Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ahmet Bengüer
11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 20:12
[İST-A1.249] - İETT'nin İkinci El Otobüs Alarak Filoyu Genişletme Önerisi



Bir de şunu düşünüyorum.İETT'nin filoyu genişletebilmesi için yurt dışından ikinci el otobüs alımı yaparak bunu sağlayabilir mi?Yakın geçmişte İstanbul'un raylı sistemini işleten kurum olan İstanbul Ulaşım A.Ş. Köln'den 10 adet ikinci el tramvay satın almıştı.Acaba İETT'de filoyu genişletebilmesi için ikinci el araç alımı yapabilir mi?


bendeniz emre
11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 20:16

Sanmam,iett'nin şuanki filosu zaten eski.Dahada elden düşme bir izlenmim yaratmaz.500 capacity gelecek,bu sayade ya eskiler tamamen kalkıcak,yada büyük bir oranda orjinal hali klimalı otobüsler piyasada olacak

Çağrı Tekin

11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 21:08

Karayolu araçları ile raylı sistem araçları aynı değiller, yarım asır boyunca çok rahat kullanılabilen raylı sistem araçlarının kiralanması mantıklı olabilir ama normal şartlar altında 15-20 yıl içinde hurda olması gereken karayolu taşıtlarında kiralama yoluna gidilmemesi daha iyi olur. Zaten Ulaşım AŞ'nin o araçları almasının sebeplerinden biri de hemen alınmak istenmesidir. Raylı sistem araçları sipariş verildiği anda gelmediği en az 1 sene yapımları sürdüğü için böyle bir yola gidildi. Farklı bir sebep de ülkemizde raylı sistem araçları üretemiyor oluşumuzdur. Yalnızca Tülomsaş üretti tramvay o da pek beğenilmedi. Ülkemizde her türlü otobüs üretilebildiğine göre ve bunlar da Avrupa'dan daha ucuza malolduğuna göre ikinci el otobüs almak saçma olacaktır.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 21:49

Alıntı:
Bir de şunu düşünüyorum.İETT'nin filoyu genişletebilmesi için yurt dışından ikinci el otobüs alımı yaparak bunu sağlayabilir mi?Yakın geçmişte İstanbul'un raylı sistemini işleten kurum olan İstanbul Ulaşım A.Ş. Köln'den 10 adet ikinci el tramvay satın almıştı.Acaba İETT'de filoyu genişletebilmesi için ikinci el araç alımı yapabilir mi?

Raylı sistemlerin ikinci eli ile otobüslerin ikinci eli arasında çok fark vardır. Raylı sistemlerin yıpranmaları ile lastik tekerlekli araçların yıpranmaları bambaşka şeyler... Zaten elimizde hârikalar hârikası (!) İkarus'lar var... Bir taraftan bunlardan kurtulmaya çalışırken, bir de üstlerine başka eski-püskü ve kullanışsız araçlar gelmesi, çok mantıksız olur.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 22:02

İETT'nin Bugüne Kadar Filosuna Kattığı "İkinci El" Otobüsleri:

İETT tarihi boyunca filoya ikinci el olarak katılan araç adedi çok azdır. Bunlar:

* 1955 model 1 adet Chausson,
* 1955 model 4 adet Latille-Floirat,
* 1974'de (1959 model) 5 adet Magirus-Deutz (THY'den devirle),
* 1975'de (1960 model) 5 adet Büssing-6500 (THY'den devirle),
* 1981 Aralık-1982 Şubat arası, 1975-1980 arası farklı marka ve modellerde 142 adet Çevre (Mülga) belediye otobüsleri,
* 2000'li yıllarda 3 adet MC-0435/G ve 1 adet MAN-SG272...

Yani, tarihi boyunca 161 otobüs devir yoluyla filoya girmiş. Bunların da ezici bir çoğunluğu verimli bulunmayarak geri hizmette kullanılmış ya da en çok 6 sene sonra hurdaya ayrılmak zorunda kalınmış.

Akın KURTOĞLU



recep demirbas
11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 22:41

4-5 yaşında otobüs alabiliyorlarsa tabi alsınlar
ama gidip 90 model araba getireceklerse bizim manlarımız daha iyi


Gökhan AsGül
11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 22:52

ikinci el arac alıp sefere konulacagına bursa'dan tezeller ve güleryüz firmalarından arac alınsın daha iyi. 2. el aracların düsüncesi bile cok kötü izmit'ten gelen 2000-828'in akibeti belli ve 97-801/802 nin akibeti ise belli degil bunlarda 2. el araclardı



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 22:59

İETT, bütçesi itibarıyla İBB'den sonra ikinci sıradadır (Galiba İSKİ ile yakın bütçelerde). Böylesine büyük ve adeta markalaşmış bir kuruma ikinci el otobüs yakışmaz. Gerekmez de... İdare, belli aralıklarla bir program dahilinde yeterli sayıda araç alabilecek kapasitededir. Sağdan-soldan kullanılmış otobüs temini ile meseleye çok kısa vadeli çözümler getirildiği zannedilse de, aslında bakım masrafları ve sık çıkan arızalar ile ORER'lerin akışını sekteye vurdurur bu araçlar... Az olsun, anahtar tesliminden bizim olsun...

Akın KURTOĞLU


kutlay34
11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 23:07

Akın Ağabey'e katılıyorum... Bu oldukça abes olur... Millet MAN ve ikaruslardan kurtulmanın derdindeyken böyle bir hamle; filo yaşı büyütür(İETT bunu küçültmenin derdinde), hem de harcanan paraya yazık olur... Şahsen 250 yaşlı otobüsü yaklaşık 5 yıl kullanmayı, aynı paraya 100 son model otobüsü kullanmaya tercih etmem... Takas yoluyla gelen araçlardan biri kaza yaptı(2000-828), biri garajda yatıyor(99-853), sanırım 97-801 ve 97-802, 99-853 gibi garajında yatıyor...

En son kutlay34 tarafından Cmt 22 Eyl 2007, 23:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ahmet Bengüer
11 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 23:09

İkinci el araç alımı yaparak filoyu genişletme önerisini ortaya koyarken tabi ki 10 yıllık 15 yıllık hurda araçları alsınlar demiyorum.Burada benim kastetiğim durum yurtdışında leasing ve kiralama yoluyla alınıp yurtdışında işletilen 3-4 yıllık şehiriçi ve şehirlerarası araçları uygun koşullar oluştuğu zaman filoya katabilir.Tabi ki bunlar yapılırken fayda/maliyet analizi oranına bakılması gerekir.

İETT yeni araç alırken de özellikle uzun mafsallı (körüklü) araçlara öncelik vermesi gerektiğini düşünüyorum.Nedenine gelince İstanbul şehri her geçen gün genişliyor ve nüfusu artıyor.Günden güne ihtiyaçlar artıyor ihtiyaçların karşılanabilmesi için ağırlıklı olarak körüklü araçlara öncelik vermesi gerektiğini düşünüyorum.Bu önerimi yaparken İETT hiç solo araç almasın demiyorum.Yeni araç alındığı zaman 2 körüklüye 1 solo düşecek şekilde alınırsa ihtiyaçlar karşılanabilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM