Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
rafet7
7 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 10:46
TÜR » Avrupa'nın İlk Manyetik Treni 500 KM. Hızla Sefere Çıkıyor




Avrupa'da manyetik tren seferi
26 Eylül 2007 Çarşamba 09:53
Avrupa'nın ilk manyetik treni sefere çıkıyor. Proje 2.6 milyar dolar.
Almanya'da Münih kent merkeziyle havaalanı arasında manyetik tren seferleri başlayacak. Bu, Avrupa'nın ilk manyetik treni olacak.

Bavyera eyalet hükümeti, 2,6 milyar dolara mal olacak proje için gerekli kaynağı bulduğunu açıkladı. Projenin ne zaman tamamlanacağı ve seferlerin ne zaman başlayacağı konusunda bilgi verilmedi.

Saatte 500 kilometre hıza ulaşabilen trenler, manyetik alan sayesinde raylara değmeden hareket ediyor. Tren, birbirini iten mıknatıslar yardımıyla rayların 15 santimetre kadar üstünde ilerliyor.

Siemens ve ThyssenKrupp şirketleri tarafından geliştirilen manyetik trenler, Almanya'nın teknolojik gücünün simgelerinden biri olarak kabul edilyor.

Dünyada manyetik trenler halihazırda sadece Çin'de kullanılıyor. Bu trenler Şanghay kent merkeziyle havaalanı arasında işliyor. Japonya da 2025 yılına kadar hızlı tren seferlerini başlatmayı planlıyor.

2006'da Almanya'nın kuzeyinde, deneme seferi sırasında, manyetik trenin park halindeki bir bakım aracına çarpması sonucu 23 kişi hayatını kaybetmişti.


Ahmet Kozanlı
7 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 14:13

Şangay'dayken bu trene bir kaç kez binme fırsatım oldu , gerçektende çok hızlı ama ivmelenmeyi çok fazla hissetmiyorsunuz.450 ye çıkıyordu galiba en fazla ama bu hızda fazla kalmıyordu 45-50 saniye kalıyordu nedeni ise trenin son duragı olan hava alanına çok yaklaştıgı için yavaşlamaya başlıyordu .
Ama asıl haber Shanghai(Şangay) şehri hangzhou şehri arasına yeni bir hızlı tren hattı inşaatı devam ediyor.Bu iki şehir arasında bu tren yolu inşaatı bittginde en çindeki en uzun manyetik tren hattı bu olacak oldukça masraflı ama güzel bir proje sanırım 2010 da bitirilmesi planlanıyor.


Emir ERTEN

7 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 14:33

Gerçektende muazzam derecede bir hız. Tren teknolojisi son yıllarda iyice gelişti.Ulaşımı hızlandıran bu trenleri icat edenleri kutluyorum.
Birkaç yıl içerisinde ülkemizdede hızlı tren yaygınlaşacak ve rahat edeceğiz.


Koray Cerit
7 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 14:37

Biz 250 km'yi geçince bayram ediyoruz.Elin avrupalısı 500'e geliyor ama daha ne kadar hızlandırabiliriz diye bütün gün düşünüyor.Teknoloji bu işte


ziya güney
7 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 14:55

Gelişmiş batı ülkelerindeki yüksek hız trenleri ile ilgili olarak bir süre önce yazdığımız yazıyı buraya aynen alıyoruz..

BATI’DAKİ YÜKSEK HIZ TRENLERİ..

Cumhuriyet’in ilk yıllarında her türlü olumsuz şartlara rağmen büyük bir heyecan ve atılımla gerçekleştirilen demiryollarımız daha sonraki yıllarda birtakım dış ve iç güç odaklarının da etkisiyle ihmal edilmiş ne modernizasyonları yapılabilmiş ne de yeni hatlar ilave edilmiştir.

Peki batı ülkeleri bugün demiryolu ulaşımında neredeler? Hangi yeni teknolojileri yeni projeleri uygulamaya çalışıyorlar.?.Gelin bu yeni sistem ve teknolojilerle ilgili çalışma ve uygulamalar üzerinde yerimiz elverdiği ölçüde kısa bir ufuk turu yapalım;

Batılı gelişmiş ülkeler birçok alanda olduğu gibi bu alanda da bir taraftan en son teknolojilerle donatılmış” yüksek hız trenlerini “ devreye sokarken diğer taraftan da eski konvansiyonel hatlarını modernize ederek daha süratli,emniyetli, konforlu ve ekonomik hale getirmek için hem zamanla hem de birbirleriyle yarış halindeler..

İşte gelişmiş batı ülkelerindeki “ yüksek hız trenleri’ne “ ait birkaç örnek;

Genel olarak “yüksek hız trenleri “ terimi saatte 200-250 km nin üzerinde hız yapan yolcu trenleri için kullanılmaktadır.

Yüksek hız trenlerini ilk kullanan ülke Japonya’dır. “Şinkansen “ adı verilen bu trenler Tokyo-Osaka arasında ilk 1964 yılında işlemeye başlamıştır. Hat ilk açıldığında ortalama saatte 210 km olan hız bugün 300 km nin üzerine çıkmıştır.

Şinkansen şebekesi dört hattan oluşmuş olup toplam hat uzunluğu 2045 km dir. Yılda 300 milyon insan taşınmaktadır. Bu şebekenin en çok yolcuya sahip hattı 553 km lik Tokyo-Osaka dır. Yalnız bu hatta yılda 150 milyon insan taşınmaktadır.

Japonya’da yüksek hız trenleri ile ilgili projeler JR şirketlerinin sorumluluğundadır. Yeni geliştirilen yüksek hız projelerinde saatte 500 km nin üzerine çıkılmıştır.

Japonlar ayrıca “ Maglev “ teknolojisinde bir sistem geliştirmişlerdir. Bu yeni teknolojiye göre çalışan bir tren 100 km saatın üzerindeki hızlarda yerden 15 cm yükselerek yol alabilmektedir.

Avrupa’da 1980 lerde Fransız’ların TGV ler için 3 yeni hat inşa etmesiyle başlayan bu alandaki olağanüstü gelişme 1990 yılından bu yana Almanya’da ICE, İspanya’da AVE ve İtalya’da Direttisama ile başlayan yüksek hız tren hatlarının çoğalması 1990 lardan itibaren bütün kıtaya yayılarak devam etmektedir.

Bugün Batı Avrupa’da gerçekleşen toplam demiryolu trafiğinin % 20 si yüksek hız trenleri ile yapılmaktadır.

Avrupa’da ülkeler arasında ilk hızlı tren” Eurostar” projesi ile Paris-Londra ve Brüksel arasında gerçekleştirilmiştir.Bu hat 14 Kasım 1994 da açılan Manş tüneli ile Londra’yı Paris ve Brüksel’e bağlamıştır.

Eurostar trenlerde TGV (Fransız ) teknolojisi kullanılmıştır. Biri önde biri arkada olmak üzere 2 lokomotife sahiptir.Tren vagonları simetrik olarak yerleştirilmiş olup en ortadaki 9.ve 10. vagonlar birbirlerinden ayrılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Bu şekilde Manş tünelinde ciddi bir tehlike ile karşılaşıldığında tren 2 dakika içinde ortadan ikiye bölünebilmektedir.

800 yolcu kapasiteli 400 mt. uzunluğundaki Eurostar trenleri ortalama 300km saat hız yapabilmektedir.

Londra-Manş tünelinin arasında ortalama 110 km saat olan hız geçtiğimiz günlerde hizmete giren yüksek hız demiryolu hattı ile aynen Paris-Manş tüneli arasında olduğu gibi 300 km saate çıkarılmıştır.

Eurostar 3 ülkede kesintisiz hizmet vermektedir. Yolcuların kendilerini uçakta seyahat ediyor gibi hissettikleri Eurostar hattında personel özel üniforma giymekte ve birkaç dil konuşmaktadır.

Eurostar’ın hizmete girmesi ile Londra-Paris-Brüksel arasında hizmet veren havayolu şirketlerinin önemli yolcu kaybına uğradıkları bildirilmektedir.

Havayolu ile karşılaştırıldığında Eurostar’ın Pazar payı Londra-Paris arasında % 50, Londra-Brüksel arasında ise % 40 lar seviyesindedir.

Batı Avrupa da başta Fransa olmak üzere Almanya ,İspanya, İtalya, İngiltere, İsveç gibi ülkelerde bir taraftan iç hatlarda hızı saatte 300-400 km yi bulan sistemler birbiri ardından devreye girerken diğer taraftan da eski sistemlerde de gerekli modernizasyon çalışmaları yapılarak yüksek hızlı hatlara dönüştürülmektedir.

Modada, eğlencede, lükste ve israfta bırakınız batıya yetişmeyi belki de geçtik .. Ancak bizim için çok daha önemli olan bilim’de teknoloji’de aramızdaki farkın her geçen gün daha da açıldığını görmenin derin üzüntüsünü yaşıyoruz.. İçi boş sloganlarla birbirimizi kandırmayı ,boş vaatlerle değerli zamanımızı tüketmeyi ne zaman bırakacağız.?


Ahmet Çetin

7 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 15:31

Alıntı:
Modada, eğlencede, lükste ve israfta bırakınız batıya yetişmeyi belki de geçtik .. Ancak bizim için çok daha önemli olan bilim’de teknoloji’de aramızdaki farkın her geçen gün daha da açıldığını görmenin derin üzüntüsünü yaşıyoruz.. İçi boş sloganlarla birbirimizi kandırmayı ,boş vaatlerle değerli zamanımızı tüketmeyi ne zaman bırakacağız.?


Bu tespit o kadar yerinde ki.

1970 yıllara kadar Trakya'da, Alpullu ile Kırklareli arasında düzenli olarak posta tren seferleri yapılmakta idi. Ben ve benim gibi Erkek Sanat Enstitüsü öğrencileri, Alpullu, B.Mandıta. Babaeski, Karamestlu Köyü, Taşağıl gibi yerlerden 5 yıl boyunca hafta tatillerinde tren ile köye veya kasabaya eve gelir, pazar akşamları da Kırklareli'ye dönerdik. Çok ucuz olduğu için halkın çoğu da tren ile yolculuk yapardı. Bunun yanısıra Alpullu Şeker Fabrikası'nın ham maddesi olan şeker pancarı da yük tren seferleri ile Alpullu Şeker Fabrikasına taşınırdı. Nakliye gayet ucuz olurdu.

Yeni tertip asker sevkiyatlarının hemen hepsi trenlerle yapılırdı.

Bir şeyler oldu. Bu tren seferleri önce azaltıldı, zamanla kaldırıldı. O güzelim istasyon binası çürümeye terkedildi. Şimdi bir hatıra olarak biraz biraz bakım yapılıyor ama sonu meçhul. Raylar toprak içinde kaldı. Lokomotiflerin önlerinin gideceği yöne doğru çevrilmeleri için bir düzenek vardı. Lokomotif üzerine gelir, düzenek insan gücü ile çalıştırılır ve lokomotif ters yöne döner. Orası tamamen kayboldu.

Yukarıdaki alıntıya katılıyorum. Bırakın Avrupa teknolojisine yetişmeyi, elimizde bulunan değerleri dahi koruyamıyoruz.


KeNaN KöR
7 yıl önce - Prş 27 Eyl 2007, 17:24

Yaklaşık 10.000 kilometre uzunluğunda olan demiryolu ağlarımızın 4.500 kilometresi Osmanlı'dan kalma.
Atatürk zamanında buna 3.500 kilometre ilave edilmiş.
1940 senesinden 2000'lerin başına kadar ise hemen hemen hiç bir şey yapılmamış. Koskoca 60 küsür senede raylarımızı sadece 2000 kilometre artırabilmişiz.

Boşa geçen senelere üzülmemek elde değil.

Özellikle 2003 senesinden sonra demiryollarının kaderinin değişmiş olmasını, yapılan yatırımları büyük bir memnuniyetle takip ediyoruz (marmaray, ankara-istanbul hızlı tren hattı v.s.).

Almanların transapid-teknolojisine gelince, ar-ge yatırım maliyeti 2 milyar dolar civarı ve kendi ülkelerinde sadece deneme amaçlı işletiliyor.
Almanya projeden para kazanmak için en büyük dezavantajını bertaraf ederek, Münih Havaalanı ile Merkez Tren İstasyonu arasında hızlı tren hattını hayata geçiriyor. 35 kilometre uzunluğandaki projenin bedeli 1 Milyar 850 Milyon Euro. Kilometre maliyeti ise 53 Milyon Euro.
Bu hatla amaçlanan sadece Şanghay'da faaliyette olan ürünlerini başka ülkelere de pazarlamak.


harun82_44

5 yıl önce - Cum 13 Mar 2009, 19:46

Arkadaşlar yoruMLArınız okukça ne kadar cahil ve bilmeden yazdığınızı grüyorum.Bu tren sadece japonyada ve almanyanın kısa bir bölümünde var ve dünyada yok.diğer avrupa şehirlerinde kullanılan hızlı tren hız limiti bizim ki ile aynı. Şunu belirtmeliyimki DÜNEKADAR KARA TRENE BİNENLER BU GÜN BU TRENİ BEĞENMİYORLAR. HER KESİN İDEOLOJİK GÖRÜŞÜ VAR AMA bu kadar mantık ilim bilim ne varsa dışında yorumlar yapılmaz hayret birşeysiniz.gerçekten..ben üniversitede okurken yedisene önce sorsalar hızlı tren gelecek nereye türkiyeye gülerdim derdim 40 yıl sonra..şimdide bizimkiler beğenmiyor bak bak bak şuna..bu bir devrimdir ister kabullenin ister kabullenmeyin türkiyeye hayırlı olsun.

illi67
5 yıl önce - Cmt 14 Mar 2009, 00:49

o ne yahu o kadar hizli olurmu bir tren ya birsey olmus olsa allah korusun beni kimse bindiremez o trene ben bin mem o trene o benim görüsüm

semih_44
5 yıl önce - Cmt 14 Mar 2009, 11:58

son yıllarda Türkiye'de hızlı tren çalışmaları beni gerçekten heyacanlandırıyor. şu an kullanılan trenler ispanyadan getirildi ama bildiğim kadarıyla TCDD ve HYUNDAI firmasıyla izmitte hızlı tren üretecek. hatta fransadaki hızlı trenden daha hızlı olacak bunun da çalışmalarına başlandı. yakın zamanda kendi ürettiğimiz daha hızlı trenlere binecek olmak beni mutlu ediyor. bu günlerde bu yapılanları eleştirenleri(bu sitedekileri kastetmiyorum) anlamıyorum eğer bu işlerde bir gecikme olduysa yada avrupa 450-500 km zorlarken biz niye hala 250 km ile seyahat ediyoruz diye hayıflananlar varsa bunun nedenini bu yönetime yada bakanlara değil Türkiye'nin yıllarını boşa harcayan daha önceki yönetimlere sormaları gerekir.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM