Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 12
İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Çrş 16 Tem 2008, 12:42

Bağdat Cad. metrobüs gerekmez zaten,ama minibüs yolu diye tabir edilen güzergahtan Kadıköy-Bostancı metrobüsü yapılmalıdır.Zira daha yoğun bir nüfus kitlesi,Göztepe Hastanesi,Marmara Üni. Fen-Edebiyat ve Eğitim fakültesi,Erenköy Sinir VE Ruh Sağlığı Hastanesi mevcut burada.Bu sayede Kadıköy-Pendik minibüsleri ve 17 nolu hat Bostancı'da kesilir.

5 nolu hat iptal olur.10B Bostancı-Kozyatağı-Bostancı arası ring işleyen hat yapılır.

Ayrıca 20K gibi Göztepe Köprüsü yönünden gelen hatlar Göztepe Hastanesinin orada (Mazharbey)dönüş yaptırılır.Yani Kadıköy meydan ve bu caddenin yoğunluğu azaldığı gibi dakik bir toplu taşımada olur burada.


Çağrı Tekin

14 yıl önce - Çrş 16 Tem 2008, 21:57

5 nolu hat zaten yok. 17'nin kısaltılacağı kesin, bunun dışında yola Göztepe ve Sahrayıcedid'de çok fazla otobüs hattı ekleniyor bunların hepsinin uygun noktalarda kesilmesi gerek. Minibüsler de dolayısıyla kalkacağı için, aslında pek de yoğun olmayan cadde olması gerektiği haline dönecektir. Minibüs Caddesi şu anki kapasitesinden daha fazla araç taşıyabilir ama her noktada belirsiz duraklamaların yapılması, yolun sağ şeridinin kimi bölgelerde işgal edilmesi yüzünden verimsizlik yaşanıyor. Metrobüs yolun sağ şeridini alacak bile olsa trafik asla şu ankinden beter olmayacaktır. Eğer yeni şerit açılırsa trafik kesinlikle rahatlayacaktır.

İşin doğrusu ben belediyenin bu yakaya metrobüsü kolay kolay getireceğini düşünmüyorum. Kozyatağı etabı hariç, o karşının devamı. Dolayısıyla biz bu hattı hiç görmeyebiliriz de.


mehmetkonyar
14 yıl önce - Çrş 16 Tem 2008, 23:09

Bence minibüs caddesinde metrobüse hiç mi hiç gerek yok. Sadece minibüsleri kaldırın oradan. Trafiği tıkayan tek sebep onlar. Yol ortasında durup müşteri alan, otobüslerin önünü kesen, keyfi davranıp en dar yollarda yolcu alanlar onlar. Öncelikle minibüsleri kaldırın. Arkasından 17'yi körüklü yapın. Hatta cadde boyunca ciddi virajlar yok. Capacityler özel şerite gerek kalmaksızın bu yolda ilerleyebilir. Tek sorunu Kartal'da yaşayacaktır ki eğer bir yol bulunup Kartal'dan hemen önce, Atalar civarında bir altgeçit yoluyla olabilir, sahile alınırsa çok büyük bir problem yaşanmaz. Keza Kartal-Pendik arasında sahil ile merkez çok yakın. Bence Kadıköy-Kartal Sahil-Pendik yoluyla giden körüklü bir hat çok işe yarardı. 17 bu şekilde modifiye edilip rahatlıkla Capacity çalıştırılabilir diye düşünüyorum.

Çağrı Tekin'in dediği de çok mantıklı. Minibüs caddesini kullanıp Ümraniye tarafına giden bir yığın otobüs hattı var. Bu otobüsler böyle bir uygulamadan sonra Sahra-yı Cedid'de son bulmalılar. Minibüs Caddesi'ni yalnız 17,112,2 ve ilçe dışına çıkan diğer hatlar kullanmalı. Belki Ümraniye'ye giden anahatlardan bir tanesi de işlemeye devam edebilir ama bu en fazla 2 olmalı ki caddenin trafiği artmasın.


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 17 Tem 2008, 09:50

5 nolu hat iptal olmuş,onu yanlış yazmışım oraya;minibüs yoluna metrobüs gerekir amaç aynı zamanda minibüsünyanısıra diğer İett hatlarınıda buradan azaltmak.

Kadıköy Meydanda yığılmayı azaltmak(otobüslerden dolayı),burada hızlı bir toplu taşıma sistemi tesis etmek,yoldaki işgalin azalması ile araç trafiğindede rahatlama,modern cadde görünümü,iki raylı sisteme mesafeli olduğu için(Çemenzar muhiti hariç onlara Göztepe istasyonu yakın)iki sistemdende yeterince istifade edemeyecek olan bu kesime çözüm amaçlanmaktadır.

İkinci olarak burada normal körüklü otobüsler çalışsada yeter.İlla Philisa 'ya gerek yok.

Kadıköy-Bostancı arası olsa yeter,zira bundan ötede çalışma zor.İkinci olarak Marmaray'a entegre imkanı olacak zaten Bostancı'da ve demiryolu hattı Bağdat Cad. yakınından veya dibinden geçiyor bu noktadan sonra.


mehmetkonyar
14 yıl önce - Prş 17 Tem 2008, 11:42

Alıntı:
Kadıköy-Bostancı arası olsa yeter,zira bundan ötede çalışma zor.İkinci olarak Marmaray'a entegre imkânı olacak zaten Bostancı'da ve demiryolu hattı Bağdat Cad. yakınından veya dibinden geçiyor bu noktadan sonra.


Eğer Kadıköy-Bostancı arasına yapacaksanız minibüs yolu yerine sahilden geçirin çünkü asıl yoğunluk pik saatlerde sahil tarafında oluyor. 2 Katlı 4 numaranın bile yolcu almadan pas geçtiği duraklar olabiliyor bu yüzden. Bugün 10(Kadıköy-Cevizli) nispeten kısa bir hat ve İkarus çalışıyor. Bu hattın ben pek yoğun olduğunu görmedim. Açıkçası yolcular Kadıköy-Bostancı arasından çok daha öteye gidiyorlar. Yoğunluk bu taraflarda. Keza Bostancı'dan sonra çalışan minibüslerde genelde ayakta pek fazla yolcusu da yoktur. Dediğiniz gibi Phileas'a gerek yok ancak hatlar kısaltılır, minibüsler kaldırılırsa Capacity burada rahatlıkla çalışabilir.



İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 17 Tem 2008, 15:31

Öteye yolculuk çok doğru,Bostancı'da aktarma yapacaklar.Sahil yolunun zirve saatlerde tercih sebebi minibüs yoluna göre daha hızlı ulaşım imkanı sağlaması.Yoksa yoğun iş ve mesken yerleşimi burada minibüs yolu çevresinde Bostancı ötesindede Bağdat Cad. çevresinde.

C. H. Engin Er

14 yıl önce - Prş 17 Tem 2008, 16:19

Bence sahil yolunda en güzel metrobüs şu şekilde olur;
Kartal E-5 - A.Şimşek Koleji - Kartal SSK - Kızılay Caddesinden Tren Yolunun Alt Tarafına Geçiş - Hükümet Konağı - Kartal İDO - B.Ecevit K.M. - Yunus - Veterinerlik - Pendik Marina - Pendik İDO - Mostar Viyadüğü - Pendik E-5.

Bu hat ileride LRT ye çevirilir ve Dubaililerin 10 milyar dolar yatırım yapacakları Yunus bölgesi her anlamda mükemmel hale gelir.


icillis
13 yıl önce - Pts 01 Arl 2008, 00:31

Esas toplu taşımaya ihtiyaç duyan bölge minibüs caddesi diye tabir edilen güzergahdır bence. Sahilyolunun tercih sebebi daha akışkan oluşu olabilir. Metrobüs Söğütlüçeşmeden Bostancı'ya Minibüs Caddesi üzerinden ulaştırılırsa Bostancıdan öteye gidenler Bostancı'dan Trene aktarma yaparak gidebilirler. Sahilyoluna veya Bağdat caddesine Metrobüs yapmak Marmaray'ın da etkinliğini azaltacaktır. Oysa bu hat Minibüs caddesi üzerinden Bostancı'ya ulaştırılırsa, Bostancı çok önemli bir aktarma merkezi olur ve iki hatta maksimum verimlilikle çalışır..

Hakanozh86

13 yıl önce - Prş 12 Şub 2009, 12:12

Bu metrobüs hattının son durumu nedir?
Banliyöler 15 Haziranda duracak 4 ay gibi bir süre kaldı fakat belirlenen

Bağdat Caddesi
Minibüs Yolu
Sahilyolu

metrobüs hatlarıyla ilgili bir çalışma yok galiba...

Bilgisi olan varmı ?


ali_f
13 yıl önce - Prş 12 Şub 2009, 12:15

Alıntı:
Bu metrobüs hattının son durumu nedir?


İlk durumu olmadı ki son durumu olsun. Bu proje bir hayal.



sayfa 12
« önceki   123 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM