Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Kadıköy Sahilyolu Metrobüs Hattı
123 ... 101112   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:03
[İST-A7.51] - Kadıköy Sahilyolu Metrobüs Hattı



Alıntı:
Avrupa ve Anadolu yakasında 3'er olmak üzere 6 yeni hattın etüt çalışmaları tamamlandı. Yeni metrobüs çalışmalarına yıl sonunda başlanacak. Yeni yapılacak metrobüs hatları ile metro, tramvay ve deniz araçlarının entegrasyonu sağlanarak trafik sorununu asgariye indirmeyi hedeflediklerini belirten İstanbul Elektrik Tünel Tramvay (İETT) Genel Müdürü Mehmet Öztürk, "Avrupa yakasında Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş ve Beşiktaş-Taksim olmak üzere 3 metrobüs hattı düşündük. Anadolu yakasında da Bağdat Caddesi, Sahil Şeridi ve minibüs caddesinde 3 olmak üzere 6 yeni güzergâhta metrobüs projesi uygulayacağız." diye konuştu.

İstanbul'un Anadolu yakasında; "Sahilyolu"nda (Kadıköy-Caddebostan-Bostancı-Maltepe-Kartal-Pendik arasındaki; Op. Cemil Topuzlu Caddesi-Çetin Emeç Bulvarı) yapılması plânlanan Metrobüs hattıyla ilgili her türlü doküman ve yorumu bu başlık altında biriktireceğiz.

Akın KURTOĞLU


Enes Zengin
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 01:12

Bence Bağdat Caddesi ve bu proje beraber olmalıdır.O yüzden ikisi tek başlıkta olabilir.Ayrıca sahilyolu yapısı itibariyle metrobüse de çok uygun gibi.Metrobüse ait bir yol yapılırsa tek kelimeyle mükemmel olur.

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 01:31

Muhtemelen gidişler sahilden, dönüşler Bağdat Caddesi'nden olacak şekilde tümleşik bir sistem oturtulacağı kesinleşirse, bu iki başlık derhal birbirleriyle birleştirilecektir...

Akın KURTOĞLU



Mert Keski
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 01:33

Enes'e katılıyorum. Bu hat Bostancı'dan sonra (Kadıköy yönünde) Bağdat Caddesi'nden devam etmeli, yani Bağdat Caddesi'nde yapılması planlanan metrobüs hattıyla birleştirilmelidir. Kadıköy yönünde Cemil Topuzlu Caddesi'nin metrobüs için pek de elverişli olmayacağını düşünüyorum. Üstelik Bağdat Caddesi hattı bu bölgenin çok yakınından geçeceğinden buraya ayrıca bir hat daha açmak kaynak israfı olacaktır.

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 03:54

Aslında Metrobüs yolu izole olarak hazırlanacaksa, gidiş ve dönüşlerin de Bağdat Caddesi'nden yapılması sağlanabilir. Böylelikle, gidiş yönünde seyahat eden yolcuların, o kadar yolu Sahilden yukarı çıkmaları önlenir.

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 04:18

Alıntı:
Aslında Metrobüs yolu izole olarak hazırlanacaksa, gidiş ve dönüşlerin de Bağdat Caddesi'nden yapılması sağlanabilir.


İşte bu çok güzel bir fikir.. Eğer illa yapılacaksa böyle bir düzenleme olabilir.. Çünkü yıllardan beri yani sahil ve cadde tek yön olduğundan beri cadde ile tren hattı arasında kalan adada oturan onbinlerce vatandaş çok mağdur oldu. Bunların bir kısmı, nispeten daha yukarıda oturanlar ister istemez banliyö hattını kullanmak zorunda kaldı ancak çeşitli sebeplerle pekte memnun olmadıklarını biliyorum.. Biraz daha caddeye yakın oturanlar ise özellikle akşam dönüşlerinde bir hayli sağlıklı yaşam yürüyüşü yapmak zorunda kaldılar Sahil ile caddenin kuzeyindeki mesafe arttıkça sıkıntılarda arttı. Hele önceki mesajımda da değindiğim gibi yakın gelecekte banliyö hatlarıda seferden kalkınca oldukça zorlu bir süreç daha başlamış olacak herkes için.. Bu sebeple böyle bir uygulama belki bir çözüm olabilir. Ancak yineliyorum; metrobüs hattı için ayrılacak şeritlerden geriye bazı yerlerde bir yada iki şerit kalacak, buda caddenin yoğunluğuna yetermi, sorun burada. Bana göre yetmez, yani imkansız..Ama mutlaka bir çözüm şart..



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 05:02

Tam tersini de yapabilirler ve metrobüsün hem gidiş, hem de dönüşünü sahilyolundan verebilirler aslında... İşte bu hiç kullanışlı olmaz...

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 05:11

Alıntı:
İşte bu hiç kullanışlı olmaz...

Üstad cevabı kendisi vermiş zaten.. Bu imkansız.. Zaten caddeye oldukça uzak mesafeden gelenler sahil yoluna hiç inemezler.. Akşam dönüşlerinde ise zaten bir değişiklik olmaz..Yine aynı mesafeyi bu sefer yukarı yürüyecekler..Yani bu sıkıntıya çare olmaktan ziyade dahada artırır.. Çözüm öncelikle minibüs caddesinin rahatlığa kavuşturulmasıdır.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 05:37

Bu yakadaki birbirine paralel yolları, basite indirgeyerek çizecek olursak;



Akın KURTOĞLU


fsaner

11 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 09:31
Bağdat Caddesinde Metrobüs


Alıntı:
Aslında Metrobüs yolu izole olarak hazırlanacaksa, gidiş ve dönüşlerin de Bağdat Caddesi'nden yapılması sağlanabilir. Böylelikle, gidiş yönünde seyahat eden yolcuların, o kadar yolu Sahilden yukarı çıkmaları önlenir.



Unutulmaması gereken bir konu var.Bağdat Caddesinin altinda kalan büyük bir konut alanı var. Kıziltoprak'tan ,Bostancı'ya kadar ve bu bölge gerek minbüs yolu gerekse de E-5'ten gelen trafiğin zaman zaman Bağdat caddesini diklemesine kesen bağlantılarla besleniyor.Bağdat Caddesinde uygulanacak araç izolasyonuyla bu bölgelerde yaşayan insanların ulaşımı nasıl sağlanacak?İzolasyon bazı bölgelerde oluşturulmayacaksa kural tanımayacak sürücülerimizle nasıl başa çıkılacak?Aynı konu Minibüs Caddesi için de geçerli.Hatta buradaki besleme Bağdat Caddesi ile Minibüs Caddesi arasında yaşayan daha büyük bir kitleyi ilgilendiriyor.
Bu nedenle bu bölgelerde değişik çözümlere ihtiyaç olduğu kanısındayım.



En son fsaner tarafından Sal 16 Ekm 2007, 09:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM