Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Mustafa Can Karakus
14 yıl önce - Prş 11 Ekm 2007, 22:57
[İST-F2.87] - İstanbul'a Hergün 3.5 Kilometre Yol Yapılmalı



İstanbul'un Trafik Kâbusu Bitmez
Trafik çilesinin çözülmesi için her gün 3.5 kilometre yol yapılmalı...

Bu sözler İETT genel müdürü tarafından sabah gazetesinin yaptığı röpörtajda söylendi buyrun devamını okuyun:

İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, toplu taşıma sorununun otobüs sayısını artırarak çözmenin mümkün ve mantıklı olmadığını söyledi "Merkez-çevre ulaşımı metro, tramvayla olmalı" diyen Öztürk, İETT'nin yalnız sur içinde çalışması için pilot uygulamaya geçileceğini belirtti..
İstanbul trafiğinin can damarı İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT) her gün 9 bin duraktan aldığı 1 milyon 700 bin yolcuyu taşıyor. Mevcut koşullarda, İETT'nin 'iskeleti' sayıları özel halk otobüsleriyle birlikte 5 bini bulan otobüsler gibi gözükse de, Genel Müdür Mehmet Öztürk, "Bir metropolün toplu taşıma sorununun sadece otobüs sayısını artırarak çözüleceğine inanmıyorum" diyor ve ana stratejilerinin metro, tünel, metrobüs gibi alternatif ulaşım araçlarına yatırım yapmak olduğunu vurguluyor. "Sorunun çözümü diğer gelişmiş metropollerde olduğu gibi İstanbul'u zonlara (bölgelere) bölmek" diyen Öztürk'e göre, otobüsler merkez ile çevre arasındaki ulaşımın aracı olmamalı. Yani, günbegün sınırlarını zorlayarak büyüyen İstanbul'un her köşesinden merkezi noktalara otobüs koymak sorunu çözmediği gibi karmaşıklaştırıyor. Beylikdüzü, Bahçeşehir, Ataşehir gibi uydukentlerdeki inşaatçılar ve belediyelerin son 3 yıldır otobüs talebiyle 'kapılarını aşındırdığını' anlatan Öztürk, "Sadece bu talepleri karşılamak için bile otobüs sayısı 16 bine çıkmalı. Ama bence doğru olan bu değil" diyor.

İETT SUR İÇİNDE ÇALIŞSIN

Öztürk'ün yabancı metropollerdeki örnekleri inceleyerek geliştirdiği 'zon' projesinde, İstanbul 372 bölgeye ayrılmış. Önümüzdeki ay Beylikdüzü, Bahçeşehir gibi pilot olarak seçtikleri birkaç bölgede uygulamaya başlayacaklarını dile getiren Öztürk, bu bölgeler içindeki ulaşım otobüsler aracılığıyla sağlansa da, uydukentlerden merkeze geliş için diğer araçlarla entegrasyonun sağlanacağını belirtiyor. "Bu sistem banliyö mantığıyla çalışacak" diye konuşan Öztürk, denemesine başlanacak olan projeyi ve yola çıkış mantığını şöyle anlatıyor: "İstanbul'da çevreyolları ve ana arterlerde her gün 2.5 milyon insan taşınıyor. Bu yollarda tam bir araç nehri oluşuyor. Bu kadar yoğun bir taşıma süreci sadece otobüsle olmaz, bizim ağırlık vermek istediğimiz daha çok metro yatırımları ve tünel yollar. İETT sadece sur içine çalışsın istiyoruz. İstanbul geliştikçe buralara otobüs taşımanın bir anlamı yok. Sur dışında kalan bölgelerde yerel taşıma otoriteleri kurulsun, bunlar kendi içindeki ulaşımı sağlasın. İETT olarak biz sadece denetleyici ve koordine edici bir role sahip olalım. Otobüsler merkez dışı bölgelerdeki ulaşımı sağlasın, ama merkez ile çevre arasındaki ulaşımı metrobüs, tramvay gibi farklı araçlarla tamamlayalım. Büyük metropollerdeki banliyö mantığını işletelim. Bana göre, bunun için de metro, tramvay gibi araçlara yatırım yapılmalı."

ÇÖZÜM İÇİN HER GÜN 3.5 KİLOMETRELİK YOL YAPILMASI GEREK

Mehmet Öztürk, İstanbul'da doğru düzgün bir yol envanteri bile olmadığını dile getirerek, şunları söylüyor: "Maalesef ne kadar yolumuz var bilmiyoruz. Artı, her gün 640 adet yeni araç trafiğe giriyor, bu her gün 3.5 kilometrelik yeni yol yapılması gerek demek. Böyle bir bütçe, böyle bir zaman mümkün değil." Öztürk, İETT'nin 2006 yılı bütçesinin 2.06 katrilyon olduğunu söyleyerek, bunun 980 trilyonunun yatırımlara ayrıldığını belirtiyor. Yatırımların ağırlıklı bir kısmının da metroya yönlendirildiğini vurgulayan Öztürk, "76 kilometre olan metronun boyu Temmuz 2008'de 216 olacak. 25-30 yıl içinde bunun 505 kilometre olması lazım" diye konuşuyor.

BULUT SINIRDA BİTİYOR

Öztürk, otobüslerin çevreye yol açabileceği zararlara da işaret ederek, bir anısını şöyle anlatıyor: "Pilot arkadaşlar bize anlatıyor: Bulgaristan'dan gelirken havadaki bulutlar Türkiye sınırında bitiyor diye. Neden? Çünkü havadaki emisyon oranından bulut barınamıyor. Komplo teorisyeni olsak ve bilmesek diyeceğiz ki 'Büyük güçler bunu engelliyor', ama durum ortada."


Cemoli D18
8 yıl önce - Pzr 20 Ekm 2013, 14:36

Alıntı:
YENİ YOLLAR ŞART
Şehircilik Uzmanı Prof. Dr. Recep Bozlağan, İstanbul trafiğinin günbegün arttığını ve İstanbul’a yeni yolların inşa edilmesi gerektiğini belirtti. Bozlağan sözlerine şöyle devam etti: 'Çünkü gayri safi milli hasıla üç kat arttı. Buna paralel olarak İstanbul’daki araç sahipliği iki kat arttı. Hem de şehir olağanüstü büyüdüğü için trafik bu hale geldi. Bütün bunları dikkate aldığımızda şehirdeki trafik yoğunluğu üst seviyelere çıkıyor. Elimizi vicdanımıza koyalım; İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul için ciddi yatırımlar yapıyor. Yeni metro hatları geldi. Yeni köprü yapılıyor. Ama buna karşı büyük bir muhalefet var. Belirli bir kesim trafikten şikâyet ediyor, eleştiriyor ama aynı kişiler trafiğin azaltılması için yapılan yeni projelere de muhalefet ediyor.'


http://www.ensonhaber.com/istanbul-trafigine-7-co ...10-19.html

Yeni yollar yapılmalı.
Var olan ana caddeler genişletilse tıraşlansa o bile yetecek.
Ana caddedeki araçların parklarına cezai uygulama yapılsa keşke.

Her gün bu kadar km yol yapılmasına gerek yok.
Ulaşım sadece belli başlı yerlerden sağlanmasın.
Alternatifler çoğaltılsın.
Caddeler veya araçlar için özerk yollar yapılsın.
İlla bir yerden bir yere gitmek için E-5 veya TEM olmazsa olmazımız olmasın.
Bir çok yere çıkış ve verilen bu çıkışlardan akıcı trafik olan yeni yollar yapılsın.


ANA SAYFA -> ULAŞIM