Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 06 Ekm 2007, 20:53
İstanbul tramvayında biniş ve inişlerin ayrı platformlardan yapılması üzerine düşünceler



Bilhassa zirve saatlerde cadde tramvaylarında araçlara biniş ve inişlerde birtakım sıkıntılar yaşanıyor. Yolcu yoğunluğundan dolayı kapılar önünde yığılmalar oluyor ve bazı densizler, içeridekilerin inmesini beklemeden kapılara hücum ediyorlar. Bu durumun bir düzene sokulması amacıyla, Cadde Tramvayı hattında, alanın imkân verdiği istasyonlarda biniş ve inişlerin ayrı platformlardan yapılmasının denenmesi taraftarıyım.

Pilot olarak seçilebilecek; Fındıkzade, Sirkeci ve Fındıklı istasyonlarında, varolan platformlara birtakım eklemeler yapılarak, iki hat arasında ortada kalan kısma ek bir platform (tekli platfomu olan yerlerde ise her iki yanına birer ek) inşa edilerek, binişlerin kenarlardan, inişlerin ise ortada ve ortak olarak kullanılacak platformdan yapılması; hem istasyonlardaki bekleme süresini yarıyarıya azaltacak, hem de halkın düzen içinde araca binmesini ya da aracı terketmesini sağlayacaktır.

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
14 yıl önce - Cmt 06 Ekm 2007, 21:07

Kabataş istasyonu aslında pilot olarak seçilmesi gerekecek istasyonların başında geliyor.Ama ismi burda yazılmamış.Kabataş istasyonu için . yola (deniz tarafı) Bir indirme peronu yapılabilir.ve araç kapıları açtıgında makinist anos yaparak otobus ve vapura binecek yolcular sag taraftan Finüküler hattına gidecek yolcuların sol kapıdan cıkması gerekmektedir. diye anons yaparak yolcuları uyarır.

Resim kaliteli degil arşivimden anca böyle bir şey bulabildim.






(+)


Doğukan.
14 yıl önce - Cmt 06 Ekm 2007, 21:27

Uğur abi doğru söylüyor katılıyorum kabataş istasyonu vapur iskelesiyle birleşmeliydi deniz tarafında olmalıydı ancak bu trafiği sıkıştırırdı sonuçta tramvay yolu ile araç yolu keskinleşmesi gerekiyordu

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 06 Ekm 2007, 22:34

Bizim anlatmak istediğimiz; pilot olarak uygulanması kolay olacak ve herhangi bir entegrasyon noktasında bulunmayan istasyonların seçiminden ibaret... Direkt olarak Kabataş gibi bir merkezde uygulamaya kalkılırsa, sonu ne olur, baştan kestirmek güç... Ama, Fındıkzade, Fındıklı gibi ara istasyonlarda ya da Sirkeci gibi ikinci dereceden bir aktarma istasyonunun platformlarında denenmesi çok daha kolay...

Alıntı:
...araç kapıları açtıgında makinist anos yaparak otobus ve vapura binecek yolcular sag taraftan Finüküler hattına gidecek yolcuların sol kapıdan cıkması gerekmektedir. diye anons yaparak...

Uğur'un düşüncesinde ise karşı cepheli kapılar aynı anda, karşılıklı inişler için kullanılıyor. Ama burada anlatılmak istenen sistem bu değil: Kapıların ayrı ayrı iniş ve binişlere ayrılması üzerine...

(+)

Üçlü platform çalışmasında, 1. ve 3. platformlar yalnızca girişlere, ortadaki ve ortak kullanılacak olan 2 numaralı olanı ise sadece çıkışlar için rezerve ediliyor...

(+)

Araç yanaştığı zaman, açılan kapılardan yolcular biniyorlar, karşılarına denk gelen cephedeki kapılardansa inişler gerçekleştiriliyor. Böylelikle, istasyondaki ortalama 20-35 saniyelik bekleme süreleri %50 oranında aşağıya çekliyor ve ortalama; 15 saniye civarlarında şekilleniyor...

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
14 yıl önce - Cmt 06 Ekm 2007, 22:39

Birde şöyle bir sorun var bizim insanımız.her ne kadar indirme peronu olsada Sirkecide oldugu gibi diger kapıların açılmasını bekler ve binen yolcuların üzerine dogru iner.



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 06 Ekm 2007, 22:45

Turnikeleri tek yönlü ayarlanırsa, mecburen olması gereken yerden inip-binerler onlar da...
Şehr-Istanbul'da yaşamaya alışmaları gerekiyor artık...

Akın KURTOĞLU


mustafa mavi

14 yıl önce - Pzr 07 Ekm 2007, 02:00

Akın bey,
bu konuyu açmakla çok iyi etmişsiniz ve düşüncelerime tercuman olmuşsunuz,başka bir konuda belirtmiştim,ek platform yapılmadan bile uygulanabilir bu sistem çünkü araçlar alçak tabanlı,zorluk yaşanacağını sanmıyorum...


abhazyalı ugur
14 yıl önce - Pzr 07 Ekm 2007, 02:19

Alıntı:
Akın bey,
bu konuyu açmakla çok iyi etmişsiniz ve düşüncelerime tercuman olmuşsunuz,başka bir konuda belirtmiştim,ek platform yapılmadan bile uygulanabilir bu sistem çünkü araçlar alçak tabanlı,zorluk yaşanacağını sanmıyorum...

Araç alçak tabanlı olsada 30 cm yüksekligi var buda yaşlı ve özürlüler için uygun olmaz.


ümit 806

14 yıl önce - Pzr 07 Ekm 2007, 02:22

Aslında bu sistemi Cadde Tramvayı'ndan önce İETT şöförleri denedi ve başarılı da oldu Çok kalabalık saatlerde İETT şöförleri duraktan bir 50 metre geride kapıları açar inecekleri indirir ve durakta da sadece ön kapıyı açarak hem akbil/bilet kaçağını, hem de orta kapılardan binmeye çalışanlar nedeni ile inemeyen, hareketlerde aksamaya yol açan yolcuların oluşturduğu fazladan zaman kaybını engeller. Bu aşamadan sonra baskılara dayanamayıp (kaptan orta kapıyı aç da oradan binek) diğer kapıları açsa bile bu kapılardan sadece biniş yönünde yolcu akışı olduğu için zaman kaybı da az olur. Sabahları 127 Kadıköy Topkapı hattı Astsubay Okulu durağı'nda hep bu şekilde çalışır.

mustafa mavi

14 yıl önce - Pzr 07 Ekm 2007, 02:22

Alıntı:
Araç alçak tabanlı olsada 30 cm yüksekligi var buda yaşlı ve özürlüler için uygun olmaz


yaşanacak problem ancak metrobüs duraklarındaki kadar olacaktır malum orada da şöförler bir türlü durağa yanaşmıyorlar mecburen duraktan önce yere iniyoruz...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM