Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:20
[İST-A7.53] - 'Kabataş-Dolmabahçe-Beşiktaş' Metrobüs Hattı



Alıntı:
Avrupa ve Anadolu yakasında 3'er olmak üzere 6 yeni hattın etüt çalışmaları tamamlandı. Yeni metrobüs çalışmalarına yıl sonunda başlanacak. Yeni yapılacak metrobüs hatları ile metro, tramvay ve deniz araçlarının entegrasyonu sağlanarak trafik sorununu asgariye indirmeyi hedeflediklerini belirten İstanbul Elektrik Tünel Tramvay (İETT) Genel Müdürü Mehmet Öztürk, "Avrupa yakasında Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş ve Beşiktaş-Taksim olmak üzere 3 metrobüs hattı düşündük. Anadolu yakasında da Bağdat Caddesi, sahil şeridi ve minibüs caddesinde 3 olmak üzere 6 yeni güzergâhta metrobüs projesi uygulayacağız." diye konuştu.

İstanbul'un Avrupa yakasında; "Kabataş-Akaretler-Beşiktaş" arasında yapılması plânlanan Metrobüs hattıyla ilgili her türlü doküman ve yorumu bu başlık altında biriktireceğiz.

Akın KURTOĞLU


mustafa mavi

11 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:36

bu planlar yeni ortaya çıktığına göre önceden düşünülmüyordu,ama topkapı-avcılar hattındaki başarıyı gören belediye altın bulmuş madenci gibi bu seçeneği artık her yerde değerlendirecek...
Allah bu sayılan güzergahları kullananlara sabır versin çekilecek çok çile var...


Mert Keski
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 02:08

Peki, bu kısa hat hizmete girdiğinde Beşiktaş-Domabahçe-Kabataş güzergahından giden, Kabataş son duraklı otobüs hatlarının akıbeti ne olacak?

Muhtemelen bu hatlar Beşiktaş'ta sonlandırılacaklar. Bu da Kabataş'tan öteye gitmek isteyen yolcular için ekstradan bir akbil basışı anlamına gelecek. Daha önce Kabataş Tüneli açıldığı dönemde olduğu gibi, bazı semtlerin yolcuları bundan olumsuz etkilenecek. Mevcut aktarma sistemini gözönünde bulundursak dahi, yolcular daha önce ödedikleri ücretin iki katını ödemek gibi bir durumla karşılaşabilecekler.

Bu yüzden bu hat hizmete girmeden önce aktarma sistemine bir düzenleme getirilmeli, tek aktarma hakkı veren mevcut sistem yerine, belli bir süre içinde birden çok aktarmaya olanak tanıyan bir sisteme geçilmelidir.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 02:30

Hem, Kabataş-Beşiktaş (yani, o çalışmayan meşhur 22E'nin yolu), hem de Taksim-Beşiktaş (eski 30B), çok kısa hatlar olup, seyahat süreleri 9-11 dakika arasında değişir.

Avrupa yakasında düşünülen 3 yeni ve kısa metrobüs hattı şöyle:



Akın KURTOĞLU


Fatih Can
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 09:43

Akaretlerden kasti akaretlere cikmasi mi yoksa dolmabahce yolundan gecmesi mi acaba. Bu hat neden cikiyor ki akaretlere Taksim-Kabatas hattindaki mesaji da sanki akaretlere cikacakmis gibi yazdim.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 10:38

Bu hat; "Beşiktaş-Akaretler (cadde üzerindeki durağın ismidir)-Kabataş" şeklindedir. Eski; 22E'nin birebir yoludur. Akaretler Yokuşu (Spor Caddesi) ile karıştırılmasın... O yol; Maçka'dan Vişnezade yoluyla, Bayıldım Yokuşu'nu geçerek Kadırgalar Caddesi'ne iner (43'lerin dönüş yolu).

Akın KURTOĞLU


mustafa mavi

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 12:45

pekiyi böylesine kısa hatlarda verimli olurmu ki metrobüs,
bana sanki;atılan taş ürkütülen kurbağaya değmezmiş gibi geliyor...



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 12:50

Zaten tam olarak Metrobüs mantığıyla çalışmayacakları âşikâr... En azından; izole yolları olmayacak büyük bir ihtimalle. Çalışan araçlar tek mafsallı otobüsler olacak. Mesafe, Metrobüs'ün mantığına aykırı. Çok kısa... Semih Yaşar'ın güzel bir ifadesi vardı bir başka başlıkta: "İyileştirilmiş otobüs hattı"... Aynı aksı kullanan çok miktardaki otobüs hattını teke indirmek (Beraberinde de ek bir aktarma getirecek halde ama )

Akın KURTOĞLU


Keremss
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 12:56

Alıntı:
Bu hat; "Beşiktaş-Akaretler (cadde üzerindeki durağın ismidir)-Kabataş" şeklindedir. Eski; 22E'nin birebir yoludur. Akaretler Yokuşu (Spor Caddesi) ile karıştırılmasın...


Akın abi; Başlık ilk okunduğunda BJK binasının önü gibi akılda kalıyor Akaretler deyince ilk aklıma orası geldi ve o arnavut taşlı caddede o yokuşu nasıl çıkacak diye düşündüm sonrada dur ya! hem o yokuşu neden çıkıyorki? sahilden gitmesi gerekmezmi dedim... Yazıları okuyunca anladım. Başlığa müdahale ederseniz yanlış anlamaları engellersiniz.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 13:03

Başlık; ' "Kabataş-Dolmabahçe-Beşiktaş" Metrobüs Hattı' olarak değiştirilmiştir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM