Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 02:08
İstanbul Taksim-Akaretler-Beşiktaş metrobüs hattı projesi



Alıntı:
Avrupa ve Anadolu yakasında 3'er olmak üzere 6 yeni hattın etüt çalışmaları tamamlandı. Yeni metrobüs çalışmalarına yıl sonunda başlanacak. Yeni yapılacak metrobüs hatları ile metro, tramvay ve deniz araçlarının entegrasyonu sağlanarak trafik sorununu asgariye indirmeyi hedeflediklerini belirten İstanbul Elektrik Tünel Tramvay (İETT) Genel Müdürü Mehmet Öztürk, "Avrupa yakasında Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş ve Beşiktaş-Taksim olmak üzere 3 metrobüs hattı düşündük. Anadolu yakasında da Bağdat Caddesi, sahil şeridi ve minibüs caddesinde 3 olmak üzere 6 yeni güzergâhta metrobüs projesi uygulayacağız." diye konuştu.

İstanbul'un Avrupa yakasında; "Taksim-Akaretler-Beşiktaş" arasında yapılması plânlanan Metrobüs hattıyla ilgili her türlü doküman ve yorumu bu başlık altında biriktireceğiz.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 02:27

Bu hat, aslında eski "30B"dir. Gümüşsuyu'ndan inip-çıkan, seyahat süresi 12 dakika olan o eski Taksim-Beşiktaş İETT hattı... Bu hat, 12 dakika gider, 13'er dakika her iki uçta beklerdi... Sonradan kaldırıldı. Yolcu azlığından... Şimdi bu hattın yeniden hareketlendirilmesi için, herhalde Kabataş'a gelen 40 türevleri ve 559C gibi Gümüşsuyu'nu kullanan hatlar Beşiktaş'tan geriye dönecekler.

Ayrıca, bu yol üzerinde çok sık dolmuş seferleri mevcuttur...

Akın KURTOĞLU


Enes Zengin
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 02:32

Metrobüs modası başladı glaiba

Peki bu kısa hatlarda çift körüklü 24 metre boyundaki metrobüsler nasıl çalışacak.Dünyanın inşaatının yapılması gerekmeyecek mi?Bu işlemler için bütçeler, planlar belli mi?



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 03:13

Bunların hiçbirinde çift mafsallılar çalışmayacak. Hepsi de yeni gelecek olan 150 CapaCity'lerden olacak. 19.54'lüklerden yani...

Akın KURTOĞLU


Doğukan.
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 03:28

Buraya metrobüs kesinlikle uygun olmaz. Gümüşsuyu yokuşuna dayanamaz anca hızını düşürür. Taksimde dönüş yeri neresi İETT durakları mı olacak?

En son Doğukan. tarafından Sal 16 Ekm 2007, 12:55 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 03:45

Alıntı:
Gümüşhane yokuşuna dayanamaz anca hızını düşürür.

Çok doğru... Karadeniz'in dik yamaçlı yerleşim dokusundan ötürü bu Metrobüsler Gümüşhane yokuşlarında muhtemelen çalışamazlar ama, belki Beşiktaş'tan Taksim'e "Gümüşsuyu" yokuşunu tırmanabilirler Allah'ın izniyle...

Akın KURTOĞLU



Fatih Can
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 09:39

Bu hatta, "gumushane" yokusu sanirim cikilmayacak ama swis otel yanindaki inis, ayrica akaretlerdeki yokus var. Akaretlerdeki tasli yola nasil metrobus olacak bu da cok ayri bir konu.

Bu guzergah, fazla yogun olmuyor genelde ve Besiktstan Itu macka gakultesine kadar da cikis tek yon olmasi gerek sonra macka parkini dolanan yer genisletmeye musait ve suzer plaza sonrasi da tek yon. Buradaki hat ITU taskisla fakultesi onunden gecip, Ceylan otele dogru donecektir ve buradaki duraga girecektir buyuk ihtimalle.





(+)


Emre Güray
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 10:11

Akaretler'den yukarı 30 M'lerin körüklüleri (ki bunların arasında citaro'larda var) tam kapasite ile doluyken çıkışta bir hayli zorlanıyor. Birde Akaretler yokuşunda sadece çıkış var iniş yok bu durumda ayrı bir sorun olacaktır.

Bir sorunda Gümüşsuyu rampasından aşağı inilen son virajdan dönülürken yaşanır kanaatindeyim, çünkü yolun en daralan noktası burası, capacity buradan rahat dönebilir mi dönemez mi bilinmez..

Bu haber dolmuşçuları sanırım sarmış bile satılık tabelalı araçlar görmeye başladım Beşiktaş'taki peronda ...


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 10:32

Bu hat Maçka'dan dolaşmayacak: "Beşiktaş-Akaretler (Dolmabahçe)-Gümüşsuyu-Taksim" şeklinde çalışacak. Eski; 30B'nin yolunun aynı...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 10:39
Metrobüs


Şehiriçinde yapılması düşünülen bu tip otobüs hatlarını belkide Metrobüs değilde iyileştirilmiş
otobüs hattı gibi düşünmek gerekir. İyileştirilmiş otobüs hattından kastım mümkün olan
yerlerde izole yol mümkün olmayan yerlerde ise karışık trafikte ilerlemek olabilir.
Yolun sağında çizilecek otobüs şeritlerinin trafiği disipline etmek ve hatalı araç parkını
önlemek gibi bir işlevi olabilir, daha doğrusu normal zamanda fazla önemsenmeyen bir
hatalı park, bir anda koca otobüs gelip de beklemeye başladığında çok daha fazla dikkat
çekecek ve polislerin de daha sert olmalarına neden olacaktır.
Ben bu tip prestij hatlarında troleybüs çalışması taraftarıyım, sebebi ise troleybüslerin yolun
sağından gitmeleri nedeniyle doğal olarak sağ şeridin boşaltılması gerekliliğidir.
Bu arada yeni troleybüsler %20 eğimli rampaları çıkabiliyorlar, Akaretler yokuşu çok hafif kalır.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM