Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
batuhan-
14 yıl önce - Prş 03 Oca 2008, 13:10



Alıntı:
Metrobus İstanbul geneline yayılıyor

Avcılar-Topkapı hattında İstanbulluların beğenisini kazanan metrobus projesi, Mecidiyeköy, Bağdat Caddesi ve Bağcılar gibi trafiğin yoğun olduğu güzergahlarda da devreye giriyor.

Haber Tarihi : 03.01.2008 12:00:00

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, mevcut metrobus hattının Mecidiyeköy ve Beylikdüzü’ne kadar uzatılacağını, ayrıca Edirnekapı-Vezneciler, Bağdat Caddesi-Kadıköy, Beşiktaş-4.Levent, Aksaray-Bağcılar (Milliyet Gazetesi Önü) arasında da metrobus sistemi uygulanacağını açıkladı. İstanbulluların metrobus projesinden çok memnun olduklarını vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, “Toplu ulaşımı olarak raylı sisteme kaydırırken, metrobus ile kısa vadeli çözüm getiriyoruz” dedi.

Kadir Topbaş, Beylikdüzü ve Mecidiyeköy etaplarının yanı sıra, trafiğin yoğun olduğu dört bölgede de metrobüs projesi uygulanacağını söyledi. Başkan Topbaş, Edirnekapı-Vezneciler, Bağdat Caddesi-Kadıköy, Beşiktaş-4.Levent, Aksaray-Bağcılar (Milliyet Gazetesi Önü) arasında uygulanacak metrobus projesinin bölgedeki trafik yoğunluğunu rahatlatacağını kaydetti. Topbaş, metrobus hatlarında araçların ring yaparak hızlı, kaliteli ve konforlu bir ulaşım sağlayacağına da dikkat çekti.

Deniz Taksi’den sonra ‘Hava Taksi’ de yolda…

Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Hollanda’dan her biri 1 milyon 200 bin Euro’ya alınacak 26 metre boyundaki, 220 yolcu kapasiteli metrobusların iki tanesinin bu ay içinde devreye sokulacağını, Haziran ayı sonuna kadar da 50 metrobusun tamamının devreye alınacağını ifade etti.

İstanbul’a yeni ulaşım araçları kattıklarını hatırlatan Başkan Kadir Topbaş, metrobus ve deniz taksi ile birlikte ‘hava taksi’ projesini de devreye sokacaklarını açıkladı. Kadir Topbaş, helikopterlerle yapılacak hava taksi uygulamasıyla ilgili çalışmaların sürdüğünü, Büyükşehir Belediyesi’nin denetiminde özel sektör tarafından verilecek hizmette belediye olarak yer hizmeti de vereceklerini açıkladı.


Bu da İBB kaynaklı döküman


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Prş 03 Oca 2008, 13:27

Bunun sonucunun ne olacağını çok merak ediyorum. Bağdat Caddesi ahalisinin ulaşım tercihleri çok ilginçtir; çoğu zaman anlayamam. Biliyorsunuz bu cadde üzerinde Kadıköy-Bostancı hattı sarı dolmuşları çalışır. Bağdat caddesi üzerinde şu manzarayı sık sık görürsünüz : Sarı dolmuşların durağının yanında İETT durağı. Yazın kavurucu sıcaklarının hepimizi mahvettiği bir günde, İETT durağı bomboş ama sarı dolmuş durağında 15-20 kişi. Derken İETT durağına KLİMALI ve İÇİNDE OTURACAK BOŞ YER OLAN bir Mercedes Citaro gelir. Ancak, bu sıcak yaz gününde bu klimalı otobüse kimse binmez ve dolmuş kuyruğunda beklemeye devam eder. Bunu caddede oturan bir tanıdığımla paylaştığımda "tabii ki cadde ahalisi otobüse binmez, statüsüne yediremez çünkü" gibi bir cevap almıştım. Oraya yapılacak bir metrobüsün de boş gitme ihtimali olabilir belki.

Gerçi boş gitsin dolu gitsinin dışında, ben böyle birşeye karşıyım da. Hep söylüyoruz; ulaşım sistemleri birbirini tamamlayacak şekilde geliştirilmelidir, birbiriyle rekabet edecek şekilde değil. Zaten güzergahı itibariyle fazla yolcusu olmayabileceğinden şüphelendiğim Marmaray'a rakip böyle bir hat konulursa o zaman Marmaray'a yapılan yatırımın anlamı kalmaz.


Aytac_yolas
14 yıl önce - Prş 03 Oca 2008, 21:40

Gökçe Aydın, tanıdığın çok doğru söylemiş. Komik de olsa Cadde'de oturan birçok kişide, özellikle de genç nesilde böyle bir takıntı var. Mis gibi otobüsler dururken, sık akbil kullanmıyorum diye hava atabilmek için sıkışık biçimde dolmuşlarda seyahat ediyorlar. Ben de 4 numarayı sık sık kullanıyorum, genelde yaşı ilerlemiş, emekli kişiler tarafından tercih edildiğini söyleyebilirim.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 00:07

1970'lerin ortalarında, akaryakıt sıkıntısının had safhada olduğu dönemlerde, 20 dakikada bir eski bir Chrysler dolmuşun geçtiği Bağdat Caddesi'nde, ahalinin; 125 numaralı Üstbostancı-Yenikapı İETT hattındaki Leyland'ın, kalabalıktan kapan(a)mayan kapılarına asılarak seyahat ettiği günleri de hatırlarız biz...

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 01:15

Olmadı şimdi.. Siz bir vuruşta koca bir yöre halkını mahkum ettiniz.. Evet gençler arasında belki bazı hoş karşılamadığımız tutum ve davranışlar olabilir ama bunu bütün yaş gruplarına veya bütün bir Kadıköy- Bostancı hattında yaşayan milyonlara mal etmek ne kadar doğrudur?

Bakın Ulaşım Yardım başlığına bir mesaj yazan Mert Keski arkadaşımız Bostancı kalkışlı hatların bir listesini vermiş..

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=684712#684712

Bostancı hatlarının kalkış durakları:

19D: "Üstbostancı"
202: "Üstbostancı"
4: "Altbostancı" (ring)
112: "Altbostancı"
128: "Altbostancı"
2: "Altbostancı"
10B: "Altbostancı"
10S: "Altbostancı"
133T: "Altbostancı"
17S: "Altbostancı"
19SB: "Altbostancı"
E-9: Bostancı "İskele"
134BK: Bostancı "İskele"

Şimdi bu tabloya baktığınızda kaç tanesinin direk Bağdat caddesinden Kadıköy'e indiğini söyleyebilirsiniz? Ben söyleyeyim; sadece 4 numara.. Tabii bunların hangi sefer sıklığında ve hatta kaç tane otobüs çalıştığını bilemiyeceğim.. Ama bildiğim birşey varsa heleki otobüs dediğiniz gibi bomboşsa buna binmeyecek kadar art düşünceli değildir kimse, ben buna ihtimal vermem.. Koyun siz metrobüsü, ona uygun altyapıyıda hazırlayın bakın görün o metrobüs nasıl doluyor..



Gökçe Aydın
14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 01:44

Ehehehe ajitasyon yapmayı da pek severim zaten Üzerine alınması gerekmeyen alınmasın tabii ki, ben gördüğümün ve duyduğumun yalancısıyım. Yalnız daha önce de belirttim: Ben Marmaray yapılıyorken Bağdat Caddesi'ne ve minibüs yoluna metrobüs yapılmasına karşıyım. Çünkü bu, ulaştırma sistemlerinin birbirini tamamlamasına değil birbiriyle rekabet ettirilmesine yönelik bir harekettir.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 01:58

Bence bu proje; Avcılar-Cevizlibağ-Mecidiyeköy-Kadıköy Metrobüs hattının uzantısı olacak. En son Kozyatağı'nda son bulacağı söylenmişti ama o proje açıklandığında Bağdat Caddesi'nin lâfzı geçmemişti. Boğaziçi Köprüsü'nü atladıktan sonra Söğütlüçeşme civarlarında Marmaray ile entegre olup, sonra da ileriye, Bağdat Caddesi'ne doğru devam edebilir. Bu şekilde bir saç örgüsünün ilk adımları atılmış olur... (Bu durumda sistemler; Küçükçekmece, Söğütlüçeşme ve Bostancı'da 3 defa kesişecektir).

(+)

Kırmızı Hat: Avcılar-Cevizlibağ-Mecidiyeköy-Boğaziçi-Söğütlüçeşme Metrobüs hattı
Yeşil hat: Söğütlüçeşme-Bostancı Metrobüs hattı
Mavi hat: Marmaray Hattı
Daireler: 2 sistem arasındaki entegrasyon noktaları

Akın KURTOĞLU



Necdet Cevahir
14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 02:07

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=627935#627935

Yukarıdaki mesajımda zaten caddeye metrobüsün pekte yakışmayacağını belirtmiştim. Nedenlerini veya illa olacaksa neler kazandıracağını tartışırız, o başka.. Benim itirazım "zaten bu yörenin halkı otobüse binmez " anlayışınaydı. Bende diyorumki biner, hemde günü geldiğinde tıka basa biner Neden binmeyecekmiş, bunun için bazı kişilerin çok acayip tutumlarının nasıl genelleyebiliriz.. Hiç böyle şey olurmu? Zaten orada hakikaten bir toplu ulaşım aracı sıkıntısı var. Acil bir çözüm gerekiyor aslında..
Ama Bağdat Caddesine metrobüs olurmu derseniz başlığın asıl amacı bu zaten..

Birde sevgili Gökçe zaten Marmaray yapılıyor nasıl olsa, metrobüse ne gerek var diyorsun.. İyide Marmaray'la Söğütlüçeşme'ye kadar gelen yolcu eğer Bağdat Caddesi tarafına gitmek istiyorsa bu nasıl olacak orasını anlayamadım. Marmaray ve onun bağlantısı olarak Söğütlüçeşme'den bağlanarak eski hat üzerinden devam edecek olan güzergahta oturanlar aynen devam edecekler ama ya aşağı kesimde oturanlar ordan öteye ne yapacaklar? Bunlar içinde bir çözüm elbette düşünülmeli, yanılıyormuyum?

Not : Ben mesajımı yazana kadar üstad yukarıdaki mesajında entegrasyon hakkında güzel bir açıklama göndermiş, teşekkürler..


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 02:25

Alıntı:

Birde sevgili Gökçe zaten Marmaray yapılıyor nasıl olsa, metrobüse ne gerek var diyorsun.. İyide Marmaray'la Söğütlüçeşme'ye kadar gelen yolcu eğer Bağdat Caddesi tarafına gitmek istiyorsa bu nasıl olacak orasını anlayamadım. Marmaray ve onun bağlantısı olarak Söğütlüçeşme'den bağlanarak eski hat üzerinden devam edecek olan güzergahta oturanlar aynen devam edecekler ama ya aşağı kesimde oturanlar ordan öteye ne yapacaklar? Bunlar içinde bir çözüm elbette düşünülmeli, yanılıyormuyum?


Ben gerek yok demekle kalsam yine iyi Ben diyorum ki buraya yapılacak bir metrobüs Marmaray'ın yolcusunu çalar. Akın üstadımızın gönderdiği çizimde de gözüküyor : İki hat birbiriyle kimi zaman üstüste denecek kadar yakınlaşıyor neredeyse. Birbirine paralel ve neredeyse üstüste gidecek iki yüksek kapasiteli toplutaşıma hattını dolduracak kadar talep var mıdır o güzergahta? Pek sanmıyorum. Ufuk Şanver kardeşim de bunu belirtmişti : Mevcut Haydarpaşa - Gebze banliyö treni, algılanan konforsuzluk, güvensizlik vb sebepleriyle yolcusunu paralel güzergahta seyreden alternatif taşıma sistemlerine(otobüs,minibüs,sarı dolmuş) kaybetmişti. Şimdi Marmaray yüksek kaliteli bir ulaşım sistemine dönüşecek ama paralelinde metrobüs yapılırsa Marmaray'ın taşıyacağı yolcu da şu anki Haydarpaşa - Gebze banliyö treni yolcusundan fazla olmaz. Zaten İstanbul'un nüfusunun kuzeye kaydığını ve karşıya geçiş konusunda asıl yoğun talebin E-5 üzerinde olduğunu, bu akstaki talebin de gelecekte o bölgeye kadar uzatılan metrobüs ve Kadıköy-Kartal raylı sistemi tarafından karşılanacağını düşünürsek; karşıya geçiş bakımından da iki adet yüksek kapasiteli toplutaşıma sistemini dolduracak talebin bulunacağını sanmıyorum.

Bir de Necdet Abi, sizi incitmek istememiştim


osmancık
14 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 02:27

bağdat caddesiyle metrobüs ne alaka?
heralde doğu-batı aksında söyleyebilecekleri ne kadar güzergah varsa saymışlar.
sahil yolu, minibüs yolu, bağdat caddesi...

bir kere bağdat caddesi zaten minibüs yolunun devamı sayılır.

e-5'te binecek otobüs bile bulamıyoruz sabah 8 ile 9 arasında.
ben daha bağdat caddesinde otobüse binip de ayakta kaldığımı bile hatırlamıyorum.
ama e-5'ten bahseden yok.
bahsedemezler çünkü 2 şeritli e-5 (denen su yolunda ) bir şeridi metrobüse ayrısalar trafik hepten felç olur.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM