Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 14:40

Doğru... 80 ve türevleri (80, 80B, 80T) eskisinden çok daha iyi iş yapacaklar. Hiç değilse, banliyö hattının Suriçi'nden geçtiği kesim (Yenikapı, Paşa ve Yedikule istasyonları civarındaki yerleşmeler), bu 3 hat sayesinde daha bir sorunsuz geçiş yaşayacaklar... En azından 80B hattı, pik olmaktan çıkartılacaktır.

80 türevlerinin bir de ilginç bir özelliği vardır: Bu yolda ÖHO işlemez. Belki araç adedini artırmak için ÖHO'lardan da takviyeler gelecektir.

Akın KURTOĞLU


a.çetin
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 14:47

Alıntı:
80 ve türevleri (80, 80B, 80T) eskisinden çok daha iyi iş yapacaklar


Efsaneler geri dönüyor desek güzel olur...


mustafa mavi

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 14:49

Alıntı:
Eminönü Bakırköy Avcılar Mimarsinan Hızlı deniz otobüsü hattı kurulsa nasıl olur.


mükemmel olur...
hem bu sayede deniz otobüsleri bir işe yarar hiç olmazsa...
bu kadar verimsiz kullanılan başka bir sistem görmedim ben...


Keremss
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 14:51

Alıntı:
80 türevlerinin bir de ilginç bir özelliği vardır: Bu yolda ÖHO işlemez. Belki araç adedini artırmak için ÖHO'lardan da takviyeler gelecektir.


ÖHÖ girerse ozaman hapı yuttuk işte!

Sahil yolu neden sahil yolu sizce? HADİ SAHİLDEN KAÇALIM söylemi neden var sizce? çünkü sahil yolunun en belirgin özelliği Otobus (çok az sayıda) ve Minibus (1 tane bile yok) olmamasıdır. Bu yüzden sahil yolu pik saatler dışında devamlı açık olan yol özelliğini taşır.

Ama bu yola ÖHÖ sokarsanız birde hata yapıp 1 hattan birşey olmaz deyip minibus sokarsanız o yoldan daha hayır gelmez.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 14:55

80'lerin Yenikapı'ya kadar ortak kullandıkları güzergâhları ve hat üzerindeki duraklar ile, kendilerine en yakın banliyö tren istasyonları ise şu şekildedir:



Akın KURTOĞLU



sinan84
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 23:04

Selamlar,

Bir K.cekmeceli olarak burada biraz kafa yorabilirim simdi banliyö hattini insanlar cok kullanir (istedikleri icin degil, mecbur olduklari icin ah o vagonlar) ve bu hattin kapanmasi ile cok SIKINTILAR olacak insanlarin günlük hayatinda...

Hat Halkali´dan basliyor Sirkeci´ye gidiyor... Halkali´ya cok kez gittim gördüm, ama yerlesim biriminin icinde degil pek... böyle terkedilmis hissi basliyor Halkali´ya gelince insan... ama hemen yakininda Kanarya var ki, orasi oldukca kalabalik olur... Kanarya´dan sehir icine (maalesef E-5 üzerinden) otobüs hatti var, K.cekmece´den de var (Tepeüstü, Cennet, Soguksu, Sultanmurat, Salipazari semtlerini de kapsar, hepsine ugrar...) fakat isi Banliyö ile olan insanlara hitap etmiyor...

Bu Soguksu, Kanarya, Cekmece, ve Halkali istasyonundaki insanlari otobüslerle tasimaya kalkisalim derseniz, ben de sorarim nasil yapacaksaniz o isi? cünkü CapaCity´ler Halkali´dan kalkti olarak farzettim, Kanarya´ya sorunlu geldi, cünkü oralarda gümrük olaylari var, onlarca koca koca TIR´lar... Soguksu´ya gelindi hadi, ama o körüklü CapaCity kesinlikle ve kesinlikle, hele hele alcak taban olmasindan ötürüdür ki, Soguksu´dan K.Cekmece Meydan´a inemez, gidemez... yolda gitmeye kalkissa, Asik Veysel Caddesinde gidis gelis 2 seritli yolun 1 seridini otoparka cevirmis olan insanlar sebebiyle otobüs gecemez, yoldaki tümseklerden üzerine oturur (tümsek cünkü normal arabalara göre yapilmis degil, resmen TIR´lara yönelik!!), en sonunda da Asik Veysel caddesinden (bu cadde K.cekmece-Soguksu-Kanarya-Halkali baglantisi yapan uzun bir caddedir...) Meydana inemez, yol cok dar, dönüsünü yapamaz... Ayrica Meydana gelirken Tren hatlarinin üzerinden gecen bir adet köprü var, o da cok dar olmasi sebebiyle otobüs üzerinde seyahat edemez (kendi eder, ama karsidan gelenlere ettirmez, onlar da havalanip baska yerden gidemeyecegine göre SIKISIP kalirlar köprü üzerinde...)

Hadi bu Kanarya´daki insanlara bir cözüm bulun desem, bunu bulmaya kalkisirsa IBB, ya da IETT, ya da herhangi bir kurum, körüklü otobüslerle cözüm bulamaz... Solo otobüsler de yükü kaldirir mi bilemiyorum?! Ayrica K.cekmeceden binen insanlarin hepsi Cekmecede oturmaz, bir kismi Avcilar´dan Esenyurt´tan gelir biner trene... onlara da cözüm bulmalari gerekir...

Ayrica K.cekmeceden sonra Menekseye, oradan Florya´ya geldik... Pardon gelemedik, gelemeyiz de zaten... cünkü o kesimdeki Sahil yolu, tam Atatürk Köskünün giris tarafinda cok daraliyor, otobüsü gecirmeye kalkisirsaniz, o zaman o 500 metrelik kesimde bir adet trafik lambasiyla, karsi yönden gelen arabalari bekletmeniz gerekir, yanyana imkan yok gecemezler... cok dar ve de virajli... yani hem dar hem virajli... DAR VIRAJ ?! insan biraz daha genis yapmaz mi o kesimi?! Yillardan beri öyle orasi... sonrasi biraz kolaylaniyor, Yesilköye kadar rahat gider ve HAKIKI Sahilyoluna girer ve seyahatine devam eder....

FAKAT, güzide tren HATTIMIZ, Bakirköydeyken direk Özgürlük meydaninda indiriyordu bizi, yani hemen otobüs garajinin dibi, minibüs duraklari yanibasimizda, bakirköyün alisveris caddesi olan Ebu Ziya caddesinin basina birakiyordu bizi... TAM MERKEZ... peki otobüsler nerde birakmayi düsünüyor onca milleti, Dershane ögrencisini?! Bakirköy Dershaneler diyaridir, bilen bilir...
Sahilyolunda IDO iskelesinde birakirlarsa, inanin tüm millet, cok güzel söver söver söver... ve binmez bu otobüslere... gider metrobüsle incirliye, oradan bi minibüs ya da otobüs yapar, meydana varir... Sahilden para verseniz, yürütemezsiniz bircok insani meydana kadar... Cünkü nerdeyse (kilpayi) 1km mesafe var istasyon-ido iskelesi arasi...

Ayni sekilde Yenimahalle istasyonu icin de gecerli bu durum... ha eger ki otobüsleri Istanbul caddesi üzerinden gecirirlerse (Carousel´in oldugu cadde) o zaman bircok insan biner, ama o cadde günicinde hem cok kalabalik, hem de otobüsler cok fazla zaman kaybederler... baska yere gidecek olan yolcular isyan eder...

sonra Zeytinburnu ve Kazlicesme de baya iceride kaliyor, ama bunlara da deginmeme gerek yok...

Yine cok önemli bir faktör de KocaMustafaPasa istasyonu... oldukca önemli... Hastaneler bölgesi, Tarihi semt (bircok insanin ananesi, dedesi hala o semtlerdeki eski püskü evlerinde otururlar, terketmemislerdir oralari), kisaca islek bir nokta... sonra Yenikapi, Kumkapi (balikcilar, meyhaneler) Cankurtaran (sultanahmete sahilden acilan kapi) istasyonlari var ki, sahilyolu en azindan bu noktalarda tren hattina daha yakin... aslinda bu son paragrafimda bahsettigim istasyonlar genelde sahilyoluna yakin... sans iste bunlara gecici cözüm bulunur... ama dedigim gibi hattin öteki ucu cok cok cok sorunlu körüklü otobüsler icin, ki sololar da cok zorlanacaktir fikrimce... cok insan gidiyor son 3-4 istasyona...



bu kadar yazidan sonra, ancak su sonucu cikarabilirim:

Yesilköy ve yesilyurt + Suricinden her istasyon (yedikuleden itibaren) otobüslerle bir sekilde telafi edilebilir tren eksikligi... ama digerlerine ayni hizda (veya yakin hizda) ve ayni kapasitede alternatif otobüs imkansiz olusturulamaz... cografi sartlar izin vermiyor....

Saygilar


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 17 Ekm 2007, 17:47

Bu durumda, banliyö hattının iptaliyle birlikte, mesele üç bölge halinde incelenebilir: Halkalı, Kanarya, Soğuksu ve Küçükçekmece banliyö tren istasyonu yolcularını topladıktan sonra, metrobüs aktarma istasyonuna bırakan bir alternatif besleme hattı, Menekşe, Florya, Yeşilköy, Yeşilyurt, (Ataköy), Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme istasyonu yolcularını toplayarak, Yedikule surdibinden Merkezefendi-Kozlu yoluyla Topkapı'ya ulaşarak, raylı sisteme bırakan bir diğer hat ve Suriçi'nde Yedikule, Samatya, Yenikapı yolcularını toplayarak Aksaray'a getiren üçüncü hat... En mantıklı çözüm bu... hem yolcu yoğunluğu 3'e bölünerek paylaştırılır, hem de Sahilyolu üçte bir oranında işgal edilerek kullanılır. Geri kalan kesimlerinde içeriden yukarıya (/ve aşağıya) doğru çalışır bu beslemeler... tek dezavantajı, 1., 2. ve 3. bölgelerarası ulaşım kopar. Ama hiç değilse banliyö yolcularının MİA içine transferleri sağlanır.

Geriye kalan Kumkapı ve Cankurtaran yolcuları da, gerekirse, 80B'nin Bayazıd'a çıkmak yerine, hemen Küçük Langa'dan Langa'ya atlayarak, Kadırga yolundan Atmeydanı-Sultanahmed'e, oradan da Gülhane-Hocapaşa yoluyla Sirkeci'ye inmesi sağlanır. Bu sayede; son kalan iki istasyon yolcuları da mağdur olmamış olurlar.

Akın KURTOĞLU


tolginho

14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 00:19

81 numarayı ataköy'den çıkıp Yeni Bosna'da metrobüsle entegre edebilirlerse çok güzel olur.

hem alternatif bir güzergah, hem Bakırköy İDO'yu da E-5'e bağlamış olurlar.

Tolga KAPROL


Gökhan AsGül
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 00:29

Alıntı:
banliyö hattının iptaliyle birlikte, mesele üç bölge halinde incelenebilir: Halkalı, Kanarya, Soğuksu ve Küçükçekmece banliyö tren istasyonu yolcularını topladıktan sonra, metrobüs aktarma istasyonuna bırakan bir alternatif besleme hattı, Menekşe, Florya, Yeşilköy, Yeşilyurt, (Ataköy), Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme istasyon yolcularını toplayarak, Yedikule surdibinden Merkezefendi-kozlu yoluyla Topkapı'ya ulaşarak, raylı sisteme bırakan bir diğer hat ve Suriçi'nde Yedikule, Samatya, Yenikapı yolcularını toplayarak Aksaray'a getiren üçüncü hat... En mantıklı çözüm bu... hem yolcu yoğunluğu 3'e bölünerek paylaştırılır, hem de Sahilyolu üçte bir oranında işgal edilerek kullanılır. Geri kalan kesimlerinde içeriden yukarıya (/ve aşağıya) doğru çalışır bu beslemeler... tek dezavantajı, 1., 2. ve 3. bölgelerarası ulaşım kopar. Ama hiç değilse banliyö yolcularının MİA içine transferleri sağlanır.


Sayın Akın Bey mesajınıza dilimin döndügü, elimin yazdıgı kadarıyla katkıda bulunmak istiyorum. Çözümünüz mantıklı. ama bence biraz eksik kalmış. Şöyleki; Kumkapı istasyonu Beyazıta acılan bir kapıdır hepimizin bildigi gibi. Özellikle iş saatlerinde Kumkapı-K.Çekmece arasında cok yogun bir yolcu kapasitesi vardır. En azından bu iki nokta arasındaki yolcuyu tasımak icin dördüncü bir hat daha lazımdır. 81 numaralı hat bu yolcuyu tasımak için hem yeterli degildir hemde Yeşilköy'de son durak yapmaktadır. Bana göre olusturulması gereken dördüncü hat aynı zamanda K.M.Paşa-Yedikule yolcularınıda Bakırköy-K.Çekmece 'ye baglayacaktır. Özellikle sabah saatlerinde K.M.Pasa-Yedikule'den Bakırköy ve K.Çekmeceye, aksam saatlerindede tam tersi olarak yogun yolcu hareketi oldugundan bu ihtiyac karsılanmıs olacaktır. Tamamen sahil yolunu kullanacak bu hattın son duragı Kumkapı olmasını düsünmek biraz abes olacagından hattın Sirkeci ve K.Çekmece olarak hizmet vermesi daha mantıklı olur düsüncesindeyim

Saygılar...


En son Gökhan AsGül tarafından Prş 18 Ekm 2007, 00:31 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 00:30

Yıllar evvel böyle bir hat vardı: 82B... Ataköy 9.-10. kısımdan kalkar, Bakırköy'e gitmeden, Şirinevler civarında Londra Asfaltı'na katılır, buradan vurarak, Topkapı'dan Eminönü'ne inerdi. Evet, böyle bir alternatif de hizmete konulabilir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM