Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Metrobüs mü, raylı sistem mi?
« önceki   123 ... 373839

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 39

Metrobüs mü, Raylı Sistem mi Daha Avantajlı Bir Sistemdir?
Metrobüs Sistemi 8.1%  8.1%  [44]
Raylı Sistemler 64.0%  64.0%  [346]
İkisinin de kendine göre avantajları mevcut, karşılaştırma yapmak anlamsız 25.7%  25.7%  [139]
Her ikisi de değil, Klasik Taşımacılık daha avantajlı 2.2%  2.2%  [12]
Toplam Oy : 541

deniz_28
1 hafta önce - Cum 15 Mar 2019, 04:47

Alıntı:
metrobüs hem daha hızlı, hem metroya göre durakta daha az bekleniyor, hem bütün metro hatlarından kat kat daha fazla yolcu taşıyor, hem daha hızlı inşa ediliyor, hem daha ucuza mal oluyor, hem de zaten metro yokuşu bile çıkamıyor.

game over


metrobüsün daha hızlı olduğu tamamen hurafe. aşağıda resmi seyahat süreleri ile hesapladığım ortalama hızlar var. hat uzunluklarını google mapsten ölçtüm çünkü resmi veriler gerçekle örtüşmüyor.

M1 - 34 km/h
M2 - 37 km/h
M3 - 36 km/h
M4 - 37 km/h
M5 - 32 km/h
Metrobüs - 33 km/h
Marmaray - 40 km/h

metrobüsün daha çok yolcu taşıması hattın uzun olması ve ana arterde önemli noktaları bağlaması sebebiyle. 50 km uzunluğunda metrobüs 2017 yılında günlük 750 bin yolcu taşımış. 23.5 km uzunluğunda (gerçek uzunluğu 20 km) m2 ise 2017'de 390 bin yolcu taşımış. kilometreye vurursak m2'nin daha fazla yolcu taşıdığını görüyoruz. ki m2'nin daha kapasitesinin çok altında çalıştığını ileride sefaköy hatta beylikdüzüne uzatılacağını biliyoruz. metrobüs ise daha şimdiden kalabalık yüzünden eziyete dönmüş vaziyette. mevzu metrobüsün alameti farikası değil, dediğim gibi hattın uzun olması, ana arterde yolcu taşıması ve önemli noktalardan geçmesi. bağcılar-kabataş tramvayı senelerce istanbul'un en çok yolcu taşıyan raylı sistemi oldu, bu onu daha yüksek kapasiteli bir sistem yapmaz. doğru noktalardan geçtiğini, metro hatlarının yetersiz, yarım yamalak ve kopuk kopuk olduğunu gösterir. ki öyleydi, sonradan metrolar uzatıldı birbirine bağlandı ve yolcu sayıları birden fırladı. hatta m1 şuan kapasitesini aşmış vaziyette. doğru planlama ve düzgün bir ağ kurulursa metrolar hem daha fazla, hem daha hızlı hem de daha insanca yolcu taşır.


sayfa 39
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 373839
ANA SAYFA -> ULAŞIM