Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
akmacit
14 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 15:54
Tek - Çift Durak


Alıntı:
Otobüslerin birbirini geçme imkânı olabilse, 78E Ekspres hattını kurarsınız, bu araç sadece
Cevizlibağ-Şirinevler-Cennet istasyonlarında durur, son duraklara giden yolcular için
iyi bir alternatif olur. Böylece normal her istasyonda duracak olan 78'in yolcu miktarı azalır
ve ara duraklardaki yolcuların araca binmesi kolaylaşır.


Otobüslerin birbirini geçme imkânı olabilse şöyle bir şey de hız açısından güzel olurdu.

İlk kalkan metrobüs birer durak atlayıp gidecek.

Arkasından gelen metrobüste onun uğramaığı duraklara uğrayacak

ama bu durumda çift duraklarda binenler çift(tek duraklarda binenler de tek) duraklarda inmek zorunda kalırdı


recep demirbas
14 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 20:59

durakları tek, çift ve aktarma olarak 3 gruba ayırırsak çok güzel olur.
kısa bir örnek veriyim mesela
ilk durak - tek - çift - aktarma- tek - çift - aktarma - tek - çift - son durak

görüldüğü gibi 10 duraklık mesafede metrobüsümüz 3 durağı pas geçebilecek
buna benzer bir uygulama kabataş zeytinburnu tramvaylarının tabelalarında var. orda bu işlem kırmızı , mavi ve kırmızı-mavi şeklinde yapılmış ama şu anda uygulanmıyor.
avcılar-cevizlibağ arasında 13 durak olduğuna göre metrobüsümüz 4 durakta durmayıp yaklaşık 2-3 dakika kazanabilir.


FıratKaradağ

14 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 21:57

Alıntı:
durakları tek, çift ve aktarma olarak 3 gruba ayırırsak çok güzel olur.
kısa bir örnek veriyim mesela
ilk durak - tek - çift - aktarma- tek - çift - aktarma - tek - çift - son durak

görüldüğü gibi 10 duraklık mesafede metrobüsümüz 3 durağı pas geçebilecek


Alıntı:
İlk kalkan metrobüs birer durak atlayıp gidecek.

Arkasından gelen metrobüste onun uğramaığı duraklara uğrayacak


Alıntı:
78E Ekspres hattını kurarsınız, bu araç sadece
Cevizlibağ-Şirinevler-Cennet istasyonlarında durur


Hmmm, acaba daha karışık nasıl yaparız ve insanları nasıl yanıltıp şaşırtırız


recep demirbas
14 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 22:07

Alıntı:
Hmmm, acaba daha karışık nasıl yaparız ve insanları nasıl yanıltıp şaşırtırız


amacımız ara duraklardaki insan yoğunluğunu azaltabilmek ve insanları daha hızlı taşıyabilmek
bugün kabataş-zeytinburnu arasında 3 farklı hat çalışıyor ve hepside gayet güzel işliyor. siz insanları araç içinde uyarırsanız sorun olmayacaktır bu sistemde


FıratKaradağ

14 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 22:51

Alıntı:
amacımız ara duraklardaki insan yoğunluğunu azaltabilmek ve insanları daha hızlı taşıyabilmek


Yoğunluk olduğu zaman 1 dakika arayla çalışırlar. Ara duraklar arasında çalışan otobüsler nasıl dönücek geri, bana şimdi solo Citaro'lar döner demeyin, solo Citaro'lar bu yolda çalıştırmak için alınmadı.

Alıntı:
bugün kabataş-zeytinburnu arasında 3 farklı hat çalışıyor ve hepside gayet güzel işliyor


Çünkü bu hatların hiçbiri durak atlamıyor o yüzden gayet güzel işliyor, ama bunlar tramvay iki tarafında sürücü kabini var, gidiyor geri dönüyor, bu hatta varmı iki tarafta sürücü kabini, yok, o zaman gidecek son durağına ordan dönücek.


Alıntı:
siz insanları araç içinde uyarırsanız sorun olmayacaktır bu sistemde


Zeytinburnu-eminönü tramvayında hep uyarılan insanlar var ama nedense önünde ve içindeki tabelalarda eminönü yazmasına rağmen kabataşa gidecekler biniyor ve eminönünde de iniyor. Beklese yine arkadan gelen kabataş'a binecek ama binmiyor, ve eminönünde bekliyor, o araçta rahatlama sağlanmıyor.



Ali Cemal
14 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 22:53

Metrobus ile alakalı bir konu daha açmak istiyorum malumunuz pik saatler dışında İETT hatlarında genelde Özel Halk Otobusleri çalışıyor sebebi fazla yolcu olmadığı için. Bende 2 gündür dikkatimi çeken bir konuyu paylaşmak istiyorum.

2 Gündür 11.00 ve 12.00 arasında E-5i kullanıyorum yollar bomboş oluyor ve Metrobusun duraklarıda bomboş zaten 5-6 dakikayı bile geçiyor metrobus sefer aralıkları ve Yenibosnadan Cevizlibağa kadar saymak istedim yolcuları benden 5 dakika uzakta bir metrobus vardı yani tam metrobusun geçme saatindeki durakta bekleyen yolcular;

Yenibosna 14 Kişi
Şirinevler 18 Kişi
İncirli 4 Kişi
Merter (Z.Burnu) 2 Kişi
Merter 0 Kişi

Toplamda 38 kişi yani bir Solo Citaronun bile rahatlıkla alabileceği kişi sayısı.

Sonra Cevizlibağa geldim ve pik saatlerden artakalan araçlar 9 Citaro Körüklü 3 Capacity cevizlibağda yatıyordu.


Yani İETT nin gün içinde ÖHO ile çözdüğü ulaşım metrobustede çok seyrekleşiyor. Kendi kendime hat tamamen açılmadığı için böyle olduğunu düşündüm.Acaba hat tamamen açılınca doluluk sağlanabilecekmi?


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 23:13

Bence Metrobüs sistemi zaten başlıbaşına "Ekspres" bir sistem... Yol boyunca mevcut olan 30 kadar İETT durağının yarısından fazlasını pas geçiyor ve sadece 13 yerde duraklıyor. Seyahat süresi de buna paralel olarak 14-17 dakika mertebelerinde geçiyor. Bu hatıtn üzerine Ekspres hat oturtmak işleyişe sekte vurabilir.

Bir zamanlar Ulaşım AŞ de cadde tramvayında böyle bir sistem düşündü (Mavi ve kırmızı duraklar ve bunlarda duracak olan mavi ve kırmızı şeritli tramvay setleri. Duraklar; bir mavi-bir kırmızı... şeklinde düzenlenecekti). Ancak, sistemin pek de verimli olamayacağı görüldüğünden olsa gerek, bu uygulam hayata geçirilmedi.

Akın KURTOĞLU


Ahmet Bengüer
14 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 01:48

Alıntı:
Metrobus ile alakalı bir konu daha açmak istiyorum malumunuz pik saatler dışında İETT hatlarında genelde Özel Halk Otobusleri çalışıyor sebebi fazla yolcu olmadığı için. Bende 2 gündür dikkatimi çeken bir konuyu paylaşmak istiyorum.

2 Gündür 11.00 ve 12.00 arasında E-5i kullanıyorum yollar bomboş oluyor ve Metrobusun duraklarıda bomboş zaten 5-6 dakikayı bile geçiyor metrobus sefer aralıkları ve Yenibosnadan Cevizlibağa kadar saymak istedim yolcuları benden 5 dakika uzakta bir metrobus vardı yani tam metrobusun geçme saatindeki durakta bekleyen yolcular;

Yenibosna 14 Kişi
Şirinevler 18 Kişi
İncirli 4 Kişi
Merter (Z.Burnu) 2 Kişi
Merter 0 Kişi

Toplamda 38 kişi yani bir Solo Citaronun bile rahatlıkla alabileceği kişi sayısı.

Sonra Cevizlibağa geldim ve pik saatlerden artakalan araçlar 9 Citaro Körüklü 3 Capacity cevizlibağda yatıyordu.


Yani İETT nin gün içinde ÖHO ile çözdüğü ulaşım metrobustede çok seyrekleşiyor. Kendi kendime hat tamamen açılmadığı için böyle olduğunu düşündüm.Acaba hat tamamen açılınca doluluk sağlanabilecekmi?


Bu akşam saat 21:30'da Cevizlibağ yönünden Küçükçekmece yönüne doğru kalkan araçların içerisinde Cevizlibağ durağı çıkışı itibarıyla ortalama 50-60 kişi vardı.Bence insanlar yavaş yavaş alışıyorlar bu duruma.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 02:20

İETT sitesinde, bir de; "78-2" hattı oluşturulmuş (Topkapı-Küçükçekmece):

http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hatcode=78-2 ...ield2.y=17

Ancak, ORER'i haddinden fazla enteresan: 1'er ve 2'şer dakika aralıklarla 7 adet sefer var, hemen ardından 38 dakika hiç kalkış yok. Sonra yeniden 1-2 dakikalık kalkışlar ve yine 38 dakika tatil...

Akın KURTOĞLU


tolginho

14 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 02:30

78-2'nin kalkışı İST. ÜNV. diyor. Acaba Avcılar hattı için hazırlık mı bu?

Ben bugün Avcılar'daydım son durumu izah edeyim.

Çekmece gölü'ne doğru olan köprüde çalışmalar son noktaya gelmiş. ayaklar dikilmiş yaklaşım bölümlerdeki tablalar yerleştirilmiş. sadece arada iki ayak arası boş o da kısa zamanda kapatılır. Zaten hazır blok kullanıyorlar belki bir gecede bile tamamlanır.

Onun dışında Avcılar'daki platformun da yükseliş kısmı bitmek üzere, İÜ kampüsü'nden alınan arazideki dönüş alanı da toprak halde asfaltlanacak duruma gelmiş. Yine kampsü tarafındaki köprü bacakları da hazır ama tablaları eksik. Herhalde 10 güne kadar bu köprü de tamamlanmış olur.

Bunun dışında duraklardaki üst geçitler hazırlanmış merdivenleri ile duraklar eksik.

Bu fiziki eksiklikleri düşünmezsek geriye sadece asfalt ve çizgi işleri kalıyor.

Avcılar için 78-2 de ORER'e eklendiyse demek oluyor ki hattın Avcılar'a uzamasına çok az kaldı.

Tolga KAPROL



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM