Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 22:59
İstanbul Kadıköy "Bağdat Caddesi" Metrobüs Hattı



Alıntı:
Avrupa ve Anadolu yakasında 3'er olmak üzere 6 yeni hattın etüt çalışmaları tamamlandı. Yeni metrobüs çalışmalarına yıl sonunda başlanacak. Yeni yapılacak metrobüs hatları ile metro, tramvay ve deniz araçlarının entegrasyonu sağlanarak trafik sorununu asgariye indirmeyi hedeflediklerini belirten İstanbul Elektrik Tünel Tramvay (İETT) Genel Müdürü Mehmet Öztürk, "Avrupa yakasında Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş ve Beşiktaş-Taksim olmak üzere 3 metrobüs hattı düşündük. Anadolu yakasında da Bağdat Caddesi, sahil şeridi ve minibüs caddesinde 3 olmak üzere 6 yeni güzergâhta metrobüs projesi uygulayacağız." diye konuştu.

İstanbul'un Anadolu yakasında; "Bağdat Caddesi"nde yapılması plânlanan Metrobüs hattıyla ilgili her türlü doküman ve yorumu bu başlık altında biriktireceğiz.

Akın KURTOĞLU


Doğukan.
10 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:04

Caddeye uyum olur ama metrobüs yaya yolu kapalı olucak mı o cadde istanbulun en kalabalık caddelerinden birisi

En son Doğukan. tarafından Sal 16 Ekm 2007, 03:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ahmet Bengüer
10 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:11

Bu çok güzel bir çalışma olur benim merak ettiğim husus konu şudur peki metrobüs için yalıtılmış yol mu ayrılacak yoksa araçlar trafik içinde mi ilerleyecek.



metink
10 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:25

Minibus ve dolmuslar kaldirilirsa super olur!!

Fatih Can
10 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:33

Bu hat dolmuslarin ikamesi acisindan iyi olacaktir. Ancak cadde tek yon bu konuda ne yapilacak bilmiyorum. Cift yon mu olacak burasi acaba.

Marmaray, Kadikoy-Kartal, Uskudar-Umraniye rayli sistemlerini ana omurga olarak dusunursek bu ve minubus caddesi hatti ikincil hatlar olacaktir.

Daha sonra bu hatlar paralelde de birlestirilince orumcek agi ideal formuna kavusuruz. Anadolu gec de olsa cok daha planli yuruyecek.

Yalniz bolgeden bu hatta buyuk tepki olur caddeliler dokundurtmaz oraya bence.


zafer yenidünya

10 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:36

Artık daha fazla işkence çekmeyelim istanbulun kurtuluşunun metroya bağlı olduğunu unutmayalım ve yeraltında çalışalım bir defa yapalım temiz yapalım.

zafer-h.paşa



Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:37

Sahilyolunda ve minibüs caddesinde de Metrobüs hatları planlanıyor. Bu ikisinin arasında kalan ve her ikisine de eşit mesafede bulunan Bağdat Caddesi'nde metrobüs yapılması şart mı acaba? Bu caddeyi kullanan İETT hatları zaten günümüzde 7 adet (ring hatlar tek kabul edilmiştir)... (4, 16, 16D, 222, ER, FB ve GZ ringleri)

Akın KURTOĞLU


Enes Zengin
10 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 01:07

Bağdat Caddesi'nde çok fazla eğim söz konusu değil.metro veya tramvay yapılması daha mantıklı değil mi?Özellikle tramvay şehir estetiği açısından da hoş olur ama bu yolda nereye bunları nasıl sığdıracaksınız ki?Ayrıca hattın başlangıç ve bitiş noktaları neresidir?

Bağdat Caddesii'nin başından sonuna kadar bu hat planlanıyorsa çok gereksiz olur.insanlar sadece gezmek için bile bu yolu baştan sona yürüyorlar.eğer Kadıköy-Bostancı üzerinden sahilyolu boyunca Pendik veya Tuzla'yta kadar devam ederse iyi olabilir.


Necdet Cevahir
10 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 01:19

Böyle bir uygulamanın Bağdat Caddesi'nin bütün özelliğini kaybettireceğini düşünüyorum..Zaten geçen yılki kaldırım uygulamasından sonra bazı bölümlerde neredeyse bir şeridi kaldırarak kaldırıma ilave ettiler.
Şimdi birde ortadan veya sağ şeritten bir bölüm daha ayıracak olurlarsa bence hiç doğru olmayacak..
Sahil yolu ise dahada karışık.. Burada belki şerit ayrılabilir, ancak bunun fazladan ne gibi bir yarar sağlayacağı meçhul..Çünkü buradaki trafik akışı zaten cadde kadar kötü değil. Ama tek yönlü olduğu için Bostancı'ya giden metrobüsler mecburen Bağdat'tan dönüş yapacaklar..Bence en önemlisi minibüs cadedesine yapılacak bir iyileştirmedir. Bu cadde daha önemlidir..Yıllardır beklediğimiz aslında hızlı tramvay.. Ancak kısa vadede bunun gerçekleşmiyeceği belli. Bazı bölümlerde genişletme neredeyse imkansız gibi olsada belki bir çözüm bulunabilir. Bu bölgenin banliyö hattı gibi bir avantajı olmasına rağmen yakın gelecekte Marmaray çalışmaları nedeniyle seferlerin iptal edileceğinide göz önüne alırsak buraya acil bir önlem alınması gerekiyor.. Banliyö hattının günlük yolcu kapasitesinin neredeyse tamamı Kadıköy'e ulaşmak için minibüs caddesini kullanmak zorunda kalacaklar..
Karşı tarafta seferlere başladıktan sonra metrobüsün avantajlarını ve kolaylıklarını yaşayan arkadaşlar belki bu konuda bizlere daha aydınlatıcı şeyler söyleyebilirler. Ancak unutulmasınki orada Metrobüs geniş ve kendisine ayrılan özel yoldan gidiyor. Bunu Kadıköy yakasında uygulamak teknik açıdan biraz zor gibi geliyor bana..


Enes Zengin
10 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 01:21

Diğer bir soruda hızlı tren ve marmaray projesi bittikten sonna böyle bir projeye gerek olacak mı?

Birbirine çok yakın şekilde seyreden iki tane yüksek yolcu kapasitesine sahip hat olması yanlış değil mi?



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM