sayfa 31  |
 |
osman akar
3 ay önce - Sal 20 Arl 2022, 16:36
Alıntı: |
Bildiğim kadarıyla Sahrayıcedit'ten Bostancı'ya kadar çok dar değil . Az bir mesafe de değil o hatta tramvay yapılabilir bence . Bostancı'dan sonra hem yokuş başlıyor hemde çok dar alanlar var .
|
Bencede yapılabilir. Hatta çabuk bitmesi için parça parça yapılmalı. Örnek :
Kadıköy Söğütlüçeşme, Söğütlüçeşme Şehir Hastanesi, Hastane Sahrayı Cedid, Sahrayı Cedid Ayşe Kadın ve ötesi aynı anda karşılıklı başlatılırsa daha çabuk bir sürede bitirilebilir.
|
 |
Şükrü Güllüoğlu
3 ay önce - Sal 20 Arl 2022, 16:39
Tramvay yapılaibilir. Planlarda da vardı. Yol üzerinde istimlak ile biraz daha genişleme olabilir.
|
 |
technocrat
3 ay önce - Sal 20 Arl 2022, 18:10
Zaman geçtikçe buraya yapılacak proje de değişiyor. Tramvay iken 1990'larda fikir Havaraya dönmüştü.
O yıllarda Anadolu yakasındaki tek ulaşım arteri minibüs yolu iken şimdi sahil yolu var. D-100 şehirler arası yoldan şehir içi artere döndü. M8-M12 gibi metrolar geliyor.
Daha önemlisi dünyada ulaşım alışkanlıkları değişiyor. Tramvaydan havaraya dönüldüğü zaman brutal yapılar revaçtaydı. Şimdi minimalist, çevreye uyumluluk, sürdürülebilirlik kavramları var.
Bu kapsamda caddenin yayalaştıırlması, T5 hattındaki gibi gizli katenerli bir hat kurulması gündeme gelebilir. Taşıt trafiği İstiklal caddesindeki gibi dikey yönlü olur sadece. En azından M8 istasyonlarının olduğu bölgeler böyle pilot olarak denenebilir.
Mesela kırmızı işaretli bölge trafiğe kapatılıp trafik yeşil bölgeden devam edebilir. Bu kırmızı çizili alanda bol miktarda cafeye sahip. Zaten Google bu tür bölgeleri bir süredir sarı olarak işaretliyor. Emin Ali Paşa istasyonuna doğru da mekanlar var. Metro inşaatı bu bölgeyi sakinleştirmişti ama şimdi hızla canlanacak.
(+)
Yolun trafiğe kapanması tamamen kapanması anlamına gelmez. T6'ya benzer şekilde bir şerit tramvay / otobüs diğer şerit bisiklet yolu yapılabilir. Artan alanlar da yeşillendirilebilir.
|
 |
mus7y123
3 ay önce - Sal 20 Arl 2022, 18:40
Buraya tramvay yapılması demek araçlar park edemez demek. Bu caddede nasıl olur merak ediyorum, imkansız gibi geliyor.
|
 |
Metrocu Rüzgar
3 ay önce - Çrş 21 Arl 2022, 08:05
Alıntı: |
Buraya tramvay yapılması demek araçlar park edemez demek. Bu caddede nasıl olur merak ediyorum, imkansız gibi geliyor. |
Çevreye bol bol otopark koyarsın olur biter. 
|
 |
lecce
3 ay önce - Çrş 21 Arl 2022, 10:28
Çevrede müsait yer bulursan koyarsın otopark. Sahrayıcedit Camiisine kadar olan kısımda(hem Bostancı yönünden hem de Kadıköy istikametinden) sadece genişletilmiş kaldırımlar var harici tek boşluk yok. Kazasker Shellin karşısında da ufak bir park var ilaveten.
|
 |
technocrat
3 ay önce - Çrş 21 Arl 2022, 11:40
Alıntı: |
Çevrede müsait yer bulursan koyarsın otopark. |
Bunun çözümü var. Herkes araç sahibi olmayacak. Günde en fazla 1 saat kullanılan araç için sokakları 10-15 saat araçlar zapt etmeyecek. Sokaklardaki araç sayısı azalacak ama kalan araçlar herkesin kullanımında olacak. Araç Paylaşım modeli bu.
Almanya'nın eski başkenti Bonn bu sistemi uyguluyor. Sokaktaki araçları azaltıp artan yerleri de yeşillendiriyorlar.
Anadolu yakasının da çözümü bu. Şu anda Getir ve Tiktak var bizde. Martı da elektrikli araç hizmeti verecek bu alana girecek.
Kaynak: https://www.bonn.de/themen-entdecken/verkehr-mobi ...haring.php
|
 |
34SZR53
3 ay önce - Çrş 21 Arl 2022, 12:44
Bu hatta ne metrobüs, ne havaray, ne tramvay yada aklınıza gelebilecek başka türlü bir toplu ulaşım türü vs. bir proje olmaz. Çünkü imari açıdan hiçbir şekilde uygun değil. Fiziki olarak eğimleri az olsa da, mevcut yolun üzerinde imari açıdan çok sıkıntılı. Cadde bi kere çoğu yerlerde çok daralıyor 1x1 gibi oluyor yol. Bunun sebebi de genelde 1 şeridin park amaçlı kullanılması. Çevredeki binalar caddeye çoğu yerde gene çok yakın. Bununla birlikte yaya kaldırımlarını konuşmuyorum bile. Zaten şuan hali hazırda da Metro hattının(Bostancı-Dudullu) giriş-çıkışları 2 durağı olan (Emin Ali Paşa-Ayşekadın) Cadde'ye kimi yerlerde ise yakın. O yüzden konu kapatılabilir
|
 |
Emre1979
3 ay önce - Çrş 21 Arl 2022, 13:01
Minibüsleri ve otobüsleri kaldırırlarsa olabilir . En azından Bostancı Lunapark'ın oraya kadar yapılabilir.
|
 |
Şükrü Güllüoğlu
3 ay önce - Çrş 21 Arl 2022, 13:03
Teknokratın önerileri çok güzel. Ama boydan boya tüm cadde ve çevresi tasarlanmalı. Tamamen trafiğe kapatabilmek için dikey yolların arasında kalan adaları tamamen birbirine erişebilecek şekilde (tek parça haline getirmek de olabilir) tasarlamak lâzım. O vizyon şu anda hiçbir siyasi cephede yok maalesef.
M8'in iki istasyon ile bu güzergahta bulunması büyük avantaj. M8 gelince iyiden iyiye arabasızlaştırma çabasının önü açılabilir.
Alıntı: |
Minibüsleri ve otobüsleri kaldırırlarsa olabilir . En azından Bostancı Lunapark'ın oraya kadar yapılabilir.
|
İşte ilk refleks hemen otobüsler. Asıl sorun arabalar. Toplu ulaşım değil. Şehirler 1 ya da iki kişi tonluk arabalara binip rahat rahat direksiyon sallasın, kafasına göre park etsin diye tasarlanmıyor artık. Tek sorun arabalar.
En son Şükrü Güllüoğlu tarafından Çrş 21 Arl 2022, 13:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
|
 |
sayfa 31  |