Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
selim_
14 yıl önce - Cmt 29 Eyl 2007, 00:21

Alıntı:
Afedersiniz ama ORER neyin kısaltması?

Orer Fransizca "horaire" kelimesinin okunuşu. Türkçe'ye de aynı bu şekilde geçmiştir ve kullanılmaktadır. Anlam olarak da "heure" yani saat kelimesinden gelir. "Saat çizelgesi", "Zaman çizelgesi" gibi tercüme etmek mümkündür. Ulaşımdaki kullanımı da "Tarife" anlamina gelir.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 29 Eyl 2007, 00:35

Selim'in de belirttiği gibi, ORER kelimesi İETT tarihinde, tâ 1930'lardan beri kullanılan ve İdare'ye malolmuş bir kelimedir. Dilimize biraz uçları eğelenerek; "Orer" şeklinde geçmiştir. Tüm cetvellerde bu kelimeyle anılırlar.

Akın KURTOĞLU


Ali Cemal
14 yıl önce - Cmt 29 Eyl 2007, 13:35

Şuan için (pik saatlerde) saat uygulaması yok git-çabuk gel düstüru ile çalışıyor Metrobusler. dün 3 metrobus ardarda tamamen dolu olarak kalktı ve bu araçlar şirinevlere kadar yolcu alamadı bunun için İETT yine bir pratik hizmet düşünmüş 3 Otobus kaldırdıktan sonra araya 1 boş atıyor buda şirinevler ve Yenibosna gibi yoğun yerlere direk giderek yolcu alıyor.

Semih Yaşar

14 yıl önce - Cmt 29 Eyl 2007, 23:12
Metrobüs-Cevizlibağ


İ.E.T.T gerçekten pratik çözümler üretebiliyor, mesela dün dikkatimi çeken bir uygulama;

Cevizlibağ istasyon platformu ağzına kadar dolu, yolcular platformda duracak yer
bulamıyorlar ve kimi yolcular yolda duruyor. Upuzun platform tamamen dolu.
Köprü inşaatının olduğu yerde ise bir Capacity bir de Citaro bekliyor.
Hemen sazan gibi atladım " Yahu bu otobüsler niye bekliyor, istasyonda 1000 kişi
otobüs bekliyor" diye yandaki arkadaşla konuşuyorum.
Biraz daha ilerleyince baktım ki 4 tane Citaro karışık trafikte tercihli yola girmeye çalışıyor.
Tam o esnada jeton düştü, İ.E.T.T yetkilileri 3 yada 4 tane otobüs aynı anda platforma yanaştırıp,
bütün platform uzunluğunu kaplamak istiyor, aksi halde izdiham olacak ve millet birbirini
ezecek. Bunun önüne geçmek için aynı anda 4 otobüs yanaştırmayı düşünmüş olabilirler.
Bu gibi ufak detaylar kaliteli hizmetin incelikleri.


Ahmet Bengüer
14 yıl önce - Pts 01 Ekm 2007, 03:14

Alıntı:
İ.E.T.T gerçekten pratik çözümler üretebiliyor, mesela dün dikkatimi çeken bir uygulama;
Bu gibi ufak detaylar kaliteli hizmetin incelikleri.


IETT gibi 137 yillik kuruma yakisan da budur zaten.



Mustafa Noyan

14 yıl önce - Sal 02 Ekm 2007, 08:07

Alıntı:
78 gibi küsuratlı bir numara yerine; sırf "harf" veya boşta olan "50" numarası konulabilir.

Metrobüslerin halen dönüş yaptığı Cennet mahallesi durağı, senelerce bölgenin yükünü sırtlamış 79 numaralı Basınköy hattının son durağına sadece bir durak mesafede bulunuyor.
79 hat numarası artık kullanılmadığına göre, Avcılar kısmını bilmem ama, Cennet Mahallesi'nden dönen bir metrobüs hattına çok uygundur...


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 02 Ekm 2007, 18:33

Aslında 78 numarasının Avcılar İÜ Kampüsü'ne vermeleri sadece bir rastlantı eseri oldu. Yıllar yılı Kabataş-Yavuzselim ve Kabataş-Topkapı arasında çalışan 78 ve 78A hat sayılı otobüslerin servisleri 1980'lerin ikinci yarısında kaldırılınca, 10 yıla yakın bir zaman bu numaralar boş kaldılar. Ardından Mecidiyeköy ve Vezneciler'den Avcılar Kampüs'e otobüs hatları konulunca, bu hatlara numara olarak verildi. 78'in bir üzeri olan ve bunlardan çok çok daha eski olan 79 ise, "Cağaloğlu-Basınköy" arasında açılan hatta verilen numaraydı. Aslında İstanbul'un A bölgesine 70'li numaralar verilmediği halde (70, 74, 75, 77, 78 ve bir süreliğine 72; hep Beyoğlu yakasının numaraları olarak hizmet vermişlerdir), ilk olarak 79 numara bu yönde verildi. Sonradan zaman içinde; 71, 72, 73 ve 76 numaralar da dolduruldu (A, B1, F, Y hat numaraları rakama çevrildiği dönemde). 79 numara ise; 90'ların en son yılında iptal edildi. Ancak, 79'un da 78'in yanına verilmesinde herhangi bir sakınca olmamakla birlikte, yine de daha akılda kalıcı ve prestij içeren "daha keskin bir numara" bu hatta yakışır derim ben...

Akın KURTOĞLU


EmirOtluoglu

14 yıl önce - Prş 04 Ekm 2007, 13:14

İlk üniversite öğrenci olduğum günlerden beri beni okuluma taşıyan 78'in şu an hocalık yaptığım okula metrobüs olarak evrim geçirerek girecek olması çok mutlu ediyor beni. o yüzden kampüse giren hattın numarasının değişmemesini diliyorum. bu tabi ki sadece benim duygusal açıdan tercih ettiğim bir şey. 78'de bir çok anısı olan biri için (kar yağdığında 3 saat süren yolculuklar, otobüsünün tavanının akması, "yan yola girmeyelim ağabey" muhabbetleri...) önemli

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 14:30

[78] hattı iptal edilmiş. [78-1] olan [78] olmuş. [78-2] olan da [78-1] olmuş...

78:
http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hatcode=78&a ...ield2.y=11

78-1:
http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hatcode=78-1 ...ield2.y=12

Akın KURTOĞLU


Fatih Can
14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 15:28

Yer yer bir dakikada bir sefer var, yogun saatlerde 2 dakikada bir kesin sefer var.

Bir de hattin birinin kalkis yeri cennet diyor, boyle birsey var mi?



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM