Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Necdet Cevahir
14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 02:53

Şimdi burada bir yanlış anlama var zannederim. Yukarıdaki mesajda da Bağdat Caddesinin minibüs yolunun devamı dediğiniz için söylüyorum. Benim bahsettiğim kesim Bostancı'ya kadar olan Bağdat caddesi kesimi. Ondan ileriside Bağdat olarak geçer orası ayrı. Ama benim bahsettiğim bölge Marmaray'la birbirine yakın ve paralel olduğu halde vatandaşların evlerine ulaşabilmeleri açısından bir hayli birbirine uzak ve mesafelidir. Ve buranın yolcusunun Marmaray'la filan işi olmaz. Çok uzak düşer istasyonlar onlara. Bilmem anlatabildimmi? Özellikle Bağdat Caddesi gidiş yönü sahile alındığından beri evlerine çok uzak kalan duraklarda inmek zorunda olanlar daha yeni yeni Feneryolu, Göztepe, Erenköy istasyonlarını kullanır oldular. Akşamları aşağıya doğru iniş kolay oluyor diye.. Ama sabah saatlerinde yukarıya yani istasyonlara doğru çıkmak oldukça zor olduğundan yine caddeyi kullanıyorlar.. Yani burada bir sıkıntı var.
Ama Suadiye ve tabii Bostancı için Marmaray daha akılcı olabilir. Benim bahsettiğim daha çok bu çevreler için geçerlidir. Çok kısa bir örnek vereyim bu konuda belki meramımı daha iyi anlatırım. Örneğin Caddebostan Migros'a (sahil) çok yakın bir yerde oturan bir vatandaş hiçbir şekilde Erenköy istasyonuna kadar gidemez. Kadıköy'e gidebilmek için zaten ancak Bağdat'a kadar yürüyebilecektir. Ondan öteye caddede otobüs veya dolmuş beklemek durumundadır.

Alıntı:
Bir de Necdet Abi, sizi incitmek istememiştim

Yok canım ne alakası var? Şurada ne güzel tartışıyoruz. Ben şahsen böyle şeylerden alınmam, sen rahat ol..


Semih Yaşar

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 11:50
Bağdat caddesi Metrobüs


Bağdat caddesinde zaten Metrobüs hattı var, 4- Kadıköy-Bostancı.
Klimalı son model Mercedes Citaro oldukça sık aralıklarla geçiyor, genelde boş. Bu hatta siz
Capacity otobüs koyunca birdenbire yolcu patlaması mı yaşanacak? Bağdat Caddesinde otobüs
için şerit izolasyonu mümkün değil, 100 metrede bir sağ ve sol tarafta caddeyi dik kesen sokaklar
var, nasıl şerit izole edeceksiniz? Bağdat caddesi üzerinde gidecek bir Metrobüs hattı olmaz,
yolun sağından gidecek otobüs olur, o da zaten var.


Burç

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 12:44

"Metrobüs" sadece E5 ve TEM için uygun zaten.
Gerisi "tercihli otobüs yolu" olur.


Murat Caner
14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 13:55

Yapılacak olan 4 numarayı Bostancı-Salı Pazarı arasında çalıştırıp sığasını, hızını arttırmak ve Cadde yolcusunu Marmaray'a iki uçtan tümleştirmek. Bu yapıldıktan sonra bütün diğer toplu taşımaları kaldırırsınız.

Bostancı ve Kartal'ın otobüsleri genelde Boğaziçi Köprüsü'nden geçip Taksim'e ya da Beşiktaş'a gidiyor. Metrobüsle gene Salı Pazarı'nda tümleşerek bu bağlantıyı da yukardan İM(Mecidiyeköy Tümleşimi) yardımıyla sağlayabilirsiniz.

Aktarması bol ancak karadan 50 dakika süren bir ulaşım.

Yenikapı bağlantıları bitince Marmaray ve İM yardımı ile aşağıdan da bağlantı sağlanır.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 18:13

Zaten, İstanbul'da asıl Metrobüs sadece bir tane olacak. O da; Avcılar-Mecidiyeköy-Söğütlüçeşme (/Kozyatağı?) omurgası... Ve bu hatta çift mafsallı Phileas'lar çalışacaklar. Bunun dışındakiler, kentiçi yolların ya ortalarında izole edilen (eski Taksim-Zincirlikuyu İETT tercihli yolu gibi) bir yolda, ya da yolun en sağ şeritlerinin farklı bir asfalt dökülerek görüntüde ayrılmış havası veren bantlarında ilerleyecekler (Edirnekapı-Vezneciler örneği) Ve bunlarda tek mafsallı CapaCity'ler çalışacaklar...

Bu yüzden, bunların hepsine birden metrobüs denilmesi ne derece doğru olur, bilemiyorum... "Tercihli Hat" denilmesi daha uygun olacak gibi...

Akın KURTOĞLU



Gökçe

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 18:13

Bence son derece gereksiz bir hat, Dolmuşlar ve otobüsler bu hatta yeterli yolcuyu taşıyor zaten, bu hattaki insanlar genelde toplu taşımayı tercih edecek insanlar değiller. Ayrıca Kadıköy'den Bostancı'ya dönüşte sahilden giden bu koca otobüse kaç kişi binecek, sahilin dibinde toplu taşımayı tercih edecek ne kadar popülasyon var?

Bence öncelikli olan Kadıköy-Bostancı minibüs caddesinden giden metrobüs, böylece bu hattaki minibüsler ve otobüsler kaldırılmış ve minibüs caddesi şu anki çağdışılığından kurtulmuş olacak. Ayrıca bu hat toplu taşımayı yüksek olarak kullanan insanların ikamet ettiği bir yer.


Burç

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 18:16

Veya "trambüs" diyebiliriz Daha egzotik olur...

Murat Caner
14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 20:53

Hafifbüs.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 21:08

Murat, abartmayalım istersen... Metrobüse yeni isim bulmak için münferit bir başlık açarsak, orada bol bol ilginç isimler türetiriz...

Akın KURTOĞLU


Tankut Tan
14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 21:16

Alıntı:
bu hattaki insanlar genelde toplu taşımayı tercih edecek insanlar değiller

Siz bu hatta ne kadar çok sarı dolmuşun çalıştığını biliyor musunuz? Belki hızlı, güvenli, konforlu metrobüs çalışsa bu kişiler dolmuşlar yerine metrobüsü kullanacak ve trafik rahatlayacak. Ayrıca metrobüs ve vapur ikisi bölge insanını rahatlıkla Avrupa yakasına ulaştıracak ve arabaları ile hergün çıkanlar azalacak bu da trafiğe olumlu şekilde etki edecek.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM