Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Can B
11 yıl önce - Sal 25 Eyl 2007, 17:54
Türkiye'de satılan ilk ve tek HİBRİD otomobil: Honda Civic Hybrid


Dünya'nın en pahalı benzininin satıldığı ülkemizde neden sadece bir tane hibrid araç satılıyor?

2006 yılında Amerika Birleşik Devletleri'nde düzenlenen "World Car Of The Year" adlı yarışmada "Çevrecilik" alanında ödüle sahip olan bu araç nihayet ülkemizde de satışa sunuldu. Benzinli ve Elektrikli olmak üzere iki adet motor otomobilde bulunuyor. Dışarıdan bakıldığında aracın diğer versiyonlarından farklı olduğunu sadece 2 ayrıntıdan anlayabiliyoruz. Bunlar jantları ve arkasında yazan "HYBRID" yazısı. Benzinli motor ön tarafta kaputun altında yer alırken elektrikli hibrid motor bagajda yer alıyor. 1.4 litre benzinli motor 95 beygir güç üretirken bunun yanında elektrikli motor da 20 beygir güç üretiyor. Otomobil çalışırken bazen her iki motor da devrede oluyor, bazen de sadece elektrik motoru. Toplamda 115 beygir gücündeki Honda Civic Hybrid 167 Nm torka sahip. Bu otomobil 0-100 km/s hızlanmasını 12.1 saniyede gerçekleştirirken en son 185km/s son hıza ulaşabiliyor. Bu otomobil elektrik motorunu bagajda bulundurmasına rağmen diğer versiyonlu Civic'lerden sadece 39 LT daha az bagaj hacmine sahip. Yani toplam bagaj hacmi 350 LT. Otomobilin motor çalışma evreleri ise aşağıdaki gibidir;

Bu otomobilin elektrik motorunu şarj edebilmek için ise frene basmak yeterli. Sadece SİYAH, MAVİ ve GÜMÜŞ renk seçenekleriyle satışa sunulan bu otomobili 49.920 YTL'ye satın almak mümkün. Donanımında ise hız sabitleyiciden ısıtmalı koltuklara, MP3 çalardan elektrikli aynalara kadar bir çok ince ayrıntı bulunuyor. En önemli özelliği ise benzinli motor bir çalışıp bir durduğu için ses seviyesindeki farklılıklar göz önüne alınarak düşünülmüş. Bu durum sonucunda otomobilin hızına ve motorun çalışma durumuna göre radyo ve CD/MP3 sesi sürekli bizim duyabileceğimiz sabit ses seviyesinde tutuluyor. Araç hızlandığında da ses seviyesi otomatik olarak artıyor. Bir çok kişi eminim buna daha çok sevinecek : OTOMATİK VİTES STANDART

Bugün rastladığım bir Honda Civic Hybid'i fotoğraflamak istedim ama sahibi yanındaydı ve bana tip tip baktı. O yüzden kaçak iki poz çekebildim



Fatih Can
11 yıl önce - Sal 25 Eyl 2007, 18:10

Bu aracın benzın tuketimi dizelle aynı sehircinde dizelden daha dusuk. Yalnız fiyatı biraz yuksek Turkiyede biraz daha beklemek gerek dusecektir.

En son Fatih Can tarafından Çrş 26 Eyl 2007, 11:02 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Tolgaryus
11 yıl önce - Sal 25 Eyl 2007, 18:30

İlkbahar aylarında incelemiştim arabayı.Bazı bilgiler aklımda yanlış kalmış.Halil haklı.Düşük hızlarda elektrik desteği ile çalışıyor araç.Akülerin şarj etmesi için frene basmak yeterli.Sarfiyat 4 litre civarında.
Benim sorun olarak görebileceğim nokta;teknolojisi itibarı ile servis problemi olabileceği,birde yedek parçalarının çok pahalı olabileceği.Sanırım edinmek için biraz daha yaygınlaşmasını beklemek doğru olacaktır.



En son Tolgaryus tarafından Çrş 26 Eyl 2007, 09:50 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


footto
11 yıl önce - Sal 25 Eyl 2007, 18:50

Diğer ülkelerde nasıldır bilmiyorum ama devletimizin bu tip otomobillerde vergi avantajı sunması satışlarını arttıracağını düşünüyorum

Can B
11 yıl önce - Sal 25 Eyl 2007, 23:16

Tolgaryus demiş ki;
Alıntı:
Sarfiyat 4 litre civarında.



Bu otomobilin yakıt sarfiyatı şu şekilde:



Şehir Dışı: 4.3 lt
Şehir İçi: 5.2 lt
Ortalama: 4.6 lt

Kaynak: www.honda.com.tr


Halil
11 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 02:44

Araci gecenlerde kullandim. Inanilmaz sessiz, bir o kadar da tasarruflu. Ancak benim bildigim kalkis aninda, yani tuketimin en cok oldugu anda elektrikli motor calisiyor, 20 km hizdan sonra ise benzinli motor devreye giriyor. Otomobil durdugu zaman sanki stop etmis hissi veriyor. Gaza bastiginizda ise hic bir sey yokmus gibi yola devam ediyor. Performansi oldukca yeterli. Ben normal motorlu civic sahibiyim (1.6- 125 beygir), acikcasi performans acisindan cok fark yok aralarinda.
Ama fiyat biraz yuksek.



Ufuk Y.
11 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 07:14

Güzel bir araç. Küresel ısınma da sözkonusu iken, böyle araçların teşvik edilmesi lazım. Bildiğim kadarı ile avrupada bu tür araçlara büyük vergi avantajı sağlanıyor. Ama bizde hala yok

ömer
11 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 07:31

Avrupada bu otomobile özel bir vergi avantaji yok bi araba yakiti ne kadar tasarruflu kullaniyorsa okadar az vergi ödüyor yani bu aracin vergisinin düsük olmasi gayet normal.
Ülkemizde böyle bir sistem varmi bilmiyorum ama olsa iyi olur.


serhan10314

11 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 10:03

Aslinda yakit ekonomisi ve alternatif yakit gibi projelerde iki ana unsur var

1)Hukumet politikasi: Bu gibi araclarin alimi ve satimi desteklenmeli. Alternatif yakit icin ar-ge maddi olarak desteklenmeli(etanol, biodizel, hybrid)

2)Yenilikci ve cesur sanayi atilimlari: Yerli oto sanayii bu konuda yogun olarak calismali. Hemen her konuda oldugu gibi bu konudada sanayimizin cok gevisek davrandigini ve kendi atilimlarini ulke icerisinde yapmaktansa son ana kadar beklemeyi tercih ettiklerini gormekteyiz.

Iste bu yuzden Avrupa ve Amerikada yillardir pekcok marka ve modeli varolan hybrid arabalar Turkiyede daha yenidir. Diger yakit seceneklerine gelince; seneler once halk arasinda kucuk atolyelerde baslayan LPGli araba atilimi bugun etanol icin yapilsa yakin gelecekte benzinimizi seker pancarindan uretir duruma gelebiliriz.


Fatih Can
11 yıl önce - Çrş 26 Eyl 2007, 12:06

Aracın sessızlıgı cok ıyı evet sehır ıcınde elektrıklı motora gecıtınde cok konforlu olur. Avrupada emısyon degerı dusuk araclardan daha az vergi alınıyor bu yuzden bu araclar daha ucuza satılıyor.

Turkıyede satılan modelin ozelligi donanım bakımından en ust seviyede olması.1.8 motora sahip Cıvice gore bazı donanımları fazladan bile. Mesela hibrit modelde ısıtmalı on koltuk var. Cıvıc executive modelinde bu yok. Executive modelinde hibrit modele ek olarak donanımda sunroof, cıft egsoz cıkısı ve motor gucu yuksek oldugu için 16 inch jant vat. Tabi executive modeli 1.8 motora sahip ve 140 beygir guc uretiyor,hibrit model ise 115 beygir guc uretiyor.

Executive yakıt sarfiyatı sehirici 9,5 lt sehır dısı 5,1 lt birlesik 6,7 lt
Hibrit model yakıt sarfiyatı sehirici 5,2 lt sehır dısı 4,3 lt birlesik 4,6 lt

Executive fiyatı 50.800 ytl. Hibrit fiyatı 49.920 ytl.

Hondan Hibrıt 2006 yılının en iyi hibrit aracı secilmis.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET