Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 15:15
Kabataş-Dolmabahçe-Beşiktaş


Kabataş-Dolmabahçe-Beşiktaş Metrobüs hattı bana pek anlamlı gelmiyor, zira çok kısa
bir mesafe. Daha önce sayfalarca tartıştığımız gibi Tramvay hattını Beşiktaş'a
uzatmak en iyi çözüm olur. Bir şeyi anlamakta güçlük çekiyorum, yol genişliği kısıtlı yerlerde
cadde üstünde gidebilecek en iyi araç cadde tramvayıdır, hazır tramvay Kabataş'a gelmişken
devam ettirilmeli ve Dolmabahçe'den sonra 2+2 yola karışmalı ve Beşiktaş'a getirilmeli,
buna teknik olarak nasıl bir engel var anlayamıyorum.Beşiktaş'a devam edecek tramvay
yolcularını 1,5 km mesafe için Metrobüs'e bindirmenin ne anlamı var?


Gökçe

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 15:32

Bence Kabataş-Beşiktaş-4.Levent arası kendi şeridinden giden bir metrobüs hattı olmalı. Bu şekilde deniz ulaşımına entegasyon olur ve trafik yükünü sırtlayabilir.

Fatih Can
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 16:04

Sanirim tramvayin katener hatlari yuzunden dolmabahce ve askeriye onunden gecmesine izin verilmedi.

Bi ara kabatas-Besiktas-Levent-Alibeykoy metro projesinden bahsedildi ama su an bunu konusan yok.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 21:47

Alıntı:
Sanirim tramvayin katener hatlari yuzunden dolmabahce ve askeriye onunden gecmesine izin verilmedi.

Yıllar evvel (1984'e kadar) 23 sene boyunca aynı yoldan troleybüs telleri geçti. Askeriye bu duruma birşey demedi. Bence bu yolun Beşiktaş'a uzatılması istenmiyor. Halk zorluk çeksin ama, Anıtlar Kurulu'nun umrunda mı? Gûya Saray'ı koruyorlar... Halk, 2 istasyon için cebinden ek para ödüyor halbuki...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 27 Ekm 2007, 03:29

Bu hat gerçekleştiği taktirde, İstanbul'un en kısa turlu iki Metrobüs hattından birisi olacak (Diğeri de; Beşiktaş-Taksim)... Ortalama 20 dakikalık bir tam tur yetecek...

Akın KURTOĞLU



Saye
14 yıl önce - Cmt 27 Ekm 2007, 05:19

Tramvay yolunu metrobüs icin de kullanilabilir duruma getirseler, Edirnekapi-Besiktas gibi bir metrobüs hatti anlam kazanabilir.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Çrş 31 Ekm 2007, 12:51
KABATAŞ-BEŞİKTAŞ METROBÜSÜ


Beşiktaşlı olarak bu çalışmanın netice vermeyeceğini size ilan ediyorum.Bakın burası anahat üzerinde bir yer,ana hat üzerindeki kısa mesafelere yapılanlar ile 2 den fazla aktarmalar cazip olmuyor.Tramvayın cadde seviyesinden getirilmesi Beşiktaş'ın bir daha düzelmemek üzere trafiğinin kilitlenmesi demek.Anıtlar kurulu ile ilgisi yok buranın,belediye bu neticeyi bildiği için vazgeçti tramvayı uzatmaktam,ona karşılık Beşiktaş'tan başlayacak metroyu Kabataş'a uzattılar.

Bu sistemi istemezük,ilave aktarma para ve zahmet demek ve üstelikte kesin çözümde yok.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 31 Ekm 2007, 13:00

Alıntı:
Anıtlar kurulu ile ilgisi yok buranın,belediye bu neticeyi bildiği için vazgeçti tramvayı uzatmaktam,ona karşılık Beşiktaş'tan başlayacak metroyu Kabataş'a uzattılar.

Ancak, aktarma noktasının Kabataş'a geri çekilmesi Beşiktaş'ın önemine sekte vuracaktır... Birçok insan aktarma yapmak için indiğinde, Beşiktaş'ta alışveriş yapabilmekte, kısa süreli soluklanabilmekte iken, Kabataş aktarmalı bir raylı sistemler bütünü sonrası, Beşiktaş'ın hem iskelesini, hem de diğer kentiçi terminallerini etkileyecektir. Taksim'e çıkacak olan yolcular, denizyolu ve karayolundan direkt bu noktalara ulaşmanın alternatiflerini arayacaklar, Beşiktaş'a uğrayan vapur adetlerinde bile gözle görülen bir azalma olacaktır. Bunları Beşiktaş halkı kabul ediyorsa, neden olmasın?

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 31 Ekm 2007, 13:54
Beşiktaş tramvayı


Alıntı:
Tramvayın cadde seviyesinden getirilmesi Beşiktaş'ın bir daha düzelmemek üzere trafiğinin kilitlenmesi demek.Anıtlar kurulu ile ilgisi yok buranın,belediye bu neticeyi bildiği için vazgeçti tramvayı uzatmaktam,ona karşılık Beşiktaş'tan başlayacak metroyu Kabataş'a uzattılar.



Kabataş tramvayını Beşiktaş'a uzatmak için İ.B.B'nin düşündüğü çözüm Dolmabahçe'den
sonra yolun ortasından gidecek izole bir tek hat sistemi idi. Bu durumda 2+2 şeritli normal
trafik akışını koruyabilmek için şeritlerin daraltılması gerektiğinden bunun trafiği olumsuz
etkileyeceği düşünüldü ve vazgeçildi. Benim basından takip ettiğim kadarıyla böyle.

Ama tramvayı uzatmanın yegane yolu bu değil ki? En az 100 sayfa süren tartışmalar yaptık.
Birkere Dolmabahçe'den giden Metrobüs olabilecekse neden tramvay olmuyor?
Metrobüs yapsan da karışık trafikte gitmeyecek mi? Dolmabahçe-Beşiktaş arası yola manyetik çivi
de çaksan otobüs karışık trafikte ilerleyecek , o zaman neden tramvayı karışık trafikte
ilerletmiyoruz? en azından Dolmabahçe ile Beşiktaş arasında.
Yeni meydan düzenleme projesi yapılırsa, tramvay vapur iskelesinden dolaştıktan sonra tam
Beşiktaşın göbeğinde sondurak yapabilir. Tramvayın mutlaka izole yolda ilerlemesi tabu
halini almış.

Kabataş'tan Metrobüs başlatmanın bir dezavantajı daha var, otobüslerin Fındıklı'dan
U-dönüşü yapması gerekiyor, bu da trafiği ekstradan olumsuz etkileyecek bir faktör.


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Çrş 31 Ekm 2007, 14:03
AKTARMA


Akın Ağabey;hatırlarsan bir yazımda bu hat Kabataş-Otogar metrosu Şişhane'yede uzatılması düşünülüyor demiştim.Gayet mantıklı ve ilave etmiştimki;Haliç metro köprüsü anıtlar kurulundan geçmedi henüz,projede en azından bir hat ilave olsa(2 bile yapılır rahatlıkla) ve Unkapanı İstasyonunda ilave peron yapılsa(burası köprü üstü istasyon zaten)yapılsa Şişhane'ye gelecek bu hattı bu köprüden geçirip Unkapanı iatasyonundan sonra tünele giriyor zaten Eminönü yönünde 90 derece dönüş yaptırarak,hafif meyillede derine doğru ilerleyip Sirkeci'de tüpgeçit,tramvay ve benim daha önceden yazdığım mevcut banliyö hattını kullanarak Yenikapı-Havalimanı ve planlanan Yenikapı-Bağcılar hatlarından birini buraya uzatmak suretiyle bunları bütünleştirebiliriz.Evet,anıtlar kurulu belası var.Yav ben anlamıyorum,sanki buralarda kazımı yapılabilecek,hiç olmazsa bu vesile ile bazı eserlere tesadüf edilirde ortaya çıkarılır.Böylecev tramvaydaki yükte azalır biraz.Kabataş aslında aktarma yükünü kaldıracak bir yerde değil ama şu an için yapılabilecek birşey yok,ama otobüslerin Beşiktaş'a kısaltılıp ilave aktarma yaptırma vatandaşa hem eziyet,hemde masraf.Mesela Levent'ten Eminönü'ne gitmek için üstelik şehrin anahat üzerinde olan bir yeri 3 araç değiştirmek gerekecek.Ama tabiki farklı fikirlerile düşünce dünyamızı genişletip,çareler bulacağız.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM