Ana Sayfa  



Enes Zengin




Çrş 12 Arl 2007, 00:46  

133T hattında ikarus çalışmasının akıl ve mantıkla bağdaşır bir yanı yok.

Araçlar için hiçbir şekilde zorluğu olmayan bir hat, herhangi bir tehlikeli durumda söz konusu değil ama yıllardır ne kadar eski araba varsa bu hatta çalışıyor.

Ayrıca bir hattın citaro alması için ne yapması gerekiyor?Bunun belirli bir kıstası var mı?


En son Enes Zengin tarafından Çrş 12 Arl 2007, 00:47 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
abdullah37




Çrş 12 Arl 2007, 00:46  

Alıntı:
İstanbulun incisi boğazda 15-ÜSKÜDAR-BEYKOZ hattına yapılan haksızlık zaten,insanı sinir harbine sokacak şekilde,sanki burdakiler gevur.


Tamamen doğru bir tespit İETT'ye göre Beykoz İlçesi İstanbul sınırları içinde yer almıyor...


 mesajı beğendiniz mi?
mustafaşimşek



Çrş 12 Arl 2007, 00:51  

Gerçekten bu kadar rezillik olmaz.Beykoz ilçesinde yaşayan vatandaşlara yapılan bu ayıbı İETT daha ne kadar sürdürecek? Artık bu konu ayıp olmaktan çıktı büyük bir kepazeliğe,rezilliğe dönüştü.10 senedir bu ilçeye citaroyu geçtim tek bir O 345 gönderilmedi.Bu ilçeyle İETT'nin ne sorunu ne alıp veremediği var?

 mesajı beğendiniz mi?
hüseyin avni



Çrş 12 Arl 2007, 01:38  

İ.E.T.T.nin yenilenmesi gereken hatlar ve nedenleri başlığı neden silinip,buraya aktarıldı,genelde anadolu yakasına yapılan haksızlıklar konuşuluyor,çünkü en sıkıntılı bölge burası,istanbulun bir parçası olarak görünmüyor,madem öle kocaeli büyükşehir belediyesine devredilsinde,iyice rezil olsunlar.

 mesajı beğendiniz mi?: -2
Ufuk Şanver




Çrş 12 Arl 2007, 02:20  

Beykoz bu başlıkla alakalı değil.

Yeni otobüs mevzusuna gelince E-5 ten mercedes ,Pendik ten ,Şekerden(16S),Yakacıktan,Kartal dan(kadıköy istikametine) merecdes çalışır ama bu grubun tam ortasındaki Kurfalı ya ful ikarus çalışır.
Peki bu bir ulaşım sorunu mudur?Tabii ki hayır.Zaten pazar hariç Kadıköy den ulaşım sorun değil.

Sorun Kurfalı dan Pendik e ve Kartal a ulaşım da.Kadıköy e 15 dakikada bir araba varken Kartal a sadece 30 dak. bir çalışan belde midibüsleri var.Üstelik bunların son seferi mahalleden 19.00 da Kartal dan 20.00 de.Sabah 7.00 den önce çalışmazlar.

Bunun haricinde bu güzergahlar minibüslere emanet.Onlar da akşam dolmadan(yani ayakta yolcu almadan) kalkmazlar.Geçen 21.45 te bindim Kartal dan 22.22 gibi kalktı.Pek çok aksta İETT çalışmaz.
Mesela Şekersuya ,Gözdağı na,Çınardere ye Kartal dan veya Pendik ten gitmek istesiniz mecbur minibüsle gidebilirsiniz. Ancak Pendik minibüslerini ise yazmıyorum.O kadar dandikler ki aşırı kötü havalar hariç hiç kullanmam.Yürürüm onun yerine çünkü yürüyünce minibüsten daha hızlı gidiyorsunuz

Pendik-Y.bağlar-kurfalı-yakacık-aydos(plevne cad. geçişli) gibi çok önemli ,müthiş potansiyele sahip ve minibüsçüler tarafından kapışılmamış bir güzergahtan neden araç çalışmaz;o da ayrı bir konu.
Harem-Gebze minibüslerinin deli gibi yolcu taşıdığı Pendik Köprü-Kartal Köprü arasındaki yanyolda çalışan
tek hat 18P yi iptal ederek sağolsun İETT burnumuzun dibindeki E-5 ten bizi mahrum bıraktı.
Bu bölgede bulunan onlarca fabrika,teknik servis,bir banka genel müdürlüğü,bir bankanın operasyon müdürlüğü ve bir telekom şirketinin müdürlüğü(Klinger,Kartal Un fab.,Fiat servisi,Türkiye Finans,Şekerbank,Vodafone)İETT için yeterli potansiyel taşımıyor(!) olsa gerek ki bu yanyolda hiçbir otobüs çalışmıyor.
Her ne kadar belediye başkanı sahil yolundaki direklere astırdığı levhalarla Kartal ı " İstanbul un yeni merkezi" ilan ettiyse de ilçe içi ulaşım kaliteli ve güleryüzlü(!) minibüs ve belde ÖHOlara emanet.
Böyle olunca sayın başkanımızın bu söylemine insanlar gülüyorlar

iyi akşamlar


En son Ufuk Şanver tarafından Çrş 12 Arl 2007, 02:24 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
CUMHUR ARSLAN



Çrş 12 Arl 2007, 03:46  

Enes arkadaşım demiş ki;

Alıntı:
133T hattında ikarus çalışmasının akıl ve mantıkla bağdaşır bir yanı yok.

Araçlar için hiçbir şekilde zorluğu olmayan bir hat, herhangi bir tehlikeli durumda söz konusu değil ama yıllardır ne kadar eski araba varsa bu hatta çalışıyor.

Ayrıca bir hattın citaro alması için ne yapması gerekiyor?Bunun belirli bir kıstası var mı?



bu mesajına aynen katılıyor ve bende aynı duruma isyan ediyorum.
133 T Alt Bostancı - Tuzla hattında ne kadar eski döküntü İkarus varsa; hepsi bu hatta kullanılıyor. kaldıki bir diğer gözlemim kaynarca'dan geçen tüm İETT otobüsleri İkarus nedense?

133 T Alt bostancı - Tuzla hattı genelde yolcu sikülasyonu olarak aşırı durumların belli saatler dışında (genelde mesai saatleri başlangıç ve sonu) yaşanmadığı;
buna karşılık gidilen mesafe itibari ile uzun bir hat olması vede bu hatta ikarusların oturma düzenleri, koltuk sayısının yetersizliği; aracın yolculuk için sunduğu kalitenin alt düzeyde oluşu iniş biniş mahallerinin yapısı ve gürültüsü gibi birçok olumsuz husus göz önüne alındığında;
bu hattı kullanan insanlar için bu noktada problemli olan bir hattır.

bu hattı genelde öğrenciler, işyeri tuzla tarafında olanlar ve bölgede hizmet veren kamu kurum ve kuruluşlarına işi düşen insanlar kullanmaktadırlar.

belli saatler dışında yolcu sayısı makul düzeyde olmasına karşılık;
bir diğer en önemli sorun hatta eski elden geçmemiş yada elden geçmiş ancak eski oturma düzenine sadık kalınmış ikarus verilmişse birçok insan gereksiz yere ayakta yolculuk etmektedir.

ayrıca bence çok önemli olan şu durumuda bilgi ve görüşlerinize sunmak istiyorum.;

bu hattı sadece Tuzla'ya yada Tuzladan Bostancıya giden insanlar kullanmıyor. 133 T nin güzergahında kaynarca yolu üzerinde Pendik Sigorta Müdürlüğü durağı da mevcut; zaman zaman bu durağı;
anılan sigorta müdürlüğüne iş kazası geçiren yada hastalık ödemesi almak için kuruma gelen insanlarda bu güzergah üzerindeki sadece 133 T değil diğer otobüs hatlarında tahsisli araçları daha doğrusu İkarusları kullanmak zorunda kalıyorlar.

ama ne yazıkki sadece 133 T değil kaynarcaya giden tüm otobüsler İkarus olunca; İkaruslar malumunuz bırakın engelli, kaza geçirmiş yada hasta olan, yaşı ilerlemiş insanları
normal insanlar için bile iniş binişlerin sorun olduğu bir araç; yukarıda bahsettiğim durumdaki insanların rahatça seyahat edebilecekleri; iniş ve binişlerinin; sorun olmayacağı otobüslerle donatılmış kaynarcadan geçen bir hat maalesef yok.
Kaldı ki benim bildiğim kadarıyla (yanlışım varsa lütfen uyarın!) E-5 dışında Tuzlaya şehir içinden giden tek otobüs hattı yine 133 T Alt-Bostancı - Tuzla hattı.
buna karşılık bu hat her nedense 2. sınıf hat muamelesi görmeye mahkum edilmiş durumda.

yakında banliyö trenlerinin kaldırılması durumu söz konusu olunca bu hattın değeri ve önemi daha da çok artacaktır.

bir öneri madem elinizde bu hatta verecek Citaro'nuz yok o zaman SG 220 körükü Man gönderin bu hatta onlar bile şu anda kullanılan ikaruslardan hem çok daha iyi iş görürler. hemde bir değişiklik olur. çokta güzel olur çünkü 133 T hattında ikarusları kullanmaktan bıktık! her sabah her akşam yüksek dozda ikarusu bünyemiz kaldırmıyor artık.


 mesajı beğendiniz mi?
Mustafa Kumbar




Çrş 12 Arl 2007, 16:31  

Alıntı:
E-5 dışında Tuzlaya şehir içinden giden tek otobüs hattı yine 133 T Alt-Bostancı - Tuzla hattı.


16 Pendik-Kadıköy Hattının OHÖ'lerden İETT'ye geçmesi ile birlikte , hat muhtemelen Pendik'ten Tuzla'ya Ötelenebilir...

Tıpkı 133T ler gibi "A" Noktası Deniz Harp Okul'undan hareket edip , Tuzla-Yayla - E-5 Kaynarca köprüsünden içeri girip Kartal'dan Sahil yoluna (Buraya dikkat !!! Normalde 16 lar Küçükyalı 63'den Sahile girerler...) Sahil yolundan Kadıköy "B" Noktasına Ulaşabilirler...

Bu planladığım güzergahı Anadolu yakasındaki bir kısım kesim hatırlayabilir. 130 Tuzla-Kadıköy Hattının eski Güzergahıdır...

16 Pendik-Kadıköy Hattında şu anda 3 araç çalışıyor. Biri arıza yapsa 2 araç kalıyor ve Orer aralıkları 2 saati buluyor. Hal böyle olunca Hattın İETT'ye geçmesi kaçınılmaz olur...

Her ne kadar ufak tefek sesler olsada kesinleşmemiş haber her zaman doğru haber değildir

Bu yazdıklarım , eğer 16'lar İETT'ye geçerse bu şekilde geçer senaryosudur.
Patenti bana ait olup her hakkı wowTURKEY.com 'da saklıdır.


Mustafa Kumbar


 mesajı beğendiniz mi?: +2
:BARIŞ:




Prş 13 Arl 2007, 22:25  

Hayırlısı ile İETT, Buradaki 133T hattı ile yazılan yazıları görüp ciddiye alırda.Yakın zamanda gönderdiğim fotoğraf güncel bir hâl alır



 mesajı beğendiniz mi?
metink



Cmt 15 Arl 2007, 01:46  

Herkez otobus hatlarindan bahsetmis, oysa birde sahil yolunun pendil ve kartal kisimlarinda ciddi bir trafik problemi var. Benim gozlemledigim kadariyla bu sorun su sebeplerden kaynaklaniyor.

- Cok fazla trafik isigi var. Yayalar icin trafik isigi yerine şık ust gecitler konulsa (avrupadaki gibi) isik sayisi oldukca azalirdi.

- Sinyalizasyon hatali. Yesil kusak tarzi bir projeyle ornegin saatte 50 km hizla giden bir arac surekli isik yesildeyken gecebilmeli. Birbiriyle 100'er metre arasi olan 3 isik ayni anda renk degistirmemeli.

- Kartal deniz otobusu iskelesini oldugu yerde Kadikoy yonunde cadde saga park eden araclar yuzunden tikaniyor ve 2 seride dusuyor. Buraya park musaade edilmemeli.

Sahil yolunun Pendik tersanesiyle baglanan kisminda yol hatali. Burada surekli trafik kazalari oluyor. Bilenler bilir.

Sizce bu onerilerimi paylasabilecegim bir merci varmidir?


 mesajı beğendiniz mi?
Çağrı Tekin




Cmt 15 Arl 2007, 02:15  

Alıntı:

- Cok fazla trafik isigi var. Yayalar icin trafik isigi yerine şık ust gecitler konulsa (avrupadaki gibi) isik sayisi oldukca azalirdi.


Aslında alan büyük olduğundan kolayca estetik köprüler inşa edilebilir. Ama bu geçitlerin kullanılmasını sağlamak biraz zor olur. Bütün yolu ortadan tellerle ayırmak gerekir. Trafik ışığının çok fazla olmasına yapacak bir şey yok. Sahilyolu birçok kesimde şehirdışından gidiyor ama Kartal ve Pendik'te meydanlara ve anayollara yakın olması sebebiyle giriş ve çıkışlar fazla oluyor.

Alıntı:

- Sinyalizasyon hatali. Yesil kusak tarzi bir projeyle ornegin saatte 50 km hizla giden bir arac surekli isik yesildeyken gecebilmeli. Birbiriyle 100'er metre arasi olan 3 isik ayni anda renk degistirmemeli.


Sinyalizasyon gerçekten hatalı ve sadece bir-iki ışıkta değil, Kartal'dan Pendik'e giderken ne kadar yeşilde geçerseniz geçin önünüzdeki ışık kırmızı olacaktır. Belediye fazla trafik sıkışmadığı için pek önemsemiyor olmalı bu konuyu.

Alıntı:

- Kartal deniz otobusu iskelesini oldugu yerde Kadikoy yonunde cadde saga park eden araclar yuzunden tikaniyor ve 2 seride dusuyor. Buraya park musaade edilmemeli.


Sahilyolunun en büyük avantajları, şehirdışını kullanması sebebiyle araç parkının olmaması ve kavşakların şehrin diğer yollarına oranla çok daha düzgün olmasıdır. Kartal İskelesi'nin Kadıköy yönü bize sahilyolu şehiriçinde yapılsaydı nasıl olurdu, onu gösteriyor. Ayrıca buradaki ışıklar da bence sadece vapur geleceği zaman çalıştırılmalı. Zaten az ilerisinde bir ışık-yaya geçidi daha var, vapura gidecek yolcular orayı kullanabilir.


Her ne kadar bazı problemleri de olsa Sahilyolu Kadıköy-Pendik arası ulaşımda bence diğer yollarla kıyaslanamaz. Bağdat Caddesi sorun yaratmasa, rekor sürede bu yol alınabilir.

Bu sorunları Beyaz Masa'ya aktarabilirsiniz. İBB Şehir Rehberi'nden "Öneri ve Şikayet" bölümü altında şikayet edeceğiniz bölüme yakınlaşın. Daha sonra talimatları izleyin. Ben bu yöntemle bizim burada olması gereken ama olmayan yaya çizgilerini yaptırttım. Önerinizi mutlaka kaale alıyorlar.


 mesajı beğendiniz mi?
Mesajları seç: