Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Fatih Can
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 16:03
[İST-F1.28] - 1 Araçta En Az 2 Kişi Sistemi (HOV)



Nette gezinirken rastladım.

HOV(High Occupancy Vehicle) sistemi özellikle Amerika'da uygulanıyor.

Olayın mantığı birden fazla kişinin seyahet ettiği her türlü aracın özel bir yoldan gitmesi ve buna teşvik. Hov denen sistem tecrit edilmiş yollardan oluşurken, tecritsiz yollar da uygulanabiliyor buna da diaomond sistemi deniliyor.

Bizde her iki yakadaki E-5 ve köprüye uygulanabilir diye düşünüyorum.







(+)


Kaynaklar

http://en.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle_lane

http://www.wsdot.wa.gov/hov

http://www.mto.gov.on.ca/english/traveller/hov/

http://phoenix.about.com/od/highwaysroads/a/HOV.htm

http://www.ridemetro.org/TransportationServices/C ...system.asp


recep demirbas
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 22:29

Eğer uygulayablirsek mükemmel bir şey olur bu sistem
ademoğlu dünyanın yolunu tek başına gitmemiş olur hem. patron işçisini alır gider işyerine. işçi arkadaşına yrenlik eder. kimseyi bulamayan yanaşır durağa var mı şişliye gelen diye bağırır
ama işe yarayabilecek bir sistem kesinlikle


Ufuk Şanver

14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 22:34

Biz de bunu en az 3 ya da 4 yolculu şekilde uygulamak lazım.Ama daha şehir içindeki İETT otobüsüne,minibüsüne,dolmuşuna,ticari taksiisine hatta kimi yerlerde tramvayına tercihli,özel yol teslim etmemişken içinde fazla yolcu bulunan arabaya tercihli yol yapmak kısa ve orta vadede mümkün gözükmüyor.

iyi akşamlar


abhazyalı ugur
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 22:38

Alıntı:
Eğer uygulayablirsek mükemmel bir şey olur bu sistem
ademoğlu dünyanın yolunu tek başına gitmemiş olur hem. patron işçisini alır gider işyerine. işçi arkadaşına yrenlik eder. kimseyi bulamayan yanaşır durağa var mı şişliye gelen diye bağırır
ama işe yarayabilecek bir sistem kesinlikle

Ben Başımdan Gecen bir olayı anlatayım.SAKIN BİR DURAGA YANAŞIP ŞİŞLİYE GİDEN VARMI DEMEYİN
Ben lise mezunuyum Fakat çalışıgım şirkette makinist olabilmem için elektrik mezunu olmam lazım o yüzden şişli EML yazıldım. 2 sene gittim çok şükür bitti.Fakat bir gün okula bir arkadaşımın arabası ile gitmiştim.Hürriyet tepesi duragını bilirsiniz.Burdan gecerken bir arkadaşı durakta gördüm gelsene dedim esenlere gidiyorum.Oda durakta muhabbet ettigi iki kişiyide cağırdı.Bende dedim duraktaki kişilere varsa ESENLERE gelen götürebilirim.Üçretsiz Araba gidiyor zaten Neyse Transportör doldu. peşimde Trafik polisi Sireni ile durdum neyse korsan taşımacılık yapıyon abi yok dedigsekte İETT duragı 50 şer metre yakınında durulmazmış yazdılar cezayı


recep demirbas
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 22:45

Uğur bey tramvay duraklarında durmaktan minibüslerin neler yaptığını görmeye pek fırsatınız olmuyor sanırım
tramvay yolundan gitseler o durağa da girerler emin olun
ama amaç paylaşmak ise bence merkezi bir yerde bir insanı arabaya almak çok sakıncalı birşey değil. (arabam olsa güvenir alır mıyım orası ayrı tabi)


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 22:56

Daha emniyet şeridini boş tutmayı başaramıyorken bu sistemin İstanbulda uygulanabileceğini hiç sanmıyorum.

Ayrıca günümüzde özellikle akşam saatlerinde duraktan tanımadığı kişileri arabasına alacak çok fazla kişi olduğunuda sanmıyorum. Ben almazdım şahsen.

Velhasılı kelam bu iş burada olmaz.

Erkan Yılmaz


Fatih Can
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 11:25

Ayri yol yapilabiliyor araya bariyer konan sistemler de var. Bir de duraktan yolcu almak degil de mesela is yerine ayni guzergahtan giden iki kisinin birlesmesi ya da zaten cift kisi gidenlere destek olunmasi gibi dusunmek gerek.

Istatistiklere bakmak gerek tabi, gunun hangi saatinde kac arac icinde kac kisi var bunu belirlemek gerekli. Buna gore karar verilebilir.

Ben bu konularda da direk EDS ye guveniyorum. 2008 yilinda EDS iyice yayginlasinca hem emniyet seridi ihalleleri hem de kirmizi isik ihalleri sifira yaklasacak bence.


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 14:33

Böyle bir sistemi uygulayabileceğimiz yerler çok kısıtlı.

İlk aklıma gelenler köprüler oluyor. Ancak köprüden metrobüs geçeceği için zaten işler sarpa sarıyor. Bir şeritte bu iş için ayıramayız.

Şehirdeki diğer olası bölgelerde de böyle bir şerit ayırdığımızda yola giriş çıkış noktaları sorun olacaktır.

Mesela Haliç-Mecidiyeköy arasında böyle bir uygulama yapsak Okmeydanı ve Çağlayan kavşaklarında giriş çıkışları nasıl yapacağız.

İstanbul'da bu iş için uygun olabilecek bence tek yer sahil yolu olabilir. Zaten pik saatlere göre ortadaki bölüm yoğun olan yöne veriliyor.

Oraya sadece belli sayının üzerinde yolcu taşıyan araçların girişine izin vermek olabilir. Zaten bölünmüş bir yol olduğundan bir maliyette getirmez. Ama denetlemenin nasıl yapılacağı soru işareti.

Erkan Yılmaz


halil2006

14 yıl önce - Çrş 24 Ekm 2007, 10:49

Alıntı:
Daha emniyet şeridini boş tutmayı başaramıyorken bu sistemin İstanbulda uygulanabileceğini hiç sanmıyorum.


Doğru söze daha ne denir ki?

Denver`da I-25 denilen ve şehri kuzeyden güneye baştan başa geçen otoyolda hem kuzeyden hemde güneyden şehir merkezine 10-15 mil kala başlayan bu sistemin kuzeyden gelip downtown yani şehir merkezinde biten kısmı iki şeritli ve bariyerle ayrılmış durumda,guneyden gelen kismi ise aynen ikinci resimdeki gibi baklava desenli.Bu HOV denen sistem sabah peak saatlerinde kuzeyden girilerek downtown da bitecek şekilde ve akşam peak saatlerinde de downtowndan girilerek bir 12-13 mil kuzeyde şehrin çıkışına yakın tekrar diğer şeritlerle birleşiyor.Hatta geçen yıl yeni bir uygulama başlatılarak iki şeritli olan bu kısmın sol şeridi için Smart Pass dediğimiz (Türkçesini bilmiyorum maalesef) ön cama yapıştırdığımız bir aletle araçta tek kişi bile olsanız bu HOV da gidebilmenizi sağlıyor.Hatta fiyatlandırmasını da ona göre ayarlamışşlar.Mesela sabah 7 den önce $1,saat 7-9 arası geçerseniz $2.50 ve 9 dan 10`a kadar geçerseniz yine $1 civari birşey.Saat 10`dan sonra HOV şeritleri girişlerdeki bariyerler indirilerek kapatılıyor ve akşam yine 4 gibi açılıyor.

Umarım yararlı olmuştur verdiğim bilgiler.
Selamlar herkese
Halil[/quote]



ANA SAYFA -> ULAŞIM