Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ahmet Kemal Senpolat
14 yıl önce - Prş 11 Ekm 2007, 14:00
İstanbul Levent Metrosu, bilet gişelerinin olduğu kata yapılamaz mıydı?



Bu kadar derine metro yapılmasını ben hala anlayabilmiş değilim..

hele kimi yerler o kadar gereksiz yapılmış ki..özellikle taksim gezi tarafına çıkan upuzun yol...

metro o katta olsaydı olamaz mıydı ? bana sanki israfmış gibi geliyor daha derine yapmak..

bunun teknik açıklamasını bilen var mı ?

bu arada bu derinlik için harcanan zamana ve paraya kaç istasyon daha yapılırdı ? tepebaşı bile hala açılamadı..

neden bu kadar derinde trenler ?


Enes A.
14 yıl önce - Prş 11 Ekm 2007, 14:51

İstanbul bazı şehirler gibi düz olmadığı için ve kot farkı denilen topoğrafik bazı durumlar söz konusu olduğu için metro İstanbul'da Ankara'daki gibi 3-5 metre derine ypaılamıyor malesef.Daha teknik açıklamalar için sağ üst köşedeki "sitede ara" seçeneğini kullanaiblirsiniz.

Ayrıca başlıkta gereksiz yakında kilitlenir zaten.


Ahmet Kemal Senpolat
14 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 20:26

aslında bu metroda anlamadığım başka saçmalıklarda var..

basit mühendislik bilgileri ile çözümlenebilecek şeyler belki.

örneğin

kabataş füniküleri neden taksim istasyonunda mevcut metroya yakın bir yerde durmuyor..? böyle inşa etmek daha kolay olmaz mıydı ? daha az kot farkı olacaktı belki ve aktarma yapmak için bir istasyon boyu yürünmek zorunda kalınmayacaktı..!!!!

belediyenin en sevdiği iş özellikle birbiri ile koordinasyonu olmayan ulaşım araçlarındaki mesafenin yolcuya zorla katettirilmesi..

aynı sistem yusufpaşa istasyonu ile hafif tramvay arasında da var...

neden koordinasyon yok ?

neden bilet gişelerinin olduğu katta değil trenler ?

mantıklı açıklama lütfen ???


Erdemli Salih

14 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 20:45

sn Ahmet Bey daha düne kadar otobüs duraklarında,soğuk altında dakikalarca otobüs bekleyip,otobüs geldiğinde de doluluğundan dolayı binemediğimiz günleri unutmadan.Bu sistemleri düşünüp,planlayıp faaliyete geçiren insanlara,kurumlara teşekkür etmemiz gerekir bence.
Eleştirirken de yapıcı eleştirip,olurda bu insanlardan biri okursa yazınızı(fikirlerinizi) bunu mantıklı bulup uygulayacakları cinsten yazmanız bence çok daha mantıklı olurdu.

Metro niye o kadar derin.Bunu kime sorarsanız sorun cevabı aynı olur heralde.
Kot farkı var,yeraltında da bir çok yapı var (kanalizasyon giderleri,ptt kabloları,elk. kabloları,ve...),ayrıca istanbul çok eski bir şehir adımınızı attığınız her metrenin altında başka bir dünya var(tarihi eserler)
Bunları düşünüp metroyu o kadar derin yapmışlardır tabiki.Düşünün aşağı yukarı engebelele dolu bir metro sistemi ne kadar saçma olurdu.

Finüküler'e gelince siz heralde taksim metrosundan finükülere geçiyorsunuz sürekli.
Peki bide şöyle düşünün: Finüküler sistemi aşağıda hemen metro çıkışında olsa idi ( o zaman finüküler olmazdı zaten) sizde hergün taksim meydanından binseydiniz sisteme.O zamanda ''böyle saçma sistemmi olur hergün ben 2 kat aşağıya inmek zorundamıyım,bu kadar derine yapılmaz ki bu sistem'' diye yazacaktınız şu an

Yani sizin şikaye ettiğiniz durumdan memnun olanlar da mevcut o yüzden şikayetiniz yersiz bence.

Yusufpaşa ile aksaray metrosu niye uzak ?

Ne yapsaydı yapanlar cadde üzerindeki han ve dükkanları istimlak mı etselerdi?
Eğer orada sizin işyeriniz olsa bu durumu istermiydiniz?
Bence mevcut olan metro,tramvay,finiküler,metrobüs ve iett hatlarını kullanıp eskiyi düşünüp bu günümüze şükredelim.

Ve bunları yapanlar'yapıcı fikirler verelim,tartışmalar yapıcı olsun bence.

Ve daha nice yeni hatlar ve yeni sistemlerle tanışmayı dileyelim


Ahmet Kemal Senpolat
14 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 20:58

kusura bakmayın böyle birbiri ile entegresyonu olmayan sistem için teşekkür edemem.

siz diyorsunuz ki "ölümü göstereyim vebaya razı olun"

ben asla bu anlayışı kaubl etmiyorum.

bu son yıllarda türkyeye yerleşen " çalıyorlar kardeşim ama en azından hizmet yapıyorlar" arabesk politikacı seçilmesi anlayışı

istanbulu karayoluna mahkum et sonra da 3.köprüyü de çözüm göster gibi bir şey sizin savunduğunuz..3. yü yapana da teşekkür edeceğim sonra da örneğin bu bakış açısıyla..

zamanında demirel mi ne demişti bize plan değil pilav lazım diye...

aslında memlekette tüm yapılanlar bunun bir parçası...herkese iş var...ama ortada plan proje yok...

alın bir örnek daha :

taksim metrosunun heykele doğru olançıkışı neden tam caddenin önüne çıkıyor. o yöne çıkanların büyük çoğunluğunun istiklal caddesi istikametine gideceği belli..aşağıdan bir tünelle kara yoluna müdahele etmeden doğrudan meydana çıkılabilir yukarıdaki trafik akışı da engellenmezdi...zaten kuralları dinleyen yok da....hani bir çıkış oraya doğru verilemez miydi ?

ya da taksim gibi merkezi bir istasyon neden gayrettepe gibi devasa yapılamaz da basık yapılır...

konu arkeoloji ise eğer o zaman tarihi yarımadanın içine inadına metro - deniz otobüsü ve bunu pompalayan taşıt sokmak imar vermek hatadır. taksim levent bölgesinde arkeolojik bir şey olduğunu sanmıyorum. en azından olasılığı düşük



özetle ,

vebaya da razı değilim ölüme de.

planlı projeli ileriye görecek projeler istiyorum.



Erdemli Salih

14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 22:27

Alıntı:
taksim metrosunun heykele doğru olançıkışı neden tam caddenin önüne çıkıyor. o yöne çıkanların büyük çoğunluğunun istiklal caddesi istikametine gideceği belli..aşağıdan bir tünelle kara yoluna müdahele etmeden doğrudan meydana çıkılabilir yukarıdaki trafik akışı da engellenmezdi...zaten kuralları dinleyen yok da....hani bir çıkış oraya doğru verilemez miydi ?


Sizde iyi eleştiriyosunuz valla Bi diyorsunuz ki neden o kadar derin,neden o kadar yol yürüyoruz,bir de diyorsunuz ki neden o çıkış daha ileriden verilmedi.Eğer daha ileride olsaydı o zaman da neden böyle oldu,niye bu kadar yol yürümek zorundamıyım diyecektiniz.

Arkeolojik sebepler yok diyorsunuz da Z.burnu gibi yeni yerleşim yerinden mi bahsediyorsunuz.

Unutmadan sizin eleştrilerinizi duymuş olacaklar İstiklal caddesine araç sokmama planları yapılıyor aylardır duymuşsunuzdur

Yarım adaya araç sokulmasın,imar verilmesin diyorsunuz ama istanbul'un kalbi bu yarım ada da atıyor bunu da unutuyorsunuz gibi geliyor.Eğer işiniz yarım ada da olsa hiç bir ulaşım aracı olmasa ne yapardınız acaba...?


Arda Alkaya
14 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 00:05

Alıntı:
hele kimi yerler o kadar gereksiz yapılmış ki..özellikle taksim gezi tarafına çıkan upuzun yol...

metro o katta olsaydı olamaz mıydı ? bana sanki israfmış gibi geliyor daha derine yapmak..


Taksim metro istasyonunun derin olduğu gerçektir. Ancak, daha yukarı yapılması imkansızdır. Çünkü metro Taksim'den Şişhane yönüne devam ediyor. Eğer metro yüzeye yakın olsaydı. Tepebaşı'ndaki yokuşu geçemezdi. Raylı araçlar eğimi fazla yerlerde kullanılamaz. Eğimi azaltmak için Osmanbey-Taksim arası eğimli yapılarak daha ilerdeki eğim azaltılmıştır.

Alıntı:
taksim metrosunun heykele doğru olançıkışı neden tam caddenin önüne çıkıyor. o yöne çıkanların büyük çoğunluğunun istiklal caddesi istikametine gideceği belli..aşağıdan bir tünelle kara yoluna müdahele etmeden doğrudan meydana çıkılabilir yukarıdaki trafik akışı da engellenmezdi...zaten kuralları dinleyen yok da....hani bir çıkış oraya doğru verilemez miydi ?

Bu konuda çok haklısınız. Bir kaç kez yurtdışında bulunma şansım oldu. En çok dikkatimi çeken yurtdışındaki meydanların sakinliği ve sessizliğiydi. Düşünelim Taksim metro istasyonunu kim kullanır? 1 İstiklal Caddesinden gelenler, 2 Gümüşsuyu tarafından gelenler, 3 Elmadağ, gezi parkı tarafından gelenler. Gezi parkı-Elmadağ için çözüm düşünülmüş ama aynı şeyi İstiklal Caddesi ve Gümüşsuyu için söyleyemeyiz. Metrodan çıkınca eğer istikametiniz İstiklal Caddesi ya da Gümüşsuyu ise mutlaka trafik ile boğuşmak zorundasınız. Eğer İstiklal Caddesinin başladığı yere ve AKM'nin yakınına giriş yapılsaydı daha mantıklı olurdu diye düşünüyorum. Böylece daha sakin bir meydanımız olurdu. Hatta ben otobüs duraklarının kaldırılmasını bile düşünüyorum.


Mehmet KELEŞ

14 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 03:11

Taksim metrosunun neden derin olduğunun en önemli nedeni, eğimdir. Raylı sistem araçlarının en önemli dezavantajı olan tekerlek sürtünmesinin az olması, trenleri hareket ettirirken az enerji harcayarak yürümesini sağlıyor, fakat bunun dezavantajı tekerleğin ray yüzeyinde çok az bir noktadan bastığı ve iki tarafın demir olması sürtünmeyi oldukça azaltıyor. Azalan sürtünme trenlerin rampa yukarı çıkması için gereken ivmelenmeye yeterli olamıyor. Raylı sistem araçları en fazla % 3-4 lük rampaların fazlasına tırmanamıyor. Dolayısıyla trenin kat ettiği yolun engebeli kısımlarının düzlem olarak aşağı alınıp projelendiriliyor. Taksim metrosunun derin olmasının diğer tali nedenleri zaten yukarıda arkadaşlar tarafından bahsedilmiş.
İstanbulda maalesef bu işe çok geç kaldığımız için yurt dışı ile karşılaştıramıyoruz.
Yurt dışında planlanan metrolar nerdeyse şehir gelişiminden tamamen önce yapılmış, ve topoğrafya istanbulda onlar kadar namüsait değildir.
Paris metrosu, berlin, münih, hamburg, londra, viyana, v.s. çok müsait metropollerdir ve planlamalı çok iyi yapılmıştır.
Mesela Berlin metrosunun nerdeyse tamamı, geniş ana caddelerin altındadır ve bir merdivenle inebilirsiniz hakeza viyana, münih v.s.
İstanbula plan proje çok geç kalmıştır. Bu işler konuşulması kadar kolay değildir.
Örneğin; marmaray çalışmasınada yenikapı'da çok büyük problemeler vardır. Hakeza üsküdarda, taksim-yenikapı hattının kazılarında, aksaray -yenikapı nerdeyse kazma kürekle çalışılmaktadır sebep arkeoloji. Unicef gelip kontrol etmektedir. Kazının başında 24 saat nöbet tutmaktadır. Bu arkadaşlara hadi ordan deseniz hemen sizi dünya mirasından çıkarırım bir tane turist gelmez deyip aba altından sopa göstermektedirler. Arkadaşım bu işler gerçekten kolay değil.
İstanbulda artık planlar mevcut şehire göre yapılmaktadır.
Şehirin topyekün planlaması zamanı çoktan geçmiştir.
Diğer yönden TAKSİM heykel çıkışına bende katılıyorum.


En son Mehmet KELEŞ tarafından Çrş 19 Arl 2007, 20:55 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 12:25
Metro'nun derinliği


Alıntı:
Bu kadar derine metro yapılmasını ben hala anlayabilmiş değilim..

hele kimi yerler o kadar gereksiz yapılmış ki..özellikle taksim gezi tarafına çıkan upuzun yol...

metro o katta olsaydı olamaz mıydı ? bana sanki israfmış gibi geliyor daha derine yapmak..

bunun teknik açıklamasını bilen var mı ?


Teknik açıklamaları konunun uzmanı olan kişiler gayet güzel yapmışlar.
Benim bu başlık ile ilgili olarak söyleyebileceğim özetle şudur;
Metro, bilet gişelerinin olduğu kata yapılamaz, çünki inşaat bitmiş olup hat 7 yıldır çalışmaktadır,
bütün projeyi sil baştan ele alıp Metro'yu bir kat yukarı çıkaramıyacağımıza göre bu tartışmayı yapmamızın bir anlamı yoktur.


Ahmet Kemal Şenpolat
14 yıl önce - Cmt 05 Oca 2008, 17:22

tartışmayı belki yapmanın anlamı yok ama burada öngörülemeyen bir şey sanki atlanmış ya da 21.yy teknolojisi ile bunun neden üstesinden gelememişiz diye hayıflanıyorum ..

yoksa amacım her şeye muhalaefet etmek değil

kaldıki bunu herkes söylüyor...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM