Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 30
ozinho

3 ay önce - Sal 13 Arl 2022, 09:34

Minibus yolunda calisan hatlarin yaklasik %30-35 arasi taksiye donusecek hatlar arasinda. Artik hizli bir sekilde surec tamamlanacak. bu bolgeye tramvay yapilmasi bence cok zor bir is degil. Metro Istanbul vizyon haritasinda 2029 sonrasi icin Sogutlucesme- Cevizli tramvayi planlanacak gozukuyor.

lecce
3 ay önce - Sal 13 Arl 2022, 09:43

Alıntı:
Yazdım daha önce ama tekrar yazayım.
Bostancı'ya kadar bazı bölümler hariç minibüs caddesi oldukça geniş.
Kadıköy Belediyesinde zamanında bu kararı kim aldıysa helal olsun.
İleri görüşlülük böyle bir şey işte.
Bostancı'dan sonraki kesimde 3-5 mt kaldırımlarda binalar insanların üzerine üzerine gelirken Kadıköy-Bostancı arasında 10-15 mt boşluklar var ve cadde bu sayede oldukça ferah.
Bostancı'ya kadar olan kısım için tramvay konusunda olumsuz düşünen arkadaşları çok anlayamıyorum.
Zor olan ne size göre?
Maliyeti metrolarla kıyas kabul etmez. Kamulaştırma çok sınırlı şekilde olabilir. Bazı bölümler hariç genel olarak kot farkı az olan düz bir hat.
Ben çok zor bir iş olduğunu düşünmüyorum.
Hem de buraya yakışacaktır.


Tamamen katılmakla beraber burada sorun, söz konusu minibüsçü kesiminin ve çevresinde toplandıkları organizasyonun yaptırım ve icraat gücü. Yoksa keşke Altıyoldan Pendik son durağa kadar tramvay hattı olsa. Hatta abartayım biraz, gerekirse araç trafiğine bile kapansın razıyım.

Bir üstte yazan arkadaş, bu hattaki bazı minibüslerin taksiye dönüşeceğini yazmış. Bu belki bir başlangıç olabilir bu hususta ama dediğim gibi çok kolay değil ya. O camia değişik bir camia.


ERTUĞRUL
3 ay önce - Sal 13 Arl 2022, 09:53

Alıntı:
söz konusu minibüsçü kesiminin ve çevresinde toplandıkları organizasyonun yaptırım ve icraat gücü.


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=9027059#9027059
Minibüsler için dün bunu yazmıştım.
Bu minibüsçüler bu kadar güçlü mü?
Katılmıyorum.
Belediye yeteri kaynağı bulduğu anda bu işe girişecektir.
Tamamen kaynakla ilgili bence konu.
Öncelik sırasına göre metrolar ve diğer hatlar yapılmakta.
Sıra buraya da gelecek.


Tugrul Can Aktas
3 ay önce - Sal 13 Arl 2022, 11:49

Sizin bahsettiginiz tramvay arabalarla yolu paylasan tramvay mi yoksa kendine yolu olan ve sadece yolu kesen noktalarda kesintiye ugrayan mi ?

Birinci secenek zaten hic bir fayda saglamaz,bu yolun seyrek trafige kavusturulmasi tek kelime ile im kan siz

Ikinci durumda biraz daha fayda saglayacagi dusunulebilir ama bu yol hemen her noktada bir gidis yolundan diger gelis yolunu kesen ve giris cikis yapilan sokaklardan olusuyor, bunlari iptal etmek imkansiz, yerlesim olan bir bolge. Yani karakoydeki gibi 2-3 yerden trafigi akitiriz ile olmaz.

Nereden baksaniz olmayacagi kesin bir seyi haybeye konusuyoruz. "Olsaydi iyi olurdu" baska sey, yapilsin demek baska

Bagdata da benzer bir sey dusunup hatta kadikoy life dergisine kapak yaptilar sonra tiss

Cunku biraz isin icine girince olmayacagi yetkililerce de anlasiliyor ve vazgeciliyor

Bir diger sorun, buranin yolcu potansiyeli dusunulenden cok daha fazla, yani mutlaka cift hat lazim. Bunu da yoldan calmak imkansiz

Bu sevdadan vazgecip sonlandirmak en hayirlisi


ERTUĞRUL
3 ay önce - Sal 13 Arl 2022, 12:21

Alıntı:
Sizin bahsettiginiz tramvay arabalarla yolu paylasan tramvay mi yoksa kendine yolu olan ve sadece yolu kesen noktalarda kesintiye ugrayan mi ?

İkincisi.
Alıntı:

Ikinci durumda biraz daha fayda saglayacagi dusunulebilir ama bu yol hemen her noktada bir gidis yolundan diger gelis yolunu kesen ve giris cikis yapilan sokaklardan olusuyor, bunlari iptal etmek imkansiz, yerlesim olan bir bolge.

Şöyle düşünelim. Şu anda dediğiniz noktaların çoğunda trafik ışıkları var. Olmayanlar için trafik ışığı konabilir yada o geçişler iptal edilir. Bunun bazı zorluklar getireceğinin farkındayım. Özel aracınızla girmek istediğiniz sokağa daha fazla dolanarak gidebileceksiniz.
Bu ışıklarda durarak ve yoğunlaşan trafikte bir şekilde ilerliyorsunuz. Tramvay da aynı şekilde ışıklarda duracak ama o noktaya kadar trafiksiz gelecek. Ayrıca daha konforlu bir yolculuk olacak.
Alıntı:

Nereden baksaniz olmayacagi kesin bir seyi haybeye konusuyoruz. "Olsaydi iyi olurdu" baska sey, yapilsin demek baska

Bagdata da benzer bir sey dusunup hatta kadikoy life dergisine kapak yaptilar sonra tiss

Cunku biraz isin icine girince olmayacagi yetkililerce de anlasiliyor ve

Olmayacağı net verilerle ortaya konursa diretecek halimiz yok. Olmayacak duaya amin demeyiz.
Tabii bizim kestiremediğimiz engelleyici hususlar olabilir.

Alıntı:
Bir diger sorun, buranin yolcu potansiyeli dusunulenden cok daha fazla, yani mutlaka cift hat lazim. Bunu da yoldan calmak imkansiz

Bostancıya kadar genel olarak yeterli genişlik var. Yolun cüzi kısımlarında problem olacak noktalar olabilir.

Alıntı:
Bu sevdadan vazgecip sonlandirmak en hayirlisi

Dediğim gibi ikna edici veriler sunulursa vazgeçeriz.
Bizim de amacımız bölge insanını minibüs çirkinliğinden kurtarmak ve bölgeyi çok daha güzel bir hale getirmek.



Tugrul Can Aktas
3 ay önce - Sal 13 Arl 2022, 12:24

Minibus bir ulasim skandalidir. Fakat bu tip asiri yogun toplu tasima ihtiyaci olan yerleri minibus de tramvay da kurtarmaz.

bunlar muhtemelen nufus buraya gelmeden de calisilmistir . Ben bagdat caddesi ve minibus caddesi paralelinde ilerleyen marmaray ile yuzeysel tasimaciligi noktaladiklari fikrindeyim

Yani hem bagdat hem minibuse boyle bir ise girisilecegini hic ama hic zannetmiyorum. Sizin onerdiginiz yontem tam kabatas karakoy arasi sistem anladim ama mukavemetler cok fazla


ERTUĞRUL
3 ay önce - Sal 13 Arl 2022, 12:28

Alıntı:
ama mukavemetler cok fazla

Mukavemeti, engelleyici unsurlar anlamında mı kullandınız?


Tugrul Can Aktas
3 ay önce - Sal 13 Arl 2022, 12:31

Evet hem o, hem insa surecinin katlanilmasi imkansiz hale gelecek olmasi ve caddenin zaten mevcut trafiginin serit calindiginda ilerlenmek imkansiz noktaya gelecegini

Bunlar asilsa dahi elde edilecek hattin sayisiz kere kesilecegini, cadde tramvayi oldugu icin batti cikti yaya gecisi degil yollarda duraklardan inen yuzlerce insanin arabalar arasindan yurumekle saga sola dagilacagini

Daha uzar gider

Ama denirse ki arac trafigine kapatilip sadece rayli sisteme donusse, bak ona dibine kadar varim. Ama bunu bir de arabasiyla orayi kullanmaya alismislara sorun ne cevap verirler acaba


Rifat Behar
3 ay önce - Sal 13 Arl 2022, 13:10
Minibüs yolu seçenekleri


1- Minibüs yolu bir bulvar özelliğinde olmadığından buraya Kabataş'taki gibi trafikten yarı-izole bir hat yapılamaz. Birçok yer çok dar, Altıntepe, İdealtepe gibi yerlerde yokuş var. Buralarda da T4 gibi yeraltına girmek lazım. Yani bu türden bir hat buraya yapılamaz.

2- Moda tramvayı gibi bir hat yapılabilir ancak, bunlar da araç trafiğinin arasında minibüse göre ulaşımın hızı ve kalitesini artırmaz, mevcut trafiğe de ek yük getirir.

3- Havaray. Görüntü çirkinliği nedeni ile kabul görmez. Zaten inşaat sırasında cadde felç olacağından yapılamaz.

4- Metrobüs. Caddenin dar olmasından ötürü izole bir metrobüs hattı yapılamaz.

5- Metro. Geriye kalan tek seçenek. Marmaray çakışması, Bağdat caddesinin kapsama alanına alınması vb nedenlerle güzergah bazı yerlerde minibüs yolundan sapabilir.


Emre1979

3 ay önce - Sal 20 Arl 2022, 16:28

Bildiğim kadarıyla Sahrayıcedit'ten Bostancı'ya kadar çok dar değil . Az bir mesafe de değil o hatta tramvay yapılabilir bence . Bostancı'dan sonra hem yokuş başlıyor hemde çok dar alanlar var .



sayfa 30
« önceki   123 ... 29303132   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM