne saptı. Sonra da Koşuyolu sapağın girdi. Buraya kadar herşey normaldi. Ancak o yolda da trafik olduğu görünce şöför Capitol'ün oradan çıktı.

Ancak her yer tıkalı olunca yolculuk 2 saati geçti, yolcular ile şöför arasında tartışma yaşandı. Hatta yolculardan biri İETT'ye şikayet için diğer yolcuların telefon ve isimlerini almaya başladı. Hoş o otobüs çoğu zaman olduğu gibi 40 dk da köprüyü geçmiş olsaydı yine dilekçe yazılır mıydı, şüpheliyim.

Tolga KAPROL


Fatih Can
14 yıl önce - Pzr 21 Ekm 2007, 10:06

Cok dar yerlerden ziyade ana yollarda uygulanabilir sanirsam mesela tem mesela anadolu ve avrupadaki e-5.

Baska da buna cok uygun yol yok bizde aslinda. Bu uygulama icin karsi tarafin serit sayisinin 2 den asagi dusmemesi gerek belki de 3. Yalniz metrobus yolunda bu isi yapmak zorlasti baya su an yine yapilir ama maliyet artar.


Ancak TEMde bu uygulama bariz ise yarar dusuncesindeyim. Sabahlari edirne tarafindan sehir merkezine trafik rahat oluyor.



ANA SAYFA -> ULAŞIM