Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Fatih Can
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 16:46

Bence burada bir ayrıma gidilmeli.

Ticari araçlar mesela gıda taşıyan toptancılar, servis araçları, tamir bakım servisçileri vb gibi az versin. Bunlara özel OGS cihazı verilebilir.

Ancak belirli yerlerde park et ve devam et sistemi hayata geçirilmedikçe köprüye çok fazla zam yapılmamalıdır. Önce belediyenin alternatifi sunması gerek çünkü bazıları var ki evi otobüs duraklarına uzak.


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 17:04
KÖPRÜ VE OTOYOL ÜCRETLERİ


Köprülerden ücret alınması bence mantıklı.Hatta şu an gündeme gelen belli saatlerde fazla ücret ödemesini ben birkaç yıldır düşünüyorum.Bu ama sadece hususi otomobiller için olmalı ticari araçlar ve taksiler buna dahil olmamalı.Benim düşüncem 17:00-20:00 arası hafta içi(Resmi tatillere denk gelen günlerde hariç)otomobillerden 2 kat fazla ücret alınması.

Alternatif olarak zaten İBB metrobüs çalışması yapacak ilgili boğaz geçişli hatlar ve aktarma yerleri için çalışma yapılırsa vatandaşı ikna edebiliriz.Tabi buralarda otoparkta lazım.

Benim en büyük hayalim Yenibosna,İncirli,Zeytinburnu metro,Cevizlibağ ile Edirnekapı Şehitlik altı,Bayrampaşa hafif metro istasyon yanları ve altı,Altunizade akatarma yeri,Ümraniye eski Yimpaş civarı,Çakmak Tepe Üstü ,Kozyatağı ve Harem'de çok büyük otoparkların yapılıp,parket git uygulamsının yayagınlaştırılarak merkeziyerlere araçla gelişin azaltılması.Gündüz saatlerinde Suriçi bölgesi ile Beyoğlu'da otopark ücretlerinin daha yüksek tutulması yapılabilecek şeyler.

Otoyol gişeleri evet bencede Kurtköy ve B.Çekmece'ye taşınmalı bunu TCK istemiyor.Çünkü en çok gelir getiren otoyol Çatalca-Gebze arası.


hakan_1970
14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 01:14

Ödenen paraların şeffaf bir şekilde nereye harcandığını göremiyor olmak konusunda tüm itirazları haklı buluyorum. Parayı veren, bunun karşılığını ya da nereye harcandığını detaylı olarak görmek istiyor. Vatandaşın ödediği paranın kendine hizmet olarak dönmesini istemek en doğal hakkı.
Ancak unutulmaması gereken noktalar;
- Şikayet edilen köprü ve otoyol ücretlerine rağmen araç sayısı giderek artıyor. Neden kimse aracından vazgeçmiyor?
- Her sene üzerinden geçen araç ve kalitesiz asfalt yüzünden km'lerce yol bakım masrafı yapılıyor. Herkesten almak yerine bu yolu kullanandan bu masrafı almak çok da yanlış değil.
- Her iki köprü üzerinde korkunç bir zaman ve yakıt israfı yaşanıyor. Talep o kadar fazla ki, sıkışıklık her geçen gün artıyor. Talebi kısmak adına otobüs dışındaki tüm araçların ücretlerinin artırılması daha hayırlı olur. Bazıları aracından vazgeçip toplu taşımaya döner, bazıları otomobille gitmenin bedelini öder. Ama toplamda tüm insanlar zaman kazanırlar ki bu köprü ücretinden daha önemlidir.
- Asya Avrupa geçişlerinde gişe yok. Buna rağmen sabah akşam trafik sıkışık. Yani gişeyi kaldırırsak trafik rahatlamayacak. Köprü ücretinden şikayet edecek kadar sık köprüyü kullananların bunu da fark edebiliyor olması lazım.
- Hergün sadece köprü üzerinde 1-1,5 saatini harcayıp, bunun yakıt parasını, geçiş ücretini ödeyen bir insan dar gelirli olamaz.
- Mesajların birinde geçen "kaçak geçenler haklı" türündeki zihniyet ülkemizi daha iyiye götürmez. Kaçak geçen bir nevi hırsızlık yapmaktadır ve ahlaki olarak da yanlış bir davranıştır. Bu tür bir davranışı mazur görmemeliyiz. Ben şahsen motorsikletli polislerin neden bunların peşine düşüp misli ile ceza kesmediğini anlamış değilim.


emrah basarol

14 yıl önce - Cum 19 Ekm 2007, 21:07

köprü gecislerinden daha da fazla para almak ve/veya örnegin sehir merkezine özel aracla girenlerden para almak icin,insanlara alternatif sunmak zorundasınız..bugun istanbulumuzda milyonlarca insanımız bir kıtadan diger bir kıtaya gecmek zorunda kalıyor.ve bu işlemi hergun mecbur yapmak zorunda..toplu ulasım zaten su an yeterli degil ki özel aracını bırakıp otobuse bınenlere de yetsin!! akın ustadın hesabına göre zaten otobus sayımız yarı yarıya az.. (12 milyona 12.000 yerine 6000 kusur otobus var) çözüm ;insanların arabasını tek basına degilde yanına bir iki kişiyi alarak kullanmasını saglamak olabilir,raylı ve metrobus sistemlerini hızlandırmak olabilir ama ücretlere zam yapmak veya yasak getirmek olamaz.. zaten suan köprüyü ücretsiz de yapsak ya da 2 katı ücret de alsak, o mecburiyet yuzunden o sıkısıklık bitmeyecek!!!

Cemoli D18
7 yıl önce - Cum 02 Oca 2015, 03:44

İstanbul'da köprü geçiş ücretlerini nasıl buluyorsunuz ?

İstanbul'da aracınla tek başına bir yerden bir yere gidiyorsan ve iki kıtayı geçiyorsan bir bedel ödemelisin peki bu bedel yüksek mi düşük mü sizce ?



Mustafa Can Karakus
5 yıl önce - Çrş 14 Eyl 2016, 16:44

8 yıl önce köprülerin ücretinin yüksekliğini tartışmışız. Halbuki bugün yeni yapılan köprülerin fahiş fiyatının yanın da eski köprüler bedava gibi geliyor. Ölümü gösterip sıtmaya razı etmişler bizi

Yakup

5 yıl önce - Sal 24 Oca 2017, 22:34

Köprü ve otoyollardan geçen yıl 1,2 milyar lira gelir

Köprü ve otoyollardan elde edilen gelir, geçen yılın sonu itibarıyla 1 milyar 204 milyon 128 bin 169 lira olarak gerçekleşti.

Alıntı:
.Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine göre, geçen yıl aralıkta köprü ve otoyollardan 31 milyon 382 bin 811 araç geçti. Söz konusu geçişlerden elde edilen gelir, 90 milyon 566 bin 42 lirayı buldu.

Araçların 20 milyon 539 bin 793'ü otoyolları kullandı ve bu araçlardan 68 milyon 338 bin 705 lira gelir sağlandı.

15 Temmuz Şehitler ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden söz konusu ayda geçen 10 milyon 846 bin 18 araçtan da 22 milyon 227 bin 337 lira ücret alındı.

Geçen yılın sonu itibarıyla ise köprü ve otoyollardan geçen 417 milyon 628 bin 182 araçtan, 1 milyar 204 milyon 128 bin 169 lira gelir elde edildi. Bu gelirin, 913 milyon 631 bin 57 lirası otoyollardan, 290 milyon 497 bin 112 lirası ise köprülerden geçen araçlardan geldi. 2016 yılında otoyolları 282 milyon 707 bin 521, köprüleri de 134 milyon 920 bin 661 araç kullandı.

KAYNAK: TRT.NET.TR

Inanilmaz bir devlet geliri...


Misafir 7f2

4 yıl önce - Cum 22 Eyl 2017, 10:42

"Boğaz köprüleri çift taraflı ücretlenecek"

İstanbul Valiliği, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün (FSM) Anadolu yakası İstanbul-Edirne yönünde ihlalli geçişlerin önlenmesi amacıyla Serbest Geçiş Sistemi tesis edileceğinden 23 Eylül saat 22.00'den itibaren köprüde trafiğin iki yönde üçer şerit sağlanacağını bildirdi.

Valilikten yapılan yazılı açıklamada, Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, FSM Köprüsü Anadolu yakası İstanbul-Edirne yönünde, ihlalli geçişlerin önlenmesi amacıyla Serbest Geçiş Sistemi tesis edileceği belirtildi.

Serbest Geçiş Sistemi tesisi kapsamında otoyol üzerinde konstrüksiyonlar (TAK) kurulacağı aktarılan açıklamada, söz konusu TAK'ların altından dört şeritli araç geçişi sağlanacak şekilde çalışmaların tamamlanarak yolun trafiğe açılacağı kaydedildi.

Çalışmaların 23 Eyül saat 22.00'da başlayacağı ve 7 Kasım saat 22.00'da tamamlanacağı belirtilen açıklamada, "Çalışma süresince trafik her iki yönde üçer şerit olarak sağlanacaktır. Çalışmalar sırasında meydana gelebilecek trafik yoğunluğundan sürücülerimizin mağdur olmamaları için alternatif güzergahları (Avrasya Tüneli, 15 Temmuz Şehitler ve Yavuz Sultan Selim Köprüleri) kullanmaları uygun olacaktır." ifadelerine yer verildi.


Misafir 79f

4 yıl önce - Cum 22 Eyl 2017, 10:52

İstemeyen yaşamasın İstanbul da. Bu kadar basit. Türkiye'nin çeşitli illerinden gelip şehri 15 milyona çıkardınız. 10 tane köprü de yapsan Los Angeles taki gibi çift katlı yollarda yapsan kaldırmıyor

ahmetc
4 yıl önce - Cum 22 Eyl 2017, 11:06

İnsanlar İstanbul'a gelmiyor, İstanbul'a getirtiliyor! rant için, para için, çıkar için getirtiliyor.

İstanbul bu kadar kalabalık olmasa o arsalardan nasıl rant kazanılacak? O avmler konutlar nasıl doldurulacak, Bakın rant için şişli belediye başkan yardımcısı öldürülüyor, Topbaş kendi partili meclis üyeleri tarafından hain ilan ediliyor (park alanını, anaokul alanını konut izni vermediği için).

İstanbul şişmiş olmasına rağmen yeni rant merkezleri istanbul ve çevresinde oluşturmasına gayret ediliyor. Bkz finans merkezi, 3. havalimanı, kuzey çevreyolu ve çevresine yapılacak yeni şehirler.

Mesala neden zaten kalabalık olan ümraniye ve ataşehir bölgesine merkez bankası başta olmak üzere devlet bankaları getirilmek isteniyor? birisi bana bunu açıklasın. Daha sonra insanları; "istanbul'da yaşamasın, geliyorlarsa parasını ödesin" diye sığ bir şekilde eleştirsin.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM