Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 01:26

Alıntı:
Birbirine çok yakın şekilde seyreden iki tane yüksek yolcu kapasitesine sahip hat olması yanlış değil mi?

İki değil 5 hat... Sahil, Bağdat, Marmaray, Minibüs yolu, Kartal Metrosu (Eğer E-5 üzerindeki Metrobüs yolu Söğütlüçeşme'de sonlanmayıp bu yol üzerinden Tuzla'ya doğru devam edecek olursa, tam 6 hat )

Akın KURTOĞLU


Enes A.
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 01:31

Ben sahilyolu ile Bağdat Caddesi'ni bağlamıştım.

Yıllardır bağırıyoruz bize metro bize otobüs diye biz istedik iki göz Allah verdi dört göz

Ayrıca Kadıköy-Kartal arası Andoluray'da var.


fsaner

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 09:52

İST-A7.50,İST-A7-51 ve İST-A52 numaralı başlıklarda tartışılan bölgeler birbirine çok yakın olduğundan ve çoğu zaman da iç içe geçtiğinden bu başlıkların bir araya toplanarak tek bir başlık altında değerlendirilmesi gerekliliği hasıl olmaktadır.Site yöneticilerinin ilgili düzenlemeyi yapmalarının daha sağlıklı olacağı kanısındayım.

Fatih Can
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 09:57

Bence bu ve minubus yolu icin dusunulen metrobus hatlarini e-5 teki metrobus gibi dusunmemek gerekir. Buralarda elbette ki tamamen ayrilmis bir yol olmayacak. IETT mudurunun de dedigi gibi, sagdan giden hatlar olacak ve bence buralarda kesinlikle genisletme calismasi yapilmayacak mevcut hat kullanilicak. Yapacaklari tek sey sag seritleri kaziyip belki donatili beton dokmek ya da ona da gimeyip saglam bir asfalt belki renkli asfalt dokmek olacaktir. Zaten daha fazlasi katliam olur, binlerce agac vs var orada o isin altindan kalkilmaz.

Bu hat zaten gelisen bir hat da degil bolgede yolcu potansiyeli belli, yerlesim tamamlanmis. Marmarayi ve Kadikoy metrosunu besleyici bir hat olacaktir. Ben olaya sadece otobuslerin daha modern ve nizami hale getirilmesi ve minubuslerin bertaraf edilmesi olarak bakiyorum. Zira cadde uzerinde sag seritten transit gecen arac yoktur minubuslerin yolcu indirip bindirmesinden dolayi. Bu seritleri kazanma projeleri bunlar. Bir nevi park sorununu cozme projeleri de denilebilir.

Bu arada tramvay metrobusten daha cirkin olur, katener hatlari var tarihi yerlere izin vermiyorlar o yuzden.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 13:54

Yine de sağ şeritleri biras olsun asıl trafik akışından ayrıştırmazlarsa, sistemin işleyişi çok zorlaşır. Millet üç vakte kadar bu yolu kullanmaya başlar... Hele ki, bir de Boğaziçi Köprüsü istikametinden gelen asıl metrobüs hattının devamı şeklinde kullanılırlarsa, tamamıyla ORER'ler şaşar, allak-bullak olur.

Akın KURTOĞLU



MehmetK
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 14:35

Bağdat caddesi 4 şeritti 3'e düştü ,trafiği hep yavaş akar, üstünde haliyle onlarca trafik ışığı vardır, dolmuşlar, taksiler, ve diğer özel araçların bekleme yaptığıda göz önüne alınırsa kalır en fazla 2 şerit, bu kalanın neresinden metrobüs geçebilir düşünemiyorum, artı cadde tek yön, metrobüs çift yön çalışırsa zaten trafiğe hiç yer kalmıyor...

Bağdat Caddesi metrobüs için hiç uygun değil bence.


Rifat Behar
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 14:43

Sultançiftliği'nin altını kazıp tramvay hattı yapan İBB, aç kapa yöntemi ile Bağdat Caddesi'ne de bir metro hattı yapsın. Prestij/maliyet orantısı yüksek olur. Kadıköy- Bostancı arasında yapılırsa çok kullanılan bir hat olur. 2-3 sene boyunca Bağdat Caddesi'nin trafiği sahilyoluna verilir. Cadde de Kızıltoprak-Bostancı arasında parti parti kazılır. Maliyet 200 milyon $ geçmez.

Zaten Bağdat Caddesi'ne Metrobüs olmaz. Zira tanımına aykırı. Yaya ve araç trafiğinden ayrılmamış metrobüse metrobüs denmez.


Fatih Can
14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 17:29

Caddenin kotu sıfır. Belki 2-3 Bu tabandan su cıkacak manasına gelir. Buraya ac kapa metro malıyetlı olur bence.

hüseyin avni
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 12:09

Bağdat caddesine özel yol yapılması tarafındanım,çünkü normal trafiğin işlediği gibi tek yol yapılırsa,kaldırımların genişletildiğide var sayılırsa,kaldırımdan bir şerit alınırsa,bence zararı dokunmaz,bu bölgeler ulaşım sistemleri açısından çağın gerisinde kaldı,cilalı taş devrinde geri desem,yalan olmaz.Avrupa yakasına yapılan ulaşım sistemleri saymakla bitmez,anadolu yakasına laik görülenlerse;NOSTALJİK BANLİYÖ TRENİ VEDE NOSTALJİK TRAMVAY

Murat Caner
14 yıl önce - Prş 18 Ekm 2007, 12:19

Kesinlikle yalıtılmış yol olması gerek. Eğer Caddeki araç trafiğini de azaltmak istiyorsanız tıkanıklıkta vızır vızır işleyen bir otobüs kuşağınız olması gerekir ki, o anda yolda olan kişi ilk sağa girip sokak arasına arcını bırakıp gideceği yere otobüs ile gitsin dönüşte de aracını bıraktığı yerden otobüsle alsın.

Yalıtılmamış yol ile ne gitgel sorununu çözersiniz ne de sağlıklı bir toplu taşıma düzeni oluşturursunuz.

Anladığım kadarı ile Cadde'de bir şerit yalıtılacak, Sahil yolundada bir şerit yalıtılırsa ulaşım için yeterli olacaktır.

İki başlığı artık birleştirsek mi? Eğer farklı bir çözüm getirilirse getirilen çözümü ayırırız.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM