Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
EMRE YILMAZ
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 19:07

Hayır bu şekilde çalışmıyor Akın abi dikkat edersen biri cennetten kalkış diyor herhalde kaldırmayı unuttular çünkü geçerli olan ist.ünv. avcılar kampüsünden kalkan saatler

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 17 Nis 2008, 00:43

Mevcut Metrobüs hattına; normal İETT hat numaraları arasından çıkartılan [78] numarası verildi. Bundan sonra devreye girecek olan metrobüs hatlarında da yine bu sistemi mi devam ettirecekler acaba?

Bu hatlar, klâsik İETT otobüs hatlarından farklı oldukları için, numaralandırılmalarının da biraz daha farklı yapılması daha kullanışlı olabilir. "78" numaralı metrobüs hattı; [MB1] olarak kodlanabilir. Bu, aynı zamanda sistemin prestij hattı da olacaktır. Ardından gelenler de; [MB2], [MB3], [MB4], ... şeklinde devam ettirilebilinir.

Akın KURTOĞLU


recep demirbas
14 yıl önce - Sal 15 Tem 2008, 02:20

tek yönde günde yaklaşık 1150 sefer yapılıyor
ve sefer sıklıkları iş saatlerinde 40 saniyeye kadar düşüyor
( 30 dakikada avcılardan 45 araç kalkıyor )


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 20:29

Metrobüs hatlarına "79" adıyla yeni bir tane eklenmiş. Ama kayıtlı seferi şimdilik görünmüyor.

http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hatcode=79&a ...aatler.y=9

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 23:08

"78" ve "79" numaralar 8 Eylül'de devreye girdiği vakit;

"78"in 25 duraklık parkur süresi; tek yönde 2 X 25 = 50 dakika civarında olacak. Bu da => (50 + 10 = 60) X 2 = 120 dakikalık bir tam tur müddetine karşılık gelir.

"79" ise; 14 X 2 = 28 dakika civarlarında olacak. Bu hatta da 60 (veya 70) dakikalık tur sürelerinde mekik seferleri çalışabilir.

"79"un devrede olmayıp, sadece 78'in yekpâre olarak "Esentepe-Mecidiyeköy-Topkapı-Avcılar" arasında çalışmasını gözönüne aldığımızda, 120 dakika tur çerçevesinde, her 1 dakikada bir otobüs kaldırılması için 120 araç gerekir. 40 saniye frekanslar için 180 araç, 30 saniyede bir kalkış için ise 240 körüklü Capacity icabeder.

Eldeki Capacity sayısı 150'ye bağlanacağı için, son şıkkı bir kenara koyarsak, 40 saniyelik kalkışlarda; 150 Capacity + 50 Citaro 0530/G gerekir. 200 otobüs rezerviyle 180 araçlık ve 40 saniye kalkışlı bir sistem oturur.

Şayet dakikada bir kalkış yapılacak olursa, bu durumda gerekli 120 otobüs için eldeki 150 araçlık Capacity filosu yeterli olur.

"79" numaralı yarım hat için ise (Avcılar-Topkapı) 60 ilâ 70 araç gerekir ki, 1 dakikada bir kalkış yapılabilsin.

Bu sistemde ilk aşamada en mantıklı uygulama; "78" ve "79"a 1'er dakikalık kalkışlar yaptırtmaktır. Bu sayede Avcılar'dan Topkapı'ya kadar olan aks üzerinde 2 hat, münavebeli olarak 30'ar saniyelik geçiş aralığını korur. Topkapı'dan itibaren Mecidiyeköy-Esentepe'ye kadar da 1'er dakikalık geçişler sağlanır (-ki, bu da oldukça yüksek bir değer).

Böyle bir uygulamada; 180-190 aktif araç ayrılması gerekecektir. Bunların 150'si Capacity, geri kalanı da 0530/G olabilir. Yani, ilk haftadan itibaren, yedek beklemeler de gözönüne alınırsa, Metrobüs filosu; 150 adet Capacity ve 50 adet 0530/G olarak planlanmış olabilir...

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 07:07

Bugün, "78" ve "79"un kalkış saatleri de listelenmiş.

http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hid=hat& ...aatler.y=6

http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hid=hat& ...aatler.y=6

Görüldüğü kadarıyla, Pazartesi sabahından itibaren güzergâh üzerinde enteresan bir uygulama yapılacak:

"78" numaralı "Avcılar-Mecidiyeköy" hattı, günboyu (ve gece seferleri de dahil olmak üzere) çalışacak. Tek yönde tam 1141 sefer yapılacak. Bir otobüsün tam tur müddeti sitede 100 dakika olarak verilmiş ama, muhtemelen 120 dakika (2 saat) olarak çalışacak. Zirve saatlerde 30 saniye, zirve önce ve sonrası 30 saniye ve 1'er dakikalarda, ölü saatlerde de karma şekilde bir orer düzenlenmiş. Buna göre servise çıkartılacak körüklü otobüs sayısı; 120 ilâ 180 arasında değişecek gibi görünüyor.

"79" numaralı hat ise, sadece sabah ve akşam saatlerinde "pik" olarak çalışacak. Tam tur müddeti çapraz orer takibinde; 60 dakika olarak çıkıyor (sitelerinde 50 dakika vermişler). Sabah pikinde 61 sefer, akşam pikinde ise 114 sefer olmak üzre, güniçinde tek yönde toplam; 175 seferi olacak. 60 dakikalık döngülerde periyodik olarak tam 25 otobüs çevriliyor.

"78" ve "79"ların güniçinde (tek yöndeki) sefer sayıları toplamı; 1316 sefer (gidiş-geliş: 2632 sefer )

Tahminim; "78"lere Capacity, "79" piklerine ise 0530/G verilecek...

Akın KURTOĞLU


Selcuklular
13 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 18:57

Sefer sıklığının 45 saniye olarak açıklanması iyi olmadı halbuki biz 30 saniyeyi hedefliyorduk.

recep demirbas
13 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 19:00

45 saniye iş saatlerindeki sıklık değil
şu anda bile iş saatlerinde 90 araç 40 saniye sıklıkla kalkıyor.


bülent eco
13 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 19:01

45 saniye olabiliyor ancak... bu denendi hatta deneyenlerden biriyim. full yolcu alacak metrobusa tüm kapıların açık olması durumunda yolcular ancak 42 sn de yerleşebiliyorlar biz bir kaç defa denemelere katıldım ancak 45 sn'de bir olsa da başlangıç duraklarında aynı yönde aynı anda 2 metrobus hareket edecek.

Selcuklular
13 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 19:09

Hiçbir zaman bir durakta tüm yolcular inip binmez ki ancak. Ayrıca duraklar iki otobüsn birden yanaşmasına müsait.



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM