Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 03:21
[İST-B1.129] - Yalova-Büyükada-Kabataş Vapur Hattı için Alternatif Bir Aktarma Önerisi



SABAH; "YALOVA-ADALAR" BAĞLANTI HATTI VE KABATAŞ YÖNÜNE YOLCU SİRKÜLÂSYONUNUN DEVAMI İÇİN ALTERNATİF BİR ÖNERİ

Madem İDO uzun bir "Yalova-İstanbul" vapur bağlantısını koymamakta ısrar ediyor, o zaman şöyle bir alternatif düşünülebilinir:

Şu anda geçerli olan tarifeye göre; "Kartal-Yalova" deniz otobüsü hattı, sabahları önce Bostancı'dan (6:20) kalkarak Kartal'a (6:45) gelir ve buradan yolcularını alarak Yalova'ya varır (7:20). Çünkü, deniz otobüsü gece Bostancı iskelesinde bağlar. Akşam son seferinde de tersini yapar, Kartal'a geldikten sonra buradan Bostancı'ya geçer.




ÖNERİ:

Sabah bu deniz otobüsünün ilk seferini Yalova'dan yapma imkânı varsa (yani, gece Yalova'da bağlarsa), Kartal'a ilk seferini Yalova'dan yapacaktır. Bunu gerçekleştirirken, önce Büyükada iskelesine uğrayarak, İstanbul(Kabataş) istikametinde gidecek olan yolcularını bu iskeleye bırakabilir. Yani; 6:15'de Yalova'dan kalktıktan sonra, önce 6:50'de Büyükada'ya uğrar.



Deniz otobüsünün Büyükada'ya vardığı saatten (6:50) tam 10 dakika sonra, saat 7:00'de; "Büyükada-Tekmil Adalar-Kabataş" vapur seferi hareket etmekte... Bu yolun yolcularını 7:00 vapuruna aktarır.



Ardından karşıya, Kartal'a geçer (7:05).

Sonra da 7:15'de Kartal'dan hareketle normal Yalova mekik seferine girer:




Bu şekilde, Yalova'dan Adalar'a ve Kabataş yönüne gidecek olan yolcular da mağdur olmazlar ve Büyükada'dan, alttaki çizimdeki 6:50 => 7:00 aktarması ile; 8:30'da Kabataş'a ayak basarlar.



Akşam da; "Kabataş-Tekmil Adalar" seferlerinden uygun olan birini yine Büyükada'da karşılayarak aldıktan sonra Yalova'ya getirip, gece Yalova'da bağlayabilir. Tabi, teknik açıdan Yalova'da bağlama imkânı var ise...

Akın KURTOĞLU


Süha
7 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 04:09

Çok mantıklı bir öneri aslında bu olamaz diye bir şey yok ama işte yalova deniz otobüs iskelesine bağlı kalabilir mi sorunu işin en gıcık noktası yani. Şöyleki hep gözlemlediğim kadarı ile kartal iskelesi çok dalgalı bir iskele. Deniz otobüsüne zarar verebilir. Feribot iskelesi en iyi sıgınacak liman olabilir. Hiç dikkat etmedim ama hiç yalovada bu zamana kadar gece kalan deniz otobüsü görmedim diyebilirim. Acaba bu yolun fiyatlandırması nasıl olur ve pazarcılar deniz otobüslerine birşeyler koyabilirler mi ? Buda bir ayrıntı.

Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 04:16

Yüzünün kuzeye dönük olması sebebiyle, Yalova; Poyraz ve Keşişleme rüzgârlarına açık... Gerçi, Çınarcık da aynı hizada ve yaz tarifesinde zannedersem bazı geceler Çınarcık'a denibüs bağlıyor. Ama, birinci derecede önemli olan; korunaklı bir liman elbette ki...

Pazarcılar için de, İDO'nun kankası Turyol; sabah-akşam birer hizmet seferi koyar belki Adalar bağlantılı...

Akın KURTOĞLU


sabahattin kayış

7 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 04:25

Alıntı:
Çok mantıklı bir öneri aslında bu olamaz diye bir şey yok ama işte yalova deniz otobüs iskelesine bağlı kalabilir mi sorunu işin en gıcık noktası yani. Şöyleki hep gözlemlediğim kadarı ile kartal iskelesi çok dalgalı bir iskele. Deniz otobüsüne zarar verebilir. Feribot iskelesi en iyi sıgınacak liman olabilir. Hiç dikkat etmedim ama hiç yalovada bu zamana kadar gece kalan deniz otobüsü görmedim diyebilirim. Acaba bu yolun fiyatlandırması nasıl olur ve pazarcılar deniz otobüslerine birşeyler koyabilirler mi ? Buda bir ayrıntı.


Buna önlemler alınabilir, ayrıca Esenköy'de gece bekleyen deniz otobüsleri gördüm ben , Yalova'da da olabilir.. Hava şartları bütün iskeleler için aynı engelleri teşkil ediyor, Sonuçta Marmara bir iç deniz, iskelelerinin birbirinden fazlaca bir farkı yok..

Bir de denemek lazım, artı bir masraf gerektirmiyor, iskeleler zaten var, Kağıt üzerinde şekillenebilecek bir olumlu proje, Akın üstadımızı tebrik ediyorum..


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 04:34

Şu anda "Yalova-Kartal", akbil ile 5.75 YTL... Böyle bir seferde Yalova'dan aktarma deniz otobüsüne binen yolculardan bu fiyat tahsil edilir ve bir de aktarma pas bileti verilir yanında. Bu bilet, Büyükada'da vapura aktarma esnasında iskeledeki görevliye teslim edilerek, Yalova istikametinden gelindiği ibraz edilir ve Yalova vapurunun iptal edilmeden evvelki fiyatı olan 6.00 (akbil ile 5.50) değeri korunur. Yolcular da fiyat açısından mağdur olmazlar.

Akın KURTOĞLU


Süha
7 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 04:36

Şu bir gerçekki yalova vapurunu istiyor. Deniz otobüsü ile ne kadar mutlu olurlar bilemem. Esnaf açısından bakıldıgında vapurdaki gibi geniş ferah alanlar yok yiyecek götürmeleri için.

Ama Akın abinin yaptığı bu sistem güzel olmuş. Eğer bu sistemde olmazsa. Bence kesin bu açıgı turyol kapatır.


mordehay kohen

7 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 11:25

Yalova kabataş hattının iptali konusunda yazıları büyük ilgi ile takip ediyorum beni yakından ilgilendiren bir konu . Bu hat iptal edilmemesi lazımdı . yalova istanbula kardeş şehir zaten 77 olmadan evvel
yalovada 34 idi. Hat yolcu azlığından zarar ediyormuş ne demek bu ? ido özel şirketmi? ido devlet kuruluşudur . buradaki yalovada devamlı bu hat''ı kullanarak işine giden mağdur vatandaşlar işlerine nasıl varacaklar acaba yüksek ulaşım ücreti ödeyerek işlerine ulaşma imkanları varmı ?
sabsidieri diye devlet mali destek diye bir kelime vardır . veya bu hat'a 750 kişilik mehmet akif ersoy veya kaptan gündüz arbay tipinde ufak vapur tahsis edilir . alt tarafı sabahleyin yalovadan bir sefer akşam üstü kabataştan saat 1830 bir sefer . eskiden istanbul halkı olan halk çok bir şeymi istiyor.?
son zamanlarda ücret ödemeden ulaşım kampanyaları düzenleniyor . birde eminönö iskeleleri yıkılıyor
ve tekrar yeniden düzenleniyor . bu iskeleler geçen sene onarıldı . hersene onar yık yeniden inşa etmek
yüklü masraf ve para kaybı olmuyormu ?
Geçenlerde millet bu sitede emin çölaşana alay edercesine mesajlar yolladılar .
halbuki biraz düşünselerdi eleştiri güzel bir ve demokratik bir şeydir .tabiki haklı uslubuyla yapılırsa .
eleştiri olmayan yerde herkez istediğini yapar .


Murat Caner
7 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 11:33

İDO Büyük Ada'dan başlayan ve adalara yüzük çizen bir kuşak açsın. Vapurlar da yanlızca Büyük Ada'ya uğrayıp yoluna devam etsin. diğer adalara gidecekler aktarma yapsın.

Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cmt 22 Eyl 2007, 19:20

Alıntı:
İDO Büyük Ada'dan başlayan ve adalara yüzük çizen bir kuşak açsın. Vapurlar da yanlızca Büyük Ada'ya uğrayıp yoluna devam etsin.

Vapurlar zaten Büyükada'ya kadar geliyorlar, oradan ileriye bir yere devam etmiyorlar ki... Adalar'ın önünden geçerken niye iskelelere uğramasın bu vapur? Sadece Büyükada'ya gelen bir düz hattan sonra, diğer tekmil adalara dağılan ikinci bir dağıtıcı hat gereksiz... Zaten bunun da Yalova-İstanbul hattıyla herhangi bir alâkası yok...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

6 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 01:18

Rıhtım inşaatından dolayı Yalova vapur iskelesi kaldırılacağı için, artık "Yalova Postaları"nın tekrardan sefere konulması hayal olacak yaz sezonunda... Bu yüzden, üstteki alternatifi bir şekilde geliştirmeleri, Yalova halkının İstanbul'a farklı yollarla ulaşmasında çok faideli olacaktır.

Akın KURTOĞLU


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM