Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Ufuk Şanver

14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 11:22

Avrupa yakasında maalesef banliyö treninin anadolu yakasındaki gibi alternatifleri yok ve alternatif oluşturulması zor.

Yani bugün Sirkeci den Bakırköy meydana trenle 25 dakikada giden yolcuları 94 nolu ÖHO hattıyla(bu hat geçtiğimiz günlerde maalesef özelleştirildi) 1 saat ,1 saat 10 dakikada yeri gelecek 1,5 saatte mi taşıyacaksınız?Bu halk otobüsünün sadece Yusufpaşa ya giriş çıkışı 10 dakika sürer.Fındıkzade de 3 tane ışık bekler.Daha saymama gerek yok sanırım.
Bu insanlara yazık değil mi?Aynı şekilde Kanarya dan trenle Sirkeci ye giden insanlar bugün bu trenle 45 dakikada gittikleri yere 89A+tramvay ile 1,5 saatte alacaklar.İnsanlarımızın zamanına yazık değil mi?
Bugün banliyo abonmanı tam 45 öğrenci 30 YTL .Bugün 45 YTLlik abonmanla gidip gelen insanlara gidin belediyenin 100 YTL lik abonmanını alın mı diyeceksiniz?55YTL az para mı?

En azından bu insanlar için alternatif yaratılmalı.Mesela Kanarya bölgesi için;45 YTL karşılığında sadece 89A,143,metrobüs ve cadde tramvayında geçen özel bir mavi akbil türetilebilinir(her istasyon için ayrı ayrı)

Bu proje Avrupa yakasında bilhassa çok kişiyi mağdur edecek.

Bunun yanı sıra projeyle birlikte yıllardan beri modern ulaşım sistemi banliyö trenine sahip olan Cankurtaran,Kumkapı,K.M.Paşa(Samatya),Yedikule de oturan insanların elinden trenini kalıcı olarak almak ne kadar doğru?

81 hattındaan bahsediliyor.Ben iki kere o hattı kullandım.Bir defasında akmayan trafikten ötürü Sarayburnu nda inip Sirkeci ye kadar yürüdüm,öbüründe de Bakırköy sahilden meydana yürüdüm.
Bu hat kesinlikle banliyönün alternatifi olamaz.

K.Çekmece-Bakırköy yapanlar için metrobüs belki bir alternatif olabilir ama İncirli caddesi bazı günlerde milim kımıldamıyor.Ben genelde o caddeden yürürüm.
Pek çok kere aynı hattın iki otobüsünü caddede gördüğüm olmuştur.Hatta kimi zamanlar öyle ki mesela 94 ün bir aracın Bakırköy de ,ikinci aracını Dikilitaş ta ve 3. aracını da İncirli de gördüğümü bilirim.Ve ben yürüyorum + 94 20 dakikada bir çalışan bir hat.Artık gerisini siz hesap edin.İncirli caddesine bir çözüm bulunursa belki metrobüs bazı bölgeleri kurtarabilir.


Marmaray projesi, mevcut hatların kapatılması alternatifi haricinde nasıl sürdürülebilinir,buna kafa patlatmak lazım diye düşünüyorum.

iyi günler


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 17:58

Alıntı:
81 hattındaan bahsediliyor.Ben iki kere o hattı kullandım.Bir defasında akmayan trafikten ötürü Sarayburnu nda inip Sirkeci ye kadar yürüdüm,öbüründe de Bakırköy sahilden meydana yürüdüm.
Bu hat kesinlikle banliyönün alternatifi olamaz.

Zaten alternatifi olmayacak. Marmaray inşaatı süresince tek şans bu hat ama...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 04:59

Bu gece geçerken farkettim. Kennedy sahilyolunun ortasındaki trafik tercihli kullanım şeritleri (2 şerit), Banliyö trenleri iptal edildiği zaman Metrobüs kullanımına açılacak olabilir mi? Yol hazır, muayyen noktalara istasyon koymak da çok zor değil. Gerekirse sahil tarafıdaki dolgu park alanından 1 veya 2 şerit de eksiltebilirler. Ancak bu durumda, yeşil alan miktarı azalır. Hiç şerit ilâvesi yapılmadan böyle bir transfer gerçekleşirse, bu sefer de sahilyolu trafiği felç olur...

Akın KURTOĞLU


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 13:54

Yakın zamanlarda söz konusu Sirkeci - Halkalı hattını sıkça kullandım. Sabahları yaşadıklarımı anlatayım : Sabah Halkalı'dan gelen tren Bakırköy'e geldiğinde, hepimizi bir heyecan kaplar. Heyecan, "acaba binebilecek miyiz" heyecanıdır çünkü insanlar kapılara preslenmiş halde gelir tren. Zar zor bineriz. Tutunacak yeri bile bulamayız çoğu zaman. Bu tıka basa doluluk taaa ki Kumkapı istasyonuna kadar sürer. Trenin Kumkapı'ya gelmesiyle...2 dakika önce ayakta duracak yeri zor bulduğunuz trende artık neredeyse oturacak yer bile bulursunuz. Yolcuların yarısından fazlası Kumkapı'da iner. Bu hatta ilişkin planlama yaparken bu gerçek mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır.

Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 14:55

Demek ki Bakırköy Yenikapı İdo seferi yükün bir kısmını alacak.



Tabi kullanan olursa.



cenkince

14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 01:52

Gökçe Aydın Arkadaşımız çok haklı,

Kumkapıdaki yoğunluk Gedikpaşada, Lalelide hatta kapalıçarşıda çalışan işçilerin mesai başlangıç ve bitiş saatlerine denk gelmektedir.

Dolayısıyla İETT'nin 81 numaralı hattının yolcuları ile karıştırılmamalıdır. Organize olabilecek bir 81 Hattı ile Florya, Yeşilköy, Yeşilyurt, Ataköy ve Bakırköyden çok ciddi sayıda arabalı yolcuyu tarfikten çekebilmek mümkündür.

Mesela Denizotobüslerinin oradaki bomboş otoparkın metrobüs yolcularına günlük 2 YTL gibi bir fiyattan kullandırıldığını düşünsenize


cihankacar81

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 21:44

Biz rayli sistemler yapilsin diye tartisiyoruz. Mevcut sistem niye iptal edilsin anlamadim. Banliyo hattinin belediyeye devrinden yanayim. Modern araclarla rayli sistem tasimaciligina onem verilmeli. Devlet demiryolarinin isletmekte gucluk cektigi bir gercek. Marmaray projesi devreye girince bu hatti kullanmak imkansiz mi yoksa gereksiz olacagi icin mi kapatilmak isteniyor bu konuda beni aydinlatirsaniz sevinirm. O hattaki guvenlik zafiyeti de mutlak giderilmelidir.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 21:54

Alıntı:
Biz rayli sistemler yapilsin diye tartisiyoruz. Mevcut sistem niye iptal edilsin anlamadim.... Marmaray projesi devreye girince bu hatti kullanmak imkansiz mi yoksa gereksiz olacagi icin mi kapatilmak isteniyor

Bu hat iptal edilmeden Marmaray nasıl çalışacak? Marmaray projesi; zaten mevcut raylı sistemin iyileştirilmesi ve hızlandırılması, modernize edilmesi ve de her iki yakadaki ayrık banliyö hatlarının tümleştirilmesi çalışmalarını kapsayan bir bütündür... Banliyö hatları gidecek ki, yerine Marmaray gelebilsin...

Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

14 yıl önce - Cmt 05 Oca 2008, 04:37

uzatılmış ve revize edilmiş, uygun merkezlerde besleme hatlara bağlanmış bir 81 hattı bu işi görür gibime geliyor.

sinan 84 arkadaşımız uzun uzun bu hattın işlevsiz kalacağını nedenleri ile anlatmış ama onun asıl karşı olduğu hat değilde hatta, Akın ın kullanılmasını istediği mersedes kapacitylere karşı olmalı. çünkü mesaj boyunca bu otobüslerin bu güzergahta hareketinin güçlüklerini anlatmış.

güzergahı tam gözümün önüne getiremiyorum ama bu hat anayolun dışına çıkmamalı. Bakırköy sahil durağında inecek yolcuları toplayan ve bir bakırköy-ataköy turu atan bir besleme hat örneği, güzergah üzerindeki diğer uygun noktalarda da düşünülebilir.


onur58
13 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 22:29

bu fikrin tek cözümü bu:
sahilyolu belli saatlerde trafige kapatilmali. bütün arac yükü (taksi, jandarma, iftaiye disinda) E-5'e verilmeli. belkide tüm insaat boyunca kapatilmali.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM