Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 13:15
[İST-A1.245] - İETT Yeni Otobüs Garajları İnşa Edecek



Alıntı:
İETT, 3 adet 300 otobüs kapasiteli garaj, 2 adet 200 otobüs kapasiteli garaj yapmayı hedefliyor.

Kaynak: www.ibb.gov.tr

İETT, 2 yıl içinde, kentiçinde toplam kapasiteleri 1300 araca ulaşan 5 yeni otobüs garajı inşa edecek. Adıgeçen yeni garajların muhtemel yerleri, bağlanacakları hatlar hakkındaki yorum ve önerilerle, bu konudaki çeşitli haberler, bu başlık altında biriktirilecektir.

Bugün itibarıyla İETT'nin garajları şöyle:


(Ayrıca, Pendik'te park garajı mevcut...)

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 13:30

Yeni garajlardan ikisi hakkında tahminim: Avcılar-Küçükçekmece yakınlarında bir garaj ve Cebeci-GOP-Küçükköy civarlarında da bir diğeri...

İlki, metrobüsler için istif alanı olur, ikincisi de 36, 37, 38, 39 ve civar serileri için yakın bir garaj görevini üstlenir.

Akın KURTOĞLU


Çağrı Tekin

11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 13:36

Zaten İETT'nin yeni yayınladığı stratejik planında ölü kilometreyi düşürmek de yer alıyordu, buna bağlı atılacak bir adım olarak yeni garajlar inşa edilecek. Yalnız yapılacak garajların yerini iyi hesaplamak gerekir. Özellikle Anadolu Yakası'nda Kurtköy civarına Avrupa'da da Avcılar taraflarına yapılacak garajlar şehrin yeni gelişen bölgelerinin artacak otobüs ihtiyacına destek vermelidir. Ayrıca yeni garajlar her türlü teknik imkandan yararlanabilir özellikte olmalıdır ki içerisinde sadece bir çeşit otobüs yer almasın, her marka otobüs garaklarda barınabilsin.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 13:45

İşin o boyutu biraz sorun aslında... Filo çeşitliliği ne kadar artarsa, bir garajın o oranda ek yatırıma ihtiyacı olur. Bunun en iyi çözümü; İETT'nin toplam filodaki araçlarını mümkün olabilen en az çeşide indirgemesinden geçer. Böylece, garaj adedi ne kadar artarsa artsın, mevcut filo sorunsuz bir şekilde bu istif alanlarına dağılabilir.

Akın KURTOĞLU


Doğukan.
11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 13:48

Yeni garajlar niye yapılıyor ki 500 Doğalgazlı otobüs geliyor diye mi bu garajlarda doğalgazlı otobüs için mi olucak



Çağrı Tekin

11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 14:00

Alıntı:
İşin o boyutu biraz sorun aslında... Filo çeşitliliği ne kadar artarsa, bir garajın o oranda ek yatırıma ihtiyacı olur. Bunun en iyi çözümü; İETT'nin toplam filodaki araçlarını mümkün olabilen en az çeşide indirgemesinden geçer. Böylece, garaj adedi ne kadar artarsa artsın, mevcut filo sorunsuz bir şekilde bu istif alanlarına dağılabilir.

Akın KURTOĞLU


Doğru, ama biz sık ve yoğun otobüs alımı yapamıyoruz. Aldıktan sonra en az beş sene geçiyor, aldığımız model artık üretimden çekilmiş oluyor. Şu anda filoda bulunan otobüslerden sadece citarolar ve DAF'lar üretiliyor, onlardan da alınacağını pek düşünmüyorum. Belki İETT doğalgazlı alımını citarolardan yana yaparsa filoda yine büyük benzerlik sağlanmış olur, şu anda ikaruslarda olduğu gibi. Ancak İETT kalkıp BMC'nin bir modelini alırsa çoğu garajda teknik ekip yetersizliği nedeniyle çalışamayacak bu otolar.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 14:00

Alıntı:
Yeni garajlar niye yapılıyor ki 500 Doğalgazlı otobüs geliyor diye mi

Yeni garajların toplam kapasitesi 1300... Yani, alınacak 500 doğalgazlı otobüsün tam 2.5 katından da fazla ek bir kapasite sunulacak... Bu alımla uzaktan-yakından bir alâkası yok...

Akın KURTOĞLU



Cem Telgeren
11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 14:01

Ölü kilometrenin azaltılması bakımından Avcılar tarafına bir park garajı şart. Ancak bence Avcılar tarafına giden otobüslerin park alanının Bakırköy, Şirinevler, Topkapı gibi mekezlere de yakın olabilmesi açısından örneğin Cennet Mahallesi gibi nispeten daha orta bir noktaya inşa edilmesi daha uygun olacaktır.

Boğazlar bölgesine gelince giderek daha önemli bir atarma mekezi haline gelen Sarıyer taraflarına da bir park alanı düşünülebilir.


a.çetin
11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 14:23

Avcılar da İETT nin Cihangir mah. son durakta (76B,76o,76T,141,147) hatlarının başduraklarında baya büyük bir boş alan var hem E5'e yakınlığıda yaklaşık 5 dakika arası beylikdüzü,esenyurt,bahçeşehir ve büyükçekmece mevkiinede yakın bu alan düşünülebilir...

Ahmet Bengüer
11 yıl önce - Cmt 13 Ekm 2007, 16:18

Alıntı:
Yeni garajlardan ikisi hakkında tahminim: Avcılar-Küçükçekmece yakınlarında bir garaj ve Cebeci-GOP-Küçükköy civarlarında da bir diğeri...

İlki, metrobüsler için istif alanı olur, ikincisi de 36, 37, 38, 39 ve civar serileri için yakın bir garaj görevini üstlenir.

Akın KURTOĞLU


Akın üstad evet doğrudur Cebeci Mah. de bulunan İstanbul Halk Ekmek Fabrikasının yakınlarında bir otobüs garajının yapımı kesinleşmemekle beraber doğrudur bu bölgeye bir aksilik olmazsa bir garaj yapılacaktır.Kapasitesi muhtemelen 300 otobüslük olacaktır.



ANA SAYFA -> ULAŞIM