Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
hüseyin avni
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 16:25



(+)

Yer-Kızıltoprak
Açık mavi metrobüsün,bağdat caddesi ve sahil hatları,koyu mavi sahil hattı,yeşilse bağdat caddesi hattını gösteriyor vede sinyalizasyona uygun sağ ve soldan gidecekler,köprü yolundan sonra ortadan gitmeyecekler.


hüseyin avni
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 16:37



(+)

Yer-Bostancı
Koyu mavi metrobüsün sahil hattı,yeşil bağdat caddesini,minibüs yoluda kahverengi renkle belirtilmiştir.


recep demirbas
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 18:00

düzenli otobüs seferleri konsa daha sağlıklı olmaz mı bu hatta.
bir tanesi tuttu diye her yere 26 metrelik arabaları sokmanın bir anlamı var mı


Fatih Can
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 18:17

Araclar 19.45 metrelik capacity olacak habere göre.

Eren Adiloğlu
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 18:46

Toplu taşımayı destekleyen birisi olarak bile, aksini düşünmeye zorlayan gerçeklerin bulunduğu bir proje.

Bildiğiniz gibi, birkaç yıl öncesine kadar Bağdat caddesi dört şeritli idi. Son yıllarda yapılan düzenlemeler ile Bostancı - Göztepe arasındaki kesimde şerit sayısı üçe indirildi. Tabi trafik bundan ciddi şekilde etkilendi. Artık cuma, cumartesi akşamları caddeye girmek cesaret ve sabır ister oldu.

Bağdat caddesi, E-5 gibi transit bir yol olarak görülmemeli. İnsanlar burayı genelde bir yere ulaşmaktan ziyade, alışveriş, eğlence gibi aktivitiler için kullanmaktadırlar. Şu andaki mevcut 3 şeritlik yol, sağlı sollu parklar, ve her iki taraftan verilen dönüşlerle etkin şekilde kullanılamamaktadır. Cadde üzerine parkı yasaklamak bile yeterli bir çözüm olamayacaktır. Zira, insanların mağazalara bakmak için bile yavaşlaması trafiği felç etmektedir. Bir de metrobüs işgalini düşünürsek, bunun sonucunda yaşanacak trafik kaosu ve bundan doğacak ulaşım güçlüğü, caddenin sosyo ekonomik yapısında radikal değişikliklere neden olacaktır.

Görsel olarak Türkiye'deki tek "champ Elysee" olarak nitelendirilen "CADDE"de, metrobüs durak ve köprülerinden kaynaklanacak görüntü kirliliğinden hiç bahsetmiyorum. Bu ayrı başlık altında tartışılabilecek kadar önemli bir noktadır.

Bağdat caddesinin paralelinde bulunan ve bu yolun Kadıköy - Bostancı geliş yönü olan sahil yolu ve Cemil Topuzlu caddeleri, Cadde gibi bir ziyaretçi yoğunluğu almamaları vesilesiyle, böyle bir şerit işgalini kaldırabilir. Ama aynı durumu cadde için söylemek mümkün değil.

Belediyemizin saydığım potansiyel sorunları dikkate almasını ve alternatif çözüm önerileri sunmasını diliyorum.



En son Eren Adiloğlu tarafından Sal 16 Ekm 2007, 19:35 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Çağrı Tekin

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 19:16

Alıntı:

Görsel olarak Türkiye'deki tek "champ Elysee" olarak nitelendirilen "CADDE"de, metrobüs durak ve köprülerinden kaynaklanacak görüntü kirliliğinden hiç bahsetmiyorum. Bu ayrı başlık altında tartışılabilecek kadar önemli bir noktadır.


Bahsettiğiniz gibi Bağdat Caddesi bir otoyol değildir, bu yüzden duraklara köprü yapılmasına gerek yok. Normal otobüs durakları gibi, yalnızca çevresi örtülmüş duraklar inşa edilir sanıyorum bu hat için. Ayrıca otobüsler alçak tabanlı oldukları için durakların zaten kaldırım yüksekliğinde olacakları kesin. Yani göze batan yapılar olmayacak güzergah üzerinde.

Ayırca benim aklıma açılacak 130G Gebze-Kadıköy hattının sahilden gidebileceği fikri geldi. Hat Bostancı da kesilir, Kadıköy'e metrobüsle gidilir yada otobüs metrobüsün hattından ilerler hızlıca Kadıköy'e varır. Çünkü şu anki şartlarda Kadıköy'e D100'den ulaşmak çok can sıkıcı bir iş.


drvirgaba

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 19:54

Çözüm metrobüs değil...Metro...hem de öyle böyle değil..Paristekinin tıpkısının aynısı.

Fatih Can
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 19:57

Yapilan son yoruma ve sondan 3. yoruma bakiyorum ve lutfen konulari biraz daha okuyunuz yazmadan once diyorum. Bu kadar uzun yazilar yazmaniza gerek kalmaz bu sayede.

Metrobus denilen sistem bir iyilestirilmis hat aslinda kopru falan olmayacak mevcut duraklarla veyahut biraz buyugu ile is yurutulecek.


altay oguz
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 22:25
herkese selam


akın bey bu metrobus hattını tuzlaya uzatmak yokmu ıett boyle bırseyı dusunse daha ıyı olur tuzladan metrobus daha ıyı olur hersey pendıkten baslayacak deıldır dıye dusunuyorum cvp

mehmetkonyar
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 23:03

Metrobüs hoş bir proje olabilir ancak İstanbul'un en şık yerlerinden biri olan Bağdat Caddesi bence de otobüslerin egzozları arasında boğulmamalı. E-5'teki metrobüs projesi yapılırken her seferinde neden raylı sistem olmasın diye tartıştık. Sorun eğimdi. Bana sorarsanız Bağdat Caddesi eğim açısından güzel tasarıma sahip bir tramvayı hakediyor. Bostancı'ya kadar sahilden gidiş ve Bağdat Caddesi'nden dönüş yapılmalı diye düşünüyorum. Akın Ağabey Bağdat Caddesi'nden gidiş-dönüş önermiş. Güzel bir fikir ancak sahilden gidiş yaparsak ve dönüşte Bostancı'ya kadar kullanılabilecek bir kaç iskele inşa edersek insanlarımızı denizle biraz daha buluşturmuş, kara trafiğini de rahatlatmış oluruz düşüncesindeyim.

Bostancı-Tuzla kesiminde ise biliyorsunuz tersaneler yüzünden Kaynarca(Pendik) sonrasında sahil yolu bitiyor. Metrobüs'ün Tuzla'ya ulaşabilmesi ancak E-5 üzerinden mümkün gibi gözüküyor. Gönül isterdi ki bütün bu sahil şeridini karadan değil denizden aşalım ancak uyuz mu kaptık nedir bilinmez bir türlü denize kavuşamadık. Pendik'e kadar sahil yolundan konulacak Metrobüs fikri çok güzel tabii bu durumda. Burası geniş bir yol ve bir otobüs hattı çalışması için daha uygun bence. Tramvay bu hat üzerinde yavaş kalabilir. Hafif metro ise sahil şeridine ne kadar yakışır bilinmez.

Mehmet,



sayfa 3
« önceki   1234 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM